Millaisia tyyppivikoja
3 posters
Sivu 1 / 1
Millaisia tyyppivikoja
Onkos pojilla tullu vastaan vuoskymmenien aikana tyypillisiä vikoja rattoreissa?
Kiinnitti vaan huomiota kun melkein meillä jokaisella on ollu Taavin nostolaitteessa hämärää,oli aikansa kehittynein ja hienoin oisko just sen vuoksi myös haavoittuvainen vai huolimaton huoltoko rikkoo?
Mites muut merkit? Voorteissahan on tyypillistä että kytkimet on mitä on ja Belaruksen eturattaisto taas ei kestä,joissai merkeissä moottorit oli heikkoja toisissa vaihteisto.
Nyt voi jokainen sanoo kommenttinsa,aikansa vaan kun seuraa niin on ihan mallikohtasiakin floppeja mitä ei kuulemma ois ees saanu tehäkkään heh!?
Kiinnitti vaan huomiota kun melkein meillä jokaisella on ollu Taavin nostolaitteessa hämärää,oli aikansa kehittynein ja hienoin oisko just sen vuoksi myös haavoittuvainen vai huolimaton huoltoko rikkoo?
Mites muut merkit? Voorteissahan on tyypillistä että kytkimet on mitä on ja Belaruksen eturattaisto taas ei kestä,joissai merkeissä moottorit oli heikkoja toisissa vaihteisto.
Nyt voi jokainen sanoo kommenttinsa,aikansa vaan kun seuraa niin on ihan mallikohtasiakin floppeja mitä ei kuulemma ois ees saanu tehäkkään heh!?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Millaisia tyyppivikoja
Tessu kirjoitti:Onkos pojilla tullu vastaan vuoskymmenien aikana tyypillisiä vikoja rattoreissa?
Kiinnitti vaan huomiota kun melkein meillä jokaisella on ollu Taavin nostolaitteessa hämärää,oli aikansa kehittynein ja hienoin oisko just sen vuoksi myös haavoittuvainen vai huolimaton huoltoko rikkoo?
Mites muut merkit? Voorteissahan on tyypillistä että kytkimet on mitä on ja Belaruksen eturattaisto taas ei kestä,joissai merkeissä moottorit oli heikkoja toisissa vaihteisto.
Nyt voi jokainen sanoo kommenttinsa,aikansa vaan kun seuraa niin on ihan mallikohtasiakin floppeja mitä ei kuulemma ois ees saanu tehäkkään heh!?
Tossa taavetin nostolaitesyndroomassa on monesti syynä välinpitämätön huolto tai suoranainen huollon puute,koneita seisotetaan taivasalla ja öljyjä ei vaihdella laatikoihin, lisätään korkeintaan sitä öljyä mitä sattuu nurkissa olemaan.
Toinen huono asia on tietämättömyys,kurnutellaan pumppua ns.päätäseinään ja ihmetellään kun varret ei jaksakkaan niostaa enää taakkaa.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Millaisia tyyppivikoja
Veikkaan että nyt on täällä liian arka aihe käsittelyssä pariviikkoa sitten sunnuntaina kahtelin sivullisena useita eri traktorifoorumeita ja mitä niissä yleensä käsitellään,oli puhettaki muutamien kanssa tästä asiasta,jokainen kone,laite auto yms. lunastaa jotenki maineensa,minkään menestys tai menestymättömyys ei ole sattumaa,se perustuu johonki,siihen johtopäätökseen olen ite tullu ,ja kannattaa tutustua ilman ennakkoasenteita erilaisiin laitteisiin ,varsinki ammattityökaluissa,alaan katsomatta.
Vieraili- Vierailija
Vs: Millaisia tyyppivikoja
Totta noi on juu mitä puhutte,niimpä Voorti auto se on ollu meidänkin talossa vuodesta 1970 asti ja MONI on mulle sanonu että TAAS ostit Voortin,no nytkin elokuussa leimasin 25v Eskon ja eihän siitä vikaa löytyny,no vähän on kyllä ajettukin mutta niitä parjauksia olen kuullu jo yli 40v niin johan alkaa tottumaankin.
Isäukko ei paljoa toisten kommenteista hätkähtäny kun tiesi kans että kaikki riippuu miten laitteita käytetään ja huolletaan,tosi on!
Tosin onhan aina olemassa se heikoinkin lenkki laitteissa mutta niidenkin ongelmien kanssa on opittava elämään.
Juu ja vaikka meijänkin Taavissa jo ehtoopuoli käynnissä niin olen aina tykänny niistä,vaikea on selittää miksi mutta näin se vaan on!
Isäukko ei paljoa toisten kommenteista hätkähtäny kun tiesi kans että kaikki riippuu miten laitteita käytetään ja huolletaan,tosi on!
Tosin onhan aina olemassa se heikoinkin lenkki laitteissa mutta niidenkin ongelmien kanssa on opittava elämään.
Juu ja vaikka meijänkin Taavissa jo ehtoopuoli käynnissä niin olen aina tykänny niistä,vaikea on selittää miksi mutta näin se vaan on!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Millaisia tyyppivikoja
Perä-vaihteistovikaisia Leukkuja näkyy voorumeilla pyörivän tämän tästä.
Tommi- Viestien lukumäärä : 144
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa