Jarrurummun irroitusohjeet
+2
erkki
Keissi
6 posters
Sivu 1 / 1
Jarrurummun irroitusohjeet
Mitenkä 1390.n jarrurumpu irroitetaan oikeaoppisesti jarruakselilta ja akseli kynkästä.Mistä kannattaa kysellä ehjää jarruakselia.Sellainen olisis nyt hakusessa.
Keissi- David Brown : 1390
DBTCF:n jäsen nro : 60
Viestien lukumäärä : 49
Paikkakunta : Salo
Vs: Jarrurummun irroitusohjeet
Kynkkä ensin pois. Jos on oikealla puolella niin sido tasauspyörästön lukko ension pohjaan. Kynkkää ylosvetäessä varo littaamasta akselinkaulalla olevia stefoja. Jos ne ei ole vuotaneet niin suotta kai niitä vaihtaa.
Jarrurummussa on muistaakseni 1/2" kierrereijät napalevyssä. Etsit niihin sopivat pultit ja jatka pultteja vaikka lattaraudalla niin, että saat pullotunkin akselin päätä vasten ja lattaraudan menemään tunkin yli jolloin voit tunkata rumpua irti. Se voi olla lujassa kiskoa, joten jos käytettävissä on kaasutöhö niin rumpua voi kokeilla kuumentaa sillai nopeasti ettei akseli ehdi lämmetä.
Vetoakseli tulee laakereineen ulos pesän reijästä, mutta ensin pitää irrottaa napa-akseli ja iso hammaspyörä jotta laakeri mahtuu tulemaan siitä ohi.
Jarrurummussa on muistaakseni 1/2" kierrereijät napalevyssä. Etsit niihin sopivat pultit ja jatka pultteja vaikka lattaraudalla niin, että saat pullotunkin akselin päätä vasten ja lattaraudan menemään tunkin yli jolloin voit tunkata rumpua irti. Se voi olla lujassa kiskoa, joten jos käytettävissä on kaasutöhö niin rumpua voi kokeilla kuumentaa sillai nopeasti ettei akseli ehdi lämmetä.
Vetoakseli tulee laakereineen ulos pesän reijästä, mutta ensin pitää irrottaa napa-akseli ja iso hammaspyörä jotta laakeri mahtuu tulemaan siitä ohi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Jarrurummun irroitusohjeet
Tulipas ohjeet nopeesti .Kynkkä ja vetoakseli irti.Jarrurumpu vielä tiukassa akselissaan.Yksi hammas on lohjennut jarruakselista.Hampaan pala on tallella.Mitäs jos hitsuttais sen kiinni.Eipä taida olla hyvä idea
Keissi- David Brown : 1390
DBTCF:n jäsen nro : 60
Viestien lukumäärä : 49
Paikkakunta : Salo
Vs: Jarrurummun irroitusohjeet
Idea on ihan hyvä, ja kestääkin kun et käytä sitä lainkaan, pistät hyllyyn näytille.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Jarrurummun irroitusohjeet
heh.mul on jo pari akselin raatoo hyllyssä.Pienenä vitsinä heitin hitsuttelun.Mitäs jos unohtais sen palan kiinnittämisen ja täyttäis sen kolon vaikka kovametallipuikol.Taas lisää hyllyntäytettäjusape kirjoitti:Idea on ihan hyvä, ja kestääkin kun et käytä sitä lainkaan, pistät hyllyyn näytille.....
Keissi- David Brown : 1390
DBTCF:n jäsen nro : 60
Viestien lukumäärä : 49
Paikkakunta : Salo
Vs: Jarrurummun irroitusohjeet
Eikös plastic padding sentää kestäis, tai wurth:in pikaliima? Sori, oli ihan pakko
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Jarrurummun irroitusohjeet
Hitsaamalla täytekorjataan teollisuudessa erittäin vaativiakin juttuja, myös hammaspeikon tekosia. Niksi piilee kuitenkin enemmän lisäainevalinnassa ja lämpökäsittelyssä kuin itse täytössä, jotka runsashiilisellä teräksellä tarttee mennä aika tavalla kohdilleen. Samaten lopulliseen muotoon hionta on tarkan sepän työtä. Jos täytehitsattu kohta hiotaan liian matalalle niin se ei joudu töihin ollenkaan ja päinvastaisessa tapauksessa se ottaa koko homman hoitaakseen.
Olen siis sitä mieltä että kannattaa hommata ehyt käytetty rikkoutuneen tilalle. Uuden tekeminen maksaa enempi.
Olen siis sitä mieltä että kannattaa hommata ehyt käytetty rikkoutuneen tilalle. Uuden tekeminen maksaa enempi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Jarrurummun irroitusohjeet
Erkin kanssa samaa mielipuolta, ei hitsaaminen sinänsä mahdotonta ole, mutta tullee tuossa tapauksessa oikein tehtynä moninkertaisen hintaiseksi ehjään verrattuna...
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Jarrurummun irroitusohjeet
Isse olen hitsaillu moton karsintateristä(irtipoikki) kaatopään selkänahkaan,kaivurien puomeista,kuorma-autojen telinnosto kyykkiin,banjoputkista puhumattakaan ja kaikki on kestäny . Mut tohon en lähtis puikkoo sulattelee.
Purkurirta hyvä B-osa ja nippun. !!!
Purkurirta hyvä B-osa ja nippun. !!!
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Jarrurummun irroitusohjeet
Joo itte kans kattelin joku vuos sitten 900 Taavin kynkkää ja ihmettelin kun ruostees oli et mitenkähän tääkin purkautuu,eipä purkautunu ja löys tiensä romukuormaan!
Joten se niistä puruista,vaikutti jo konepaja hommilta painonsakkin puoleen
Joten se niistä puruista,vaikutti jo konepaja hommilta painonsakkin puoleen
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Jarrurummun irroitusohjeet
Taavin kynkässä on välitykset vähän alle 1:5 ja se sopii monenlaiseen nikkarointiin, niistä on tehty esim. lumilinkoja.
Semmoista ei kannata heittää romukuormaan jos on suunnilleen kunnossa.
Semmoista ei kannata heittää romukuormaan jos on suunnilleen kunnossa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Jarrurummun irroitusohjeet
Rumpu irti + akseli.Ehjä akseli tulossa.En mitään virapelikorjauksia ruvennut tekeen,kun case pysyy talossa niin kaun kuin itsekkin.Eri asia jos olis myyntiin menny .Ei vaiskaan,eihän ne viritykset paljon kannata,mutta tulihan keskustelua .Joo ja mitään ei saisis heittää pois.Joskus jotain voi tarvitakkin.Ainoo haittapuoli vaan kun rojua kertyy nurkkiin vähän liikaakin.
Keissi- David Brown : 1390
DBTCF:n jäsen nro : 60
Viestien lukumäärä : 49
Paikkakunta : Salo
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa