Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

1210 kansiremppaa..

4 posters

Siirry alas

1210 kansiremppaa.. Empty 1210 kansiremppaa..

Viesti  heksa To Marras 01 2012, 21:26

1210 lykkäs syksyllä paalauksen päätteeksi glykolit pihalle, ja nyt on kansi nostettu pois..

kasausta silmälläpitäen, onko ikh:n ja marjakankaan osissa eroa laadun suhteen, vai kannattaako ottaa suosiolla marjakankaan orkkispahvi? samoin suutinkärkien osalta(mikäli joutuu vaihtamaan)?

suuttimien kiristysmomentti?

kannen momentit onkin ohjekirjassa..12.5kpm viimeinen vaihe, onko tämä ennen vai jälkeen lämpimäksikäytön?

ja ja..pitää vielä purkaa venttiilit ja tarkistaa seetipinnat löytyykö sanomista..

pytyissä ei ollut lainkaan olaketta, mutta melkoisen lasittuneet putket, normaalia?


heksa

David Brown : 1690,2x1210,1390,880,25 bensa-petrooli..nämä siis isäukolla..
Viestien lukumäärä : 19

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 kansiremppaa.. Empty Vs: 1210 kansiremppaa..

Viesti  outsider Pe Marras 02 2012, 09:23

Eiköhän Glaserin valmistama kannentiiviste ole ihan hyvälaatuinen, en usko että alkuperäiselle häviää hirveesti.
Minulla ainakin on kaikissa koneissa Glaserin massatiiviste ,ei ongelmia.

Kansi kiristetään ,,12,5kp:iin kasatessa, sitten ajetaan lämpimäksi ja jälkikiristys 12,5kp kun kone kylmä.

Sevenin suuttimia olen käyttänyt ei ongelmia. Hiukan edukkaammat.
Toiset tykkää CAV:n suuttimista.

Putkille kevyt hoonaus kun kerran kone auki.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 kansiremppaa.. Empty Vs: 1210 kansiremppaa..

Viesti  heksa La Marras 03 2012, 13:18

kiitosta, jokainen ensin löyhälleen ja sitten kiristys, vaiko pultti kerrallan heti takaisin momenttiin kun käy löysällä?

taitaa hoonaaminen jäädä kun ei aika riitä purkaa mäntiä pois..

niin ja tohtiiko lohkosta ja kannesta esim. porakoneen teräsharjalla jynssätä tiivistejäämät pois, vai meneekö helposti netkalle?

heksa

David Brown : 1690,2x1210,1390,880,25 bensa-petrooli..nämä siis isäukolla..
Viestien lukumäärä : 19

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 kansiremppaa.. Empty Vs: 1210 kansiremppaa..

Viesti  outsider La Marras 03 2012, 13:41

Jälkikiristys pultti kerrallaan vähän auki ja sitten 12,5kp.

Kyllä minä ainakin olen pyörivällä teräsharjalla putsaillut kantta.Myös hienolla hiontanauhalla ym
Lopuksi bräcklenillä tai asetonilla rasvat ym pois

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 kansiremppaa.. Empty Vs: 1210 kansiremppaa..

Viesti  erkki La Marras 03 2012, 13:42

Kun kannen on vetänyt kolmessa vaiheessa momenttiin niin lämmityskäytön ja jäähtymisen jälkeen jälkikiristys tehdään niin, että jokaista pulttia vuorotellen pakitetaan ihan pikkasen ja vedetään sitten momenttiin. Jossain sanottiin, että varttikeirros pakkia ja täysi momentti sitten eteenpäin. Minusta varttikierros on aika paljon, pääasia että pultti lähtee kiristymään ennekuin momenttiavain naksahtaa. Oikein noheva remonttimies tekee jälkikiristyksen uudelleen sadan... parinsadan tunnin kuluttua.

Pinnat voi puhdistaa teräsharjaamalla, mutta nopeampi ja parempi on terävä lasta. Kun sitä työntää pintaa pitkin niin taakse jää puhdas rauta. Liekkirenkaiden rihlat kannattaa jynssätä teräsharjalla puhtaalle metallille.

Jos mäntiä ei käytä ulkona niin lasittumaa voi kokeilla karhentaa näkyvältä osalta hieman vaikka tonnisella vesihiomapaperilla. Ajatushan siinä on, että pintaan syntyy ihan pieniä uurteita joihin jää öljyä. Sipaisu 45 aseen kulmassa riittää.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 kansiremppaa.. Empty Vs: 1210 kansiremppaa..

Viesti  heksa Ti Marras 06 2012, 11:21

kiitokset vastauksista
pakoventtiileistä löytyi melko syviä kuoppia, tohtiiko noita pyöräyttää sorvissa jonka jälkeen hionta?? tosin ei uudetkaan nyt maailmaa kaatavan hintasia ollu marjakankaalla.. imuventtiilit tuli ok. ihan hienolla hiomatahnalla ja melko kevyellä hionnalla.. seetipinnat hyvät molemmissa..

semmosen seikan huomasin, että imuventtiilit on vajaan millin kansitason yläpuolella, mutta pakoventtiilit vajaa 2mm..eli ilmeisesti vaihdettu pakoventtiilit jossain vaiheessa??

mitähän vielä..no kysytään lisää kun tulee eteen Cool

heksa

David Brown : 1690,2x1210,1390,880,25 bensa-petrooli..nämä siis isäukolla..
Viestien lukumäärä : 19

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 kansiremppaa.. Empty Vs: 1210 kansiremppaa..

Viesti  heksa Ti Marras 06 2012, 12:24

niin ja kuuluuko olla imupuolella venttiilinvarren tiivisteet? marjakangas myy, mutta tässä ei näkyny olevan.. ?

heksa

David Brown : 1690,2x1210,1390,880,25 bensa-petrooli..nämä siis isäukolla..
Viestien lukumäärä : 19

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 kansiremppaa.. Empty Vs: 1210 kansiremppaa..

Viesti  OlleK Ti Marras 06 2012, 18:54

Venttiilejä ei sorvata ollenkaan, niitä hiotaan venttiilihiomakoneessa oikeisiin kulmiin. Jos on syviä syöpymiä saattaa käydä niin, että venttiilit täytyy vaihtaa. Moottorikoneistamo joka tekee hionnan tietää kuinka ohkueiksi venttiililautaset voidaan hioa. 1210 mallin AD4/55 moottorista poistui imuventtiilien tiivisteet joskus vuonna 1976 tai 1977, moottorin sarjanumeroa en muista. Mikäli koneessa on alkujaan ollut imuventtiilin tiivisteitä, on venttiiliohjaimien yläpäässä sisäpuolinen sorvaus johon tiivisteet naputetaan. Moottoreihin missä on mainittu sorvaus tulee ehdottomasti käyttää tiivisteita, muuten öljyä menee liikaa männän päälle koska sorvaus toimii öljyn kerääjänä.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

1210 kansiremppaa.. Empty Vs: 1210 kansiremppaa..

Viesti  heksa Ke Marras 07 2012, 13:44

kiitoksia taas.. täällä on ainakin yksi jokkismies. joka tekee kansia ja venttiilitöitä..

tilasin kuitenkin jo uudet venttiilit marjakankaalta..tosin 2kpl puuttuu, eli ei kasata vielä tänään..

ohjureissa ei tosiaan ole uria tiivisteille joten tiivisteitä ei tarvita, kuten ounastelinkin

tuossa tutkailin kanavia, ja väkisin tuli mieleen, jotta vallankin imupuolella ois pienellä vigunkäytöllä mahdollista parantaa hengitystä ja sitten isommat imuventtiilit?? happy happy

heksa

David Brown : 1690,2x1210,1390,880,25 bensa-petrooli..nämä siis isäukolla..
Viestien lukumäärä : 19

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa