996 vm.73
5 posters
Sivu 1 / 1
996 vm.73
Olis tarjolla 996 taavetti vm.73 ajeltu vaa 3300h onko tekniikassa mitään eroja 990 malliin? Hieman enempi tehoa ainaki löytyy?! Saattas olla ikuisuus peli mikäli tunnit paikkansa pitää
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 996 vm.73
996 on 3,6 litraisella pitkäiskumoottorilla, joten siinä on enempi tehoa ja vääntöä kuin 990:ssa. Ulosoton kytkin on parikytkin, siis omalla käsivivulla ja akseliväli taitaa juuri tuon kytkimen takia oll pari tuumaa pitempi kuin kaksoiskytkinmalleissa. Muistaakseni Suomeen myytiin 996 vaihtoehtoisesti 12/13.6 -38 tai 14/16.9-34 takarenkailla, joten ne on numeroa isommat kuin 990:sa. Muitakin pikku eroja todennäköisesti on, mutta minusta 996 on sellaista 60-70 -lukujen perustekniikkaa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 996 vm.73
Kytkin on 996 mallissa todellakin parikytkin, eli sama kytkin löytyy 1210 mallista. Akseliväli on 8 cm pitempi, kuin 990 ja 995 malleissa. Aikanaan ajoin huomattavan paljon kyntöesityksiä 996 mallilla ja täytyy sanoa, että moottorin sitkeys ja pidemmästä akselivälistä johtuva vakaus oli todella mukavia ominaisuuksia. 996 pidettiin 70-luvulla parhaana mallina DB ihmisten keskusteluissa.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 996 vm.73
Tuntuu että saattais olla hyvä ostos.. Lohkot vissii on samat 990 995 ja 996 malleis! Männät ja kanget 995 ja 996 samat?' 990 tosiaa lyhemmät
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Vs: 996 vm.73
Moottorit taitaa sopia heittämällä ristiin 990/995/996 kesken, mutta ilmeisesti myös ja 1210, 1290, 1390:n kanssa. 990:ssa on erilainen kampiakseli ja männät.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 996 vm.73
OlleK kirjoitti:Kytkin on 996 mallissa todellakin parikytkin, eli sama kytkin löytyy 1210 mallista. Akseliväli on 8 cm pitempi, kuin 990 ja 995 malleissa. Aikanaan ajoin huomattavan paljon kyntöesityksiä 996 mallilla ja täytyy sanoa, että moottorin sitkeys ja pidemmästä akselivälistä johtuva vakaus oli todella mukavia ominaisuuksia. 996 pidettiin 70-luvulla parhaana mallina DB ihmisten keskusteluissa.
Noihin Ollen kommentteihin on helppo yhtyä.On tullut muutama tuhat tuntia ajetuksi 74-mallin 996:lla.
Todella riski ja sitkeävetoinen kone .
Parikytkin on olennaisesti parempi kuin esim 990 ja 995:n kaksoiskytkin.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
996 vm.73
Terve jussiyy !
Minulla 996 4wd -79 . Kun tämän taavettini saan kunnostettua, niin on peliä vaikka mihinkä. Iso projekti mutta kyllä valmistuu !
Minulla 996 4wd -79 . Kun tämän taavettini saan kunnostettua, niin on peliä vaikka mihinkä. Iso projekti mutta kyllä valmistuu !
aikaveijo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 60
Vs: 996 vm.73
moro.mukavaa pikku puuhastelua taavetin laitto kyllä ittelle ostin ny kumminki 880 ja siuhen täys huolto ja puunausaikaveijo kirjoitti:Terve jussiyy !
Minulla 996 4wd -79 . Kun tämän taavettini saan kunnostettua, niin on peliä vaikka mihinkä. Iso projekti mutta kyllä valmistuu !
jussiyy- Viestien lukumäärä : 121
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa