Letkulämmittimen paikka märkäputkikoneessa AD4/47 (v.61-68)
3 posters
Sivu 1 / 1
Letkulämmittimen paikka märkäputkikoneessa AD4/47 (v.61-68)
Muistelen nähneeni (ja kaiketi keskustelleeni myös) Outsiderin 990 märkäputki selectaan laitetun letkulämmitimen, yläletkun menneen kannen takapäähän, siihen polttoainetankin ja kannenväliin. Mutta minkälainen liitin tuohon rakoon oikein sopii?
Muistaakseni tuo väli oli luokkaa 25mm. Siellä kannen takapäässä on yksi peltiroppu, mutta oliko siihen väliin laitettu, vai porattu suoraan kanteen reikä joka sitten kierteytetty ja laitettu jonkinlainen kulmanippa.
Onko muilla palstalaisilla letkulämmitintä viritelty 990-selectaan?
Nyt kun tuo kansi on vielä irrallaan omasta 990-taavista, niin nyt olisi hyvä hetki laittaa liitinnippa siihen kanteen letkulämmitintä varten. Mutta tosiaan tuo väli on vaan niin pieni siinä kannen ja tankin välissä (voisiko muuten joku mitata noin mitan, minkäkokoinen nippa sinne mahtuisi? )
-Talvi nimittäin on kuitenkin tänäkin vuonna tulossa .
Muistaakseni tuo väli oli luokkaa 25mm. Siellä kannen takapäässä on yksi peltiroppu, mutta oliko siihen väliin laitettu, vai porattu suoraan kanteen reikä joka sitten kierteytetty ja laitettu jonkinlainen kulmanippa.
Onko muilla palstalaisilla letkulämmitintä viritelty 990-selectaan?
Nyt kun tuo kansi on vielä irrallaan omasta 990-taavista, niin nyt olisi hyvä hetki laittaa liitinnippa siihen kanteen letkulämmitintä varten. Mutta tosiaan tuo väli on vaan niin pieni siinä kannen ja tankin välissä (voisiko muuten joku mitata noin mitan, minkäkokoinen nippa sinne mahtuisi? )
-Talvi nimittäin on kuitenkin tänäkin vuonna tulossa .
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: Letkulämmittimen paikka märkäputkikoneessa AD4/47 (v.61-68)
Monenlaisia on nähty.
Yhdessä tosiaan oli kannen takapään plommi-reikään laitettu 90asteen mutka ja siihen letku.Toinen letku sitten lohkon tyhjennyshanaan.
Vesipumpun runkoon on myös joskus nähty laitettavan toisen pään.Jos on sellainen pumppu että siinä on ylimääräinen proppu.
Miksei myös lämpömittarin anturin reikään T-haara ja siihen liitin.
Jäähdyttäjän tyhjennysproppuun vois ehkä myös laittaa liittimen.Toinen letku aina lohkon tyhjennyshanaan.
Siistein on kuitenkin ollut alavesiletkun sisässä ollut lämmitin.
Yhdessä tosiaan oli kannen takapään plommi-reikään laitettu 90asteen mutka ja siihen letku.Toinen letku sitten lohkon tyhjennyshanaan.
Vesipumpun runkoon on myös joskus nähty laitettavan toisen pään.Jos on sellainen pumppu että siinä on ylimääräinen proppu.
Miksei myös lämpömittarin anturin reikään T-haara ja siihen liitin.
Jäähdyttäjän tyhjennysproppuun vois ehkä myös laittaa liittimen.Toinen letku aina lohkon tyhjennyshanaan.
Siistein on kuitenkin ollut alavesiletkun sisässä ollut lämmitin.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Letkulämmittimen paikka märkäputkikoneessa AD4/47 (v.61-68)
Siinä 990:ssä, mitä rassasin kuukausi sitten oli porattu ja kierteitetty reikä ja pantu letkunlähtö termarikoteloon termostaatin alapuolelle, toinen pää tyhjennysreikään. Tuolla konstillahan saadaan vesi kiertämään, mutta mahtaako vaikuttaa sitten moottorin käyntilämpötilaan, jos ei jätä tyhjennyshanaa paikalleen ja sitten pistä kiinni kun on lämmitys loppu.. Ja kyseessähän oli se uudempi kone.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Letkulämmittimen paikka märkäputkikoneessa AD4/47 (v.61-68)
Tässä omassa koneessa on porattu reikä juuri siihen termarikoteloon, ja onhan siinä letkukarakin paikoillaan. Mutta lähinnä nyt ajattelin tuota asiaa siltä kantilta, että kuinkahan tuon lämpenemisen kanssa on. Kun kerran nyt se lämminvesi nousee suoraan termarin alle, eli aukeaako termari ja vesi lähteekin kiertämään jäähdyttäjän kautta.
Samaten sitten veden kierto voi olla melko huono lohkossa, jos neste menee vaan etupäässä, eli tyhjennyspropun ja termarikotelon välillä...
Siksi siis se kannen takapää olisi todella hyvä paikka laittaa se vesikierto, kun korkeuseroa tulee lähtö ja paluuletkujen välille ja samalla vesi kiertäisi koko lohkon läpi.
Lähinnä tuossa tosiaan se tilanpuutteen ongelma, eli sinne kannen takapäähän saisi kyllä letkunipan porattua ja kierteytettyä, jos tilaa olisi.
Vaan onhan siinä outsiderinkin taavissa ollut siellä lähtö, joten miksei sitten tähänkin saisi sitä rustattua jotenkin.
Samaten sitten veden kierto voi olla melko huono lohkossa, jos neste menee vaan etupäässä, eli tyhjennyspropun ja termarikotelon välillä...
Siksi siis se kannen takapää olisi todella hyvä paikka laittaa se vesikierto, kun korkeuseroa tulee lähtö ja paluuletkujen välille ja samalla vesi kiertäisi koko lohkon läpi.
Lähinnä tuossa tosiaan se tilanpuutteen ongelma, eli sinne kannen takapäähän saisi kyllä letkunipan porattua ja kierteytettyä, jos tilaa olisi.
Vaan onhan siinä outsiderinkin taavissa ollut siellä lähtö, joten miksei sitten tähänkin saisi sitä rustattua jotenkin.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: Letkulämmittimen paikka märkäputkikoneessa AD4/47 (v.61-68)
Polttoainetankin ja kannen väli on tosiaan suuruusluokkaa 25mm.
Samaa mieltä että tuo on varmaan paras paikka lämmitysmielessä ja voi myös avittaa hieman jäähdytyspuoltakin,mikäli oikein kuumaksi taavin ajaa.
Samaa mieltä että tuo on varmaan paras paikka lämmitysmielessä ja voi myös avittaa hieman jäähdytyspuoltakin,mikäli oikein kuumaksi taavin ajaa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Letkulämmittimen paikka märkäputkikoneessa AD4/47 (v.61-68)
Tolviissii se nippa nyt tuli kannen takapäähän. Tuohon alkuperäisen vesitulpan paikalle en löytänyt sopivaa kulmaa, joten porasin sitten uuden reiän vesitilaan ja väänsin siihen 3/8 putkikierteelle kierteen.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa