1390 mitä öljyä mihinkin?
+3
Hente
kujanjuh
jounitapio
7 posters
Sivu 1 / 1
1390 mitä öljyä mihinkin?
Meneekö joka paikkaan 10W-30 vai meneekö eri laatua eri paikkoihin?
jounitapio- David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Vs: 1390 mitä öljyä mihinkin?
Minä olen tuota laittanut kaikkialle: moottoriin, vaihteistoon ja ohjaustehostimeen. Ei tarvitse niin montaa eri öljypurkkia. Tietenkin, jos haluaa hifistellä, niin silloin käyttää eri laatuja.
kujanjuh- Viestien lukumäärä : 243
Moottorinhan nyt tietää, että paljonko tarvii. Mutta mites ohjaustehostin, paljonko? Siihen moottorin eteen oikealle puolenhan sitä laitetaan? Mites vaihteisto, hydrauliikka ja perä? Mistä ja kuinka paljon? Kuinka paljon löytyy vaihdettavia suodattimia, koko Taavetista? Eilen ostin ko. laitteen ja pitäs ruveta laittaa kaikki ajantasalle.
Moi,
Olen käyttnyt ohjaustehostimessa samaa universal 10 -30 öljyä kuin moottorissa, kun näyttää että sitä häviää jonnekin. Epäilen että stefa vuotaa ja menee moottorin alakertaan. Tietysti öljy on liian jäykkää ohjaukseenn mutta kun odottaa tovin niin ohjauskin pelaa ja moottori saa samaa liukastetta. Ja ohjaukseen öljyä pöökin alapintaan (täytyeen).
Perässä, vaihteistossa ja hydrauliikassa sama öljy. Tilavuus 22,7 l. Jos etukuormaaja niin sinne varmaan muuan litra.....
Summa summarum: Osta pari 20L kannua jotain universal 10 -30 evästä ja sitä joka pöökistä sisään.
Jos olet kuitenkiin ostanut koneesi vasta niin minun mielestäni kannattaisi ajella koneella jonkinlainen sisäänajo niin näkisit remppatarpeet. Sitten liukasteiden vaihtoon jos ei tarvitse rermpata.
Olen käyttnyt ohjaustehostimessa samaa universal 10 -30 öljyä kuin moottorissa, kun näyttää että sitä häviää jonnekin. Epäilen että stefa vuotaa ja menee moottorin alakertaan. Tietysti öljy on liian jäykkää ohjaukseenn mutta kun odottaa tovin niin ohjauskin pelaa ja moottori saa samaa liukastetta. Ja ohjaukseen öljyä pöökin alapintaan (täytyeen).
Perässä, vaihteistossa ja hydrauliikassa sama öljy. Tilavuus 22,7 l. Jos etukuormaaja niin sinne varmaan muuan litra.....
Summa summarum: Osta pari 20L kannua jotain universal 10 -30 evästä ja sitä joka pöökistä sisään.
Jos olet kuitenkiin ostanut koneesi vasta niin minun mielestäni kannattaisi ajella koneella jonkinlainen sisäänajo niin näkisit remppatarpeet. Sitten liukasteiden vaihtoon jos ei tarvitse rermpata.
Hente- Viestien lukumäärä : 51
Jaa jaa, joo joo, tuo mun taavetti on semmonen "pikkasta huoltoa" vailla. Minkäsmoinen savotta tuo ohjaustehostimen stefan vaihto on. Taitaa olla siellä pikkusen vikaa.
Urakasta en tiiä, mutta meitellä ainakin 1290:t kusee tavaraa enemmän ja vähemmän, mutta kuinkas ollakkaa, suomesta ei saa kuin ulomoia tiivisteitä. (Näin ainakin vielä jokunen vuosi sitten) Sisemmät tiivisteet niin harvinainen tuumakoko jotta ei löytynny.
Taavettifanaatikko- David Brown : Isäukolla 2X1290, 995 ja 880
DBTCF:n jäsen nro : 97
Viestien lukumäärä : 56
Sekä IKH:lla että Marjakankaalla on myynnissä ohjaustehostajan tiivistesarja noin 14 eurolla .
Kyllä minä yhden tuollaisen sarjan olen kättänyt ja siinä ainakin oli sopivat o-renkaat ja stefat.
Marjakankankaalla näkyi olevan myös erillinen stefa myynnissä.
Toki jos pumppu oikein paljon roiskuttelee öljyä ympäriinsä niin voi olla horo
Kuten aiemmin on kirjoiteltu hyvin useat ajaa samalla ohjauspumpun suodattimella "ikuisesti".
Suodatin ei montaa euroa maksa mutta vaihtamiseen pitää nähdä hieman vaivaa.
Kyllä minä yhden tuollaisen sarjan olen kättänyt ja siinä ainakin oli sopivat o-renkaat ja stefat.
Kuten aiemmin on kirjoiteltu hyvin useat ajaa samalla ohjauspumpun suodattimella "ikuisesti".
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
outsider kirjoitti:Sekä IKH:lla että Marjakankaalla on myynnissä ohjaustehostajan tiivistesarja noin 14 eurolla .
Niin se taitaa valitettavasti olla
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Ohjauspumpun stefa on imupuolella, joten sen kautta öljy ei karkaa moottoriin. Jos pumpun stefa vuotaa vetää pumppu moottoriöljyä ja tehostimen öljy muuttuu mustaksi. Ohjaustehostimesta voi öljy karat moottoriin huohotinletkun, joka kulkee öljysäiliöstä venttiilikoppaan, kautta.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
http://www.konekorjaamo.fi/product_info.php?cPath=48&products_id=48964&type=1667&brand=1532&model=139&cPath=48 Siis tämä sarja!
Ja tämä suodatin http://www.konekorjaamo.fi/product_info.php?cPath=7&products_id=30427&type=1667&brand=1532&model=139&cPath=7
Ja tämä suodatin http://www.konekorjaamo.fi/product_info.php?cPath=7&products_id=30427&type=1667&brand=1532&model=139&cPath=7
Vähä asian vierestäkin, mutta kun sattu silimään. http://www.konekorjaamo.fi/product_info.php?cPath=7&products_id=31119&type=1667&brand=1532&model=139&cPath=7 Ei ainakaan jää hinnasta kiinni, jos tuo jää vaihtamatta.
Similar topics
» mitä 2t-öljyä polttoöljyn sekaan selectamaticissa
» Mitä öljyä XXX Casen etuperään ja napoihin?
» Öljyä ilmanputsarista
» Paljonko 1390:n perään laitetaan öljyä?
» Case 1290 mitä lie?
» Mitä öljyä XXX Casen etuperään ja napoihin?
» Öljyä ilmanputsarista
» Paljonko 1390:n perään laitetaan öljyä?
» Case 1290 mitä lie?
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa