db 990 -64 implematicin nostolaite outo?
3 posters
Sivu 1 / 1
db 990 -64 implematicin nostolaite outo?
ostin taannoin vastaavan laitteen. nostolaite muuten toimii, mut pito alue nostolaite kammessa aivan minimaalisen pieni. mikä avuksi??
vesku- Viestien lukumäärä : 1
Vs: db 990 -64 implematicin nostolaite outo?
Alunpitäen sen on pitänyt toimia niin, että kun nostovivun vetää taakse, nostolaite nousee ylös ja nostoventtiili napsahtaa auki, eli kun nostovipu on takana niin nostolaite pitää ja öljy kiertää laiskana venttiilin kautta öljypohjaan. Nostoakseli oikeassa päässä on pieni vipu, override control, joka kytee tuon automatiikan pois päältä. En jaks amuistaa, erttä pitikö vivun olla pystyssä vain taakse/ vasemmalle painettuna, että se estää nostoakselin oikeassa päässä olevaa rotanloukkua toimimasta, mutta jommassa kummassa asennossa se sen tekee. Silloin nostolaite nostaa vipu ihan takana, pitää kun sitä työntää sopivasti eteen ja samalla nostoventtiili avautuu ja pumppu alkaa vapaa- kierrolle. Edessä nostolaite laskee. Pitoalue on tosiaan aika lyhyt, siihen kannattaa viritellä viereen merkkivipu jos alkuperäisen ohjurivivun on inflaatio syönyt. Kun override control on niin päin ettei rotanloukku laukea, jää hydraulipumppu vivun taka-asennossa jurraamaan ylipaineventtiiliä vasten ja se kuumentaa öljyt ja kuluttaa pumppua tehokkaasti. Työntövarren jousisysteemiin tuleva vaijeri pitää olla löysällä kun työsyvyydensäätöautomatiikkaa ei käytetä.
Tarkkuuteen vaikutaa tietenkin sekin, että kun paikat on puhtaat niin mikään liike ei takertele vaan toimii tarkasti.
Tarkkuuteen vaikutaa tietenkin sekin, että kun paikat on puhtaat niin mikään liike ei takertele vaan toimii tarkasti.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: db 990 -64 implematicin nostolaite outo?
Se vivun (overraid control) piti liikkua ja olla samansuuntaisesti nostoakselin kanssa. Eli se vipu pitää painaa sisään ja samalla siinä tuntuu, kun siellä sisällä olevat kaksi tappia menee nostoakselin päässä oleviin porauksiin paikoilleen.
Ja kun tuo overraidi kytketään pois käytöstä, niin vipua vedetään ulospäin nostoakselista, (siis lokasuojaan päin) ja käännetään alas.
Ja tulipa vielä mieleen, että löytyykö sieltä nostakselin tienoilta vielä sitä tunnustelijan vaijeria? Aikoinaan omistamassani 880 implessä oli tuo vaijeri mennyt poikki jossain vaiheessa, ja vaijeriin oli jäänyt ns. "veto päälle". Eli se aiheutti lyhyen pitoasennon nostolaite vipuun. Kun sen vaijerin purin irti, niin että venttiilin ohjauspalikat siellä oikean jalan takana, (siis sinne koteloon, minne se tunnustelijan vaijeri menee), niin nostolaitteeseen palasi takaisin pidempi ja parempi tuntu nostolaitteen ohjausvipuun.
Eli se vaijeri voi olla yksi vikapaikka.
Ja kun tuo overraidi kytketään pois käytöstä, niin vipua vedetään ulospäin nostoakselista, (siis lokasuojaan päin) ja käännetään alas.
Ja tulipa vielä mieleen, että löytyykö sieltä nostakselin tienoilta vielä sitä tunnustelijan vaijeria? Aikoinaan omistamassani 880 implessä oli tuo vaijeri mennyt poikki jossain vaiheessa, ja vaijeriin oli jäänyt ns. "veto päälle". Eli se aiheutti lyhyen pitoasennon nostolaite vipuun. Kun sen vaijerin purin irti, niin että venttiilin ohjauspalikat siellä oikean jalan takana, (siis sinne koteloon, minne se tunnustelijan vaijeri menee), niin nostolaitteeseen palasi takaisin pidempi ja parempi tuntu nostolaitteen ohjausvipuun.
Eli se vaijeri voi olla yksi vikapaikka.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa