David Brown 25 moottorinvaihto
3 posters
Sivu 1 / 1
David Brown 25 moottorinvaihto
Morjensta vaan kaikille! Tuli haalittua 25 taavetti bensakoneella vuodelta -55. Seissyt iät ja ajat ja kone kelpaa vähintään romuraudaksi, ollut jumissa viimeiset 20 vuotta, osia karsittu jne.
Sopiiko tähän suoraan joku davidbrownin dieselkone?
T: Esa
Sopiiko tähän suoraan joku davidbrownin dieselkone?
T: Esa
Esko565- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: David Brown 25 moottorinvaihto
Diesel tuli DB:n valikoimiin vuonna 1949 ja historia tietää kertoa, että moottorin sovituksessa tarvittiin voimakkaampi starttimoottori, jolle piti raivata tilaa rungon pituussuunnassa. Jollain tempulla tarvittava tila tehtiin, mutta en tiedä 100% varmasti, että onko moottorit siitä huolimatta heittämällä vaihtokelpoisia. Bensa-petrooli mallien dieselöintisarjoja oli tehtaalta joka tapauksessa saatavana joskus 50 -luvulla.
Periaatteessa vanhan moottorin tilalle siis mahtuu mikä tahansa DB:n nelipyttyinen moottori, mukaanlukien esim. 1490:n turbomoottori, mutta käytännön sovittamisessa voi olla jotain pulmia.
Periaatteessa vanhan moottorin tilalle siis mahtuu mikä tahansa DB:n nelipyttyinen moottori, mukaanlukien esim. 1490:n turbomoottori, mutta käytännön sovittamisessa voi olla jotain pulmia.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: David Brown 25 moottorinvaihto
No voi harmi.. Kauheasti ei viitsisi vaivaa nähdä kun pihalla on toimiviakin vehkeitä mutta mutta.. Onko jollain käytännön kokemusta moisesta tekniikan vaihdosta?
T: Esa
T: Esa
Esko565- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: David Brown 25 moottorinvaihto
Sellaista ehdottaisin että tutkit onko lohko haljennut, jos se ei ole niin pistä kyselyä tuonne Osto ja myynti-palstalle.
Todennäköisesti jollakulla on diesel koneinen 25 mikä on purettu varaosiksi juurikin lohkon halkeamisen takia, siitä saat tarvittavat osat dieselöintiin.
Vaikka joudutkin tekemään konerempan siihen vanhaan mottiin niin luulen että sama vaiva menee siihen kun sovittelee toisen motin keulalle, niissä aina tuppaa tulemaan niitä yllättäviä vastoinkäymisiä vaikka se alkuun tuntuu pikku hommalta.
Todennäköisesti jollakulla on diesel koneinen 25 mikä on purettu varaosiksi juurikin lohkon halkeamisen takia, siitä saat tarvittavat osat dieselöintiin.
Vaikka joudutkin tekemään konerempan siihen vanhaan mottiin niin luulen että sama vaiva menee siihen kun sovittelee toisen motin keulalle, niissä aina tuppaa tulemaan niitä yllättäviä vastoinkäymisiä vaikka se alkuun tuntuu pikku hommalta.
MJK1390- Viestien lukumäärä : 65
Ikä : 35
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa