DB 996 silmälaakeri
3 posters
Sivu 1 / 1
DB 996 silmälaakeri
Tervehdys!
Seuraavanlainen ongelma askarruttaa: 996 vm-80, jossain vaiheessa vo-akselin (siis se ohuempi akseli) silmälaakeri alkanut pyöriä väärästä paikasta, jonka seurauksena akseli kulunut väljäksi uuteen laakeriin... Siispä mikä korjaukseksi, minne asti tämä akseli menee, vaihteistolle vaiko peräti perälle?? Neuvoja kaivataan.
Seuraavanlainen ongelma askarruttaa: 996 vm-80, jossain vaiheessa vo-akselin (siis se ohuempi akseli) silmälaakeri alkanut pyöriä väärästä paikasta, jonka seurauksena akseli kulunut väljäksi uuteen laakeriin... Siispä mikä korjaukseksi, minne asti tämä akseli menee, vaihteistolle vaiko peräti perälle?? Neuvoja kaivataan.
maker- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: DB 996 silmälaakeri
Kytkinakselia varmaankin tarkoitit? Kaveri täytti tuon akselin pään kemiallisella metallilla minun DB 885, mutta jos silloin olisin tiennyt kuinka helppo on irroittaa perämurikka ja vetää se akseli pois, olisin varmasti tehnyt niin. Eli perästä se ulosotto murilla ( oliko 11 pulttia ) irti ja akseli pois, täyttöhitsaus sekä sorvissa oikeaan mittaan. Tietenkin ensin öljyt pois vaihteistosta. Sen jälkeen hydrauliikan suodattimen anturi perämurikan alta irti ja vasta sitten murikan irroitus. Samalla hyvä vaihtaa hydrauliikan imusuodatin.
Minusta sinun kannattaa sen verran venyttää remonttia ja tehdä se kunnolla.
Minusta sinun kannattaa sen verran venyttää remonttia ja tehdä se kunnolla.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: DB 996 silmälaakeri
Kiitokset Rikulle vastauksesta!
Siis se akseli lähtee takamurikan irroituksella pois. pääseekö sieltä tippumaan mitään pois, kun akseli vetää paikoiltaan?? Entä murikan irroituksessa jotakin huomioitavaa??
Siis se akseli lähtee takamurikan irroituksella pois. pääseekö sieltä tippumaan mitään pois, kun akseli vetää paikoiltaan?? Entä murikan irroituksessa jotakin huomioitavaa??
maker- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: DB 996 silmälaakeri
Silmälaakeri tietty pitää uusia ja se ei onnistu ilman katkaisua.
Jos silmälaakeri on jo uusittu niin akselin voi vetää pois perämurikan irroituksenn jälkeen.
Irroituksessa ei ole erikoista
Ulosoton kytkin pitää olla kytkettynä kun akselin ottaa pois muuten levy putoaa kohdiltaan
Jos silmälaakeri on jo uusittu niin akselin voi vetää pois perämurikan irroituksenn jälkeen.
Irroituksessa ei ole erikoista
Ulosoton kytkin pitää olla kytkettynä kun akselin ottaa pois muuten levy putoaa kohdiltaan
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa