DB 885 huoltoa
+3
Paulig
outsider
teemu84
7 posters
Sivu 1 / 1
DB 885 huoltoa
Moi!
Tuli tossa hommattua DB 885. Traktori seisonut jo jonkin aikaa mutta ihan toimiva peli ja pitäisi tuota alkaa huoltamaan ajokuntoon.
Akku on sanonut itsensä irti, huomenissa saan uuden akun. Mutta nyt siis tarvitsisi vähän apua, koska vanhemmat traktorit sinänsä uusi maailma minulle. Eli mitä toimenpiteitä täytyy ihan ensiksi tehdä ennen kuin ajosta kannattaa edes uneksia? Nyt tarvitaan ammattilaisten vinkkejä.
Tuli tossa hommattua DB 885. Traktori seisonut jo jonkin aikaa mutta ihan toimiva peli ja pitäisi tuota alkaa huoltamaan ajokuntoon.
Akku on sanonut itsensä irti, huomenissa saan uuden akun. Mutta nyt siis tarvitsisi vähän apua, koska vanhemmat traktorit sinänsä uusi maailma minulle. Eli mitä toimenpiteitä täytyy ihan ensiksi tehdä ennen kuin ajosta kannattaa edes uneksia? Nyt tarvitaan ammattilaisten vinkkejä.
teemu84- David Brown : DB-885, vm73
Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Loviisa
Vs: DB 885 huoltoa
Öljyt ,suodattimet,nesteet vaihtoon.
Eipä kait se muuta vaaadi jos kaikki kerta pelaa.
Eipä kait se muuta vaaadi jos kaikki kerta pelaa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: DB 885 huoltoa
Kyllä vain, kaikki öljyt + nesteet vaihtoon. Jos mitään epäilyttävää ruostesakkaa ei tule vanhojen mukana, akku paikalleen ja käymään.
Sähköt kannattaa vilkaista, ettei esim. akkujohto ole syöpynyt poikki.
Sähköt kannattaa vilkaista, ettei esim. akkujohto ole syöpynyt poikki.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: DB 885 huoltoa
Ilmanputsari on myös öljykylvyssä.Sinne uudet öljyt ja puhdistus.Rasvanipappoja löytyy ainakin taka-akselista pyörän juuresta ja varmaan etuakselista myös.Takapyörien laakerivälyksetkin kannattaa tarkastaa joskus.Takapyörä ilmaan ja reilua trakrorin heilutusta pyörästä, ei saisi isommin lonksua poikittain.Säätö shimmeillä akselikotelon päästä.Näkyy varaosakuvista Agritekin sivuilta.http://www.agritek.fi/caseih_varaosat
ps.en ole minkään sortin ammattilainen tämän mallin suhteen
ps.en ole minkään sortin ammattilainen tämän mallin suhteen
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: DB 885 huoltoa
Kiitoksia vinkeistä, taitaa olla tuo öljyjen vaihto sitten ensimmäisenä edessä. Kannattaako se tehdä ihan heti ennen kuin koneella metriäkään ajaa, vai voiko sen tehdä vasta vähän ajan jälkeen?
teemu84- David Brown : DB-885, vm73
Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Loviisa
Vs: DB 885 huoltoa
vaihda vaan heti, eipä lähde *askat kiertoon siellä.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: DB 885 huoltoa
teemu84 kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä, taitaa olla tuo öljyjen vaihto sitten ensimmäisenä edessä. Kannattaako se tehdä ihan heti ennen kuin koneella metriäkään ajaa, vai voiko sen tehdä vasta vähän ajan jälkeen?
Öljyjen lisäksi kannattaa vaihtaa myös jäähdytysnesteet ja ehkä huuhtoa,jos tulee pahannäköistä töhnää mukana.
Uuden maajohdon laittaisin myös,eikä olisi varmaan paha ajatus tyhjentää polttoainesäiliö,ettei pohjalla ole mitään sinne kuulumatonta mönjää tai roskaa.
Mieluummin ennen kuin jälkeen.
turpaa- David Brown : DB 990 -73
DBTCF:n jäsen nro : 33
Viestien lukumäärä : 49
Paikkakunta : Kouvola
Vs: DB 885 huoltoa
turpaa kirjoitti:teemu84 kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä, taitaa olla tuo öljyjen vaihto sitten ensimmäisenä edessä. Kannattaako se tehdä ihan heti ennen kuin koneella metriäkään ajaa, vai voiko sen tehdä vasta vähän ajan jälkeen?
Öljyjen lisäksi kannattaa vaihtaa myös jäähdytysnesteet ja ehkä huuhtoa,jos tulee pahannäköistä töhnää mukana.
Uuden maajohdon laittaisin myös,eikä olisi varmaan paha ajatus tyhjentää polttoainesäiliö,ettei pohjalla ole mitään sinne kuulumatonta mönjää tai roskaa.
Mieluummin ennen kuin jälkeen.
Suodattimesta olikin puhetta. Vaihda myös hydrauliikan öljyt + suodatin niin ei mönjät lähde turhaan kiertöoon siellä. Kaikkien nesteiden vaihtoon ei monta tuntia mene.
Mutta jos epäilet, että kone on esim. jumissa, kannattaa sitä vaikka räikkäavaimella hihnapyörästä vähän kokeilla liikutella. Jos joudut avaamaan koneen kuitenkin ensitöiksi, on öljyjen ja jäähdytysnesteiden vaihto turhaa.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: DB 885 huoltoa
Onko tuo kone ilmattava polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen? Onko tuo polttoainesuodattimen vaihto tehtävä heti vai voisiko kenties jättää ensi kevääseen?
teemu84- David Brown : DB-885, vm73
Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Loviisa
Vs: DB 885 huoltoa
Minusta suodattimia ei tarvitse vaihtaa jos ne kerran toimivat (siis päästävät polttoainetta läpi). Senhän näkee kun pumppaa siirtopumpulla niin tankin paluulinja ruikkii polttoainetta takaisin tankkiin. Jos sakkakupissa on vettä niin sitten voi olla paikallaan vaihtaa patruunat.
Jos vaihtaa suodattimet niin systeemin ilmaukseen riittää suodattimimen ilmaaminen, eli suodatinjalan päältä ilmausruuvia löysälle ja siirtopumpulla pumppausta niin kauan että ilman tulo loppuu ja sitten ruuvi kiinni.
Jos vaihtaa suodattimet niin systeemin ilmaukseen riittää suodattimimen ilmaaminen, eli suodatinjalan päältä ilmausruuvia löysälle ja siirtopumpulla pumppausta niin kauan että ilman tulo loppuu ja sitten ruuvi kiinni.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ke Loka 03 2012, 11:41, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 885 huoltoa
erkki kirjoitti:Minusta suodattimia ei tarvitse vaihtaa jos ne kerran toimivat (siis päästävät polttoainetta läpi). Senhän näkee kun pumppaa siirtopumpulla niin tankin paluulinja ruikkii polttoainetta takaisin tankkiin. Jos sakkakupissa on vettä niin sitten voi olla paikallaan vaihtaa patruunat.
Jos vaihtaa suodattimet niin syteemin ilmaukseen riittää suodattimimen ilmaaminen, eli suodatinjalan päältä ilmausruuvia löysälle ja siirtopumpulla pumppausta niin kauan että ilman tulo loppuu ja sitten ruuvi kiinni.
Minusta "pienet CAV suodattimet" ei maksa kuin jonkun 2-5 €/kpl ja jos huoltoa tekee kannattaa vaihtaa nekin, ainakin näin talven alla, ettei niitä tarvitse 20 ast pakkasella alkaa jäätymisen takia vaihtamaan.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: DB 885 huoltoa
No niin, moottoriöljy ja suodatin on nyt vaihdettu. Nyt mietin tuota polttoainesuodattimien vaihtoa, että miten koko prosessi ihan käytännössä menee? Ohjekirjassa neuvotaan vain vaihtamaan suodattimet , eikä mitään ilmauksia sen jälkeen. Onko se ihan noin yksinkertaista?
teemu84- David Brown : DB-885, vm73
Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Loviisa
Vs: DB 885 huoltoa
Polttoaine hana kiinni (jos siinä on hana, en muista mahtaako 885:ssä olla), suodattimet irti suodatinjalan päällä olevat patruunoiden keskikohdalla olevat ruuvit avaamalla ja suodattimet pois paikaltaan. Puhdistetaan alamaljat PUHTAALLA polttoaineella ja vaihdetaan uudet tiivisteet uriin. Sitten vaan suodattimet kiinni, asetetaan ne huolellisesti että tiivisteet tulevat hyvin reunoja vasten ja kiristetään kiinnitysruuvit maltillisesti. Sitten ensimmäisen suodatinjalan päällä oleva ilmausruuvilöysälle, tankin hana auki ja siirtopumpun vipua nytkyttämällä pumpataan kunnes ilmausruuvin juorureijästä spruuttaa kuplaton polttoaineruikkaus. Sitten ilmausruuvi kohtuudella kiristäen kiinni. Toistetaan operaation pumppua lähempänä olevan patruunan kohdalta ja sitten käynnistetään moottori.
Jos kaikki on mennyt nappiin niin moottori lähteee ja jää käyntiin eikä pumppua tarvitse ilmata. Jos moottri sammuu niin sitten pääsetään ilmat pois myös pumpun ilmausruuveista samalla tavalla kuin suodattimista, sitten löysätään yhden suutinputken mutteri ja startataan kunnes moottori käynnistyy. Sen jälkeen kiristetään löysä suutinmutteri ja jatketaan ajamista.
Noin se suunnilleen menee.
Jos kaikki on mennyt nappiin niin moottori lähteee ja jää käyntiin eikä pumppua tarvitse ilmata. Jos moottri sammuu niin sitten pääsetään ilmat pois myös pumpun ilmausruuveista samalla tavalla kuin suodattimista, sitten löysätään yhden suutinputken mutteri ja startataan kunnes moottori käynnistyy. Sen jälkeen kiristetään löysä suutinmutteri ja jatketaan ajamista.
Noin se suunnilleen menee.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa