Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

950:sen osto

2 posters

Siirry alas

950:sen osto Empty 950:sen osto

Viesti  Janne Ke Syys 03 2014, 11:06

"David Brown 950 implematic. Vuosimalli noin arvio. Konevikainen, ainakin kiertokangen laakerit sökönä. Käyntikuntoisena sammutettu. Renkaissa pysyy ilmat mutta eivät mitkään hyvät. Vaihdelaatikko, nostovarret ja ulosotto toimineet ainakin silloin kun kone sammutettu." Hintaa olisi 500 €. Mitä muuta kannattaisi katsoa kuin kampiakselin kunto? Sattuisi kerrankin olemaan likellä projektirattori.

Janne
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

950:sen osto Empty Vs: 950:sen osto

Viesti  erkki Ke Syys 03 2014, 12:24

Jos kammen laakerit on huonossa hapessa niin ei ole suuri yllätys vaikka moottori olisi myös putkituksen tai rengastuksen tarpeessa.

Noin vahhoista vehkeistä ei ylipäätään saa täyttä selvyyttä muuten kuin avaamalla paikkoja. Jos lohkossa ei ole pakkasvauriota niin moottorin saa elvytettyä uusilla osilla.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

950:sen osto Empty Vs: 950:sen osto

Viesti  outsider Ke Syys 03 2014, 20:24

Näyttäis että on pressukatoksessa joten siitä++
Lokasuojat ei vissiin taavetin omat-
Mittaristo harviaisen siisti jä ehjän näköinen++
Konepeltiä vähän "muokattu" oikealta puolen vaihtovirtalaturin tieltä -

Uskoisin että on nuorempi kuin -59.
Katsele laturin alta valmistenumero ja tuolta info-osiosta sitten valmistusajankohta.

Jos siinä tosiaan on ehjä lohko niin siitä saa kyllä hyvän koneen.
Toki jos kiertokangen laakerit on pitkään olleet sökönä ja kuitenkin käytetty niin kampi vaatinee koneistuksen.
Laakerit saa ainakin Englannista kohtuulliseen hintaan. Very Happy Very Happy

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

950:sen osto Empty Vs: 950:sen osto

Viesti  Janne To Syys 04 2014, 14:09

Katselinkin, että suht edukkaasti saa laakereita Ebaystä. Suoraan ajosta ajettu katokseen, kun alkanut kilkattamaan. Hydrauliikka pelaa ja lohko ehjä. Kävin vilikasemassa ja ei mitään täystuhoa näkynyt koneesta, menen vielä illalla ja irroitan kiertokanget ja katon kampiakselin vahigot. Mitähän koneistus mahtaa maksaa, eli kannattaneeko, vaikka koneistusta vaatisikin?

Janne
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

950:sen osto Empty Vs: 950:sen osto

Viesti  erkki To Syys 04 2014, 17:01

Suurin operaatio taitaa olla siinä jos pitää päästää kampirauta irralleen. Minusta hinnat on suuruusluokkaa pari kymppiä/hiottava kaula jos hiotaan koko kampi. Yhden kaulan hiomisessa ei ole sarjaetua, joten voi olla kalliimpi. Kammen kunto riippuu ihan siitä miten kauan on ehtinyt kierokanki kalkattaa. Joskus voi onnistua niinkin, että putsaa kaulan mirkelituukilla ja kokoaa uusilla liuskoilla. Kiertokangen silmän pitää olla pyöreä ja mitoissaan.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5095

Takaisin alkuun Siirry alas

950:sen osto Empty Vs: 950:sen osto

Viesti  Janne Ke Kesä 10 2015, 00:10

Käväsin kattomassa ja vielä oli peli pressutallissa. Hinta tippui neuvottelematta 200 euroon, joten taidan käydä viikonloppuna vaimon mieliksi hinailemassa omaan pihaan. Smile Jos tässä kesän aikana vaikka inspiraatio iskis ja jaksaisi alkaa purkamaan.

Janne
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

950:sen osto Empty Vs: 950:sen osto

Viesti  outsider Ke Kesä 10 2015, 11:34

No ei oo hinnalla pilattu.

Kun saat koneen työn alle ,niin kannttaa öljypohjan kautta katsella ensin mitä koneen alakertaan kuuluu.

Alakautta pystyy laittaa uudet kiertokangelaakerit jos mutkarauta ei tarvi koneistusta.

Jos mutkarauta pitää ottaa työn alle niin sitten pitää kone katkaista.
Mutta jos arvelee että putket ja kansi on kunnossa niin mutkaraudan saa pois kunhan lohkon irroittaa rungosta.

Moottorin vain pystyy tai selälleen ja kampi pois.
En ole varma pystyykö 950:n männät vetää pois alakautta jos tarvii mutta luulen että onnistuu.
990 kuivaputki selectassa ja uudemmissa mäntä ei sovi alakautta tulemaan.

Onnea ehostukseen ja kysele rohkeasti neuvoja jos tarvii.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942

Takaisin alkuun Siirry alas

950:sen osto Empty Vs: 950:sen osto

Viesti  Janne To Kesä 11 2015, 23:36

Öljypohjan kautta jo kattelinkin, että laakerit oli ihan loppu. Männätkin tuli ulos alakauttaja näytti ainakin yksi, jonka irrotin todella hyvältä. Toivotaan, että pelkällä laakereidenlaitolla olisi soiva peli. Sittenhän se sijoittaminen vasta alkaaki, kun ensimmäinen rattori taloon. Smile

Janne
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa