Öjynpaine .
+2
OlleK
tv43
6 posters
Sivu 1 / 1
Öjynpaine .
Millaisia kokemuksia 1490 paineista ja merkkivalosta . Alkoi valo tyhjäkäynnillä vilkkua
tässä 30 asteen päivinä . Ajo oli melko vähän kuormittavaa , mutta jatkuvaa .
Öljytkin vaihdoin välissä kun oli muutoinkin aika . Tässä on se lämpömittarin anturi joka
ei meikäläisen ajossa liikahda . Mitään lämpiämisen merkkejä ei kyllä huomannut muuta
kun painevalon vilkkuminen . Pahempia väljyyden merkkejäkään en ole tunnistanut .
Kohtuullinen öljynkulutus ja lähtee talvellakin käyntiin .
tässä 30 asteen päivinä . Ajo oli melko vähän kuormittavaa , mutta jatkuvaa .
Öljytkin vaihdoin välissä kun oli muutoinkin aika . Tässä on se lämpömittarin anturi joka
ei meikäläisen ajossa liikahda . Mitään lämpiämisen merkkejä ei kyllä huomannut muuta
kun painevalon vilkkuminen . Pahempia väljyyden merkkejäkään en ole tunnistanut .
Kohtuullinen öljynkulutus ja lähtee talvellakin käyntiin .
tv43- Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere
Vs: Öjynpaine .
Mittaa öljynpaine luotettavalla mittarilla. Kylmänä, lämpimänä, tyhjäkäynnillä ja kaasu pohjassa.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Öjynpaine .
Niinhän se on varmaan tehtävä . Kokeilin vain jos joku sanoisi kuten lämpöanturia etsiessä .OlleK kirjoitti:Mittaa öljynpaine luotettavalla mittarilla. Kylmänä, lämpimänä, tyhjäkäynnillä ja kaasu pohjassa.
Se on ominaisuus eikä vika ettei mittari nouse vihreälle normi ajossa
tv43- Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere
Vs: Öjynpaine .
Joo, mekaanisella mittarilla mitata. Ja jos saat vielä pikku näpräyksellä vielä rinnan kytkettyä, vielä parempi.
Mein 1410pis oli kans joskus mittarin mukaan "lämpöongelmaa" , tovin kun raskaammin käytti, meni viisari punaiselle, muttei koskaan keittänyt....
Aikani, siis pari syksyä sitä tutkiskelin ja ihmettelin.... Termaria uusittiin, poisteltiin taas, paikoilleen, ym muuta.... Aina sama juttu, vaan ei keittänyt.
Vika korjaantui anturi uusimalla, sitten sieti kultivaatorin vetoa ja raskasta savimaan kyntöä, ja vihreällä pysyi.....
Mein 1410pis oli kans joskus mittarin mukaan "lämpöongelmaa" , tovin kun raskaammin käytti, meni viisari punaiselle, muttei koskaan keittänyt....
Aikani, siis pari syksyä sitä tutkiskelin ja ihmettelin.... Termaria uusittiin, poisteltiin taas, paikoilleen, ym muuta.... Aina sama juttu, vaan ei keittänyt.
Vika korjaantui anturi uusimalla, sitten sieti kultivaatorin vetoa ja raskasta savimaan kyntöä, ja vihreällä pysyi.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Öjynpaine .
Aiheellinen huomautus . Löysin sähköisen jolla kokeilin noin vain johtojen päässä . Kädessäjusape kirjoitti:Joo, mekaanisella mittarilla mitata. Ja jos saat vielä pikku näpräyksellä vielä rinnan kytkettyä, vielä parempi.
.
Näytti 3-4 kilon paikkeille . Kun laskin akkukotelon kannen päälle putosi lähes nollaan .
Akun + navan kohdalla näin kävi vaikka mittari muovikuorilla ja akun päällä eristelevy ja
pelti kansi .
tv43- Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere
Vs: Öjynpaine .
Tuo nyt kyllä kuulostaa paranormaalille ilmiölle. Palautuiko lukema, kun otit sen takaisin käteen?
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Öjynpaine .
Muovi saattaa varautua staattisella sähköllä.
Ittellä A-mittarilla, viisarinäyttöisellä varustettu akkulaturi, jonka ollessa pois päältä, töpikkä irti eikä missään piuhoissa muutenkaan kiinni,
niin mittarin muovipintaa sormella pyyhkäisemällä se saattaa saada näyttämään jopa 6A:n latausvirtaa......
Niin siksi en oikein luota myöskään mihinkään elektrisiitillä toimiviin öljnpainejuttuihin vaan mekaaninen on mekaaninen.
Tosa 460Nuffissa alkuperäinen mekaaninen, joka alapaineilla näyttelee hiukan epäilyttävästi, siksi laitoin toisen mekaanisen rinnalle.....
Ittellä A-mittarilla, viisarinäyttöisellä varustettu akkulaturi, jonka ollessa pois päältä, töpikkä irti eikä missään piuhoissa muutenkaan kiinni,
niin mittarin muovipintaa sormella pyyhkäisemällä se saattaa saada näyttämään jopa 6A:n latausvirtaa......
Niin siksi en oikein luota myöskään mihinkään elektrisiitillä toimiviin öljnpainejuttuihin vaan mekaaninen on mekaaninen.
Tosa 460Nuffissa alkuperäinen mekaaninen, joka alapaineilla näyttelee hiukan epäilyttävästi, siksi laitoin toisen mekaanisen rinnalle.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Öjynpaine .
Kyllä se välittömästi normalisoitu , ei tullut kokeiltua miltä etäisyydeltä alkoi vaikuttaa .mattkau kirjoitti:Tuo nyt kyllä kuulostaa paranormaalille ilmiölle. Palautuiko lukema, kun otit sen takaisin käteen?
Varmaan muutamia senttejä . Sillä ei ollut merkitystä oliko kädessä vai pelkästään kannen
päällä . Tuli mieleen kuinka tarkkoja ovat jälkiasennukset johtonippujen sekaan kojelaudassa .
tv43- Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere
Vs: Öjynpaine .
Saattaa se öljynpaineantura vaan temppuilla ja valoa vilkutella,meillä on tyhjäkäynnillä palanu 850 Tavissa öljynpainevalo JO vuoskymmeniä etten ole enää siihen huomiota kiinnittänykkään kun ei oo kiinni koskaan senvuoksi leikannu.
Sähköllä toimivat viisarimittarit on ihan luotettavia kun ne oikein asentaa ja semmosen ehjän saa,toimii ne varoitusvalotkin,eihän autoissakaan ole ollu kymmeniinvuosiin muita kuin valoja.
Omassa autossa olen täs kesällä ihmetelly kans kun hieman palaa öljynpainevalo pidempään käynnistyksen jälkeen joskus ennen kun sammuu? liekö antura sielläkin jo aikansa eläny?
Sähköllä toimivat viisarimittarit on ihan luotettavia kun ne oikein asentaa ja semmosen ehjän saa,toimii ne varoitusvalotkin,eihän autoissakaan ole ollu kymmeniinvuosiin muita kuin valoja.
Omassa autossa olen täs kesällä ihmetelly kans kun hieman palaa öljynpainevalo pidempään käynnistyksen jälkeen joskus ennen kun sammuu? liekö antura sielläkin jo aikansa eläny?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Öjynpaine .
Kyllä se anturivika tässäkin on . Sähkömittari toimi vakaasti kun päivän seurailin.
En huomannut alle 2,5 lukemia kun ei vienyt akun päälle . Valo vilkkui omia aikojaan
välillä toimi tyhjäkäynnilläkin . Pitänee varmaan uusia , vaikeampi unohtaa kun lämpömittari .
Siitä en enää tiedä onko kunnossa vai ei . Joskus vuosien varrella tässä alkoi palaa
Vaihdelaatikon suodattimen valo öljynpainevalon rinnalla . Käsittääkseni tässä ei
suodatinta ole . Kai siellä painetuissa piireissä joku vuoto on .
En huomannut alle 2,5 lukemia kun ei vienyt akun päälle . Valo vilkkui omia aikojaan
välillä toimi tyhjäkäynnilläkin . Pitänee varmaan uusia , vaikeampi unohtaa kun lämpömittari .
Siitä en enää tiedä onko kunnossa vai ei . Joskus vuosien varrella tässä alkoi palaa
Vaihdelaatikon suodattimen valo öljynpainevalon rinnalla . Käsittääkseni tässä ei
suodatinta ole . Kai siellä painetuissa piireissä joku vuoto on .
tv43- Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere
Vs: Öjynpaine .
Kyllä vaihdelaatikon öljylle on suodatin siellä laatikon alla.
En ole varma onko vaihdettava paperisuodatin vai pestävä verkkosuodatin.Veikkaan jälkimmäistä.
En ole varma onko vaihdettava paperisuodatin vai pestävä verkkosuodatin.Veikkaan jälkimmäistä.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Öjynpaine .
Olen sitä yrittänyt etsiä huoltokirjasta ja vähän koneestakin . Mitään ei ole sattunut kohdalle .
Tavallinen manuaali laatikko . Hydrauliöljyn suodattimen olen vaihdellut (samat öljyt v.laatikolle)
mutta mitään merkkivalon anturia vastaavaa en tiedä . Merkkivalo alkoi syttyä ja sammua
moottorin öljynpainevalon mukaan , siksi epäilin virtavuotoa . Mitähän hienouksia tästä
vielä löytyykään jos toisen kymmenen vuotta ajelee . Konehan on 1490 nelikko - 82 .
Tavallinen manuaali laatikko . Hydrauliöljyn suodattimen olen vaihdellut (samat öljyt v.laatikolle)
mutta mitään merkkivalon anturia vastaavaa en tiedä . Merkkivalo alkoi syttyä ja sammua
moottorin öljynpainevalon mukaan , siksi epäilin virtavuotoa . Mitähän hienouksia tästä
vielä löytyykään jos toisen kymmenen vuotta ajelee . Konehan on 1490 nelikko - 82 .
tv43- Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere
Vs: Öjynpaine .
1490 mallissa on hydrauliikan imupuolella pestävä imusihti joka on hieman korkeampi, kuin 1210 oleva suodatin, mutta sijaitsee samassa paikassa. Imusihtiä tulee pestä kerran vuodessa vaihteiston öljynvaihdon yhteydessä. Varsinainen suodatin sijaitsee takasillan takapuolella oikealla puolella paksun suodinkupin sisällä. Nokkapumpullisissa malleissa ei ole hydraulipumpun imupuolen anturia, ei siis myöskään 1490 mallissa. Kaikissa 90-sarjan traktoreissa on sama kojetaulu merkkivaloineen kaikkineen. Nokkapumpullisissa traktoreissa voi näin ollen olla paikallaan hydrauliikkapaineen poltin, tosin aivan turhaan.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Öjynpaine .
Jotenkin näin minäkin sen kuvittelin , enkä huolestunut merkkivalosta .OlleK kirjoitti:1490 mallissa on hydrauliikan imupuolella pestävä imusihti joka on hieman korkeampi, kuin 1210 oleva suodatin, mutta sijaitsee samassa paikassa. Imusihtiä tulee pestä kerran vuodessa vaihteiston öljynvaihdon yhteydessä. Varsinainen suodatin sijaitsee takasillan takapuolella oikealla puolella paksun suodinkupin sisällä. Nokkapumpullisissa malleissa ei ole hydraulipumpun imupuolen anturia, ei siis myöskään 1490 mallissa. Kaikissa 90-sarjan traktoreissa on sama kojetaulu merkkivaloineen kaikkineen. Nokkapumpullisissa traktoreissa voi näin ollen olla paikallaan hydrauliikkapaineen poltin, tosin aivan turhaan.
Kerran olen vaihtanut öljyt laatikkoon , imusihti jäi kyllä pesemättä . Eipä sitä
mökkitraktoriin kovin montaa kymmentä tuntia vuodessa tule . Jospa sitten ensi kerralla .
tv43- Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Tampere
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa