950:sen osto
2 posters
Sivu 1 / 1
950:sen osto
"David Brown 950 implematic. Vuosimalli noin arvio. Konevikainen, ainakin kiertokangen laakerit sökönä. Käyntikuntoisena sammutettu. Renkaissa pysyy ilmat mutta eivät mitkään hyvät. Vaihdelaatikko, nostovarret ja ulosotto toimineet ainakin silloin kun kone sammutettu." Hintaa olisi 500 €. Mitä muuta kannattaisi katsoa kuin kampiakselin kunto? Sattuisi kerrankin olemaan likellä projektirattori.
Janne- Vierailija
Vs: 950:sen osto
Jos kammen laakerit on huonossa hapessa niin ei ole suuri yllätys vaikka moottori olisi myös putkituksen tai rengastuksen tarpeessa.
Noin vahhoista vehkeistä ei ylipäätään saa täyttä selvyyttä muuten kuin avaamalla paikkoja. Jos lohkossa ei ole pakkasvauriota niin moottorin saa elvytettyä uusilla osilla.
Noin vahhoista vehkeistä ei ylipäätään saa täyttä selvyyttä muuten kuin avaamalla paikkoja. Jos lohkossa ei ole pakkasvauriota niin moottorin saa elvytettyä uusilla osilla.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 950:sen osto
Näyttäis että on pressukatoksessa joten siitä++
Lokasuojat ei vissiin taavetin omat-
Mittaristo harviaisen siisti jä ehjän näköinen++
Konepeltiä vähän "muokattu" oikealta puolen vaihtovirtalaturin tieltä -
Uskoisin että on nuorempi kuin -59.
Katsele laturin alta valmistenumero ja tuolta info-osiosta sitten valmistusajankohta.
Jos siinä tosiaan on ehjä lohko niin siitä saa kyllä hyvän koneen.
Toki jos kiertokangen laakerit on pitkään olleet sökönä ja kuitenkin käytetty niin kampi vaatinee koneistuksen.
Laakerit saa ainakin Englannista kohtuulliseen hintaan.
Lokasuojat ei vissiin taavetin omat-
Mittaristo harviaisen siisti jä ehjän näköinen++
Konepeltiä vähän "muokattu" oikealta puolen vaihtovirtalaturin tieltä -
Uskoisin että on nuorempi kuin -59.
Katsele laturin alta valmistenumero ja tuolta info-osiosta sitten valmistusajankohta.
Jos siinä tosiaan on ehjä lohko niin siitä saa kyllä hyvän koneen.
Toki jos kiertokangen laakerit on pitkään olleet sökönä ja kuitenkin käytetty niin kampi vaatinee koneistuksen.
Laakerit saa ainakin Englannista kohtuulliseen hintaan.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 950:sen osto
Katselinkin, että suht edukkaasti saa laakereita Ebaystä. Suoraan ajosta ajettu katokseen, kun alkanut kilkattamaan. Hydrauliikka pelaa ja lohko ehjä. Kävin vilikasemassa ja ei mitään täystuhoa näkynyt koneesta, menen vielä illalla ja irroitan kiertokanget ja katon kampiakselin vahigot. Mitähän koneistus mahtaa maksaa, eli kannattaneeko, vaikka koneistusta vaatisikin?
Janne- Vierailija
Vs: 950:sen osto
Suurin operaatio taitaa olla siinä jos pitää päästää kampirauta irralleen. Minusta hinnat on suuruusluokkaa pari kymppiä/hiottava kaula jos hiotaan koko kampi. Yhden kaulan hiomisessa ei ole sarjaetua, joten voi olla kalliimpi. Kammen kunto riippuu ihan siitä miten kauan on ehtinyt kierokanki kalkattaa. Joskus voi onnistua niinkin, että putsaa kaulan mirkelituukilla ja kokoaa uusilla liuskoilla. Kiertokangen silmän pitää olla pyöreä ja mitoissaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 950:sen osto
Käväsin kattomassa ja vielä oli peli pressutallissa. Hinta tippui neuvottelematta 200 euroon, joten taidan käydä viikonloppuna vaimon mieliksi hinailemassa omaan pihaan. Jos tässä kesän aikana vaikka inspiraatio iskis ja jaksaisi alkaa purkamaan.
Janne- Vierailija
Vs: 950:sen osto
No ei oo hinnalla pilattu.
Kun saat koneen työn alle ,niin kannttaa öljypohjan kautta katsella ensin mitä koneen alakertaan kuuluu.
Alakautta pystyy laittaa uudet kiertokangelaakerit jos mutkarauta ei tarvi koneistusta.
Jos mutkarauta pitää ottaa työn alle niin sitten pitää kone katkaista.
Mutta jos arvelee että putket ja kansi on kunnossa niin mutkaraudan saa pois kunhan lohkon irroittaa rungosta.
Moottorin vain pystyy tai selälleen ja kampi pois.
En ole varma pystyykö 950:n männät vetää pois alakautta jos tarvii mutta luulen että onnistuu.
990 kuivaputki selectassa ja uudemmissa mäntä ei sovi alakautta tulemaan.
Onnea ehostukseen ja kysele rohkeasti neuvoja jos tarvii.
Kun saat koneen työn alle ,niin kannttaa öljypohjan kautta katsella ensin mitä koneen alakertaan kuuluu.
Alakautta pystyy laittaa uudet kiertokangelaakerit jos mutkarauta ei tarvi koneistusta.
Jos mutkarauta pitää ottaa työn alle niin sitten pitää kone katkaista.
Mutta jos arvelee että putket ja kansi on kunnossa niin mutkaraudan saa pois kunhan lohkon irroittaa rungosta.
Moottorin vain pystyy tai selälleen ja kampi pois.
En ole varma pystyykö 950:n männät vetää pois alakautta jos tarvii mutta luulen että onnistuu.
990 kuivaputki selectassa ja uudemmissa mäntä ei sovi alakautta tulemaan.
Onnea ehostukseen ja kysele rohkeasti neuvoja jos tarvii.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 950:sen osto
Öljypohjan kautta jo kattelinkin, että laakerit oli ihan loppu. Männätkin tuli ulos alakauttaja näytti ainakin yksi, jonka irrotin todella hyvältä. Toivotaan, että pelkällä laakereidenlaitolla olisi soiva peli. Sittenhän se sijoittaminen vasta alkaaki, kun ensimmäinen rattori taloon.
Janne- Vierailija
Similar topics
» Taavetin osto
» OSTO James 50 hiekkakauha
» Osto ad4/55 sylinterin kansi
» Osto----Lamput Taavettiin
» Osto-ja myynti osio/galleria
» OSTO James 50 hiekkakauha
» Osto ad4/55 sylinterin kansi
» Osto----Lamput Taavettiin
» Osto-ja myynti osio/galleria
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa