KYLMÄKÄYNNISTU
+2
erkki
Markku46
6 posters
Sivu 1 / 1
KYLMÄKÄYNNISTU
Taavetti implematic 4.syl. 1964 jakajapumpussa on kylmäkäynnistysvipu pumpun pohjassa. Kertokaa sen toiminta?
Jos vipu onkin nyt väärässä asennossa, voiko se aiheuttaa vaurioita pumpulle ajon aikana.
Jos vipu onkin nyt väärässä asennossa, voiko se aiheuttaa vaurioita pumpulle ajon aikana.
Markku46- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 20
Vs: KYLMÄKÄYNNISTU
Pumpun pohjassa on pieni hana, jolla voidaan sulkea pumpun automaattinen ennakon säätö siten, että ajoitus on jatkuvasti myöhäisimmässä asennossaan. Hana suljetaan ennen käynnistystä ja moottorin käynnistymisen jälkeen se avataan, jolloin käynti muuttuu normaaliksi.
Jos hana unohtuu kiinni niin se aiheuttaa sen, että moottori käy huonosti ja savuttaa harmaata ylenmäärin. En keksi mitään syytä, miten se kuitenkaan voisi vaurioittaa pumppua. Tällaisia tapauksia on tullut ilmi keskustelupalstoilla muutamia kertoja ja tilanne on pättynyt siihen, että hana on avattu ja moottori on alkanut toimia normaaliin tapaan.
Jos hana unohtuu kiinni niin se aiheuttaa sen, että moottori käy huonosti ja savuttaa harmaata ylenmäärin. En keksi mitään syytä, miten se kuitenkaan voisi vaurioittaa pumppua. Tällaisia tapauksia on tullut ilmi keskustelupalstoilla muutamia kertoja ja tilanne on pättynyt siihen, että hana on avattu ja moottori on alkanut toimia normaaliin tapaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Taavetin kylmäkäynnistys ruuvi pumpussa
Milloin kylmäkäynnistys nänni on niin sanotusti kiinni. Minne sitä veivataan, tai vissiin auki asennossa ajetaan tukka putkella
Markku46- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 20
Vs: KYLMÄKÄYNNISTU
Pumpun alla olevassa "hanassa" on oikeakätinen kierre. Kääntämällä ruuvi kiinni ennen käynnistystä lukitaan automaattien ruiskutusennakon säädin myöhäisimpään asentoonsa. Tämä helpottaa käynnistysmoottorin työskentelyä, kun sylintereihin ei ruiskuteta polttoainetta ennen, kun männät ovat yläasennossa. Käynnistysmoottori pystyy näin pyörittämään moottori hieman nopeammin ja lämpötila sylintereissä nousee sen vuoksi hieman korkeammalle. Kun moottori on käynnistynyt annetaan sen käydä tyhjäkäyntiä ja avataan ruuvi. Ota huomioon, että ruuvi on pumpun alla, kun kierrät sitä kiinni ja auki.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: KYLMÄKÄYNNISTU
Onko samanlainen ruuvi myös kolmisylinterisessä Implessä?
Terv. Pentti V.
Terv. Pentti V.
PenttiV- David Brown : DB Implematic 880 vm-64 ja Implematic 1200 vm-70
DBTCF:n jäsen nro : 2
Viestien lukumäärä : 47
Paikkakunta : KANGASALA
Vs: KYLMÄKÄYNNISTU
MoiPenttiV kirjoitti:Onko samanlainen ruuvi myös kolmisylinterisessä Implessä?
Terv. Pentti V.
Kyllä siitäkin T-hana löytyy :Joskus on vain T:stä tullut I elikkä hanan päässä oleva tappi väännnetty poikki.
Toiminta sama kuin nelipytttyisessä elikkä myötäpäivään kylmäkäynnistys päälle ja kun moottori käy niin käännä vastapäivään.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: KYLMÄKÄYNNISTU
Tai sitten on käyny niinkun mulla että on menny jumiin koko ruuvi kun ei auennu ees tongeilla penkissä vääntäen enkä viittiny poikki vääntää kun ei oo ehjää tilalle
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: KYLMÄKÄYNNISTU
Jos moottorin käynnissä ei ole havaittavissa "röpötystä" ja savutusta on ennakon säädön ruuvi auki eli käännetty täysin vasemmalle. Joten älä yritä avata ruuvia siinä tapauksessa vaan vetää se kiinnipäin eli myötä päivään.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: KYLMÄKÄYNNISTU
No kun se ei mee kiinni eikä auki,on vissiin ollu joskus vesitippa vissii pohjalla ja ruostunu kiinni,no saa olla tos normiasennossa kun vaan kesäkäyttöä.
Niin ja eipä käyny vanhemmasta 900 Tavinpumpusta osat ristiin oli taas eroa hieman jokapaikoissa,että ei se ulkonäköaina meinaa että samat osat olis sisäl heh!
Niin ja eipä käyny vanhemmasta 900 Tavinpumpusta osat ristiin oli taas eroa hieman jokapaikoissa,että ei se ulkonäköaina meinaa että samat osat olis sisäl heh!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa