Nostovarrenrajoittimen kannatinlevyn pultit poikki ?
4 posters
Sivu 1 / 1
Nostovarrenrajoittimen kannatinlevyn pultit poikki ?
Terve vaan " Taavettitallin lukijat !
Ostin tässä DB 996 4WD, parisen kuukautta sitten. Oston jälkeen aloin kartoittamaan korjattavia vikoja. Muutoin kaikki kohtalaisessa kunnossa, mutta nostovarrenrajoittimen kannatinlevyn 2pulttia poikki. Toinen on katkennut tasastaan ja toinen 5mm kierteitten sisällä, ulkoreunasta katsottuna. Mitähän materiaalia mahtane olla se jarrupaketti ? Ilmeisesti jotakin valua. Jotta voisi porata ja yrittää irroittaa,
niitä pultinpätkiä, niin voinko turvallisesti irroittaa sen levyn jossa kytkinkaapeli on kiinni. Jos en väärin muista niin siinä on 2-3 isoa pulttia.
Tulisi hieman enemmän tilaa, porata niihin katkenneisiin pultteihin. Projekti vas.puolen. Onko kellään mitään kikkoja ?
UUSIA VUOSIA KAIKILLE ! aikaveijo
Ostin tässä DB 996 4WD, parisen kuukautta sitten. Oston jälkeen aloin kartoittamaan korjattavia vikoja. Muutoin kaikki kohtalaisessa kunnossa, mutta nostovarrenrajoittimen kannatinlevyn 2pulttia poikki. Toinen on katkennut tasastaan ja toinen 5mm kierteitten sisällä, ulkoreunasta katsottuna. Mitähän materiaalia mahtane olla se jarrupaketti ? Ilmeisesti jotakin valua. Jotta voisi porata ja yrittää irroittaa,
niitä pultinpätkiä, niin voinko turvallisesti irroittaa sen levyn jossa kytkinkaapeli on kiinni. Jos en väärin muista niin siinä on 2-3 isoa pulttia.
Tulisi hieman enemmän tilaa, porata niihin katkenneisiin pultteihin. Projekti vas.puolen. Onko kellään mitään kikkoja ?
UUSIA VUOSIA KAIKILLE ! aikaveijo
aikaveijo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 60
Vs: Nostovarrenrajoittimen kannatinlevyn pultit poikki ?
Terveppä terve ja onnittelut uudesta koneesta
Vamaan tarkoitat sitä pyörävälityksen kylkeen kiinnitettyä kolmiolevyä jossa rajoittimen kiinnitystappi. Se kotelo on valurautaa niinkuin arvelitkin eli ei kovin herkkää ainetta.
Se vanha ja pettämätön konsti katkenneen ruuvin irrottamiseen on hitsata mutteri siihen nokkaan, antaa jäähtyä hyvin ja vääntää pois. Onnistuu tarkalla työskentelyllä varmaan myös upoksiin katkenneeseen. Ja ne ruuvintyngät eivät välttämättä ole edes kovin lujassa kun kanta ei enää pidättele, ellei sitten joku edellinen seppä ole pyöritellyt sinne liian pitkää ruuvia, joka yltää pohjaan.
Oikea ruuvi tuohon on puolitoista tuumaa pitkä 1/2" UNC
Vamaan tarkoitat sitä pyörävälityksen kylkeen kiinnitettyä kolmiolevyä jossa rajoittimen kiinnitystappi. Se kotelo on valurautaa niinkuin arvelitkin eli ei kovin herkkää ainetta.
Se vanha ja pettämätön konsti katkenneen ruuvin irrottamiseen on hitsata mutteri siihen nokkaan, antaa jäähtyä hyvin ja vääntää pois. Onnistuu tarkalla työskentelyllä varmaan myös upoksiin katkenneeseen. Ja ne ruuvintyngät eivät välttämättä ole edes kovin lujassa kun kanta ei enää pidättele, ellei sitten joku edellinen seppä ole pyöritellyt sinne liian pitkää ruuvia, joka yltää pohjaan.
Oikea ruuvi tuohon on puolitoista tuumaa pitkä 1/2" UNC
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Nostovarrenrajoittimen kannatinlevyn pultit poikki ?
En ole ihan varma että ymmärsinkö oikein, mutta käsitin, että sivurajoittiminen kiinnityspultteja on katkennut portaalin kierrereikiin.
Portaalit on valurautaa ja pultit terästä. Helpoin kikka on, että irrotat sen levyn ja täytä hitsaamalla katkenneet pultinpätkät pinnan yli niin että täytökseen saa hitsattua prikan ja sitten prikan pintaan mutterin, josta pulttia voi vääntää. Jos pelottaa että hitsi tarttuu reikään niin siihen voi pyöräyttää kuparipellistä pienen holkin suojaksi. Irrotusteho tulee pultin lämpölaajenemisesta kun se hitsauksen vaikutuksesta kuumenee ja turpoaa reijässään niin että jäähtymisen jälkeen se voi kääntyä aika helposti. Anna siis jäähtyä kunnolla ennen avausyritystä ja spruuttaa irrotusöljyä niin että se pysty tunkeutumaan kierteeseen.
Portaalit on valurautaa ja pultit terästä. Helpoin kikka on, että irrotat sen levyn ja täytä hitsaamalla katkenneet pultinpätkät pinnan yli niin että täytökseen saa hitsattua prikan ja sitten prikan pintaan mutterin, josta pulttia voi vääntää. Jos pelottaa että hitsi tarttuu reikään niin siihen voi pyöräyttää kuparipellistä pienen holkin suojaksi. Irrotusteho tulee pultin lämpölaajenemisesta kun se hitsauksen vaikutuksesta kuumenee ja turpoaa reijässään niin että jäähtymisen jälkeen se voi kääntyä aika helposti. Anna siis jäähtyä kunnolla ennen avausyritystä ja spruuttaa irrotusöljyä niin että se pysty tunkeutumaan kierteeseen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Nostovarrenrajoittimen kannatinlevyn pultit poikki ?
Terve taasen ja kiitos vastauksista !
Tuo rajoittimen kiinnikelevyn uloin pultti on hankalin. Siinä akselin alla on nostovarren kinnikelevy 4pultilla kiinni (käsijarrukaapeli myös siinä levyssä kiinni ) Huljahtaako sieltä öljyt ulos, jos irroitan sen levyn, tulisi hieman tilaa työskennellä ?
Uudet vuodet ! t. aikaveijo
Tuo rajoittimen kiinnikelevyn uloin pultti on hankalin. Siinä akselin alla on nostovarren kinnikelevy 4pultilla kiinni (käsijarrukaapeli myös siinä levyssä kiinni ) Huljahtaako sieltä öljyt ulos, jos irroitan sen levyn, tulisi hieman tilaa työskennellä ?
Uudet vuodet ! t. aikaveijo
aikaveijo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 60
Vs: Nostovarrenrajoittimen kannatinlevyn pultit poikki ?
Vetovarren kiinnityslevy, joka on pultattu kiinni takasillan alle, voidaan irrottaa (4 pulttia) ilman, että öljyä tulee ulos.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Nostovarrenrajoittimen kannatinlevyn pultit poikki ?
Kiitos vastauksesta ! Tulee hieman tilaa työskennellä. En ole hirveästi pelaillut näitten traktorien kanssa, niin joutuu ammattilaisilta kyselemään.
Tietämätön mutta onnellinen DB 996 omistaja !
Tietämätön mutta onnellinen DB 996 omistaja !
aikaveijo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 60
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa