jarru ja kytkin nesteet sekä muuta
2 posters
Sivu 1 / 1
jarru ja kytkin nesteet sekä muuta
mitenkäs on tuon jarru nesteiden vaihdon kanssa jotta onko tuolla ilmaus ruuvia jossain. ja sitten toinen mitä ölppää sinne pitäis vaihtaa. saako laittaa samaa öljyä sekä kytkin että jarrupuolelle. tuolla puhuttiin että jos käyttää väärää öljyjä niin menee tiivisteet kuralle.
kolmas kysymys on että kumpi noista pikku säiliöistä siellä kojetaulun luukussa on kytkin ja kumpi jarru. poikaaset on vaihdellut korkien paikkoja niin ei tiedä kumpi korkki kuuluu kumpaankin.
case 1390
kolmas kysymys on että kumpi noista pikku säiliöistä siellä kojetaulun luukussa on kytkin ja kumpi jarru. poikaaset on vaihdellut korkien paikkoja niin ei tiedä kumpi korkki kuuluu kumpaankin.
case 1390
nordman- Viestien lukumäärä : 25
Vs: jarru ja kytkin nesteet sekä muuta
Joo,eli kytkinpolkimen yläpuolella on kytkinnestesäiliö,ja jarrupolkimien yläpuolela yhdistetty jarrunestesäiliö molemmille jarruille.
Sitä vihreää jarruöljyä sitten sinne,joko Ackela,Ambra,Bendix LHM ,tai vastaavaa.
Ota korkit säiliöistä irti,ja pyöräytä ilmaruuvi auki tai pois kokonaan sylinterin päästä ja anna valua järjestelmä tyhjäksi.
Samoin jarruista,siinä mallissa taitaa ilmaproppu olla jarrusylinterin päässä,se auki sieltä takasillan etupuolelta ja anna valua tyhjäksi,13 mm avaimella taisi aueta.
Vanhemmissa 1390 malleissa tulee ilmaproppu rautaputkella ronkkaan taaksepäin,se siitä auki.
Kun järjestelmä on tyhjentyny,kaada säiliöön uusi öljy ja anna valua läpi niinkauan,että ilmaa ei juuri tule,sitten proppu kiinni,ja kaveri polkemaan polkimista,ja käytä ruuvia aina auki,ja kun poljin on pohjassa ja sitä pidetään siellä,kunnes ruuvi on aukaistu ja ,ruuvi kiinni,jne uudestaan niin kauan,että ilmaa ei tule.
Yleensä ei montaa kertaa valutuksen jälkeen tarvi polkuilmausta.
Eli normaaliin autojen ilmaustyyliin homma tehdään,neste vaan on eri.
Sitä vihreää jarruöljyä sitten sinne,joko Ackela,Ambra,Bendix LHM ,tai vastaavaa.
Ota korkit säiliöistä irti,ja pyöräytä ilmaruuvi auki tai pois kokonaan sylinterin päästä ja anna valua järjestelmä tyhjäksi.
Samoin jarruista,siinä mallissa taitaa ilmaproppu olla jarrusylinterin päässä,se auki sieltä takasillan etupuolelta ja anna valua tyhjäksi,13 mm avaimella taisi aueta.
Vanhemmissa 1390 malleissa tulee ilmaproppu rautaputkella ronkkaan taaksepäin,se siitä auki.
Kun järjestelmä on tyhjentyny,kaada säiliöön uusi öljy ja anna valua läpi niinkauan,että ilmaa ei juuri tule,sitten proppu kiinni,ja kaveri polkemaan polkimista,ja käytä ruuvia aina auki,ja kun poljin on pohjassa ja sitä pidetään siellä,kunnes ruuvi on aukaistu ja ,ruuvi kiinni,jne uudestaan niin kauan,että ilmaa ei tule.
Yleensä ei montaa kertaa valutuksen jälkeen tarvi polkuilmausta.
Eli normaaliin autojen ilmaustyyliin homma tehdään,neste vaan on eri.
Vieraili- Vierailija
Vs: jarru ja kytkin nesteet sekä muuta
Niin vielä ,sama neste kytkimeen ja jarruihin,ja sama neste koskee kaikkia taavetteja joissa on sekuran ohjaamo,joko korkea tai matala vuosimallista riippuen.
En tiedä ,onko jo kaikkien tiedossa,mutta kun ostaa taavetin,jossa on se imusuodatin painesuodattimen lisäksi nokkapumppumalleissa,ei välttämättä osata mieltää,että imupuolen suodatin pitää käyttää irti,ja pestä se polttoöljyllä,ja puhaltaa sisältäpäin ilmalla puhtaaksi,se suodin on monesti niin tukossa,että pumppu ei tahdo saada öljyä,maitopurkillinen on hurjimmista löytyny moskaa.
Toinen asia,ohjauksen suodatin,tahtoo olla jo puhki,kun tulevat huollettaviksi,niin raskaasti laiminlyödään sen vaihto,sitten pumput on väljiä.
Kolmas asia hytin ilmansudin,kuskin terveydeksi ,kannattaa sekin kattoa,lisäksi lämppärin moottori kestää kauemmin,ja varsinki turbomalleissa ilmanputsarin vaihto on tärkeä homma.
Varmaan tiedätte jo,mutta muistutan kumminki.
En tiedä ,onko jo kaikkien tiedossa,mutta kun ostaa taavetin,jossa on se imusuodatin painesuodattimen lisäksi nokkapumppumalleissa,ei välttämättä osata mieltää,että imupuolen suodatin pitää käyttää irti,ja pestä se polttoöljyllä,ja puhaltaa sisältäpäin ilmalla puhtaaksi,se suodin on monesti niin tukossa,että pumppu ei tahdo saada öljyä,maitopurkillinen on hurjimmista löytyny moskaa.
Toinen asia,ohjauksen suodatin,tahtoo olla jo puhki,kun tulevat huollettaviksi,niin raskaasti laiminlyödään sen vaihto,sitten pumput on väljiä.
Kolmas asia hytin ilmansudin,kuskin terveydeksi ,kannattaa sekin kattoa,lisäksi lämppärin moottori kestää kauemmin,ja varsinki turbomalleissa ilmanputsarin vaihto on tärkeä homma.
Varmaan tiedätte jo,mutta muistutan kumminki.
Vieraili- Vierailija
Vs: jarru ja kytkin nesteet sekä muuta
no niin tulipas asiaa enemmän kuin uskalti toivoa. sinä se jaksat meitä kädettömiä neuvoa kiitos siitä.
nordman- Viestien lukumäärä : 25
Vs: jarru ja kytkin nesteet sekä muuta
Kannattaa muuten joskus putsailla sitä kopin alla olevaa jarrujen tasausventtiiliä. 1690 toinen takapyörä meni kerran lähes lukkoon kun ventiili oli täynnä (..). 25 vuoden liat siellä oli, en yhtään ihmetellyt kun ei toiminut.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Similar topics
» DB 950 NESTEET MENEE ÖLJYN SEKAAN
» 990 taavetin vm 79 kytkin nesteet
» DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
» DB996 kytkin/ulosoton kytkin, hajosi ja korjaantui?
» jarru- ja kytkinnestesäiliöt, DB996 jne
» 990 taavetin vm 79 kytkin nesteet
» DB 25D kylmäkäynnistys ongelma, sekä kytkin ei toimi.Ideoita otetaan vastaan :)
» DB996 kytkin/ulosoton kytkin, hajosi ja korjaantui?
» jarru- ja kytkinnestesäiliöt, DB996 jne
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa