1210 kansiremppaa..
4 posters
Sivu 1 / 1
1210 kansiremppaa..
1210 lykkäs syksyllä paalauksen päätteeksi glykolit pihalle, ja nyt on kansi nostettu pois..
kasausta silmälläpitäen, onko ikh:n ja marjakankaan osissa eroa laadun suhteen, vai kannattaako ottaa suosiolla marjakankaan orkkispahvi? samoin suutinkärkien osalta(mikäli joutuu vaihtamaan)?
suuttimien kiristysmomentti?
kannen momentit onkin ohjekirjassa..12.5kpm viimeinen vaihe, onko tämä ennen vai jälkeen lämpimäksikäytön?
ja ja..pitää vielä purkaa venttiilit ja tarkistaa seetipinnat löytyykö sanomista..
pytyissä ei ollut lainkaan olaketta, mutta melkoisen lasittuneet putket, normaalia?
kasausta silmälläpitäen, onko ikh:n ja marjakankaan osissa eroa laadun suhteen, vai kannattaako ottaa suosiolla marjakankaan orkkispahvi? samoin suutinkärkien osalta(mikäli joutuu vaihtamaan)?
suuttimien kiristysmomentti?
kannen momentit onkin ohjekirjassa..12.5kpm viimeinen vaihe, onko tämä ennen vai jälkeen lämpimäksikäytön?
ja ja..pitää vielä purkaa venttiilit ja tarkistaa seetipinnat löytyykö sanomista..
pytyissä ei ollut lainkaan olaketta, mutta melkoisen lasittuneet putket, normaalia?
heksa- David Brown : 1690,2x1210,1390,880,25 bensa-petrooli..nämä siis isäukolla..
Viestien lukumäärä : 19
Vs: 1210 kansiremppaa..
Eiköhän Glaserin valmistama kannentiiviste ole ihan hyvälaatuinen, en usko että alkuperäiselle häviää hirveesti.
Minulla ainakin on kaikissa koneissa Glaserin massatiiviste ,ei ongelmia.
Kansi kiristetään ,,12,5kp:iin kasatessa, sitten ajetaan lämpimäksi ja jälkikiristys 12,5kp kun kone kylmä.
Sevenin suuttimia olen käyttänyt ei ongelmia. Hiukan edukkaammat.
Toiset tykkää CAV:n suuttimista.
Putkille kevyt hoonaus kun kerran kone auki.
Minulla ainakin on kaikissa koneissa Glaserin massatiiviste ,ei ongelmia.
Kansi kiristetään ,,12,5kp:iin kasatessa, sitten ajetaan lämpimäksi ja jälkikiristys 12,5kp kun kone kylmä.
Sevenin suuttimia olen käyttänyt ei ongelmia. Hiukan edukkaammat.
Toiset tykkää CAV:n suuttimista.
Putkille kevyt hoonaus kun kerran kone auki.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1210 kansiremppaa..
kiitosta, jokainen ensin löyhälleen ja sitten kiristys, vaiko pultti kerrallan heti takaisin momenttiin kun käy löysällä?
taitaa hoonaaminen jäädä kun ei aika riitä purkaa mäntiä pois..
niin ja tohtiiko lohkosta ja kannesta esim. porakoneen teräsharjalla jynssätä tiivistejäämät pois, vai meneekö helposti netkalle?
taitaa hoonaaminen jäädä kun ei aika riitä purkaa mäntiä pois..
niin ja tohtiiko lohkosta ja kannesta esim. porakoneen teräsharjalla jynssätä tiivistejäämät pois, vai meneekö helposti netkalle?
heksa- David Brown : 1690,2x1210,1390,880,25 bensa-petrooli..nämä siis isäukolla..
Viestien lukumäärä : 19
Vs: 1210 kansiremppaa..
Jälkikiristys pultti kerrallaan vähän auki ja sitten 12,5kp.
Kyllä minä ainakin olen pyörivällä teräsharjalla putsaillut kantta.Myös hienolla hiontanauhalla ym
Lopuksi bräcklenillä tai asetonilla rasvat ym pois
Kyllä minä ainakin olen pyörivällä teräsharjalla putsaillut kantta.Myös hienolla hiontanauhalla ym
Lopuksi bräcklenillä tai asetonilla rasvat ym pois
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1210 kansiremppaa..
Kun kannen on vetänyt kolmessa vaiheessa momenttiin niin lämmityskäytön ja jäähtymisen jälkeen jälkikiristys tehdään niin, että jokaista pulttia vuorotellen pakitetaan ihan pikkasen ja vedetään sitten momenttiin. Jossain sanottiin, että varttikeirros pakkia ja täysi momentti sitten eteenpäin. Minusta varttikierros on aika paljon, pääasia että pultti lähtee kiristymään ennekuin momenttiavain naksahtaa. Oikein noheva remonttimies tekee jälkikiristyksen uudelleen sadan... parinsadan tunnin kuluttua.
Pinnat voi puhdistaa teräsharjaamalla, mutta nopeampi ja parempi on terävä lasta. Kun sitä työntää pintaa pitkin niin taakse jää puhdas rauta. Liekkirenkaiden rihlat kannattaa jynssätä teräsharjalla puhtaalle metallille.
Jos mäntiä ei käytä ulkona niin lasittumaa voi kokeilla karhentaa näkyvältä osalta hieman vaikka tonnisella vesihiomapaperilla. Ajatushan siinä on, että pintaan syntyy ihan pieniä uurteita joihin jää öljyä. Sipaisu 45 aseen kulmassa riittää.
Pinnat voi puhdistaa teräsharjaamalla, mutta nopeampi ja parempi on terävä lasta. Kun sitä työntää pintaa pitkin niin taakse jää puhdas rauta. Liekkirenkaiden rihlat kannattaa jynssätä teräsharjalla puhtaalle metallille.
Jos mäntiä ei käytä ulkona niin lasittumaa voi kokeilla karhentaa näkyvältä osalta hieman vaikka tonnisella vesihiomapaperilla. Ajatushan siinä on, että pintaan syntyy ihan pieniä uurteita joihin jää öljyä. Sipaisu 45 aseen kulmassa riittää.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1210 kansiremppaa..
kiitokset vastauksista
pakoventtiileistä löytyi melko syviä kuoppia, tohtiiko noita pyöräyttää sorvissa jonka jälkeen hionta?? tosin ei uudetkaan nyt maailmaa kaatavan hintasia ollu marjakankaalla.. imuventtiilit tuli ok. ihan hienolla hiomatahnalla ja melko kevyellä hionnalla.. seetipinnat hyvät molemmissa..
semmosen seikan huomasin, että imuventtiilit on vajaan millin kansitason yläpuolella, mutta pakoventtiilit vajaa 2mm..eli ilmeisesti vaihdettu pakoventtiilit jossain vaiheessa??
mitähän vielä..no kysytään lisää kun tulee eteen
pakoventtiileistä löytyi melko syviä kuoppia, tohtiiko noita pyöräyttää sorvissa jonka jälkeen hionta?? tosin ei uudetkaan nyt maailmaa kaatavan hintasia ollu marjakankaalla.. imuventtiilit tuli ok. ihan hienolla hiomatahnalla ja melko kevyellä hionnalla.. seetipinnat hyvät molemmissa..
semmosen seikan huomasin, että imuventtiilit on vajaan millin kansitason yläpuolella, mutta pakoventtiilit vajaa 2mm..eli ilmeisesti vaihdettu pakoventtiilit jossain vaiheessa??
mitähän vielä..no kysytään lisää kun tulee eteen
heksa- David Brown : 1690,2x1210,1390,880,25 bensa-petrooli..nämä siis isäukolla..
Viestien lukumäärä : 19
Vs: 1210 kansiremppaa..
niin ja kuuluuko olla imupuolella venttiilinvarren tiivisteet? marjakangas myy, mutta tässä ei näkyny olevan.. ?
heksa- David Brown : 1690,2x1210,1390,880,25 bensa-petrooli..nämä siis isäukolla..
Viestien lukumäärä : 19
Vs: 1210 kansiremppaa..
Venttiilejä ei sorvata ollenkaan, niitä hiotaan venttiilihiomakoneessa oikeisiin kulmiin. Jos on syviä syöpymiä saattaa käydä niin, että venttiilit täytyy vaihtaa. Moottorikoneistamo joka tekee hionnan tietää kuinka ohkueiksi venttiililautaset voidaan hioa. 1210 mallin AD4/55 moottorista poistui imuventtiilien tiivisteet joskus vuonna 1976 tai 1977, moottorin sarjanumeroa en muista. Mikäli koneessa on alkujaan ollut imuventtiilin tiivisteitä, on venttiiliohjaimien yläpäässä sisäpuolinen sorvaus johon tiivisteet naputetaan. Moottoreihin missä on mainittu sorvaus tulee ehdottomasti käyttää tiivisteita, muuten öljyä menee liikaa männän päälle koska sorvaus toimii öljyn kerääjänä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1210 kansiremppaa..
kiitoksia taas.. täällä on ainakin yksi jokkismies. joka tekee kansia ja venttiilitöitä..
tilasin kuitenkin jo uudet venttiilit marjakankaalta..tosin 2kpl puuttuu, eli ei kasata vielä tänään..
ohjureissa ei tosiaan ole uria tiivisteille joten tiivisteitä ei tarvita, kuten ounastelinkin
tuossa tutkailin kanavia, ja väkisin tuli mieleen, jotta vallankin imupuolella ois pienellä vigunkäytöllä mahdollista parantaa hengitystä ja sitten isommat imuventtiilit??
tilasin kuitenkin jo uudet venttiilit marjakankaalta..tosin 2kpl puuttuu, eli ei kasata vielä tänään..
ohjureissa ei tosiaan ole uria tiivisteille joten tiivisteitä ei tarvita, kuten ounastelinkin
tuossa tutkailin kanavia, ja väkisin tuli mieleen, jotta vallankin imupuolella ois pienellä vigunkäytöllä mahdollista parantaa hengitystä ja sitten isommat imuventtiilit??
heksa- David Brown : 1690,2x1210,1390,880,25 bensa-petrooli..nämä siis isäukolla..
Viestien lukumäärä : 19
Similar topics
» DB 990 vm73 kansiremppaa (venttiilivarrentiivisteet)
» M DB 1210 Q4. 4WD -80
» DB 1210
» 1210 DB etukuormaaja
» 1210 ei liiku
» M DB 1210 Q4. 4WD -80
» DB 1210
» 1210 DB etukuormaaja
» 1210 ei liiku
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa