Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

DB 885 huoltoa

+3
Paulig
outsider
teemu84
7 posters

Siirry alas

DB 885 huoltoa Empty DB 885 huoltoa

Viesti  teemu84 Ma Syys 24 2012, 19:34

Moi!
Tuli tossa hommattua DB 885. Traktori seisonut jo jonkin aikaa mutta ihan toimiva peli ja pitäisi tuota alkaa huoltamaan ajokuntoon.
Akku on sanonut itsensä irti, huomenissa saan uuden akun. Mutta nyt siis tarvitsisi vähän apua, koska vanhemmat traktorit sinänsä uusi maailma minulle. Eli mitä toimenpiteitä täytyy ihan ensiksi tehdä ennen kuin ajosta kannattaa edes uneksia? Nyt tarvitaan ammattilaisten vinkkejä.

teemu84

David Brown : DB-885, vm73
Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Loviisa

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 885 huoltoa Empty Vs: DB 885 huoltoa

Viesti  outsider Ti Syys 25 2012, 11:30

Öljyt ,suodattimet,nesteet vaihtoon.
Eipä kait se muuta vaaadi jos kaikki kerta pelaa. Smile

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 885 huoltoa Empty Vs: DB 885 huoltoa

Viesti  Paulig Ti Syys 25 2012, 19:21

Kyllä vain, kaikki öljyt + nesteet vaihtoon. Jos mitään epäilyttävää ruostesakkaa ei tule vanhojen mukana, akku paikalleen ja käymään.

Sähköt kannattaa vilkaista, ettei esim. akkujohto ole syöpynyt poikki.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 885 huoltoa Empty Vs: DB 885 huoltoa

Viesti  otsoni Ti Syys 25 2012, 19:51

Ilmanputsari on myös öljykylvyssä.Sinne uudet öljyt ja puhdistus.Rasvanipappoja löytyy ainakin taka-akselista pyörän juuresta ja varmaan etuakselista myös.Takapyörien laakerivälyksetkin kannattaa tarkastaa joskus.Takapyörä ilmaan ja reilua trakrorin heilutusta pyörästä, ei saisi isommin lonksua poikittain.Säätö shimmeillä akselikotelon päästä.Näkyy varaosakuvista Agritekin sivuilta.http://www.agritek.fi/caseih_varaosat

ps.en ole minkään sortin ammattilainen tämän mallin suhteen Very Happy

otsoni

Viestien lukumäärä : 445

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 885 huoltoa Empty Vs: DB 885 huoltoa

Viesti  teemu84 Ke Syys 26 2012, 21:08

Kiitoksia vinkeistä, taitaa olla tuo öljyjen vaihto sitten ensimmäisenä edessä. Kannattaako se tehdä ihan heti ennen kuin koneella metriäkään ajaa, vai voiko sen tehdä vasta vähän ajan jälkeen?

teemu84

David Brown : DB-885, vm73
Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Loviisa

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 885 huoltoa Empty Vs: DB 885 huoltoa

Viesti  Paulig Pe Syys 28 2012, 16:52

vaihda vaan heti, eipä lähde *askat kiertoon siellä.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 885 huoltoa Empty Vs: DB 885 huoltoa

Viesti  turpaa La Syys 29 2012, 14:27

teemu84 kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä, taitaa olla tuo öljyjen vaihto sitten ensimmäisenä edessä. Kannattaako se tehdä ihan heti ennen kuin koneella metriäkään ajaa, vai voiko sen tehdä vasta vähän ajan jälkeen?

Öljyjen lisäksi kannattaa vaihtaa myös jäähdytysnesteet ja ehkä huuhtoa,jos tulee pahannäköistä töhnää mukana.
Uuden maajohdon laittaisin myös,eikä olisi varmaan paha ajatus tyhjentää polttoainesäiliö,ettei pohjalla ole mitään sinne kuulumatonta mönjää tai roskaa.
Mieluummin ennen kuin jälkeen.

turpaa

David Brown : DB 990 -73
DBTCF:n jäsen nro : 33
Viestien lukumäärä : 49
Paikkakunta : Kouvola

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 885 huoltoa Empty Vs: DB 885 huoltoa

Viesti  Paulig Su Syys 30 2012, 10:02

turpaa kirjoitti:
teemu84 kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä, taitaa olla tuo öljyjen vaihto sitten ensimmäisenä edessä. Kannattaako se tehdä ihan heti ennen kuin koneella metriäkään ajaa, vai voiko sen tehdä vasta vähän ajan jälkeen?

Öljyjen lisäksi kannattaa vaihtaa myös jäähdytysnesteet ja ehkä huuhtoa,jos tulee pahannäköistä töhnää mukana.
Uuden maajohdon laittaisin myös,eikä olisi varmaan paha ajatus tyhjentää polttoainesäiliö,ettei pohjalla ole mitään sinne kuulumatonta mönjää tai roskaa.
Mieluummin ennen kuin jälkeen.

Suodattimesta olikin puhetta. Vaihda myös hydrauliikan öljyt + suodatin niin ei mönjät lähde turhaan kiertöoon siellä. Kaikkien nesteiden vaihtoon ei monta tuntia mene.

Mutta jos epäilet, että kone on esim. jumissa, kannattaa sitä vaikka räikkäavaimella hihnapyörästä vähän kokeilla liikutella. Jos joudut avaamaan koneen kuitenkin ensitöiksi, on öljyjen ja jäähdytysnesteiden vaihto turhaa.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 885 huoltoa Empty Vs: DB 885 huoltoa

Viesti  teemu84 Ke Loka 03 2012, 07:27

Onko tuo kone ilmattava polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen? Onko tuo polttoainesuodattimen vaihto tehtävä heti vai voisiko kenties jättää ensi kevääseen?

teemu84

David Brown : DB-885, vm73
Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Loviisa

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 885 huoltoa Empty Vs: DB 885 huoltoa

Viesti  erkki Ke Loka 03 2012, 07:57

Minusta suodattimia ei tarvitse vaihtaa jos ne kerran toimivat (siis päästävät polttoainetta läpi). Senhän näkee kun pumppaa siirtopumpulla niin tankin paluulinja ruikkii polttoainetta takaisin tankkiin. Jos sakkakupissa on vettä niin sitten voi olla paikallaan vaihtaa patruunat.

Jos vaihtaa suodattimet niin systeemin ilmaukseen riittää suodattimimen ilmaaminen, eli suodatinjalan päältä ilmausruuvia löysälle ja siirtopumpulla pumppausta niin kauan että ilman tulo loppuu ja sitten ruuvi kiinni.


Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ke Loka 03 2012, 11:41, muokattu 1 kertaa

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 885 huoltoa Empty Vs: DB 885 huoltoa

Viesti  Riku Ke Loka 03 2012, 08:15

erkki kirjoitti:Minusta suodattimia ei tarvitse vaihtaa jos ne kerran toimivat (siis päästävät polttoainetta läpi). Senhän näkee kun pumppaa siirtopumpulla niin tankin paluulinja ruikkii polttoainetta takaisin tankkiin. Jos sakkakupissa on vettä niin sitten voi olla paikallaan vaihtaa patruunat.

Jos vaihtaa suodattimet niin syteemin ilmaukseen riittää suodattimimen ilmaaminen, eli suodatinjalan päältä ilmausruuvia löysälle ja siirtopumpulla pumppausta niin kauan että ilman tulo loppuu ja sitten ruuvi kiinni.

Minusta "pienet CAV suodattimet" ei maksa kuin jonkun 2-5 €/kpl ja jos huoltoa tekee kannattaa vaihtaa nekin, ainakin näin talven alla, ettei niitä tarvitse 20 ast pakkasella alkaa jäätymisen takia vaihtamaan.

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 885 huoltoa Empty Vs: DB 885 huoltoa

Viesti  teemu84 Ti Loka 09 2012, 18:28

No niin, moottoriöljy ja suodatin on nyt vaihdettu. Nyt mietin tuota polttoainesuodattimien vaihtoa, että miten koko prosessi ihan käytännössä menee? Ohjekirjassa neuvotaan vain vaihtamaan suodattimet , eikä mitään ilmauksia sen jälkeen. Onko se ihan noin yksinkertaista?

teemu84

David Brown : DB-885, vm73
Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Loviisa

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 885 huoltoa Empty Vs: DB 885 huoltoa

Viesti  erkki Ti Loka 09 2012, 19:02

Polttoaine hana kiinni (jos siinä on hana, en muista mahtaako 885:ssä olla), suodattimet irti suodatinjalan päällä olevat patruunoiden keskikohdalla olevat ruuvit avaamalla ja suodattimet pois paikaltaan. Puhdistetaan alamaljat PUHTAALLA polttoaineella ja vaihdetaan uudet tiivisteet uriin. Sitten vaan suodattimet kiinni, asetetaan ne huolellisesti että tiivisteet tulevat hyvin reunoja vasten ja kiristetään kiinnitysruuvit maltillisesti. Sitten ensimmäisen suodatinjalan päällä oleva ilmausruuvilöysälle, tankin hana auki ja siirtopumpun vipua nytkyttämällä pumpataan kunnes ilmausruuvin juorureijästä spruuttaa kuplaton polttoaineruikkaus. Sitten ilmausruuvi kohtuudella kiristäen kiinni. Toistetaan operaation pumppua lähempänä olevan patruunan kohdalta ja sitten käynnistetään moottori.

Jos kaikki on mennyt nappiin niin moottori lähteee ja jää käyntiin eikä pumppua tarvitse ilmata. Jos moottri sammuu niin sitten pääsetään ilmat pois myös pumpun ilmausruuveista samalla tavalla kuin suodattimista, sitten löysätään yhden suutinputken mutteri ja startataan kunnes moottori käynnistyy. Sen jälkeen kiristetään löysä suutinmutteri ja jatketaan ajamista.

Noin se suunnilleen menee.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa