Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

DB 950 vetokoukku

5 posters

Siirry alas

DB 950 vetokoukku Empty DB 950 vetokoukku

Viesti  Valtra La Heinä 12 2014, 22:19

Moro.

Kirjauduin koska tarvitsen apuva muutamassa asiassa.

Eka kysymys koskee vetokoukkua.

DB 950 vetokoukku <a href=DB 950 vetokoukku 13385140.t" />

Onko jollakin kuvia tuon vetokidan muuttamisesta koukkumalliksi? Tai ylipäätänsä kuvia joista näkisi miten on toteutettu "tehdaslaisena"?
Valtra
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vetokoukku Empty Vs: DB 950 vetokoukku

Viesti  OlleK Su Heinä 13 2014, 07:39

Katso virallista varaosakirjaa osoitteessa www.partstore.caseih.com.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vetokoukku Empty Vs: DB 950 vetokoukku

Viesti  erkki Su Heinä 13 2014, 08:12

En muista nähneeni Suomessa DB:n tehtaan vetokoukkua ehkä ihan viimeisiä malleja lukuunottamatta, joide koukuista ei oiken ota selvää että onko ne suomalaisia vai englantilaisia. Muistaaksein 950:ssä ei ole ulosottovaihteen sivuissa neljän kierrereijän ryhmiä, joihin uudempien mallien koukut kiinnittyy, joten puretun 880:n tai 990:n selectamaticin koukkua ei varmaankaan saa sopimaan tuohon heittämällä.


Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Su Heinä 13 2014, 10:33, muokattu 2 kertaa

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5097

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vetokoukku Empty Vs: DB 950 vetokoukku

Viesti  outsider Su Heinä 13 2014, 09:31

990 implen koukku tuohon kävis jos sellaisen löydät purkaamolta.

Voin laittaa muutaman kuvan jos laitat sähköpostiosoitteesi yv:nä

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vetokoukku Empty Vs: DB 950 vetokoukku

Viesti  Valtra Su Heinä 13 2014, 17:13

Kuvat tuli perille, kiitos.

Valtra
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vetokoukku Empty Vs: DB 950 vetokoukku

Viesti  Valtra Pe Heinä 18 2014, 11:41

Onko taavetin nostolaitteen nostokynkät valua vai rautaa? Tuota koukkuasiaa tuossa pyörittelen ja hitsaisin kynkkiin jatkopalat johon sais nostaketjun/vaijerin kiinni. Valun hitsaaminen vähän vaikeempaa kuin raudan...
Valtra
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vetokoukku Empty Vs: DB 950 vetokoukku

Viesti  erkki Pe Heinä 18 2014, 11:47

Kyllä ne minun käsitykseni mukaan on valuterästä. Senhän näkee väristä kun pyyhkäisee hiukan rälläkällä pintaa. Valuraudan kipinäsuihku on pimeähkö ja punertaa, teräksen kipinät on keltaisia. Valuteräkset on yleisesti ottaen hitsattavia, mutta kun koostumuksesta ei ole tarkempaa tietoa niin saisi sitä lämmittää sataan....pariinsataan asteeseen ennen hitsaamista.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5097

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vetokoukku Empty Vs: DB 950 vetokoukku

Viesti  Valtra Pe Heinä 18 2014, 11:59

erkki kirjoitti:Kyllä ne minun käsitykseni mukaan on valuterästä. Senhän näkee väristä kun pyyhkäisee hiukan rälläkällä pintaa. Valuraudan kipinäsuihku on pimeähkö ja punertaa, teräksen kipinät on keltaisia. Valuteräkset on yleisesti ottaen hitsattavia, mutta kun koostumuksesta ei ole tarkempaa tietoa niin saisi sitä lämmittää sataan....pariinsataan asteeseen ennen hitsaamista.

No hemmetti, keksin sitten jotain muuta....
Valtra
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vetokoukku Empty Vs: DB 950 vetokoukku

Viesti  erkki Pe Heinä 18 2014, 15:01

Ei kai kynkkien hitsaamisessa mitään ongelmaa ole, kyllä valuteräs on yleensä varsin hyvin hitsattavaa. Ne kohdat johin aiot hitsata, pistä vaikka kaasutöhöllä esilämpöä ja ompele saumat kiinni ja anna jäähtyä hitaasti, mielellään vaikka lasivillan alla.

Valurauta on sitten asia erikseen, sen kanssa saa kokeilla kaikki konstit että saa saumat pysymään kiinni.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5097

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vetokoukku Empty Vs: DB 950 vetokoukku

Viesti  Valtra Pe Heinä 18 2014, 16:22

erkki kirjoitti:Ei kai kynkkien hitsaamisessa mitään ongelmaa ole, kyllä valuteräs on yleensä varsin hyvin hitsattavaa. Ne kohdat johin aiot hitsata, pistä vaikka kaasutöhöllä esilämpöä ja ompele saumat kiinni ja anna jäähtyä hitaasti, mielellään vaikka lasivillan alla.

Valurauta on sitten asia erikseen, sen kanssa saa kokeilla kaikki konstit että saa saumat pysymään kiinni.

Mää kehittelin jo muuta... siitä myöhemmin. Very Happy
Valtra
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vetokoukku Empty Vs: DB 950 vetokoukku

Viesti  Valtra Pe Heinä 18 2014, 19:05

Kokeilin josko onnistuisi nostosysteemi noin:

Vanhat pultit pois ja M20 kierre tilalle:
DB 950 vetokoukku 13395047.t

Kierretankoa, raudanklisua ja pultteja sekä muttereita...
DB 950 vetokoukku 13395048.t

Pohdinnan ja sovittelun jälkeen tuli tälläinen:
DB 950 vetokoukku 13395049.t

Suunnittelua..
DB 950 vetokoukku 13395050.t

DB 950 vetokoukku 13395053.t

DB 950 vetokoukku 13395054.t

DB 950 vetokoukku 13395046.t

Nostokynkän jatkot valmiina joissa kiinnitysketjut:
DB 950 vetokoukku 13395045.t

Jatkuu...
Valtra
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vetokoukku Empty Vs: DB 950 vetokoukku

Viesti  Valtra La Heinä 19 2014, 22:31

Siitä tuli kaikessa yksinkertaisuudessaan tämän näköinen:

DB 950 vetokoukku 13397049.t

DB 950 vetokoukku 13397050.t

Lukitus vetokidan omilla tapeilla:

DB 950 vetokoukku 13397051.t


Ei ihan normaalia vetokoukkua vastaava mutta helpottaa eri korkeuksilla olevien kärryjen poimintaa. Tunkkisulkeiset saa unohtaa.

Ei oo nätti mutta toimii.
Valtra
Valtra

David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa

Takaisin alkuun Siirry alas

DB 950 vetokoukku Empty Vs: DB 950 vetokoukku

Viesti  Tessu To Elo 14 2014, 01:40

joku on kans laittanu kokun rippuketjut niihin vetovarren säätösien yläpäihin tässä meijän 850 Taavissa ennen kun se meille tuli,on ne siinä toiminu ja kestäny

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa