1690 vaihdelaatikko.
+2
outsider
Mixu
6 posters
Sivu 1 / 1
1690 vaihdelaatikko.
Tuli tuossa kevään kylvöillä harmittava takaisku viimeisellä hehtaarilla. 1690 turbolla ja kovalla laatikolla pysähtyi kesken äkeen vedon, ilman sen kummempia etukäteis varoituksia tai ääniä. Multivan irroitettuani kokeilin varovasti aluevaihdetta vaihtaen liikutta ja liikkuihan se, tosin pienellä lisä äänellä varustettuna. Hinauksen ajan kytkin pohjassa ei tosin kuulu mitään. Nyt pitäisi löytää etelä-pohjanmaalta pätevä korjaaja...ehdotuksia?
Mixu- Viestien lukumäärä : 13
Vs: 1690 vaihdelaatikko.
Antero Pihljaniemi Ylistaro.Lampin tartorihuolto Kuortane ja siellä Eero Lampi.Mikko Heinonen Kokkola.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1690 vaihdelaatikko.
Onkos varmasti nuo aluevaihteen keppien tangot kunnossa ja paikoillaan? ettei vain hyppäile sitten omia aikojaan pois päältä jos jotai kamaa ym romua keppien välissä.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1690 vaihdelaatikko.
Itselle on käynyt pari kertaa 1490:n kanssa niin että kopin lattialla ollut ketju on ollut alue vaihdevivun alla ja keppi ei ole mennyt pohjaan jonka jälkeen on vähän ajan kuluttua heittänyt vedon vapaalle
Jos menee purkuhommiksi niin katkaisu kytkimen kohdalta ei ole paha rasti, kopin lattian kautta kytkinkopan pultit auki, tankkien etupuolelta yhteensä 6 pulttia auki ja mahan alta joitakin pultteja auki. Peräöljyt joutuu laskemaan pois kun hydrauliikkaputket täytyy irroittaa liitoksistaan. Onhan siellä sitten liuta vaijereita, letkuja ja parit sähköliittimet vielä.
Jos kytkimeen ei tarvi kajota vaihteiston irroitus onnistuu myös ilman katkaisua. Koppi, peräkotelo ja vaihteiston kansi irti niin askin saa nostettua pois.
Jos menee purkuhommiksi niin katkaisu kytkimen kohdalta ei ole paha rasti, kopin lattian kautta kytkinkopan pultit auki, tankkien etupuolelta yhteensä 6 pulttia auki ja mahan alta joitakin pultteja auki. Peräöljyt joutuu laskemaan pois kun hydrauliikkaputket täytyy irroittaa liitoksistaan. Onhan siellä sitten liuta vaijereita, letkuja ja parit sähköliittimet vielä.
Jos kytkimeen ei tarvi kajota vaihteiston irroitus onnistuu myös ilman katkaisua. Koppi, peräkotelo ja vaihteiston kansi irti niin askin saa nostettua pois.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 1690 vaihdelaatikko.
[quote="taavettimies"]Itselle on käynyt pari kertaa 1490:n kanssa niin että kopin lattialla ollut ketju on ollut alue vaihdevivun alla ja keppi ei ole mennyt pohjaan jonka jälkeen on vähän ajan kuluttua heittänyt vedon vapaalle
Samoin täälläkin..
Samoin täälläkin..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1690 vaihdelaatikko.
Kauhajoella Konehuolto Kriikkula Oy. Tietää taavetin kuin omat taskunsa ja on suvussa apu tietotaitoa jos hänen taidot loppuu. Katso www.kriikkula.fi. Pisti ainakin minun ostokkaan hydra shifin osalta kovaan kuntoon.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: 1690 vaihdelaatikko.
Selvisikö vaihteistotaudin nimi? ois kiva kuulla mikä oli vikana..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1690 vaihdelaatikko.
Tämän hetken tuomio on aluevaihteiston puolelta laakeri rikki, jostain rattaista paloja irti jne...katsotaan vieläkö saadaan edes klapikoneen eteen peliä. Multiva vaatii sitten hiukan kovemman luokan veturin jatkossa eteensä...
Mixu- Viestien lukumäärä : 13
Vs: 1690 vaihdelaatikko.
Kun se korjataan kunnolla niin en keksi mitään syytä miksei sillä voisi vedellä Multivaa edelleen. Sepä tahtoo mennä siinä järjetyksessä, että kun laakeri korkkaa niin hammaspyöriin tulee vino kosketus ja sen kautta romua. Mikä sen laakerin sitten söi, vaikea sanoa kun siihen on niin monenlaisia tarinoita.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa