880:sen nostolaitteiden kestävyys?
3 posters
Sivu 1 / 1
880:sen nostolaitteiden kestävyys?
Lähinnä kiinnostaa sen mekaanisen lukon kestävyys etukuormainkäytössä.
Takapyörät lyö zuttonia kun kauhassa on tavaraa ja johonkin pitäs päästä.
Kestääkö se nostolaitteiden mekaaninen lukitus kuinka monen sadan kilon vastapunttia?
Tarkotus ei oo röykyttää rakkoria puntyin ollessa perässä.
Takapyörät lyö zuttonia kun kauhassa on tavaraa ja johonkin pitäs päästä.
Kestääkö se nostolaitteiden mekaaninen lukitus kuinka monen sadan kilon vastapunttia?
Tarkotus ei oo röykyttää rakkoria puntyin ollessa perässä.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
erkki
Periaatteessa se kestää saman mitä nostolaite jaksaa nostaa, mutta kyllä niitä on silti hajonnut kun on liikaa röykytetty. Monttuisella alustalla ajaminen kiireen kanssa sille ei oikein sovi. Jos ei tarvi kovin ahtaissa paikoissa kuormata niin takapainossa on paljon enempi tehoa jos se on kaukana taka-akselista. Perälevy on hyvä varsinkin kun siihen köyttelee vaikka jääketjut painoksi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 880:sen nostolaitteiden kestävyys?
Hyvä pointti mutta ei ole Vielä perälevyä.....
Täytyy mennä vaan varovasti ja tiputtaa takapaino heti kun sitä ei tarvi.
Tarvii varmaan rakentaa etukuormaajalle jalat et sen saa helposti pois nokalta kun sitä ei tarvi.
Täytyy mennä vaan varovasti ja tiputtaa takapaino heti kun sitä ei tarvi.
Tarvii varmaan rakentaa etukuormaajalle jalat et sen saa helposti pois nokalta kun sitä ei tarvi.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Nostolaitteen lukitus
Takapainon saa lukittua ylös kun laittaa työntövarren tapista kahtapuolta sopivan kireät ketjut nostovarsiin ja laskee kuorman ketjujen varaan.Ei pauku lukitus.
Vs: 880:sen nostolaitteiden kestävyys?
Ihmeen kovia kuormia olen nähny sen lukon varassa olevan ja eikait ne rikki ole menny minun tiedostani ,raskaita perälevyjä,petonipuntteja,ym.kyllä se ne kantaa minkä nostaaki.
Tuo Erkin mainitsema kova isku sen tietenki vois rikkoakki.
Tuo Erkin mainitsema kova isku sen tietenki vois rikkoakki.
Vieraili- Vierailija
Vs: 880:sen nostolaitteiden kestävyys?
Juu, luja se on kyllä, mutta kun se on niin jäykässä paikassa niin iskumaiset kuormat välittyy lukkoon lyhentämättöminä. En tässä halua viisastella, mutta on ihan tosiasia, että jos nostovarsien varassa on vaikkapa 1000 kg kylvökone ja ajetaan tielle, niin aika hyvälläkin tiellä tulee töyssyjä, joissa kylvökoneen paino tuplaantuu kolon kohdalla ja huonolla tiellä 3... 5 kertaistuu, riippuen siitä miten hyvä satula on kuskin takamuksen alla ja miten kovaa röykytystä kuski on oppinut sietämään. Itse tiedän parin lukon antautuneen nimenomaan kylvinkoneen kanssa huonolla tiellä kun on ollut kiire kylvöille ja laatikoissa on ollut täysi lataus.
Hydrauliikan varassa siellä on aina ylipaineventtiili joka päästää paineiskun ohi pikku lirautuksella.
Tuo mitä kirjoitin aikaisemmin siitä, että paino pitää olla kaukana taka-akselista, kannattaa ottaa vakavasti. Jos on vaikka metri matkaa puntin painopisteestä vetovarren mullinsilmään niin painon teho on lähes kolmanneksen isompi kuin suoraan mullinsilmästä. Lumihommissa etukuormain ja raskas takalana on takapotkulla ihan toimiva yhdistelmä. Nelivedolla sillä ei ole merkitystä.
Hydrauliikan varassa siellä on aina ylipaineventtiili joka päästää paineiskun ohi pikku lirautuksella.
Tuo mitä kirjoitin aikaisemmin siitä, että paino pitää olla kaukana taka-akselista, kannattaa ottaa vakavasti. Jos on vaikka metri matkaa puntin painopisteestä vetovarren mullinsilmään niin painon teho on lähes kolmanneksen isompi kuin suoraan mullinsilmästä. Lumihommissa etukuormain ja raskas takalana on takapotkulla ihan toimiva yhdistelmä. Nelivedolla sillä ei ole merkitystä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 880:sen nostolaitteiden kestävyys?
Joo,tuo on tosi,olen monesti miettiny tuota vanhojen takapotkujen kauhan paikkaa etukuormaassa,saattaa olla pari metriä eturenkaista kauhaan,olen esittänykki joillekin että lyhennettäs aisoja niin pääsis paremmin,siinähän tulee sama momenttihomma vastaan.
Tuo Trima omassa 1594 on siitä hyvä,kauha ei ole liian kaukana,ja se 990 sekura mikä oli kesällä remontissa,siinä oli muistaakseni tehty mielestäni hyvänmalliseksi vanha pikavikki muutenki.
Tuo Trima omassa 1594 on siitä hyvä,kauha ei ole liian kaukana,ja se 990 sekura mikä oli kesällä remontissa,siinä oli muistaakseni tehty mielestäni hyvänmalliseksi vanha pikavikki muutenki.
Vieraili- Vierailija
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa