TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
+6
Paulig
valmet 705
Phaeton
massikka_mies
Taavetti996
taavettimies
10 posters
Sivu 1 / 1
TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Tämmöinen projekti olisi nyt työn alla. Eli tarkoituksena on tehdä taavista lämmin ja edes vähän "ergonoomisempi" työ ympäristö. Kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa.
Takalasia
Lämmityslaite
Viime talvisien kokemusten perusteella, yksistään tämä lämmitin on tehoton kaikkien lasien auki pitämiseen niinpä hommaan/teen tämän kaveriksi/tilalle toisen lämmityslaitteen.
Tältä ohjaamo näytti ennen
Muita "herkkuja" ovat mm. 2-toiminen hydrauliikka lohko ja parempi istuin.
Takalasia
Lämmityslaite
Viime talvisien kokemusten perusteella, yksistään tämä lämmitin on tehoton kaikkien lasien auki pitämiseen niinpä hommaan/teen tämän kaveriksi/tilalle toisen lämmityslaitteen.
Tältä ohjaamo näytti ennen
Muita "herkkuja" ovat mm. 2-toiminen hydrauliikka lohko ja parempi istuin.
Viimeinen muokkaaja, taavetti_mies pvm Ma Marras 09 2009, 16:06, muokattu 2 kertaa
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Pientä projektin poikasta näkyy olevan, mutta eiköhän tuosta vielä hyvän saa.
Täytyy varmaan avata samanlainen projekti sivu Sekura-hytille
Täytyy varmaan avata samanlainen projekti sivu Sekura-hytille
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
sitä on otettu 390 verkusta mallia.. siinnähän on myös 2 lämmityslaitetta toinen on lattialla ja toinen katossa. Ja siinnä ainakin riittää 2 lämmityslaitteella vähintään riittävästi lämpöä
massikka_mies- Ylläpito
- Viestien lukumäärä : 445
Paikkakunta : Ylämaa
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Onhan monessa muussakin merkissä 2 lämmityslaitetta kuten valmetissa.massikka_mies kirjoitti:sitä on otettu 390 verkusta mallia..
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
no joo oli vaan pakko mainita asiasta mites onkos tuo hytin ala lasi pleksiä vai ihan lasia ylälasi taitaa kuitenkin olla ihan lasia vai onkotaavetti_mies kirjoitti:Onhan monessa muussakin merkissä 2 lämmityslaitetta kuten valmetissa.massikka_mies kirjoitti:sitä on otettu 390 verkusta mallia..
massikka_mies- Ylläpito
- Viestien lukumäärä : 445
Paikkakunta : Ylämaa
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Alalasi on pleksiä.massikka_mies kirjoitti:mites onkos tuo hytin ala lasi pleksiä vai ihan lasia ylälasi taitaa kuitenkin olla ihan lasia vai onko
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Projekti etenee, hitaasti. Toista lämmitys laitetta olen alkanut kasailemaan, uusia kuvia ei juuri nyt ole. Eli teen toisen lämmitys laitteen itse eräästä vanhasta mutta kunnossa olevasta kennosta ja radial-puhaltajasta, ja hitsaan kasaan Palat olen jo leikannut ja osittain vähän heftaillutkin.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Nyt alkaa olemaan lämmäri kasassa, vieläkun saisi aikaiseksi sorvata parit vesiletkujen liitos holkit, ja tietenkin vielä pakkeloida/maalata koko mööpelin ja sitten kokeilemaan.
kuvia odotellessa...
kuvia odotellessa...
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Taavetti-mies mistä "ryöstit" lämmintä vettä kennolle? Itsellä sama mielessä kun nyt ensin saisi edes ehjät ikkunat...
Phaeton- Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Lahti
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Tulo lohkon kyljestä syöttöpumpun takaa ja paluu alavesiletkuun. Uudemmissa sitten suoraan vesipumpulta/termari kotelolta.
Kuva: http://taavetti-talli.foorumini.info/case-david-brown-traktorit-f1/885een-lammityslaite-t394.htm
Kuva: http://taavetti-talli.foorumini.info/case-david-brown-traktorit-f1/885een-lammityslaite-t394.htm
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Nyt olisi kuvia valmiista lämmityslaitteesta. Tämä on siis alusta loppuun ite tehty, kattoluukku on myös väsäämäni, originaali luukku jäi koskemattomaksi. Viime talvena ehdin vähän kokeilemaan ja lämmitys teho on hyvä. Riittää pitämään tuollaisenkin harakan pesän lämpimänä.
Työn jälki on mitä on...
Työn jälki on mitä on...
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
näitä kuvia olen odotellutkin
näyttää omasta mielestäni siistiltä työltä
näyttää omasta mielestäni siistiltä työltä
valmet 705- Viestien lukumäärä : 445
Ikä : 27
Paikkakunta : e-k ruokolahti
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
On aikas tehokas tuo lämmityslaite, näin syksyisin ei tartte käyttää kun toista moottoria, luulisi tehoa piisaavan talvella kun laittaa molemmat pyörimään.
Mukava ajella kylminä syysiltoina taavilla lämmissä ylö kopissa Voisi luulla että tuo puhallin pitää nupin kuumana ja jalat jäässä mutta ihmeen hyvin kuitenkin jakautuu tuo lämpö, jossei nyt ihan jalkatilaan asti mutta kuitenkin. Tuo ulostulo aukko on pari cm pienempi kun puhallin joten ilmavirta suuntautuu sivulle.
Mukava ajella kylminä syysiltoina taavilla lämmissä ylö kopissa Voisi luulla että tuo puhallin pitää nupin kuumana ja jalat jäässä mutta ihmeen hyvin kuitenkin jakautuu tuo lämpö, jossei nyt ihan jalkatilaan asti mutta kuitenkin. Tuo ulostulo aukko on pari cm pienempi kun puhallin joten ilmavirta suuntautuu sivulle.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Taavettimies on tehnyt siistiä työtä.Kyllä tuolla kelpaa ajella.
Meillä oli tuossa 996:ssa uudesta saakka moottorin sivupellit talvella .Hytti oli mielestäni senaikaiseksi jopa lämmin,varsinkin kun oli kunnon tukkikuorma perässä.
No vaatimukset on sen jälkeen kasvaneet,mutta lasia ja peltiähän ne ovat uudemmatkin ohjaamot.
Meillä oli tuossa 996:ssa uudesta saakka moottorin sivupellit talvella .Hytti oli mielestäni senaikaiseksi jopa lämmin,varsinkin kun oli kunnon tukkikuorma perässä.
No vaatimukset on sen jälkeen kasvaneet,mutta lasia ja peltiähän ne ovat uudemmatkin ohjaamot.
Vieraili- Vierailija
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Lisävaloja laittelin, kytkin nuo ylävalot toimimaan lisäpitkinä, alkuperäiset ajovalo umpiot ovat jo tosi luopuneet.
Lämmityslaitteen kopalle laitoin vähän lämpöeristeitä että kestaa kenno kuumana kovallakin pakkasella.
Värkkäsin iroitettavan lisäpeilin, auttaa kummasti ison kärrin kanssa. Onhan tuo tosi ruma laitos mutta käytännöllinen ja harvoinhan tuota tarvitsee, normaalisti kiinni siro alkuperäinen peili.
Oviin laitoin metri tolkulla tiivistettä, pitäisi tehdä sama homma kaikille ikkunoille. Lattiaa tilkitsin jonkun verran ja kojetaulun alapuolisen muovikatteen sisään lämpöeristeitä. Kestihän tuo mukavan lämminnä viimetalven pakkasilla, mutta aina voi parantaa. Otin kattolämmittimen pois, hyvin se piti kaikki lasit sulana mutta polvia meinasi viluttaa -30 pakkasella joten alkuperäinen lämmityskenno ala-lasin paikalle mutta puhalluksen asensin kokonaan uudella tavalla, uskoisin että lämpiää ihan eri tavalla.
Lämmityslaitteen kopalle laitoin vähän lämpöeristeitä että kestaa kenno kuumana kovallakin pakkasella.
Värkkäsin iroitettavan lisäpeilin, auttaa kummasti ison kärrin kanssa. Onhan tuo tosi ruma laitos mutta käytännöllinen ja harvoinhan tuota tarvitsee, normaalisti kiinni siro alkuperäinen peili.
Oviin laitoin metri tolkulla tiivistettä, pitäisi tehdä sama homma kaikille ikkunoille. Lattiaa tilkitsin jonkun verran ja kojetaulun alapuolisen muovikatteen sisään lämpöeristeitä. Kestihän tuo mukavan lämminnä viimetalven pakkasilla, mutta aina voi parantaa. Otin kattolämmittimen pois, hyvin se piti kaikki lasit sulana mutta polvia meinasi viluttaa -30 pakkasella joten alkuperäinen lämmityskenno ala-lasin paikalle mutta puhalluksen asensin kokonaan uudella tavalla, uskoisin että lämpiää ihan eri tavalla.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Onko kokemuksia noista motonetin sähkö (12V) lämmityspuhaltimista? Joskus mietin, että laittaisi sen penkin alta jalkatilaan puhaltamaan. Mutta on Sekura hytti sen verran lämmin, ettei tullut ostettua. Eikä tarvi paukkupakkasilla ajella, kun kone ei ole edes talvikäytössä ollenkaan.
Sen verran kevään pakkasissa ajelin, että pahvi syylärin eteen auttaa lämmön riittävyydessä huomattavasti. Ja nyt nesteiden vaihdon myötä tuntus paremmin lämpö sinne kennolle siirtyvän.
Sen verran kevään pakkasissa ajelin, että pahvi syylärin eteen auttaa lämmön riittävyydessä huomattavasti. Ja nyt nesteiden vaihdon myötä tuntus paremmin lämpö sinne kennolle siirtyvän.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Siis sähköllä lämmittävä puhallin vai? Ne ei sovellu kuin jotenkuten, heikosti, esim auton takaikkunan huurteen poisto yritykseen +keleillä.
Sähkölämmitin esim 4kw tarttis 12v jännitteellä virtaa jo 333A.
200wattinen tarttis virtaa (A) jotain 17A+puhallin.
Hyvästä, isosta auton/traktorin laturista tulee täysillä tehoilla jotain 1,2-1,5kw sähkötehoa ulos... (Watt / Volt = Amp, Amp x Volt = Wattia )
Sähkölämmitin esim 4kw tarttis 12v jännitteellä virtaa jo 333A.
200wattinen tarttis virtaa (A) jotain 17A+puhallin.
Hyvästä, isosta auton/traktorin laturista tulee täysillä tehoilla jotain 1,2-1,5kw sähkötehoa ulos... (Watt / Volt = Amp, Amp x Volt = Wattia )
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Lainaan tätä ketjua. Eli tuossa 990 on joskus menny toinen ovi mutkalle ja olen ajatellut oikoa sen. Miten tuo olisi paras tehdä, naputteleeko vasaralla pikku hiljaa suoraksi, vai onko muita tapoja?
Asiallinen ohjaamo taavetti-miehellä.
Asiallinen ohjaamo taavetti-miehellä.
taavetisti- Viestien lukumäärä : 6
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Ite olen töissä oikonut noita trukkien jne työkoneiden ovia ihan betonilattialla, 2"x4" lankunpätkien avulla ja ajanut kuorma-auton eturengas lankkua pisin toisen äijän katellessa vieressä ettei mee liikaa mutkalle toiseen suuntaan. Suomeksi: pari lankun pätkää lattialle, oven mutka kohta siihen, pitempi lankku "ajosillaksi" ja kuorma-auton painoa hyväksikäyttäen mutkakohta oikeaa. Näin siksi kun asiakkaiden kieroja ovia on pakko oikaista jotta ne saa lasitettua, eikä vasaran jäljet ole oikein suotavia, vaikka kyseessä onkin telakan ja paperitehtaan trukit
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
jusape kirjoitti:Siis sähköllä lämmittävä puhallin vai? Ne ei sovellu kuin jotenkuten, heikosti, esim auton takaikkunan huurteen poisto yritykseen +keleillä.
Sähkölämmitin esim 4kw tarttis 12v jännitteellä virtaa jo 333A.
200wattinen tarttis virtaa (A) jotain 17A+puhallin.
Hyvästä, isosta auton/traktorin laturista tulee täysillä tehoilla jotain 1,2-1,5kw sähkötehoa ulos... (Watt / Volt = Amp, Amp x Volt = Wattia )
Eipä noin tehokkaita lämmittimiä ole vastaan tullut, jos tuollaista tehoa haetaan, kyseessä alkaa olla jo polttoainekäyttöiset lisälämmittimet. Tarkoitin lähinnä niitä n. 200W lämmittimiä, eihän niillä kovin kuumaa ilmaa tule, se on selvä. Mutta sellainen voisi toimia siten, että kun imu on ylhäältä päin (lämmin ilma) se kierrättää sen jalkatilaan jossa on viileää. Ja lämmittää nyt ainakin vähän siinä matkalla. Ja 200W teho ei vielä saa aikaan puutetta virrasta, jos laturi on edes kohtuullinen ja ihan joka kulmalla ei työvaloa ole loistamassa.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Juu näin on...
Huurteenpoistoon ja ilmavirran tehostukseen takalasille sopii, ei mihinkään jalkatilan lisälämmittämiseen....
Huurteenpoistoon ja ilmavirran tehostukseen takalasille sopii, ei mihinkään jalkatilan lisälämmittämiseen....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Sekurassa on lämmityslaitteen letkut aikalailla suojaamatta, meneeköhän siellä pilarin sisässä ihan metalliletkuna? (lähtö on metallia) meinaan vaan, että sinne jää aika paljon lämpötehoa. Sama pätee myös moottorista - pilariin letkuissa, ovat kyllä taipuisia mutta eivät eristettyjä. Jos niihin laittas eristekerroksen, voisi löytyä enempi lämmintä sinne kennolle. Ja moottorin lämpö pysyisi korkeammalla.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Paulig kirjoitti:meneeköhän siellä pilarin sisässä ihan metalliletkuna?
Menee. Melkein porasin reijän niihin kun lisävalojen johtoja vetelin, monta kerrosta ehti viistää lastua putken kyljestä.. Aika huonosti tulee lämpöä talvella kabiiniin. Näissä voi lämpöhukka olla enemmän mitä äkkiä uskoisi.
Reisrdok- Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 47
Vs: TAAVI ohjaamon kunnostus projekti
Reisrdok kirjoitti:Paulig kirjoitti:meneeköhän siellä pilarin sisässä ihan metalliletkuna?
Menee. Melkein porasin reijän niihin kun lisävalojen johtoja vetelin, monta kerrosta ehti viistää lastua putken kyljestä.. Aika huonosti tulee lämpöä talvella kabiiniin. Näissä voi lämpöhukka olla enemmän mitä äkkiä uskoisi.
Pilarin lämmitystä käytännössä.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Similar topics
» hytin kunnostus
» taavi ohjaamon lasitus
» Db 950 kunnostus projekti(tyhmiä kysymyksiä)
» taaviin lämmityslaite
» O: Taavi-ohjaamon takalasi kehikolla tai ilman
» taavi ohjaamon lasitus
» Db 950 kunnostus projekti(tyhmiä kysymyksiä)
» taaviin lämmityslaite
» O: Taavi-ohjaamon takalasi kehikolla tai ilman
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa