Jouluksi kasaan?
3 posters
Sivu 1 / 1
Jouluksi kasaan?
Nyt on kannentiivisteet sun muut tulleet englannista ja pitäisi alkaa laittamaan 25D:tä kasaan päin.
Muutama kysymys ennen kuin alkaa laittamaan konetta läjään:
Kun venttiilikoneisto on kasattu ja aletaan kantta nostamaan takaisin niin pitääkös ne venttiilikoneiston työntötangot, mitkä törröttää sieltä koneesta, olla jossain tietyssä asennossa ettei väänny mutkalle? Eli tarviiko nokka-akseli saada pyöräytettyä tiettyyn asentoon ennen kuin voi laittaa kiinni?
Sitten ne suuttimien prikat. Tässä koneessa siellä ei purettaessa mitään prikkoja ollut pohjalla vaan koko kuppi johon suutin putoaa on kuparia. Ilman prikkaa suutin näyttää olevan luonnollisella korkeudella eli suuttimen terävä kärki tulee hieman ulos kannesta ja tasainen osuus jää tasan kannen kanssa. Jos prikat laittaa väliin jää sinne pieni kolo, tiedä sitten onko mitään merkitystä..
Osaavia neuvoja tarvittais taas, saataisiin taavi kasaan jouluksi =D
Muutama kysymys ennen kuin alkaa laittamaan konetta läjään:
Kun venttiilikoneisto on kasattu ja aletaan kantta nostamaan takaisin niin pitääkös ne venttiilikoneiston työntötangot, mitkä törröttää sieltä koneesta, olla jossain tietyssä asennossa ettei väänny mutkalle? Eli tarviiko nokka-akseli saada pyöräytettyä tiettyyn asentoon ennen kuin voi laittaa kiinni?
Sitten ne suuttimien prikat. Tässä koneessa siellä ei purettaessa mitään prikkoja ollut pohjalla vaan koko kuppi johon suutin putoaa on kuparia. Ilman prikkaa suutin näyttää olevan luonnollisella korkeudella eli suuttimen terävä kärki tulee hieman ulos kannesta ja tasainen osuus jää tasan kannen kanssa. Jos prikat laittaa väliin jää sinne pieni kolo, tiedä sitten onko mitään merkitystä..
Osaavia neuvoja tarvittais taas, saataisiin taavi kasaan jouluksi =D
25D- David Brown : 25D 1955
DBTCF:n jäsen nro : 97
Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 28
Paikkakunta : Kouvola
Vs: Jouluksi kasaan?
Ensin asennetaan kansi ja kiristetään paikalleen ja vasta tämän jälkeen asennetaan keinuvivut ja niiden akseli kanteen kiinni. Moottoria ei tarvitse kääntää johonkin tiettyyn asentoon, venttiilijouset antavat periksi. Mitään prikkoja ei laiteta suuttimien alle jos ne ovat kuppien sisällä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Jouluksi kasaan?
? Siis venttiilikoneisto on kokonaan purettu, missä vaiheessa venttiilit ja jouset asennetaan paikoilleen?
Ohjeessa ainakin neuvotaan kansipahvin vaihto ilman että venttiilikoneistoon tarvii koskea?
Pikaista vastausta kaivataan
Ohjeessa ainakin neuvotaan kansipahvin vaihto ilman että venttiilikoneistoon tarvii koskea?
Pikaista vastausta kaivataan
25D- David Brown : 25D 1955
DBTCF:n jäsen nro : 97
Viestien lukumäärä : 66
Ikä : 28
Paikkakunta : Kouvola
Vs: Jouluksi kasaan?
Kannattaa myös olla huolellinen että venttiilinostotankojen alapäät ovat "kuopissaan".
Venttiilit pitää olla kannessa paikoillaan kun kansi nostetaan paikoilleen.
Mutta keinuvivusto laitetaan vasta kannen kiristyksen jälkeen.
Venttiilit pitää olla kannessa paikoillaan kun kansi nostetaan paikoilleen.
Mutta keinuvivusto laitetaan vasta kannen kiristyksen jälkeen.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa