996 lisää tehoja?
4 posters
Sivu 1 / 1
996 lisää tehoja?
onko kukaan laittanut david browniin 996 malliin turboa ?
tai voiko syöttöpumpun avulla nostaa tehoja jotenkin?
Turbo varmaan olisi paras vaihtoehto saada jokunen hevosvoima lisää. Mutta miten koneen kestävyys tämän jälkeen?
tai voiko syöttöpumpun avulla nostaa tehoja jotenkin?
Turbo varmaan olisi paras vaihtoehto saada jokunen hevosvoima lisää. Mutta miten koneen kestävyys tämän jälkeen?
Taavimies- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 15
Vs: 996 lisää tehoja?
1394 on hiukkasen kuin 996:n evoluutioversio ja se on lievästi ahdettu. 1490 ja 1494 on enemmän viritettyjä versioita ja niissä on moottori lähisukulainen 1410:iin, jossa on järeämpi kampiakseli, saattaa olla männissäkin jotain eroa ahtamattomaan moottoriin verrattuna.
Lievällä syötön nostolla saa ainakin savua lisää, mutta esim. 1210:n moottori, joka on aika tavalla samaa sarjaa, on rivipumpulla saatu hönkimään jotain vajaat 10 heppaa enempi. Sitä en tiedä että onko nokka-akselitkin eri tavalla ajoitettu. Niissä on jotain eroja, koska käyttäjät sanovat 1212 ja 1210 -mallien välilläkin olevan eroa vaikka paperilla niiden suoritusarvot on aika samat.
Jos moottorissa on alkuperäiset hepat tallella niin en kyllä itse vaivautuisi virityksiin. Jos tehoa pitää välttämättä saada kunnolla lisää, niin sitten vaan hommaamaan 1410:n tai 1490:n moottori keulalle, jonka puolestaan on 990/995/996 voimasiirrolle aika tavalla yläkantissa jos tehoa aletaan myös käyttelemään.
Lievällä syötön nostolla saa ainakin savua lisää, mutta esim. 1210:n moottori, joka on aika tavalla samaa sarjaa, on rivipumpulla saatu hönkimään jotain vajaat 10 heppaa enempi. Sitä en tiedä että onko nokka-akselitkin eri tavalla ajoitettu. Niissä on jotain eroja, koska käyttäjät sanovat 1212 ja 1210 -mallien välilläkin olevan eroa vaikka paperilla niiden suoritusarvot on aika samat.
Jos moottorissa on alkuperäiset hepat tallella niin en kyllä itse vaivautuisi virityksiin. Jos tehoa pitää välttämättä saada kunnolla lisää, niin sitten vaan hommaamaan 1410:n tai 1490:n moottori keulalle, jonka puolestaan on 990/995/996 voimasiirrolle aika tavalla yläkantissa jos tehoa aletaan myös käyttelemään.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 996 lisää tehoja?
Noista nokka-akselien astekulmista en näissä tiedä, mutta Valmetilla on käsittääkseni samat asteet nokissa kaikissa 311, 411 ja 611 sarjaisissa koneissa, jurpo tai ei.....
Ainakin siinä kirjasessa, mikä mulla on....
Ainakin siinä kirjasessa, mikä mulla on....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 996 lisää tehoja?
1390 lienee teknisesti pitkälle sama kone ja siinä on muutama heppa enemmän.
Perusmoottori 996:ssa on sama kuin 1200,1210 ja 1394 jotka kymmenisen heppaa riskimpiä varsinkin 1394 on minun suosikki.
Kytkin on noissa sama .(paitsi sekurahytilliset 1210/12)
Jos itse turbottamiseen lähtisin niin tarkistaisin ensin että laakerointi on kunnossa.
Sitten turbomännät ja kanteen turbokoneen pakoventtiilit.
996 on kyllä riski kone jo tehtaansäädöilläkin kunhan vain kaikki on kunnossa.
Perusmoottori 996:ssa on sama kuin 1200,1210 ja 1394 jotka kymmenisen heppaa riskimpiä varsinkin 1394 on minun suosikki.
Kytkin on noissa sama .(paitsi sekurahytilliset 1210/12)
Jos itse turbottamiseen lähtisin niin tarkistaisin ensin että laakerointi on kunnossa.
Sitten turbomännät ja kanteen turbokoneen pakoventtiilit.
996 on kyllä riski kone jo tehtaansäädöilläkin kunhan vain kaikki on kunnossa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa