DB 995
4 posters
Sivu 1 / 1
DB 995
Iltoja vain kaikille tasapuolisesti!
Meillä ois kotona tollanen 995 david brown case mallinen rattori, seissy varmaa viimeset kymmenen vuotta käyttämättömänä.
Ajattelin ruveta siitä laittaan lumentyönnintä/sirkkelin pyörittäjää..
Sitä vaan ajattelin kysyä, että miten täällä on kokemuksia moisista vehkeistä notta kuinka paljon siihe pitää alkaa remottia tekeen?
En muista enää onko se vielä jopa rekisterissä, mutta oon tässä ajatellu kyllä laitella sen maantiekuntoon. Hiekkapuhaltelis koko kamppeen ja maalailis uusiksi niin saishan siitä kyllä melko helmen
Meillä ois kotona tollanen 995 david brown case mallinen rattori, seissy varmaa viimeset kymmenen vuotta käyttämättömänä.
Ajattelin ruveta siitä laittaan lumentyönnintä/sirkkelin pyörittäjää..
Sitä vaan ajattelin kysyä, että miten täällä on kokemuksia moisista vehkeistä notta kuinka paljon siihe pitää alkaa remottia tekeen?
En muista enää onko se vielä jopa rekisterissä, mutta oon tässä ajatellu kyllä laitella sen maantiekuntoon. Hiekkapuhaltelis koko kamppeen ja maalailis uusiksi niin saishan siitä kyllä melko helmen
Tenkanen- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 5
Vs: DB 995
Mites on onkos se ollu katonalla vai Malisentallis eli ulkona?
Muistaako kukaan että onkos sille tehty mitään huoltoja kun seisomaan jäi?
Siinähän nuo on tärkeimmät ja toivotaan että koneessa oli sitten glykolit eikä vettä kun ajamatta on ollu,ja jos pihalla on aivan taivasalla seisonu ettei ois vesi päässy jokapaikkaan valumaan vaikka pakoputkesta moottoriin ja muista korkeista toisiin paikkoihin??
Sekin kannattaa kattoo missä kunnos renkaat on? onko aurinko jo korppuuttanu? no söhkölaitteet saattaa olla hieman homeessa ja jos akku on lootassaan niin se on kyyllä vainas.
Itte kyllä ensin kattelisin öljyt läpi ja laskisin polttoaineet pois ja uusisin putsarit,vanhat liemet kun ei oikei tuppaa putkissa enää luistamaan,kyllä siitä hyvän saa jos on ees hieman taustatietoo että mitä siinä oli kun seisomaan jäi? ja jokaisen oma asia on taas se että kuinka hieno siitä pitää tulla,jos vaan normi työjuhtaa haluaa niin sillonhan on tärkeetä että tekniikka pelaa,muu onkin sitten kosmetiikkaa heh!
Muistaako kukaan että onkos sille tehty mitään huoltoja kun seisomaan jäi?
Siinähän nuo on tärkeimmät ja toivotaan että koneessa oli sitten glykolit eikä vettä kun ajamatta on ollu,ja jos pihalla on aivan taivasalla seisonu ettei ois vesi päässy jokapaikkaan valumaan vaikka pakoputkesta moottoriin ja muista korkeista toisiin paikkoihin??
Sekin kannattaa kattoo missä kunnos renkaat on? onko aurinko jo korppuuttanu? no söhkölaitteet saattaa olla hieman homeessa ja jos akku on lootassaan niin se on kyyllä vainas.
Itte kyllä ensin kattelisin öljyt läpi ja laskisin polttoaineet pois ja uusisin putsarit,vanhat liemet kun ei oikei tuppaa putkissa enää luistamaan,kyllä siitä hyvän saa jos on ees hieman taustatietoo että mitä siinä oli kun seisomaan jäi? ja jokaisen oma asia on taas se että kuinka hieno siitä pitää tulla,jos vaan normi työjuhtaa haluaa niin sillonhan on tärkeetä että tekniikka pelaa,muu onkin sitten kosmetiikkaa heh!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 995
noh,
ulkona se on seissy varmaa jonku vuoden ja nyt pari viimestä vuotta katon alla, renkaat on ainaki takana iha läjässä että pitää kokeilla pitääkö ne ilmaa ollenkaa.. luulen että siitä pitää moottori alkaa räjäyttään ku varmaan on menny vettä vähä joka paikkaan.. tankinkorkki ollu hukassa ties mistä lähtien, muistelen että joskus kun sillä vielä ajettiin niin siinä oli happopullon korkki löpötankin korkkina ja se oli viritetty siihe jollain muovipussin avulla tiiviiksi kyllä siinä laitettavaa riittää mutta eipähän lopu tekeminen kesälomalla kesken kunhan se nyt vaa alkais kunhan saan sen levälleen niin pitää varmaan enemmänkin alkaa täällä neuvoja ja vinkkejä kyselemään..
ulkona se on seissy varmaa jonku vuoden ja nyt pari viimestä vuotta katon alla, renkaat on ainaki takana iha läjässä että pitää kokeilla pitääkö ne ilmaa ollenkaa.. luulen että siitä pitää moottori alkaa räjäyttään ku varmaan on menny vettä vähä joka paikkaan.. tankinkorkki ollu hukassa ties mistä lähtien, muistelen että joskus kun sillä vielä ajettiin niin siinä oli happopullon korkki löpötankin korkkina ja se oli viritetty siihe jollain muovipussin avulla tiiviiksi kyllä siinä laitettavaa riittää mutta eipähän lopu tekeminen kesälomalla kesken kunhan se nyt vaa alkais kunhan saan sen levälleen niin pitää varmaan enemmänkin alkaa täällä neuvoja ja vinkkejä kyselemään..
Tenkanen- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 5
Vs: DB 995
No on siin sitte hommaa kerrakseen ei varmaan kannata vetää kovin tiukkaa aikataulua ettei mee pitkäks heh,no on tosiaan sitä hommaa,niin sitä tuntuu täälki olevan vaikkei enää paljoa mitään projekteja olekkaan,menee se aika enempi jo toton elämiseen ja talonpitoon näköjään.
jollei oo keli esteenä niin sitten raha ja terveys heh!
jollei oo keli esteenä niin sitten raha ja terveys heh!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 995
Minusta kannattaa homma aloittaa sillä, että kokeilet pyöriikö moottori. Startilla sitä voi kokeilla jos ei viitsi suosista irrottaa starttia ja kokeilla pyörittää rekkaraudalla vauhtipyörän hammaskehältä. Jos kone on jumissa niin suuttimet vaan pois ja polttoainetta mäntien päälle. Jos ei ole mennyt vesi sylinteriin saakka niin moottori ei välttämättä ole tiukassa saada pyörimään. Jonkun käsityksen vesitilanteesta saa jos kokeilet että onko pakosarjan vesikanava auki. Jos kanavasta menee ilma läpi niin kyllä siitä on todennäköisesti sitten mennyt vesikin. Jos kanava on tukossa eikä pakoputken päässä ole ollut huppua niin on iso riski, että jossakin pytyssä on vettä ja/tai ruostetta. Silloin ehkä kannattaa suosista ottaa kansi pois ja katsoa mitä moottorille kuuluu.
Hiekkapuhalluksesta on sen verran kokemusta etten suosittele sitä. Parempi on pestä paikat kunnolla tehokkaalla pesuaineella koska alkuperäinen maali on todella hyvin kiinni alustassaan. Ruostuneet kohdat voi jynssätä vaikka rättilaikalla tai teräsharjalla tai liottaa muurahaishapolla tai sitruunahapolla puhtaiksi ennen pohjamaalausta. Hiekkapuhallettu pinta on herkkä ja tarkka, joten uusi maalaus saattaa kukkia melko pienen kämmän seurauksena aika pian. Joka tapauksessa pohjamaalin pitää olla kunnon tavaraa ja se pitää vetää pintaan korkeapaineruiskulla. Sivuilmaruisku jättää erittäin herkästi maalin huokoiseksi ja päällemaalaus epäonnistuu enemmän tai vähemmän. Pohjamaalus onnistuu hyvin myös pensselillä.
Putsaa tankki hyvin ja vaihda polttoainesuodattimet ennen käynnistysyrityksiä.
Hiekkapuhalluksesta on sen verran kokemusta etten suosittele sitä. Parempi on pestä paikat kunnolla tehokkaalla pesuaineella koska alkuperäinen maali on todella hyvin kiinni alustassaan. Ruostuneet kohdat voi jynssätä vaikka rättilaikalla tai teräsharjalla tai liottaa muurahaishapolla tai sitruunahapolla puhtaiksi ennen pohjamaalausta. Hiekkapuhallettu pinta on herkkä ja tarkka, joten uusi maalaus saattaa kukkia melko pienen kämmän seurauksena aika pian. Joka tapauksessa pohjamaalin pitää olla kunnon tavaraa ja se pitää vetää pintaan korkeapaineruiskulla. Sivuilmaruisku jättää erittäin herkästi maalin huokoiseksi ja päällemaalaus epäonnistuu enemmän tai vähemmän. Pohjamaalus onnistuu hyvin myös pensselillä.
Putsaa tankki hyvin ja vaihda polttoainesuodattimet ennen käynnistysyrityksiä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 995
Kiitos erkki hyvistä vinkeistä!
Pitääkin ottaa ja pestä kampe kuumapainepesurilla kunnon pesuaineen kera. Paljon mukavampi sitten alkaa rassaamaankin kun ei ole koko rakkine ihan töryn peitossa
Pitääkin ottaa ja pestä kampe kuumapainepesurilla kunnon pesuaineen kera. Paljon mukavampi sitten alkaa rassaamaankin kun ei ole koko rakkine ihan töryn peitossa
Tenkanen- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 5
Vs: DB 995
Muutama taavi on tullut fiksattua mm nuo ylärivin 3 hytitöntä.
Hiekkapuhallusta en ole käyttänyt muualle kuin peltiosiin ja vanteisiin .
Kuumavesipesuri ,porakoneen nokassa pyörivä teräsharja,karkea hiekkapaperi ja puukko on parhaat apuvälineet.
Moottorin pesuaineet ja bräcklen ennen maalausta että saa öljyn pois maalin alta.
Aikaavievää puuhaa jos haluaa hyvän lopputuloksen .Mutta lopputulos palkitsee.
Hiekkapuhallusta en ole käyttänyt muualle kuin peltiosiin ja vanteisiin .
Kuumavesipesuri ,porakoneen nokassa pyörivä teräsharja,karkea hiekkapaperi ja puukko on parhaat apuvälineet.
Moottorin pesuaineet ja bräcklen ennen maalausta että saa öljyn pois maalin alta.
Aikaavievää puuhaa jos haluaa hyvän lopputuloksen .Mutta lopputulos palkitsee.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa