Muutama tyhmä kysymys, Implematic 880 mallista?
+2
käyttäjä
elektroonikko
6 posters
Sivu 1 / 1
Muutama tyhmä kysymys, Implematic 880 mallista?
Miten olette ottaneet hydrauliulostulon pumpusta? Siinä lienee ns. kippiulostulo, mutta siitä pitäisi saada jako ja paluu vaikka ohjausventtiilien kautta työkaluille. Tuo 22L/min / 170 Bar riittää hyvin levyn kääntöihin ja nostoihin Ø40..60mm sylintereille.
Kattelin tuossa syksyllä mittoja ottaessani Implen ryhtiä. Se seisoa pönöttää takapää alhaalla, aivan kun siihen olisi laitettu liian pienet takapyörät. Olisiko noilla 28” takapyörillä haettu parempaa vääntöä pienehkölle koneelle ja 880 lootassa välitykset käypäset 28” takasille. Kun taas Implematicin 950 mallissa on 32” ja 990 36”, Selectmatic 880 on 32” pyörä ja 990 on 36”.
Kattelin tuossa syksyllä mittoja ottaessani Implen ryhtiä. Se seisoa pönöttää takapää alhaalla, aivan kun siihen olisi laitettu liian pienet takapyörät. Olisiko noilla 28” takapyörillä haettu parempaa vääntöä pienehkölle koneelle ja 880 lootassa välitykset käypäset 28” takasille. Kun taas Implematicin 950 mallissa on 32” ja 990 36”, Selectmatic 880 on 32” pyörä ja 990 on 36”.
elektroonikko- David Brown : David Brown 880 Implematic 1963
DBTCF:n jäsen nro : David Brown 990 Implematic 1963
Viestien lukumäärä : 90
Ikä : 78
Paikkakunta : Lahti / Luhanka
Vs: Muutama tyhmä kysymys, Implematic 880 mallista?
Omassa implessä. 1964 mallisessa takuset on 32"
Onko sulla 3 vai 4 mukinen imple ja minkä vuotinen.
Onko sulla 3 vai 4 mukinen imple ja minkä vuotinen.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Muutama tyhmä kysymys, Implematic 880 mallista?
Malli 1963, mutta 4-pyttynen.
elektroonikko- David Brown : David Brown 880 Implematic 1963
DBTCF:n jäsen nro : David Brown 990 Implematic 1963
Viestien lukumäärä : 90
Ikä : 78
Paikkakunta : Lahti / Luhanka
Vs: Muutama tyhmä kysymys, Implematic 880 mallista?
Minulla on 3-pyttyinen 880 imple ja siinä on 32" takaset.
Oli aikanaan myös 4-pyttyinen ja siinäkin oli takaset 32".
28" on varmaan yleisimmät ainakin Englannissa.
Etuset kuuluis olla 6X16 tai 5,5 x16 28" takasen kanssa.
Oli aikanaan myös 4-pyttyinen ja siinäkin oli takaset 32".
28" on varmaan yleisimmät ainakin Englannissa.
Etuset kuuluis olla 6X16 tai 5,5 x16 28" takasen kanssa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Muutama tyhmä kysymys, Implematic 880 mallista?
Hydrauliulosotto on perinteisesti tehty kolmetieventtiilin kautta. Se on kolmen hanan systeemi joka tulee kiinni kuljettajan vasemmalle puolelle ja siinä on oma hana nostolaitesylinterille ja kahdelle ulosotolle.
Nostoakselin oikeassa päässä pitäisi oleman pikku vipu, ns, overrride control, jolla saa lukittua akselin päässä olevan rotanloukun niin, ettei systeemi napsauta pumppua vapaakierrolle kun varret tulee yläasentoon, mutta en nyt juuri jaksa muistaa, että missä asennossa sen pikkuvivun pitää olla että loukku lukittuu.
Kaksitoimisen ulosoton asennuksessa on sitten enempi miettimistä. Sitä on nimittäin aika vaikea asentaa nostolaitteesta riippumattomaksi. Vaikka traktoriin asentaa komitieventtiilin, niin kippipulostulon öljy ohjataan samalla nostovivulla kuin nostolaite, venttiilissä on vaan eri hanat auki ja kiinni. Jos kaksitoimiventtiilin asentaa kippiulostuloon, niin paluuputki pitää propata vaikka täyttöaukon korkkiin ja kun käyttää kaksitoimista sylinteriä, niin pitää pelata hanojen, nostovivun ja sen kaksitoimiventtiili kanssa, mikä ei kyllä ole käytännöllistä.
Muistaakseni täällä palstoilla oli joskus kuvia 990 implestä, jossa on modernisoitu hydrauliikka,mutta en muista miten se oli toteutettu. Sehän kyllä toimii esmerkiksi niin, että ottaa tuloöljyn sylinterilinjasta ja asentaa vaikka kaksi- tai kolmilohkoisen suuntaventtiilin siihen ja käyttelee yhdellä niistä vivuista nostolaitetta ja kahdella muulla ulkopuolisia sylintereitä. Varisnainen nostovipu saa silloin olla jatkuvasti nostoasennossa ja kaiken toiminnan voi hoidella ulkopuolisella lohkolla.
Minustakin siinä pitäisi olla 11/12.4-32 tai 13/14.9-28 takarenkaat. 850:ssä oli muistaakseni vakiona 11/12.4-28 takana.
Nostoakselin oikeassa päässä pitäisi oleman pikku vipu, ns, overrride control, jolla saa lukittua akselin päässä olevan rotanloukun niin, ettei systeemi napsauta pumppua vapaakierrolle kun varret tulee yläasentoon, mutta en nyt juuri jaksa muistaa, että missä asennossa sen pikkuvivun pitää olla että loukku lukittuu.
Kaksitoimisen ulosoton asennuksessa on sitten enempi miettimistä. Sitä on nimittäin aika vaikea asentaa nostolaitteesta riippumattomaksi. Vaikka traktoriin asentaa komitieventtiilin, niin kippipulostulon öljy ohjataan samalla nostovivulla kuin nostolaite, venttiilissä on vaan eri hanat auki ja kiinni. Jos kaksitoimiventtiilin asentaa kippiulostuloon, niin paluuputki pitää propata vaikka täyttöaukon korkkiin ja kun käyttää kaksitoimista sylinteriä, niin pitää pelata hanojen, nostovivun ja sen kaksitoimiventtiili kanssa, mikä ei kyllä ole käytännöllistä.
Muistaakseni täällä palstoilla oli joskus kuvia 990 implestä, jossa on modernisoitu hydrauliikka,mutta en muista miten se oli toteutettu. Sehän kyllä toimii esmerkiksi niin, että ottaa tuloöljyn sylinterilinjasta ja asentaa vaikka kaksi- tai kolmilohkoisen suuntaventtiilin siihen ja käyttelee yhdellä niistä vivuista nostolaitetta ja kahdella muulla ulkopuolisia sylintereitä. Varisnainen nostovipu saa silloin olla jatkuvasti nostoasennossa ja kaiken toiminnan voi hoidella ulkopuolisella lohkolla.
Minustakin siinä pitäisi olla 11/12.4-32 tai 13/14.9-28 takarenkaat. 850:ssä oli muistaakseni vakiona 11/12.4-28 takana.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Muutama tyhmä kysymys, Implematic 880 mallista?
Kiitos Erkki selvityksestä.
Siinä on nyt 14.9-28 takaset tosin toinen taitaa olla 13.6-28. Kesällä teen traktoriin kunnostusta ja haen Paussulta molemmat gummit, kokoa; 14.9-28 taakse.
Hyvin se noilla 28" pyörillä kaivaa, ennen loppuu pito kun veto.
Sitä juur meinasin, että se menee hiukka konstikkaaksi tuolla hydrauliikalla. Nimittäin hommaan siihen VOA pumpun kuitenkin järeää halkomakonetta varten, kun laittaa öljylle säiliön sitä lotua voi käyttää muuhunkin. Tuollainen VOA pumppu joka rutistaa reilun 80L/min ja saa painetta 200 baaria, puskee jo vaikka mitä.
Siinä on nyt 14.9-28 takaset tosin toinen taitaa olla 13.6-28. Kesällä teen traktoriin kunnostusta ja haen Paussulta molemmat gummit, kokoa; 14.9-28 taakse.
Hyvin se noilla 28" pyörillä kaivaa, ennen loppuu pito kun veto.
Sitä juur meinasin, että se menee hiukka konstikkaaksi tuolla hydrauliikalla. Nimittäin hommaan siihen VOA pumpun kuitenkin järeää halkomakonetta varten, kun laittaa öljylle säiliön sitä lotua voi käyttää muuhunkin. Tuollainen VOA pumppu joka rutistaa reilun 80L/min ja saa painetta 200 baaria, puskee jo vaikka mitä.
elektroonikko- David Brown : David Brown 880 Implematic 1963
DBTCF:n jäsen nro : David Brown 990 Implematic 1963
Viestien lukumäärä : 90
Ikä : 78
Paikkakunta : Lahti / Luhanka
Vs: Muutama tyhmä kysymys, Implematic 880 mallista?
Homma ny kummiskin 32" vanteet ja renkaat. Sehän on koomisen näkönen takakenosa :/elektroonikko kirjoitti:Kiitos Erkki selvityksestä.
Siinä on nyt 14.9-28 takaset tosin toinen taitaa olla 13.6-28. Kesällä teen traktoriin kunnostusta ja haen Paussulta molemmat gummit, kokoa; 14.9-28 taakse.
Hyvin se noilla 28" pyörillä kaivaa, ennen loppuu pito kun veto.
Sitä juur meinasin, että se menee hiukka konstikkaaksi tuolla hydrauliikalla. Nimittäin hommaan siihen VOA pumpun kuitenkin järeää halkomakonetta varten, kun laittaa öljylle säiliön sitä lotua voi käyttää muuhunkin. Tuollainen VOA pumppu joka rutistaa reilun 80L/min ja saa painetta 200 baaria, puskee jo vaikka mitä.
Mulla ois 32" kehät huonoilla renkailla. enää puuttus keskiöt.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: Muutama tyhmä kysymys, Implematic 880 mallista?
Uutena ja kulumattomana 11/12.4-32 ja 13/14.9-28 pitäisi olla aika tavalla samankorkuiset, mutta eri rengasvalmistajien tuotteissa on siinä suhteessa eroja. Vyörenkaat pruukaa olla matalampia kuin vanhanaikaiset ristikudosrenkaat.
Ulosottoakselilla käyvä pumppu pelittää hyvin kun tavitsee isompaa tuottoa eikä ne ole edes kovin hintavia. Tavallisin ongelma on löytää sopiva paikka säiliölle. Jotenkin tuntuisi, että kun vanhemmissa impleissä on akku ja työkalukotelosysteemi istuimen alla, niin jos akun siirtää vaikka rungon sivulle niin istuimen alta vapautuu leveä tila öljysäiliölle. Muista laittaa systeemiin varoventtiili ettei posahtele letkuja.
Ulosottoakselilla käyvä pumppu pelittää hyvin kun tavitsee isompaa tuottoa eikä ne ole edes kovin hintavia. Tavallisin ongelma on löytää sopiva paikka säiliölle. Jotenkin tuntuisi, että kun vanhemmissa impleissä on akku ja työkalukotelosysteemi istuimen alla, niin jos akun siirtää vaikka rungon sivulle niin istuimen alta vapautuu leveä tila öljysäiliölle. Muista laittaa systeemiin varoventtiili ettei posahtele letkuja.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Muutama tyhmä kysymys, Implematic 880 mallista?
14,9 x 28 renkaissa on paljon suurempi merkki-valikoima. Kun on yleinen nelivetojen etuupään koko.Voi löytyä sopivasti vähän käytetykin.
12,4x32 on nykymerkeissä harvinaisempi kumikoko.
Engelsmanneilla yleisin koko 880:ssä on 11x28
Kuten myös 12,4x32 990 implessä.
Jostain syystä ovat "ihastuneet" pienempiin kokoihin.
12,4x32 on nykymerkeissä harvinaisempi kumikoko.
Engelsmanneilla yleisin koko 880:ssä on 11x28
Kuten myös 12,4x32 990 implessä.
Jostain syystä ovat "ihastuneet" pienempiin kokoihin.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Muutama tyhmä kysymys, Implematic 880 mallista?
Siinä on tosiaan toinen takanen 14.9-28 toinen 13.6 – 28, jonka huomasin vasta syksyllä kun laitoin ketjuja alle. Tuolle vanteelle 14.9 -28 käy vielä hyvin, koosta, 16.9 – 28 en ole varma. Kun touhuilen tuolla eteläisessä Keski-Suomessa ei kovin kaukana ole tuo Paussu, http://www.rengasliikepaussu.fi/tuotteet.php?pid=14 täältä löytyy gummia joka lähtöön.
Erkille tuosta öljysäiliön paikasta. Asiaa tutkitaan, mahdollisuuksia on useampaan kohtaan, vaikka sitä tilaa ei pienessä raktorissa ole liikaa. Saan tehtyä/teetettyä säiliön haluttuun kokoon ja muotoon, se ei ole ongelma. 20..40 litraa saa olla tilavuutta, tuon halkomakoneen käytön vuoksi, jotta lotu ei pääse lämpiämään. Sysmän mieheltä löytyy VOA pumppua joka lähtöön
http://www.hydrauliikkapumppu.fi/kauppa/product_details.php?p=173
Tuo kertojalla 3:1 tai 3,5:1 oleva toimii ainakin kaikissa vanhoissa traktoreissa jo siitä 540 varvin asetuksesta, kestää enemmänkin kierroksia > 3000.
Erkille tuosta öljysäiliön paikasta. Asiaa tutkitaan, mahdollisuuksia on useampaan kohtaan, vaikka sitä tilaa ei pienessä raktorissa ole liikaa. Saan tehtyä/teetettyä säiliön haluttuun kokoon ja muotoon, se ei ole ongelma. 20..40 litraa saa olla tilavuutta, tuon halkomakoneen käytön vuoksi, jotta lotu ei pääse lämpiämään. Sysmän mieheltä löytyy VOA pumppua joka lähtöön
http://www.hydrauliikkapumppu.fi/kauppa/product_details.php?p=173
Tuo kertojalla 3:1 tai 3,5:1 oleva toimii ainakin kaikissa vanhoissa traktoreissa jo siitä 540 varvin asetuksesta, kestää enemmänkin kierroksia > 3000.
elektroonikko- David Brown : David Brown 880 Implematic 1963
DBTCF:n jäsen nro : David Brown 990 Implematic 1963
Viestien lukumäärä : 90
Ikä : 78
Paikkakunta : Lahti / Luhanka
Vs: Muutama tyhmä kysymys, Implematic 880 mallista?
Mielenkiintoisen paljon noita rengaskokoja Implessä. Mun 990:ssa vm. -62 on 30" vanteet. Vanhemman näköinen gummi on 14" leveä ja uudemmaksi on edellinen omistaja asentanut 16,9" leveän.
Käytännössä eroa ei juurikaan huomaa, mutta ketjua asennettaessa kyllä. Aika piukea saada ketjut päälle leveämpään.
Tuosta lisähydrauliikan paluusta: Itse hitsasin 1/2" muhvin peltikanteen, joka on vo-murikan päällä. Senverta sivuun sen saa, ettei ole työntövarren tiellä.
Käytännössä eroa ei juurikaan huomaa, mutta ketjua asennettaessa kyllä. Aika piukea saada ketjut päälle leveämpään.
Tuosta lisähydrauliikan paluusta: Itse hitsasin 1/2" muhvin peltikanteen, joka on vo-murikan päällä. Senverta sivuun sen saa, ettei ole työntövarren tiellä.
maukan- David Brown : 990 imple
Viestien lukumäärä : 46
Paikkakunta : Hämeenlinna
Vs: Muutama tyhmä kysymys, Implematic 880 mallista?
Ainakin traktori datan sun muut sivut antaa 13,6/28 pitäs olla,ja tossa 850 mitä meilkin on on se 11/28 tai se nykyaikasempi versio 12,4/28
Eikös 32" pyörät tullu sitte vasta 950 ja 990 malleihin kun meil oli 900 viel 28"
Samahan se varmaan on mitkä alla on kun vaan käy,onkos niillä taka-alennusronkilla jotain merkitystä pyöräkoon valinnassa?? meinaan vaan että jos ovat eriasennossa akselit sitten kun eri ronkat? tuo tuli vaan mieleen kun täällä keskusteltu paljonkin mitä missäkin malleissa on??
Eikös 32" pyörät tullu sitte vasta 950 ja 990 malleihin kun meil oli 900 viel 28"
Samahan se varmaan on mitkä alla on kun vaan käy,onkos niillä taka-alennusronkilla jotain merkitystä pyöräkoon valinnassa?? meinaan vaan että jos ovat eriasennossa akselit sitten kun eri ronkat? tuo tuli vaan mieleen kun täällä keskusteltu paljonkin mitä missäkin malleissa on??
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Muutama tyhmä kysymys, Implematic 880 mallista?
Rengasmerkintä 11/12.4-32 tarkoittaa pyörää, jossa vanteen halkaisija on 32 tuumaa, renkaan nimellisleveys 11 tuumaa ja todellinen renkaan selkäleveys 12.4 tuumaa. Renkaan korkeuden voi laskea jonkinlaisella tarkkuudella: 11+11+32 = 54 tuumaa.
Samaan tulokseen tullaan 13/14.9-28 -renkaalla: 13+13+28 = 54 tuumaa.
11/12.4-36 oli aika yleinen rengas 990:ssa. Sen korkeus on suunnilleen 11+11+36 = 58 tuumaa. Vaihtoehtoinen rengastus takana oli 14/16.9-30, jonka korkeus on suunnlleen 14+14+30 = 58 tuumaa.
1200:n vaihtoehdot olivat aikanaan 13.6-12/38, jonka korkeus on 12+12+38 = 62 tuumaa. Leveä vaihtoehto oli 18.4/15-30, jonka korkeus on suunnilleen 15+15+30 = 60 tuumaa, eli takanapa jää noin tuuman verran matalammalle kuin kapealla vaihtoehdolla. 1210:ssä ja myös 996:ssa käytettiin myös 16.9/14-34 -takarengasta, jonka korkeus on 14+14+34 = 62 tuumaa.
Nuo korkeudet ei pidä täysin paikkaansa, koska renkaiden profiileissa on eroja.
Samaan tulokseen tullaan 13/14.9-28 -renkaalla: 13+13+28 = 54 tuumaa.
11/12.4-36 oli aika yleinen rengas 990:ssa. Sen korkeus on suunnilleen 11+11+36 = 58 tuumaa. Vaihtoehtoinen rengastus takana oli 14/16.9-30, jonka korkeus on suunnlleen 14+14+30 = 58 tuumaa.
1200:n vaihtoehdot olivat aikanaan 13.6-12/38, jonka korkeus on 12+12+38 = 62 tuumaa. Leveä vaihtoehto oli 18.4/15-30, jonka korkeus on suunnilleen 15+15+30 = 60 tuumaa, eli takanapa jää noin tuuman verran matalammalle kuin kapealla vaihtoehdolla. 1210:ssä ja myös 996:ssa käytettiin myös 16.9/14-34 -takarengasta, jonka korkeus on 14+14+34 = 62 tuumaa.
Nuo korkeudet ei pidä täysin paikkaansa, koska renkaiden profiileissa on eroja.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa