David Brown Tractor Club Finland ry:n vuosikokous 2013
+3
erkki
exso
taavettimies
7 posters
Sivu 1 / 1
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: David Brown Tractor Club Finland ry:n vuosikokous 2013
Vuosikokous terveiset.
Ensimmäisestä toimintavuodeta jäätiin pikkasen plussan puolelle.
Jäsenmaksu 20 eur vuodelle 2013 ja eräpäiväksi 30.04.2013,jotta aivan kaikessa rauhassa.
Mika Salminen on DBTCF ry:n uusi sihteeri.
Kalenteri tehdään omin voimin vuodelle 2014 joko komeilla kuvilla tai kaivetaan arkistoja auki ja vanhoja mustavalkoisia DB-kuvia esille.
Kolmeen tapahtumaan ollaan menossa:Weteraani konepäivät Oulainen,Sirppi ja Puimuri Isokyrö ja Rauta ja Petrooli Hyvinkää.
Traktoriposti ilmestyy tänäkin vuonna.
Jäsenpostitus on odoteltavissa kunhan hanget korkeat nietokset alkaa poistumaan.
Terveisin DBTCF ry:n puheenjohtaja Esko Peranto
Ensimmäisestä toimintavuodeta jäätiin pikkasen plussan puolelle.
Jäsenmaksu 20 eur vuodelle 2013 ja eräpäiväksi 30.04.2013,jotta aivan kaikessa rauhassa.
Mika Salminen on DBTCF ry:n uusi sihteeri.
Kalenteri tehdään omin voimin vuodelle 2014 joko komeilla kuvilla tai kaivetaan arkistoja auki ja vanhoja mustavalkoisia DB-kuvia esille.
Kolmeen tapahtumaan ollaan menossa:Weteraani konepäivät Oulainen,Sirppi ja Puimuri Isokyrö ja Rauta ja Petrooli Hyvinkää.
Traktoriposti ilmestyy tänäkin vuonna.
Jäsenpostitus on odoteltavissa kunhan hanget korkeat nietokset alkaa poistumaan.
Terveisin DBTCF ry:n puheenjohtaja Esko Peranto
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: David Brown Tractor Club Finland ry:n vuosikokous 2013
Kiitos järjestäjille,
Paikka oli tarkoitukseen hyvin soveltuva ja meille mutterihulluille tuli museokieroksella paljon uutta tietoa rautatiekalustosta, varsinkin siitä vanhemmasta. Esittelijä kertoi mm, että Risto (siis tavarajunan vetoon tarkoitettu Ukko-Pekka) pystyy noin 15 barin höyrynpaineella lähes 1000 hv indikoituun tehoon ja jaksaa vetää noin 1500 tonnin painoista junaa. "normaali" olosuhteissa jos ajetaan halkoja polttamalla on polttoainemenekissä karkea nyrkkisääntö: motti kymmenelle kilometrille. Eihän se nykyaikana olisi pois suljettu vaihtoehto jos mitään muuta konstia ei olisi: Ajatelkaapa: 1500 tonnia, josta hyötykuormaa täytyy olla ainakin 1000 tonnia, siis nelisenkymmentä rekka-autollista, menisi kymmenellä motilla satasen. Jos halkoja saisi vaikka 40 €/motti niin polttoainekulu olisi 400 € per 100 km. Sehän on huokeaa rekkaralliin verrattuna. Ajo vaan on hikisempää..... ja kalliimpaa kuin sähköllä.
Paikka oli tarkoitukseen hyvin soveltuva ja meille mutterihulluille tuli museokieroksella paljon uutta tietoa rautatiekalustosta, varsinkin siitä vanhemmasta. Esittelijä kertoi mm, että Risto (siis tavarajunan vetoon tarkoitettu Ukko-Pekka) pystyy noin 15 barin höyrynpaineella lähes 1000 hv indikoituun tehoon ja jaksaa vetää noin 1500 tonnin painoista junaa. "normaali" olosuhteissa jos ajetaan halkoja polttamalla on polttoainemenekissä karkea nyrkkisääntö: motti kymmenelle kilometrille. Eihän se nykyaikana olisi pois suljettu vaihtoehto jos mitään muuta konstia ei olisi: Ajatelkaapa: 1500 tonnia, josta hyötykuormaa täytyy olla ainakin 1000 tonnia, siis nelisenkymmentä rekka-autollista, menisi kymmenellä motilla satasen. Jos halkoja saisi vaikka 40 €/motti niin polttoainekulu olisi 400 € per 100 km. Sehän on huokeaa rekkaralliin verrattuna. Ajo vaan on hikisempää..... ja kalliimpaa kuin sähköllä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: David Brown Tractor Club Finland ry:n vuosikokous 2013
Varmaan dieselin voittais helposti, mutta sähköä ei sitten ihan helposti. Onko joskus paluu vanhaan ja hyväksi todettuun sittenkin edessä...
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: David Brown Tractor Club Finland ry:n vuosikokous 2013
Juu, eihän se halkoveturi pärjää taloudellisuudessa dieselveturille, mutta kun ittellä oli aikaisemmin se käsitys, että höyryveturi on oikea syöppö, mutta eihän se sentään ihan mahdoton...
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: David Brown Tractor Club Finland ry:n vuosikokous 2013
Höyryveturin kulutus ei ehkä putoa radikaalisti, vaikka kuormitus vähenisi vaikka neljännekseen.
kujanjuh- Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Porvoo-Pieksämäki
Vs: David Brown Tractor Club Finland ry:n vuosikokous 2013
Ja kone on varmaan järkevä pitää käynnissä 24/7
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: David Brown Tractor Club Finland ry:n vuosikokous 2013
Jos kylmä kattila on, niin "käynnistys" kestää 2vrk.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: David Brown Tractor Club Finland ry:n vuosikokous 2013
No ei kai sentään kahta vuorokautta.
Arska55- David Brown : David Brown 25 vm 1957
DBTCF:n jäsen nro : Leyland 384 vm -71 Fiat 600 vm-70
Viestien lukumäärä : 6
Ikä : 69
Paikkakunta : Asikkala
Similar topics
» David Brown Tractor Club Finland ry
» David Brown Tractor Club Finland=DBTCF
» David Brown Tractor Club Finland ry:n säännöt
» David Brown Tractor Club Finland ry 2014 vuosikokoukseen ilmottautuminen
» 11.8.2013 klo.20 MTV3Max- David Brown traktorihistoriaa
» David Brown Tractor Club Finland=DBTCF
» David Brown Tractor Club Finland ry:n säännöt
» David Brown Tractor Club Finland ry 2014 vuosikokoukseen ilmottautuminen
» 11.8.2013 klo.20 MTV3Max- David Brown traktorihistoriaa
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa