Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

996 ulosottoakselin vaihto

2 posters

Siirry alas

996 ulosottoakselin vaihto Empty 996 ulosottoakselin vaihto

Viesti  Reisrdok Ma Kesä 22 2009, 13:34

Tuli tässä talven varalta mieleen kysellä että mitenkä suuri homma on vaihtaa voiman ulosottoakseli? Omasta edellinen omistaja on onnistunut saamaan sen hiukan vinoon ilmeisesti lingon kanssa kun tahtoo olla vähän suuri murtokulma ja heittää nyt sen verran että ei varmaan tee kovin hyvää nivelille yms. Voiko/kannattaako sitä yrittää oikaista jollain konstilla?

Reisrdok

Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 47

Takaisin alkuun Siirry alas

996 ulosottoakselin vaihto Empty erkki

Viesti  erkki Ma Kesä 22 2009, 14:13

Eipäs taida onnistua korjaus jos ei käytä peräreppua irti ja murusina. Luulisin että se on niin harvoin vaihtokuntoon menevä kampe, että purkaamoilta löytyy ehyitä kokonaisia laatikoita ihan järkevillä hinnoilla.
Kylmänä sen oikasu vaatii kyllä melkoisesti voimaa ja kuumentaa sitä ei oikein auta. Jos se on taipunut hiukan pitemmältä matkalta niinkuin todennäköistä on, niin laakeritkin alkaa humpata ja hajoaa sitten pikapuoliin.

Perärepun vaihto ei kyllä ole kuin tunnin- parin homma jos on työkalut tallessa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

996 ulosottoakselin vaihto Empty Vs: 996 ulosottoakselin vaihto

Viesti  Reisrdok Ma Kesä 22 2009, 14:41

Tätä vähän pelkäsinkin. Noh on se siinä vipottanut jo aikansa, täytyypä varautua remonttiin sitten kun alkaa oireita tulla. Onneksi alkaa talli pikkuhiljaa valmistua..

Reisrdok

Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 47

Takaisin alkuun Siirry alas

996 ulosottoakselin vaihto Empty Vs: 996 ulosottoakselin vaihto

Viesti  Vieraili Ma Kesä 22 2009, 19:48

Mites se nyt menikään,1394 malliin saa luukusta vaihettua sisukset ulosottovaihteistoon,kuutoskoneissa sen joutuu purkamaan irti,jos pyöriä ja akseleita joutuu käyttään pois,996 mallissa on vielä eri se ulosotto,saattaa olla,että se ei sitten siinä onnistukaan takakautta vaihtaa akselia,1394 ja 1490 mallissa siitopyörä on ala-akselilla,mutta siinä pienemmässä homma on toisin.-

Minulla on jossain irrallaan sellaisen ulosoton akseli,ja taitaa olla kaikki pyörätki,niitä aina joskus menee,400 euroa oli uusi,kun viimeksi kysyin,ja 150 eurolla sai purkaamosta.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

996 ulosottoakselin vaihto Empty erkki

Viesti  erkki Ma Kesä 22 2009, 20:09

Kyllä 996:n siirtohaarukka minusta on samalla tavalla kuin vanhemmissa selectoissa, elikkä yläakselilla. Mutta saako ala-akselin uitettua takaisin? Yltääkö näpit vetovastustunnustelijan kotelon alta pitelemään ala-akselin pyöriä kohillaan kokoonpannessa? Silloinhan akseli tulee ulos kun ottaa takakannen pois ja vetäisee taakse jos akselin etupään laakeri jää pesäänsä.

Eihän se sitten paha homma ole jos noin onnistuu. Ja senhän näkee kun ottaa paikat auki, siis se työntövarren korvakkeen alla oleva kappale ja takakansi niin muuta siitä ei sitten juuri irti saakkaan.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

996 ulosottoakselin vaihto Empty Vs: 996 ulosottoakselin vaihto

Viesti  Reisrdok Ti Kesä 23 2009, 07:49

Tämmöisen kuvan löysin:

Kuva

Äkkiä katsoen tuo akseli tulisi ulos kiskaisemalla mutta tosiaan miten noiden rattaiden silloin käy.. Saakohan ne 'ongitua' akselille takaisin jos eivät kovin kauas kieri sinne kopan sisään? Ja ilmeisesti tuon koko kopan pois pudottaminenkaan ei ole mikään iso homma?

Tutkailin sitä aksilaa vähän tarkemmin eilen ja se näyttää vääntyneen siitä lukkouran kohdalta, loppuakseli on enemmän tai vähemmän suora. Ei kait tuota nyt ihan pakko olisi vaihtaa mutta silmään ottaa pahasti..

Reisrdok

Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 47

Takaisin alkuun Siirry alas

996 ulosottoakselin vaihto Empty Vs: 996 ulosottoakselin vaihto

Viesti  Vieraili Ti Kesä 23 2009, 17:11

Joo,tutkin hommaa,kyllä siitä voi joutua sen kopan irroittamaan,toki se ei iso homma ole,siinä on alaakselilla niiden pyötrien välissä kuunpuoliskosokat,samaan tyyliin kun vaihteistossa,jotka pitää pyörät ja akselit paikallaan laakereiden välissä,ja kun niitä pilkkii paikalleen,pitää varmaan yläpuolelta purkaa yläakseli ja siirtäjät pois,että saa kasattua alaakselin oikein.

Muutoinkait se lähtis nykäsemällä,kun laippa on irti.

Korjaamokirjassa näky vaan lukevan,että koko koppa ensin irti,sitten siirtäjät ja pyörät ja akselit pois,toki siinä oli 12 ja 14 sarjan ulosotot samassa ohjeessa,joten sellainen yleine ohje se on vuodelta 1989.

Kato,että ne shimmilevyt tulee oikeisiin laakereihin.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa