990 öljynpaine valo
+2
erkki
jussiyy
6 posters
Sivu 1 / 1
990 öljynpaine valo
elikkäs 990 taavetit öljynpainevalo vilkkuu matalilla kierroksilla koneen ollessa kuuma.1000 kierroksen paikkeilla vilkkuminen loppuu.mahtaako olla suodatin tukossa vai mikä vaivaa??
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 990 öljynpaine valo
Ei johdu tukkoisesta suodattimesta. Olen pari kertaa korjannut samanlaisen oireen vaihtamalla öljykellon merkkivalojohdon toiseen päähän.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 öljynpaine valo
aivan?! elikkä ei sikseen mitään suurempaa hätää ja paniikkia8) henkisellä puolella enempi häirittee ku vilkahtelee:oops:
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 990 öljynpaine valo
Kesäaikaan vois ehkä käyttää jäykempää moottoriöljyä.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 öljynpaine valo
Tietenkin kannattaa ensi tilassa vaihtaa öljykello. Jos vika on sattuu tässä tapauksessa olemaan muualla. Tunnetaan tapauksia, että on öljypumpun ylipaineventtiillin kulkeutunut roska, joka ei päästä venttiilin karaa kiinni. Yleensä nuo tapaukset liittyvät raskaiden taakkojen käsittelyyn, jolloin traktorin keula on ollut korkealla ilmassa ja ilmeisesti öljypohjan pohjalle mahdollisesti muodostunut likakerrostuma on sekoittunut öljyyn. Jos moottorilla on paljon tunteja takana, niin voi syypää olla myös kuluneet laakerit. Siis ekaksi merkkivalo kuntoon tai varmista erillisellä mittarilla, että siellä on painetta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 öljynpaine valo
öljykello tilattu.vaihdan ku tulee,näkee sitte mitä vaikutusta oli8)
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 990 öljynpaine valo
nii tunteja 6500 ja varmaa 10 vuotta ollu pelkästään klapisirkkelin edessä.eli käyny pääsäntösesti matalilla kierroksilla lähes tyhjä käyntiä.siksi ehkä jotenki "tukkosen"tuntunen ku olen antanu kenkää tie ajossa!kylmänä hieman savutteleekin,jostain luin että saataa johtuu juuri tuosta "käymättömyydestä?
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 990 öljynpaine valo
Öljynpainemittari olisi kova sana. Tuon ikäisessä koneessa saattaa olla jo sen verran löysää eri paikoissa, että varsinkin liukkaan öljyn avustamana paineet tippuu tyhjäkäynnillä. Eihän ne luultavasti kokonaan lopu, jos valo vain vilkuttelee ja sen kytkentäpainekin on jotain enemmän kuin 0 bar. Muistaakseni paineventtiilikin aukii jossain vähän alle 3 bar eli ei kovin paljon ole öljyssä paineita kunnossakaan ollen.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 990 öljynpaine valo
Mekaanisella mittarilla olisi hyvä tarkistaa reaalipaineet, "kello" pois ja T-kappale väliin, josta ottaa mekaaniselle putkilähdön, tai sitten vain suoraan pelkällä mittarilla.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 öljynpaine valo
Ihan normi settiä kun valo välillä palaa matalilla kierroksilla,jos tarkkaa lukemaa haluaa niin ainoo oikea on mekaaninen mittari minne paine tulee kapillaariputkee pitkin suoraan!
Meillä on 850 Taavis öljypaine valo palanu sen 40v aina matalilla kierroksilla eikä se ole mitään aiheuttanu,Austin Mailerissa oli semmonen vika taas että öljynpaine valo oli sammuksissa kun auto ei käyny ja virrat pääll, MUTTA kun auton sai käymään niin valo paloi silloin?? empä sät vikaa koskaan löytäny että mikä oli,tässä pihalla sillä kurvailin 12v ajan eikä kiinni leikannu,jotenka nuo valot on aika suuntaa antavia vain.
Öljykellossa eli anturassa voi olla monia vikoja,ne voi alkaa vuotamaan voi olla likaa se sielu täynnä tai itse ilmoittimen kärjet ei vaan pelaa kunnolla,myöskin johdossa voi olla rispaantumaa tms.
Samanlaista tekee muutes sähkönen lämpömittarikin välillä,mulla oli välikoppa Escossa menny antura silleen että nous ihan vähän viisari ja kun vaihdoin anturan ja termarin niin jopa alkoi toimia!
Meillä on 850 Taavis öljypaine valo palanu sen 40v aina matalilla kierroksilla eikä se ole mitään aiheuttanu,Austin Mailerissa oli semmonen vika taas että öljynpaine valo oli sammuksissa kun auto ei käyny ja virrat pääll, MUTTA kun auton sai käymään niin valo paloi silloin?? empä sät vikaa koskaan löytäny että mikä oli,tässä pihalla sillä kurvailin 12v ajan eikä kiinni leikannu,jotenka nuo valot on aika suuntaa antavia vain.
Öljykellossa eli anturassa voi olla monia vikoja,ne voi alkaa vuotamaan voi olla likaa se sielu täynnä tai itse ilmoittimen kärjet ei vaan pelaa kunnolla,myöskin johdossa voi olla rispaantumaa tms.
Samanlaista tekee muutes sähkönen lämpömittarikin välillä,mulla oli välikoppa Escossa menny antura silleen että nous ihan vähän viisari ja kun vaihdoin anturan ja termarin niin jopa alkoi toimia!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa