Tarroista
Taavetti-talli :: Traktorit :: Info
Sivu 1 / 1
Tarroista
Elikkäs siirrän tämän jutun vielä tännekki....
Juu eli täälä Seinäjoellä on hyvä tarrojen tekijä jolla on jo tosi pitkä kokemus tarrojen tekemisestä erilaisiin käyttötarkoituksiin, ja kyseisellä hepulla on ns. viimmeistä huutoa olevat tietokone-pohjaiset laitteistot tarrojen tekemiseen, sekä tarravärkeistä löytyy melkeimpä kaikkia värejä, tarravärkit ovat todella laadukkaita koska kyseinen kaveri tekee myös todella paljon raskaan kaluston teippauksiakin.
Tällä hetkellä tämän yrityksen tietokoneelta löytyy jo valmiit tarrapohjat punaiseen 1594:seen (modifioitu: Case International, David Browniksi), lisäherkkuna tohon sarjaan löytyy suunnittelemani kattotarra taaksepäin (tämä on samankokoisella tekstillä kuin 90-sarjassa, mutta vaan uudemmassa kuosissa, eli vaan hopeisilla kehyksillä), sitten vielä samaan löytyy lisäherkkuna kaunokirjoituksella konepellissä olevat "Commemorative Edition"-tarrat (näitä tarroja olen nähnyt jonkuverran Englannin pään koneissa). Tästä sarjasta saadaan suoraa muutettua pienillä muutoksilla käypäiset muihinki punaisiin 94-sarjaisiin, kun muunnellaan vaan konepellitarrojen pituutta ja muutetaan numerot lokasuoja tarroihin (ja saadaan noihin tarroihin David Brown toki muutettua alkuperäis tyyppisesti: Case Internationaliksikin).
Noiden valkoisien 94-sarjaisien "punaviiva tarraisien" tarrojen valmistuksessakaan en näkisi mitään ongelmaa, koska ne ovat hyvin ns. suoraviivaiset, joten ne onnistuvat varmasti. Kyseisistä tarroista pitäisi ottaa vaan niin sanotut voipaperi kopiot (nämä piirretään lyijykynällä voipaperille, kun voipaperi on asetettu alkuperäisen tarran päälle, ja näinollen alta kuvastaa alkuperäinen tarra), tämä siksi että kyseisessä tarra firmassa ei ole vielä ennestään malleja noista "punaviiva tarroista", ja tulisi pituudetkin oikeaksi.
Tarrathan ovat sitten ns. kaksikerrostarroja (eli tarroissa olevat eri värit ovat eri tarroja), jotenka tarrojen asennuksessa on hieman enemmän työtä kun joutuu liimaamaan 2 tarraa (tarran osathan on siirtokalvoissa, että vaikka tarroissa on tälläisiä ns. moninaisuuksia, eli vaikka tarrat olisivat tosi moniosaisia, niin ei tarvi liimata kuin 2 isoa tarra kokonaisuutta).
Tarrojen hintoja voin vielä tiedustella tarkemmin, mutta voin kyllä sanoa että, tarrat tuolla ovat hinnaltaan todella kilpailukykyisiä...mm. tuo edellä mainitsemani erittäin moninainen tarra sarja jäi hinnassa alle sadan euron (mutta tuossa saattaa vaikuttaa vanhat yhteistyö-asioinnit....EHKÄ).
Tulen myös tiedustelemaan kaverilta että olisiko mahdollista tehdä tarroja niin että, ottaisi hyvästä valokuvasta niin sanotusti tarran ääriviivat, ja tekisi näillä "kopio tarran", tämä siksi että tämä mahdollistaisi paremmin tarrojen teon myös vanhempiin Taavetteihin (joissa tarrat eivät ole ns. suoraviivaisia).
TÄMÄ "KOPIOTARRA" ASIA ON SELVITETTY, ELI TARRAT PYSTYY HYVINKIN VALMISTAMAAN PELKÄN TARKAN JA HYVÄN VALOKUVAN PERUSTEELLA.
Voin ottaa tämän tarra asian aina tarpeen vaatiessa vielä paremmin tuon kyseisen yrityksen kanssa kehitykseen / voisin tulevaisuudessa teettää tilauksesta tarroja.
PS. referenssitietona: tuossa mun Hybrid 995:ssa on kyseisen yrityksen tekemät tarrat, kuvat kyseisestä koneesta on tämän sivuston galleriassa.
Jos jotain alkoi tuo edellä oleva teksti kiinnostaa, niin ottakaa yhteyttä numerooni: 0505054280
Juu eli täälä Seinäjoellä on hyvä tarrojen tekijä jolla on jo tosi pitkä kokemus tarrojen tekemisestä erilaisiin käyttötarkoituksiin, ja kyseisellä hepulla on ns. viimmeistä huutoa olevat tietokone-pohjaiset laitteistot tarrojen tekemiseen, sekä tarravärkeistä löytyy melkeimpä kaikkia värejä, tarravärkit ovat todella laadukkaita koska kyseinen kaveri tekee myös todella paljon raskaan kaluston teippauksiakin.
Tällä hetkellä tämän yrityksen tietokoneelta löytyy jo valmiit tarrapohjat punaiseen 1594:seen (modifioitu: Case International, David Browniksi), lisäherkkuna tohon sarjaan löytyy suunnittelemani kattotarra taaksepäin (tämä on samankokoisella tekstillä kuin 90-sarjassa, mutta vaan uudemmassa kuosissa, eli vaan hopeisilla kehyksillä), sitten vielä samaan löytyy lisäherkkuna kaunokirjoituksella konepellissä olevat "Commemorative Edition"-tarrat (näitä tarroja olen nähnyt jonkuverran Englannin pään koneissa). Tästä sarjasta saadaan suoraa muutettua pienillä muutoksilla käypäiset muihinki punaisiin 94-sarjaisiin, kun muunnellaan vaan konepellitarrojen pituutta ja muutetaan numerot lokasuoja tarroihin (ja saadaan noihin tarroihin David Brown toki muutettua alkuperäis tyyppisesti: Case Internationaliksikin).
Noiden valkoisien 94-sarjaisien "punaviiva tarraisien" tarrojen valmistuksessakaan en näkisi mitään ongelmaa, koska ne ovat hyvin ns. suoraviivaiset, joten ne onnistuvat varmasti. Kyseisistä tarroista pitäisi ottaa vaan niin sanotut voipaperi kopiot (nämä piirretään lyijykynällä voipaperille, kun voipaperi on asetettu alkuperäisen tarran päälle, ja näinollen alta kuvastaa alkuperäinen tarra), tämä siksi että kyseisessä tarra firmassa ei ole vielä ennestään malleja noista "punaviiva tarroista", ja tulisi pituudetkin oikeaksi.
Tarrathan ovat sitten ns. kaksikerrostarroja (eli tarroissa olevat eri värit ovat eri tarroja), jotenka tarrojen asennuksessa on hieman enemmän työtä kun joutuu liimaamaan 2 tarraa (tarran osathan on siirtokalvoissa, että vaikka tarroissa on tälläisiä ns. moninaisuuksia, eli vaikka tarrat olisivat tosi moniosaisia, niin ei tarvi liimata kuin 2 isoa tarra kokonaisuutta).
Tarrojen hintoja voin vielä tiedustella tarkemmin, mutta voin kyllä sanoa että, tarrat tuolla ovat hinnaltaan todella kilpailukykyisiä...mm. tuo edellä mainitsemani erittäin moninainen tarra sarja jäi hinnassa alle sadan euron (mutta tuossa saattaa vaikuttaa vanhat yhteistyö-asioinnit....EHKÄ).
Tulen myös tiedustelemaan kaverilta että olisiko mahdollista tehdä tarroja niin että, ottaisi hyvästä valokuvasta niin sanotusti tarran ääriviivat, ja tekisi näillä "kopio tarran", tämä siksi että tämä mahdollistaisi paremmin tarrojen teon myös vanhempiin Taavetteihin (joissa tarrat eivät ole ns. suoraviivaisia).
TÄMÄ "KOPIOTARRA" ASIA ON SELVITETTY, ELI TARRAT PYSTYY HYVINKIN VALMISTAMAAN PELKÄN TARKAN JA HYVÄN VALOKUVAN PERUSTEELLA.
Voin ottaa tämän tarra asian aina tarpeen vaatiessa vielä paremmin tuon kyseisen yrityksen kanssa kehitykseen / voisin tulevaisuudessa teettää tilauksesta tarroja.
PS. referenssitietona: tuossa mun Hybrid 995:ssa on kyseisen yrityksen tekemät tarrat, kuvat kyseisestä koneesta on tämän sivuston galleriassa.
Jos jotain alkoi tuo edellä oleva teksti kiinnostaa, niin ottakaa yhteyttä numerooni: 0505054280
David- David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165
Taavetti-talli :: Traktorit :: Info
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa