880 köpit
+2
OlleK
jussiyy
6 posters
Sivu 1 / 1
880 köpit
"valkoisia"880 taavetteja vissin 2 ja 3 vaihde kepillä? mitä eroa on
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 880 köpit
2-keppisessä on 6 vaihdetta eteen ja 2 pakkia. Aluekepissä on hidas ja nopea alue (L ja H) ja päävaihdekepissä 1, 2, 3 ja pakki. 3-keppisessä on 12 vaihdetta eteen ja 4 pakkia. Edellisen lisäksi olevalla kolmannella kepillä hidastetaan hidas ja nopea alue ja saadaan alueet LS, L, HS, ja H. L tarkoittaa Low, H tarkoittaa High ja S tarkoitta Slow.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 880 köpit
Itseasiassa Suomessakin on jonkin verran myös 12-vaihteisia punaisia implematiceja, joten se ei ole pelkästään valkoisten mallien ominaisuus.
Selectamatic- hydrauliikka on vain valkoisissa malleissa ellei traktoria ole josakin vaiheessa tuunattu niin, että se löytyy myös punaisesta. Niitäkin on olemassa.
Selectamatic- hydrauliikka on vain valkoisissa malleissa ellei traktoria ole josakin vaiheessa tuunattu niin, että se löytyy myös punaisesta. Niitäkin on olemassa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 880 köpit
Just tommone kolmikeppinen punanen 880 oli viime kesänä Somerolla huutokaupassa. Kellossa oli lukemia suunnilleen 3500 ja hintaa jäi saman verran kuin mallimerkintä näyttää. Ois varmaan ollu hyvä hankinta.
Lisättäköön vielä, että samassa huutokaupassa sai pulittaa 2500 eskoa joka paikasta jumissa olevasta väärennetystä 25A zetkasta
Lisättäköön vielä, että samassa huutokaupassa sai pulittaa 2500 eskoa joka paikasta jumissa olevasta väärennetystä 25A zetkasta
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 880 köpit
Onkos ne jotain metsävaihteita? aika hiljaa se sitten menee kun normistikki hidas on hidas, ei oo tullu ite tuommoisella ajeltua niin ei tietoa?
Monesti aikoinaan näki kun Taavia myivät lehdissä niin luki että se kolmikeppinen!
On siinä sitte joka lähtöö vaihetta heh joskus tuntuu että omissa autoissakin on paljonkin eroja ollu,toisissa ykkönen niin pieni että kakkosta voi heti tarjota toisissa taas ykkönen pieni ja kakkonen liikasuuri, myöskin traktoreissa ollu suuriakin eroja, että varmaan hienopeli tuo kolmikeppinen?
Monesti aikoinaan näki kun Taavia myivät lehdissä niin luki että se kolmikeppinen!
On siinä sitte joka lähtöö vaihetta heh joskus tuntuu että omissa autoissakin on paljonkin eroja ollu,toisissa ykkönen niin pieni että kakkosta voi heti tarjota toisissa taas ykkönen pieni ja kakkonen liikasuuri, myöskin traktoreissa ollu suuriakin eroja, että varmaan hienopeli tuo kolmikeppinen?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 köpit
Se hidastettu alue (S-vaihteet) on tarkoitettu riviviljelyyn missä tarvitaan suuria hydrauliikkatuottoja yhdistettynä voimanoton käyttöön ja näin ollen korkeita moottorikierroksia yhdistettynä hitaaseen kulunopeuteen. Yksi tällainen työ on perunapuimurin vetäminen. Näitä S-vaihteita ei pidä käyttää töissä joissa vaaditaan suuria tehoja pyörien kautta, se rasittaa voimansiirtolinjaa ja lisää vauriomahdollisuuksia.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 880 köpit
AHAA että noin se menee hyvä tietää tuokin,aina näköjää oppii uutta heh!
Liekö montakin voimansiirtolinjaa rikottu kun ei oo tiedetty mitenkä käy? kun kokeilla pitää...
Liekö montakin voimansiirtolinjaa rikottu kun ei oo tiedetty mitenkä käy? kun kokeilla pitää...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880 köpit
Jotkut suomalaiset kokeilevat kyllä kaikkea ja usein sellaista jota joku kieltää tekemästä koska "ei toi kaikkea tiedä" ja "kyllä meillä osataan". Jotkut kokeilut käyvät lompakon päälle ja jotkut aiheuttavat tuotteen myyjälle harmaita hiuksia, kun asiakkaan äänen voimakkuus nousee.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 880 köpit
Hitaan ykkösen välitykset on niin tiuhat, että sillä vetää vetoakselin puneelle ja hammapyörästä hampaan poikki ilman että edes moottorin ääni muuttuu. Edellyttäen tietysti, että vetopyörät on lujasti lukittu paikalleen.
Tarkassa paikassa, esim metässä on ryömitävaihteet todella hyvät olemassa, samoin ryömintä pakki kun pitää peruuttaa kärry tarkkaan rakoseen. Taavissa ei ole ajovoimanottoa, joten perävetoisen kärrin kanssa on eduksi, että ulosotossa on kaksi nopeutta ja traktorin laatikossa 12, löytyy hyvin natsaavia yhdistelmiä.
Tarkassa paikassa, esim metässä on ryömitävaihteet todella hyvät olemassa, samoin ryömintä pakki kun pitää peruuttaa kärry tarkkaan rakoseen. Taavissa ei ole ajovoimanottoa, joten perävetoisen kärrin kanssa on eduksi, että ulosotossa on kaksi nopeutta ja traktorin laatikossa 12, löytyy hyvin natsaavia yhdistelmiä.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm La Toukokuu 10, 2014 8:02 am, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 880 köpit
mulla vaan hakusessa 880 mutta jotenki tuntuu että näitä ei hirveesti ole kaupan..näppärä laite vaa moneen pieneen hommaan ja tilaan
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 880 köpit
880 selecta on aika harvinainen ollut uutenakin ja niistä on monessa talossa tullut kantakalustoa, jota ei kaupitella tai myydä. Vihannin Alpuassa oli pari vuotta sitten oikein hyvä yksilö kaupan, mutta en tiedä vieläko se mahtaa olla siellä. Eikös Kalajoellakin kaupiteltu Nettikoneen kautta yhtä selectaa vähän aikaa sitten? Taisi olla oikein videon pätkäkin kuvattuna ilmoitukseen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 880 köpit
En pitäis 990 selectaa tai impleä huonona vaihtoehtona.jussiyy kirjoitti:mulla vaan hakusessa 880 mutta jotenki tuntuu että näitä ei hirveesti ole kaupan..näppärä laite vaa moneen pieneen hommaan ja tilaan
Koko-/painoero merkityksetön.
Enkä usko että kulutuksessakaan on huomattavaa eroa.
Tarjonta vaan on paljon runsaampaa.
880 imple 3 sylinterinen on raskaampi ohjaukseltaan kuin 990 imple ja 990 selecta.Syytä en tiedä mutta saa tulla paikanpäälle testaamaan jos haluaa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa