Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Romukoppaanko??

4 posters

Siirry alas

Romukoppaanko?? Empty Romukoppaanko??

Viesti  S.Grön Su Tammi 13 2013, 16:13

Hei!

Voisitteko antaa neuvoa te, jotka ymmärrätte traktoreista. Meille jäi vanha traktori puolison kuoltua. Muistini mukaan se on David Brown. Se on olltu työkäytössä, mutta nyt se seisoo ja siitä vuotaa öljyä.
Onko niin, kuten minua neuvottiin, että se pitää laittaa romukoppaan, vai eikö sitä muka kukaan ostaisi itselleen kunnostettavaksi??
Olisin tosi kiitollinen kaikista a s i a l l i s i s t a neuvoista.

S.Grön

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3

Takaisin alkuun Siirry alas

Romukoppaanko?? Empty Vs: Romukoppaanko??

Viesti  käyttäjä Su Tammi 13 2013, 16:25

S.Grön kirjoitti:Hei!

Voisitteko antaa neuvoa te, jotka ymmärrätte traktoreista. Meille jäi vanha traktori puolison kuoltua. Muistini mukaan se on David Brown. Se on olltu työkäytössä, mutta nyt se seisoo ja siitä vuotaa öljyä.
Onko niin, kuten minua neuvottiin, että se pitää laittaa romukoppaan, vai eikö sitä muka kukaan ostaisi itselleen kunnostettavaksi??
Olisin tosi kiitollinen kaikista a s i a l l i s i s t a neuvoista.

Eipä sitä romumiehelle kannata tyrkyttää ensimmäisenä.
Jos omistaa digikameran niin muutama kuva siitä ja laita se tänne myyntiin,uskoisin että joku maksaa siitä asiallisen hinnan.
Mikäli ei löydy digikameraa tai osaamista niin katsoo että mikä traktori sen on.
Eli varmistaa että onko se David Brown
Yleensä nokkapellissä/kuomussa on tarrat josta ilmenee sen malli.
Onko se punainen vai valkoinen traktori.
Hytillinen vai hytitön.

Laitappa tietoa että millä paikkakunnalla se traktori sijaitsee niin joku taavettimies voisi käydä paikanpäällä toteamassa kyseisen traktorin merkin sekä mallin.

Toivottavasti tästä oli apuja.

Niin ja osaanottoni puolison poismenon johdosta

käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62

Romukoppaanko?? Empty Kiitos!

Viesti  S.Grön Su Tammi 13 2013, 16:54

Kiitos vastauksestasi! Siitä oli paljon apua. Ja kiitos osanotosta.

Traktori on punainen ja hytitön.
Minäpä käyn ottamassa siitä kuvia sopivalla hetkellä ja laitan tänne. Ja sen merkinkin varmistan Very Happy .

S.Grön

Viesti  exso Su Tammi 13 2013, 17:10

Osanotot poismenon johdosta.Ei nyt kannata kaikkea työntää ahnaiden romumiesten matkaan,eiköhän Taavetti-Tallin nettisivuilta löydy apuja ja merkki vaihtusikin toiseksi niin eiköhän sillekin löydy uusi koti.
exso
exso

David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541

Romukoppaanko?? Empty Kiitos!

Viesti  S.Grön Ma Tammi 14 2013, 00:54

Kiitos sinullekkin vastauksesta. Itse mietin samaa, että ei kai sitä heti romukoppaan, mutta niin ne "viisaat" neuvoivat. Onneksi tajusin itse, että kyllä kai tuollaisesta jollekkin alan kaverille on iloa vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Toivottavasti. Laitan kuvia ja merkkiä kun saan ne otettua. Saitte hyvälle mielelle asiallisilla vastauksillanne Very Happy .

S.Grön

Viesti  Tessu Ma Tammi 14 2013, 04:33

Juu ei ei romuttamoon!
Itse kerro semmosen jutun että JOUDUIN purkamaan varaosiksi 900 Taavin joskus -80 luvulla kun vanhaisäntä ei oikein romua halunnu pihalla säilöä,nyt olen monesti itteni kironnu että ei ols pitäny purkaa vaikka olikin lohko haljennu pakkasella,kun se olikin niitä harvemmin löytyviä malleja joita täälläkin ihmiset etsii!
Että ei se raha, vaan se että olis ees olemassa heh

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa