990 vm67
+3
jusape
outsider
erkki
7 posters
Sivu 1 / 3
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
990 vm67
olis tuossa myynnissä tuommonen taavi pumppuvikaisena niin tarviis tietoo syöttöpumpusta ja suuttimista 990 vm64..?? oma pumppu hajalla eikä kannata korjata (korjaamo sanonut)niin käykö muista malleista vai mistä löytyy uusi pumppu ja suuttimet.. vois ottaa rojektiksi ens talveksi kun ajattelin tehdä puolitela häksöttimen.. myös puoliteloja saa tarjota jos ylimääräisinä...
Viimeinen muokkaaja, savoa2011 pvm La Tammi 18 2014, 18:46, muokattu 1 kertaa
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Vs: 990 vm67
Siinä on ihan tavallinen CAV DPA syöttöpumppu. 990 imple ja 990 selecta, molemmissa on säädötkin suunnilleen kohdillaan, 995, 996, 1290, 1390, 1490, 1394, 1494 mallien pumput luultavasti käy heittämällä, mutta syötönsäätölevyä pitää kääntää hieman kitsaammalle, todennäköisesti MF 65, MF 165 ja niiden jälkeiläisten pumput sekä Fiat 550, Fiat 600 ja Fiat 640 pumppu passaa. Myös Fordilla on joissakin malleissa DPA pumppuja, mutta esim. 5000:n syöttö on 990:lle hiukan liian suurella. Englannin Natikoista en muista, että onko niissä DPA vai joku muu. Suuttimet taitaa sopia ristiin käytännössä kaikkien DB:n kesken.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 vm67
Englannista saa huollettuja pumppuja AD4/47 koneeseen.
250£ + lähetyskulut eli vähän yli 300 euroa.Robert Taylor and Sons.
eBay.co.uk löytyy myös.
250£ + lähetyskulut eli vähän yli 300 euroa.Robert Taylor and Sons.
eBay.co.uk löytyy myös.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 vm67
okkei yritän ehtiä suomesta jos löytyy varmaan merkkien kohdistamiseen löytyy ohje jostain kohtaa sivuilta.
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Vs: 990 vm67
Eihän tuohon rahaan, täällä, pumppua korjaamolla käytä kunnostuksessa....outsider kirjoitti:Englannista saa huollettuja pumppuja AD4/47 koneeseen.
250£ + lähetyskulut eli vähän yli 300 euroa.Robert Taylor and Sons.
eBay.co.uk löytyy myös.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 vm67
näyttäis tarjonta olevan vähäistä.. täytyy katella.. eikä hinta nyt paha ole.. kyse vaan rojekti traktorista ajoa ehkä muutama päivä vuodessa..yritän minimoida kustannukset.. jos tulee ostettua säilöön..edellisen omistajan mukaan kone aukaistu niin merkkejä kyselen pumpun kohdistamiseen niin sais mahdollisesti käyntiin..???
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Vs: 990 vm67
Ajoituksen saa hieman sinne päin kohdalleen ihan korvakuulolta. Pääasia on ettei mene liian aikaiselle. Jos ruiskutus on aikaisella niin palotilaan ehtii sumuuntunutta polttoainetta ennenkuin puristuslämpö on saavuttanut syttymislämpötilan ja silloin se alkaa syttyä nakuttamalla. Dieselin idea on nimenomaan siinä, että polttoaine sumutetaan kuumaan ilmaan hallitusti jolloin nakutus ei tee hirmuisia painepiikkejä palotilaan. Liian myöhäisellä oleva ruiskutus alkaa röpöttää pakoputkessa täysillä kierroksilla. Jos ajoituksen säätää siitä sen verran peruuttamalla, että moottori käy puhtaasti 2300 kierroksella niin ruiskutus jää ehkä hiukka myöhäiselle ja voi jäädä hiukan sinisavuiseksikin, mutta lähtee paremmin käyntiin. Harrastekäytössä se voi menetellä ihan sinällään. Tuo CAV DPA pumppu on vaikea ajoittaa kotikonsteilla tarkkaan koska siinä on sisäänrakennettu ennakonsäädin, joten ennakko pitää mitata käyvästä moottorista. Hanhenkaulaputkella ei ajoitus onnistu niinkuin rivipumpulle jossain neuvotaan tekemään.
990:aan muuten sopii todennäköisesti myös 950:n pumppu heittämällä. Sen syöttöjä pitää vaan lisätä jos haluaa moottorista täydet tehot.
990:aan muuten sopii todennäköisesti myös 950:n pumppu heittämällä. Sen syöttöjä pitää vaan lisätä jos haluaa moottorista täydet tehot.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ma Marras 18 2013, 07:26, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 vm67
Vasemmanpuolimaisessa pumpun kiinnityskorvakkeessa on lyöty viiva ja jakopään levyssä myös.Viivat vain kohdakkain.
Voivat olla hiukka maalin alla.
Voivat olla hiukka maalin alla.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 vm67
jep tais mennä ohi traktori kun ei kerenny heti hakemaan...
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Vs: 990 vm67
näkyy kone olevan vielä myynnissä.. mites se onko moottorissa jotain merkkejä (hihnapyörät) jotka kohistellaan ennen pumpun laittoo.. ja olikos pumpussa säädössä jotain erikoista..siis jos tulee ostettua se traktori..
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Vs: 990 vm67
Jos on ajoitukset ihan hukassa niin vois olla varminta nostaa jäähdyttäjä pois että pääsee jakopään avaamaan.
Sitten vain pyörittelee että saa merkit kohdalleen.
Palstalla (info)on ohjeet ja kuvat miten merkit saa kohdalleen ja miltä näyttää.
Pumpun vasemmassa kiinnityspisteessä on lyöty merkkiviiva ja kiinnityslaipassa vastaava.Ne sitten lopuksi kohdakkain.
Sitten vain pyörittelee että saa merkit kohdalleen.
Palstalla (info)on ohjeet ja kuvat miten merkit saa kohdalleen ja miltä näyttää.
Pumpun vasemmassa kiinnityspisteessä on lyöty merkkiviiva ja kiinnityslaipassa vastaava.Ne sitten lopuksi kohdakkain.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 vm67
jep konetta käyty kattomassa aika asiallinen ois(osina) mut puuttuu pumppu ja suuttimet eli ne täytyis ettiä jostain..kattoo sitten pääseekö kauppaan..
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Vs: 990 vm67
en löytäny englannin sivuilta suuttimien runkoja..?? onko tietoo mistähän kannataisi etsiä
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Vs: 990 vm67
Suuttimet ja suutinrungot taitaa käydä ristiin käytännössä kaikkien DB:n kesken (ainakin ahtamattomien) joten käytettyjä löytyy kyllä purkaamoilta, varmaan myös Anterolta ja hyvässä lykyssä on käypäset kärjetkin paikallaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 vm67
990 ostettu pohjanmaalta kävin hakemassa tämä yksilön(helmi) vm67 lähti avaimesta käyntiin uutta osaa paljon ja lisähydrauliikkaa tarvii sähkötöitä ja maalia ja samalla teen perushuollon ja sitten asentamaan puoliteloja...
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Vs: 990 vm67
-67 malli on pitkäiskuinen märkäputkikone joka taitaa olla lähelle sama kuin viimeisissä impleissä. Onko 12 vaihdetta ja kaksoiskytkin?
Se on ainakin uutena ollut hyvä pakkaskäynnistyjä ja sitkeävetoinen peli.
Se on ainakin uutena ollut hyvä pakkaskäynnistyjä ja sitkeävetoinen peli.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 vm67
12 vaihdetta ja 2 levyä löytyy,täytyy vaan ruveta tutkimaan kun kävin pesurilla pesemässä niin eipä lähtenykkään käyntiin..???
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Vs: 990 vm67
konekoppa otettu edestä pois, akkun laitoin latinkiin sakkakuppin tiiviste ainakin vuotaa..täytyy huomenna ilmata kunnolla(vettä näytti olevan pa seassa)hydrauliikka suodatin taitaa olla vaihdettava patruuna vasemman akselin päällä..?sähköt taitaa mennä kokonaan uusiksi.. valmiita sarjoja tais olla myynnissä.. imusarjassa on näköjään kierre valmiina hehkulle, kävisköhän transitin hehku siihen jos laittais napin..??
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Vs: 990 vm67
Täysvirtaussuodatin hydrauliikan imupuolelle taisi tulla vasta seuraavaan vuosikertaan. Se kuulemma passaa vanhempiinkin heittämällä tai lähes heittämällä. Vetokoukkuun pitää kuitenkin tehdä muutoksia jos mahan alle laittaa uudemman mallin suodattaimen. On niitä kuulemma asennettu aika paljonkin.
Jos sakkakupissa näkyy vettä, niin mielestäni ei ole hätävarjelun liiottelua vaihtaa samalla myös suodattimet. Tarkista myös, että polttoneste tulee tankilta siirtopumpulle vapaasti putken täydeltä. Noin vanhassa traktorissa on ehtinyt kertymään tankin pohjalle kaikenlaista, jos paikkoja ei ole välillä puhdistettu niin imuputken tukkeutuminen ei ole mitenkään harvinaista.
-67 mallissa sähköjä on aika vähän. Olikos peräti niin, että kaikki virta tulee kojetaluluun yhden ainoan sulakkeen kautta. Jos sieltä on lanka poikki niin ei tule valoja eikä paljon muutakaan. Jos traktoriin on vaihdettu joskus vaihtovirtalaturi niin siellä saattaa olla vanha tasavirtalaturin säädin joutilaana kojetalun alla.
Hehkutulppa ei maksa uutena kaupassa kuin kympin, pari ja sen saa kyllä sähköistettyä tanakalla napilla, mutta alkuperäiseen systeemiin kuluu polttoaineen syöttö, joka on aika tarpeen jos haluaa hehkutulpasta täyden hyödyn. Toki senkin voi rakentaa vaikka rutistuspumpulla jos ei tarvitse automaattista systeemiä. Hehkutulpan polttoaineventtiili avautuu kun lanka on kuuma ja imusarjaan lirahtava polttoaine tupsahtaa tulille, josta syntyy varsinainen käynnistysapu. Hehkuva lankakin tietenkin lämmittää imuilmaa, mutta sen teho on aika pieni.
Jos sakkakupissa näkyy vettä, niin mielestäni ei ole hätävarjelun liiottelua vaihtaa samalla myös suodattimet. Tarkista myös, että polttoneste tulee tankilta siirtopumpulle vapaasti putken täydeltä. Noin vanhassa traktorissa on ehtinyt kertymään tankin pohjalle kaikenlaista, jos paikkoja ei ole välillä puhdistettu niin imuputken tukkeutuminen ei ole mitenkään harvinaista.
-67 mallissa sähköjä on aika vähän. Olikos peräti niin, että kaikki virta tulee kojetaluluun yhden ainoan sulakkeen kautta. Jos sieltä on lanka poikki niin ei tule valoja eikä paljon muutakaan. Jos traktoriin on vaihdettu joskus vaihtovirtalaturi niin siellä saattaa olla vanha tasavirtalaturin säädin joutilaana kojetalun alla.
Hehkutulppa ei maksa uutena kaupassa kuin kympin, pari ja sen saa kyllä sähköistettyä tanakalla napilla, mutta alkuperäiseen systeemiin kuluu polttoaineen syöttö, joka on aika tarpeen jos haluaa hehkutulpasta täyden hyödyn. Toki senkin voi rakentaa vaikka rutistuspumpulla jos ei tarvitse automaattista systeemiä. Hehkutulpan polttoaineventtiili avautuu kun lanka on kuuma ja imusarjaan lirahtava polttoaine tupsahtaa tulille, josta syntyy varsinainen käynnistysapu. Hehkuva lankakin tietenkin lämmittää imuilmaa, mutta sen teho on aika pieni.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 vm67
joo näky olevan marjakankaalla se hydrauli suodatin patruuna siihen vasemmalle puolen täytyy vaihella kun näky öljyn seassa olevan vettä suojakumit rikki vaihdevivuista.. pa seassa oli paljon höytyvää.. putsailen järjestemän,laturi on vaihdettu vaitovirtaan..
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Vs: 990 vm67
Vaihdelaatikon alla on se varsinainen vaihteisto/hydröljyn pestävä sihti.
Voi olla huonossakin kunnossa jos on vesiä päässyt vaihdelaatikkoon.
Uskoisin että 67-mallin 990:iin sopii vetokoukun puolesta se isompi "kattila" sinne alle.
Siihen sopii suodatin sihdin päälle.
Tuo mistä Erkki mainitsi.
Suosittelen !!
Muutaman 60-ja 70-luvun taavetin kun olen fiksaillut niin useimmiten tuo hydrauliikan paperisuodatin on ollut epämääräinen "mytty".
Huoltojaksot hakusessa !!
Voi olla huonossakin kunnossa jos on vesiä päässyt vaihdelaatikkoon.
Uskoisin että 67-mallin 990:iin sopii vetokoukun puolesta se isompi "kattila" sinne alle.
Siihen sopii suodatin sihdin päälle.
Tuo mistä Erkki mainitsi.
Suosittelen !!
Muutaman 60-ja 70-luvun taavetin kun olen fiksaillut niin useimmiten tuo hydrauliikan paperisuodatin on ollut epämääräinen "mytty".
Huoltojaksot hakusessa !!
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990 vm67
on tiukassa ilmaus.. putsailin järjestelmän vaihdoin suotimet ilmaus onnistu pumpulle asti mut suuttimille asti ei tule... täytyy varmaan sahata vaan...???
savoa2011- David Brown : 996 vm79,990 vm67 ,1390vm83
Viestien lukumäärä : 152
Ikä : 54
Paikkakunta : kuopio
Vs: 990 vm67
Löysää yksi suutinputki kun starttaat. Ilma tukee siitä ulos ja muut pytyt saavat sapuskaa. Putken voi kiristää moottorin käydessä.
Ellei putkea löysää niin saa startata kyllä akun tyhjäksi....
Ellei putkea löysää niin saa startata kyllä akun tyhjäksi....
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 vm67
Mitähän brittihuumoria se lienee, että siirtopumpun pitää olla eri puolella traktoria kuin syöttöpumppu?
Sitä kilkutellessa ei näe yhtään, että kuinka paljon kuplia ilmausruuveista tulee.
Mutta Implen sähköistä: Laitoin omaani Biltemasta ostetut umpiot. Maksoi 8,99 euroa/kpl ja H4 polttimokanta pari euroa.
Niitä on siellä kahta kokoa pyöreitä, oli muistaakseni se pienempi (4"). Hiukka sitä peltirinkulaa joutui hiomaan ja pihdeillä taivuttamaan ikään kuin kaulustamaan ulospäin. Mutta kyllä se sitten sopi ja paikoillaan on pysynyt.
Vaikka E-tunnusta niissä ei olekaan, on kirkkaus eri luokkaa kuin vanhalla hehkulampulla. Varsinkin kun heijastinpunta oli jo olematon.
Sitä kilkutellessa ei näe yhtään, että kuinka paljon kuplia ilmausruuveista tulee.
Mutta Implen sähköistä: Laitoin omaani Biltemasta ostetut umpiot. Maksoi 8,99 euroa/kpl ja H4 polttimokanta pari euroa.
Niitä on siellä kahta kokoa pyöreitä, oli muistaakseni se pienempi (4"). Hiukka sitä peltirinkulaa joutui hiomaan ja pihdeillä taivuttamaan ikään kuin kaulustamaan ulospäin. Mutta kyllä se sitten sopi ja paikoillaan on pysynyt.
Vaikka E-tunnusta niissä ei olekaan, on kirkkaus eri luokkaa kuin vanhalla hehkulampulla. Varsinkin kun heijastinpunta oli jo olematon.
maukan- David Brown : 990 imple
Viestien lukumäärä : 46
Paikkakunta : Hämeenlinna
Vs: 990 vm67
Voisko johtua siitä että siirtopumppu saa käyttövoimansa nokka-akselilta.maukan kirjoitti:Mitähän brittihuumoria se lienee, että siirtopumpun pitää olla eri puolella traktoria kuin syöttöpumppu?
Sitä kilkutellessa ei näe yhtään, että kuinka paljon kuplia ilmausruuveista tulee.
Mutta Implen sähköistä: Laitoin omaani Biltemasta ostetut umpiot. Maksoi 8,99 euroa/kpl ja H4 polttimokanta pari euroa.
Niitä on siellä kahta kokoa pyöreitä, oli muistaakseni se pienempi (4"). Hiukka sitä peltirinkulaa joutui hiomaan ja pihdeillä taivuttamaan ikään kuin kaulustamaan ulospäin. Mutta kyllä se sitten sopi ja paikoillaan on pysynyt.
Vaikka E-tunnusta niissä ei olekaan, on kirkkaus eri luokkaa kuin vanhalla hehkulampulla. Varsinkin kun heijastinpunta oli jo olematon.
Ainakin jos konepelti on pois niin näkee hyvin toisellepuolelle kun vain menee tarpeeksi liki kun pumppaa.
Jakkaran jos laittaa jalkojen jatkeeksi niin näkee vaikka konepelti paikoillaan.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Sivu 1 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa