Vinssi
3 posters
Taavetti-talli :: Traktorit :: Projektit :: Muut projektit
Sivu 1 / 1
Vinssi
Hydrauli vinssin rakentelin ja on syksyn savotassa oli käytössä, kauko ohjaus olis tarpeellinen. Seuraavanlaista olen ajatellu,
keskuslukko systeemin kaukoohjaus paketti ja sillä ohjataan startin solenoidia 2kpl jotka liikuttavat venttiilipöydän
karaa. Minun käsityksen mukaan jos solenoidin kärjet hitsautuu kiinni, veto jää vinssiin ja taavetti on nurin.
Sähkövehkeistä en hirveästi tiedä, niin miten herkästi solenoidin kärjet hitsautuu kiinni, ja millainen virta kohdistuu kärkiin.
Mitä olette mieltä kannattaako koko projekti
keskuslukko systeemin kaukoohjaus paketti ja sillä ohjataan startin solenoidia 2kpl jotka liikuttavat venttiilipöydän
karaa. Minun käsityksen mukaan jos solenoidin kärjet hitsautuu kiinni, veto jää vinssiin ja taavetti on nurin.
Sähkövehkeistä en hirveästi tiedä, niin miten herkästi solenoidin kärjet hitsautuu kiinni, ja millainen virta kohdistuu kärkiin.
Johannes.- Viestien lukumäärä : 35
Vs: Vinssi
Mitä ite oon asennellut noita tarvikkeena myytäviä keskuslukituksia, niin niissä on ominaisuutena se että kun painat kaukosäätimen nappia niin kytkeytyminen ei ole päällä kuin tyyliin pari sekuntia, eli vaikka painat minuutin kaukosäädintä niin virtaa ei välity kuin pari sekuntia. Katoppa ebaystä kaukosäädin systeemejä, löysin aikanaan vinssiin tarkotetun systeemin, hintaa alle 20e oisko ollu 12e tarkalleen. Hakusanoja kannattaa vaihdella. Sillon etin passelia kaukosäätöä josta saisin tehtyä nosto-oveen sähkösen avaus hommelin. Tuossa on nyt äkkiseltään löytynyt kaukosäädin, vinssiin tarkotettu. Ja maksaa alle 8e, tulee ilman postikuluja: http://www.ebay.com/itm/12V-15m-Wireless-Remote-Control-Kit-for-Truck-Jeep-ATV-Winch-/221104025474?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item337ad3af82
Viimeinen muokkaaja, ikilika pvm Ti Helmi 26 2013, 17:37, muokattu 1 kertaa
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Vs: Vinssi
Johannes. kirjoitti:Hydrauli vinssin rakentelin ja on syksyn savotassa oli käytössä, kauko ohjaus olis tarpeellinen. Seuraavanlaista olen ajatellu,
Eipä ne kärjet kovin helposti hitsaile kiinni.
Maastoautoihin tarkoitetuissa 6000+lbs. vetoisissa sähkövinsseissä käytetään solenoidiohjausta sähkömoottorille.
Nyttemmin mennään kontaktoriohjauksiin kipinöimättömyyden ja kulumisen takia.
Halpis solenoideissa solenoidin kärjet kiventää heleposti kytkeytyessään ja solenoidien päät kuluvat huonoiksi.
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Taavetti-talli :: Traktorit :: Projektit :: Muut projektit
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa