1690t -84 tehot katoaa ajoittain
+5
outsider
OlleK
Pakki
mattkau
hanu
9 posters
Sivu 1 / 1
1690t -84 tehot katoaa ajoittain
Alkoi hieman huolestuttamaan uusi tuttavuuteni
Pari kertaa olen ajanut noin kolmen kilometrin siivun hiekkatietä melkein lämä tiskissä ja joka kerta on viimeisen viidensadan metrin matkalla kone on aihettanut ylimääräisiä sydämmen lyöntejä. Eli joka kerta tehot ovat kyykähtäneet siten että mieleeni on iskenyt ajatus että nyt tämä kone leipoo kiinni.
No hampaat irvessä olen hiukan pumppaillut kaasupoljinta ja perille on päästy.
Pihassa taas tämän jälkeen välittömästi ajellessa toimii normisti.
Eli oireet:
- pari kilsaa ajettua tehot selvästi niiaa ja tämän jälkeen ajossa ajoittain tehot palaa pätkittäin.
- tyhjäkäynti kuulostaa maallikon korvaan nätiltä
- nesteet ok
- lämmöt ei tahdo nousta (termari vaihtoon)
- pakokaasut aina melko haaleita (tuossa yhteen mäkeen isoimmalla vaudilla ajaessa olisin odottanut mustaa putkesta)
- kone vaikuttaisi hieman tehottomalta (vertauksena vähän järeempi M-F 2680 -82 130hv)
Saisiko raadilta arvioita?
Kiitos.
t. Hanu
p.s. Ko. koneeseen vihkiytynyt taavetisti on erittäin tervetullut kylään opastamaan uutta harrastajaa tämän jalon koneen saloihin
p.s.s Pullakahvia ja matkakorvausta tarjolla oppituntia vastaan
Pari kertaa olen ajanut noin kolmen kilometrin siivun hiekkatietä melkein lämä tiskissä ja joka kerta on viimeisen viidensadan metrin matkalla kone on aihettanut ylimääräisiä sydämmen lyöntejä. Eli joka kerta tehot ovat kyykähtäneet siten että mieleeni on iskenyt ajatus että nyt tämä kone leipoo kiinni.
No hampaat irvessä olen hiukan pumppaillut kaasupoljinta ja perille on päästy.
Pihassa taas tämän jälkeen välittömästi ajellessa toimii normisti.
Eli oireet:
- pari kilsaa ajettua tehot selvästi niiaa ja tämän jälkeen ajossa ajoittain tehot palaa pätkittäin.
- tyhjäkäynti kuulostaa maallikon korvaan nätiltä
- nesteet ok
- lämmöt ei tahdo nousta (termari vaihtoon)
- pakokaasut aina melko haaleita (tuossa yhteen mäkeen isoimmalla vaudilla ajaessa olisin odottanut mustaa putkesta)
- kone vaikuttaisi hieman tehottomalta (vertauksena vähän järeempi M-F 2680 -82 130hv)
Saisiko raadilta arvioita?
Kiitos.
t. Hanu
p.s. Ko. koneeseen vihkiytynyt taavetisti on erittäin tervetullut kylään opastamaan uutta harrastajaa tämän jalon koneen saloihin
p.s.s Pullakahvia ja matkakorvausta tarjolla oppituntia vastaan
hanu- David Brown : Case 1690 4wd -84 + takatuuppari 1390 -82
Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Itä-Loppi
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
Pikadiagnoosi: PA suodattimet tiensä päässä. (Tai sitten muuten putkissa mujua)
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
Joo sitä ajattelen minäki että polttoine kanittaa jostain. Kovalla kulutuksella voi tankki kärsiä korvausilman vajausta (ilmareijät paskassa) oli kerran mulla. vähällä kaasulla ok mutta hana tiskissä rupes hyytyyn.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
Mustaa et saa tulemaan putkesta juuri ollenkaan, jos syötöt ovat määräysten mukaiset. Turbo antaa sen verran ylimääräistä ilmaa, että kone polttaa syötetyn polttoaineen todella tehokkaasti, ja näin asian kuuluu olla. Musta savu putkesta tarkoittaa sitä, että moottori ei pysty polttamaan kaiken syötetyn polttoaineen ja tästä seuraa pitkän päällä karstoittumista ja pakoventtiilien ylikuumentumista. Moottorin lämpömittarissa on kolme värillistä aluetta. Keltainen alue (hyvin lyhyt) on kylmä moottori, vihreä alue (pitkä alue) on oikea käyntilämpötila ja punainen alue (lyhyt alue) ylikuumentunut moottori. Termostaatti aukeaa silloin, kun osoitin on keltaisen ja vihreän rajalla, ehkä osoittimen leveyden verran vihreällä alueella. Lämpötila on tällöin noin 78 astetta jos koneessa on alkuperäinen termostaatti eikä eikä se lämpötila tästä juuri nouse jos ei koneetta rasiteta todella kovin lämpöisellä ilmalla. Punainen alue alkaa, kun lämpötila on noin 110 astetta. En ole ikinä nähnyt kunnossa olevan moottorin lämpötilan nousevan näihin lukemiin. On turha odottaa, että mittarin neula nousisi vihreän alueen keskivaiheille normaalin kuormituksen aikana ja Suomen lämpötiloissa. Valmistajan ajatus on ollut, että käyntilämpötilan seuraaminen välillä 78 astetta ja 110 astetta on tärkeää, siksi vihreä alue on edellä selostetun kaltainen.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
Edellä on mainittu jo monia hyviä vinkkejä.
1.Näkyykö siirtopumpun lasikuvun alla moskaa ??Sekin voi olla polttoaineen saannin ongelma.
2.Sitten tankin pohjalla voi olla moskaa/vettä .
3. Polttoaineen tuloputki tankin sisällä voi vuotaa ja siten ottaa ilmaa.Nämä on sen ikäisiä pelejä että suosittelisin muuttamaan pottoaineputkilähdön sinne alle tankkien yhdyspukeen.
Tuo Pakin mainitsema tankin korvausilman puute on hyvin mahdollinen.
Kovin saa tosiaan ahdistaa jotta lämmöt saa nousemaan vihreän puoliväliin.
Kun kaikki on kunnossa niin ei pitäsi paljoa hävitä 130 heppaiselle massikalle,tuskin ollenkaan.
1.Näkyykö siirtopumpun lasikuvun alla moskaa ??Sekin voi olla polttoaineen saannin ongelma.
2.Sitten tankin pohjalla voi olla moskaa/vettä .
3. Polttoaineen tuloputki tankin sisällä voi vuotaa ja siten ottaa ilmaa.Nämä on sen ikäisiä pelejä että suosittelisin muuttamaan pottoaineputkilähdön sinne alle tankkien yhdyspukeen.
Tuo Pakin mainitsema tankin korvausilman puute on hyvin mahdollinen.
Kovin saa tosiaan ahdistaa jotta lämmöt saa nousemaan vihreän puoliväliin.
Kun kaikki on kunnossa niin ei pitäsi paljoa hävitä 130 heppaiselle massikalle,tuskin ollenkaan.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
Vaihtoehtoja on tiety monia. Suodattimet vaihtoon, nyt on se eka ja halvin lähteä karsimaan vaihtoehtoja pois, samalla siirtopumpun putsaus.....
Itsellä ens pe ohjelmassa Loimaalla käynti ( aamupäivä ) josta jatkan matkaa Forssaan ( osia Nuffiin kuorkkipurkaamo Osatorilta ) ja siittä saatan jatkaa systerille käymään, Räyskälään.....
Eli pieni mahis voisi olla lisälenkilekkin.....
Itsellä ens pe ohjelmassa Loimaalla käynti ( aamupäivä ) josta jatkan matkaa Forssaan ( osia Nuffiin kuorkkipurkaamo Osatorilta ) ja siittä saatan jatkaa systerille käymään, Räyskälään.....
Eli pieni mahis voisi olla lisälenkilekkin.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
Hienoa, mikä vastaustulva!
Kiitos näistä...
Olenhan itsekin joskus paininut tuollaisen korvausilmaongelman kanssa, mutta silloin oli kyseessä mönkijä. Sehän selittäisi hyvinkin nuo oireet.
Konehuoneesta löytyy musta kovahko noin 6mm putki joka on taitettu umpeen. Letku tulee hytin alta. Jos se on korvausilmaputki niin siinä on syy. Edellinen omistaja on ilmeisesti tietämättömänä taittamalla tukkinut sen. Itsekin sitä ihmettelin ja jätin toistaiseksi sikseen.
Täytyy huomenna tutkia ja testata.
Halvin ja helpoin testi on siis ajaa sama lenkki ilman tankin korkkia.
Tuollaisessa pelissä on aina edellisten patentteja joista ei asiaan perehtymätön ota ihan äkkiä selvää.
Tuo lämpömittari ei ole vielä yltänyt keltaisellekaan, tosin keli on viileä ja ajo ollut melko kevyttä.
Laitahan jusape yv:tä jos pääset poikkeemaan...
Kiitos näistä...
Olenhan itsekin joskus paininut tuollaisen korvausilmaongelman kanssa, mutta silloin oli kyseessä mönkijä. Sehän selittäisi hyvinkin nuo oireet.
Konehuoneesta löytyy musta kovahko noin 6mm putki joka on taitettu umpeen. Letku tulee hytin alta. Jos se on korvausilmaputki niin siinä on syy. Edellinen omistaja on ilmeisesti tietämättömänä taittamalla tukkinut sen. Itsekin sitä ihmettelin ja jätin toistaiseksi sikseen.
Täytyy huomenna tutkia ja testata.
Halvin ja helpoin testi on siis ajaa sama lenkki ilman tankin korkkia.
Tuollaisessa pelissä on aina edellisten patentteja joista ei asiaan perehtymätön ota ihan äkkiä selvää.
Tuo lämpömittari ei ole vielä yltänyt keltaisellekaan, tosin keli on viileä ja ajo ollut melko kevyttä.
Laitahan jusape yv:tä jos pääset poikkeemaan...
hanu- David Brown : Case 1690 4wd -84 + takatuuppari 1390 -82
Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Itä-Loppi
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
No mä laittelen jos mahiksia käydä. Varmistunee tosin vasta päivää tai kahta ennen, aikaisintaan.....
Todennäköisesti kyllä aikataulut tarkentuu vasta reisun päällä ollessa, mutta Limaa ja Forssa on varmat......
Todennäköisesti kyllä aikataulut tarkentuu vasta reisun päällä ollessa, mutta Limaa ja Forssa on varmat......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
Täälläkin tulee yksi vaihtoehto (ongelman aiheuttaja) mieleen, eli jollei suodattimissa ole häikkää, sekä paikat ovat auki, niin yksi vaihtoehto on, loppuun kulunut siirtopumpun käyttötappi. Tämä tulee esiin kun irroittaa siirtopumpun (eli putket irti, ja ne (2 kpl) 1/2 tuuman kannalla olevia ruuveja auki...tämän jälkeen sinulla on pumppu irti ja tappi edessäsi). Kyseinen tappi lähtee ihan pihdeillä nyppäämällä pois (mittaamista varten), pitiköhän se olla jotain 35mm... muistaakseni (autosta kyllä löytyy yksi uusi tappi, mutta en jaksa käydä enää tälle iltaa mittaamassa) Meillä teki 1594 Turbossa lopuuksi semmosta (kun tapista oli kulunut melkein 4mm), että kone lähti kyllä hienosti käyntiin, ja kävi hienosti, mutta aina kun lähti matkaan, niin ei päässyt kuin muutaman satametriä, ja kone alkoi "käkättämään" ja tehot hävis... ton sai aina hetkellisesti kuitattua kun vaan pummpas kaasua, mutta se teki sen aina uusiksi. Kun tappi vaihdettiin uuteen, niin ongelmat hävisi kerrasta!! Tappi voi olla joissain tapauksissa kohtuu konstikas saada nypättyä lohkosta ulos, koska tapin pää on kuluessaan saattanut hieman levitä / päähän on saattanut tulla purseita (näin oli ainakin meilllä), mutta kärsivällisyys palkitaan kun sitä tappia jaksaa aikansa nyppiä pihdeillä pihalle
Uusi tappi maksaa Pihlajaniemellä muistaakseni noin 10€, jotenka se kannattaa vaihtaa, jos se on vähänkään reippaammin kulunut.
Itse epäilen kuvailusi perusteella, että sun koneessa renkkaa juurikin tuo kyseinen tappi...
Uusi tappi maksaa Pihlajaniemellä muistaakseni noin 10€, jotenka se kannattaa vaihtaa, jos se on vähänkään reippaammin kulunut.
Itse epäilen kuvailusi perusteella, että sun koneessa renkkaa juurikin tuo kyseinen tappi...
David- David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
Ei minunkaan 1690 saa oikein savua putkesta tulemaan, hyvähän se on, ei saastuta niin paljon.. . Jos lasikuppi vajaa niin moskaa putken alkupäässä, 1594 hyytyi kerran äkeen eteen, mutta hiljaa tyhjäkäynnillä jaksoi kotiin, vikana oli just moskaa imuputkessa. Minkä verran hanun rattorilla ajettu??
Lämmöt pysyy keltaisen vihreän rajoilla normaaliajossa..
Lämmöt pysyy keltaisen vihreän rajoilla normaaliajossa..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
1690 turbon pakoputkesta ei pidä tulla mustaa savua raskaassakaan vedossa, ainoastaan pieni pölläys, kun kaasua lisätään nopeasti. Jos savuaa, on joku "seppä" ruuvannut syötöt liian suurelle. Lämpömittarinneula on keltaisen ja vihreän rajalla, kun termostaatti aukeaa (noin 78 astetta). Vihreän ja punaisen rajan kohdalla on lämpötila melkein 110 astetta. Taavetin lämpömittari ei koskaan nouse vihreän alueen aivan alkupäätä korkeammalla jos kaikki on kunnossa. Lämpömittarin neula ei nouse juuri laisinkaan jos koneella ajetaan ilman kuormaa.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
Joo taavin mittari on siittä erikoinen, että toiminta-alue alkaa moniin verrattuna aika "ylhäältä" eli seittemänkympin tietämillä, ja toiminta-alue on "kapea" siten, eli n.70-120
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
Hienoa että sain aiheutettua kunnolla keskustelua.
Mustista sauhuista puheenollen voin siis parkeerata tuon huoletta Prisman parkkihalliin kohtaan "vähäpäästöisille"
Ja lämmöt ovat siis ok.
Tänään ehdin vihdoin paneutumaan asiaan mutta koeajolle en lähtenyt tonne pirun kuravellikeliin.
Josko huomenna viimein alkais pakastamaan näilläkin korkeuksilla.
Vaihdoin siis reilusti uuden siirtopumpun ja suodattimet. Uusi pumppu on lasikupuinen. Vanhassa oli jostain syystä kuvun tilalla peltikansi.
Vanha pumppu vaikutti jotenkin väljähtäneeltä kaikin puolin ja lisäksi sen käyttötapin kosketuspintaan oli hitsattu pikku mälli kuittaamaan tapin kuluneisuuden.
Pumpun käyttötappi olikin 33,5mm pituinen ja mittausteni mukaan päädyin hitsaamaan siihen 2mm lisää tavaraa. Eli mittaa on nyt noin 35,5mm.
On tietysti selvää että uusi tappi olisi ollut kestävämpi ratkaisu, mutta en joutanut odottelemaan.
Kunhan tuo velli tuosta tien pinnasta kovettuu niin selviää oliko nuissa ratkaisut ongelmaan.
Kuulemisiin...
Mustista sauhuista puheenollen voin siis parkeerata tuon huoletta Prisman parkkihalliin kohtaan "vähäpäästöisille"
Ja lämmöt ovat siis ok.
Tänään ehdin vihdoin paneutumaan asiaan mutta koeajolle en lähtenyt tonne pirun kuravellikeliin.
Josko huomenna viimein alkais pakastamaan näilläkin korkeuksilla.
Vaihdoin siis reilusti uuden siirtopumpun ja suodattimet. Uusi pumppu on lasikupuinen. Vanhassa oli jostain syystä kuvun tilalla peltikansi.
Vanha pumppu vaikutti jotenkin väljähtäneeltä kaikin puolin ja lisäksi sen käyttötapin kosketuspintaan oli hitsattu pikku mälli kuittaamaan tapin kuluneisuuden.
Pumpun käyttötappi olikin 33,5mm pituinen ja mittausteni mukaan päädyin hitsaamaan siihen 2mm lisää tavaraa. Eli mittaa on nyt noin 35,5mm.
On tietysti selvää että uusi tappi olisi ollut kestävämpi ratkaisu, mutta en joutanut odottelemaan.
Kunhan tuo velli tuosta tien pinnasta kovettuu niin selviää oliko nuissa ratkaisut ongelmaan.
Kuulemisiin...
hanu- David Brown : Case 1690 4wd -84 + takatuuppari 1390 -82
Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Itä-Loppi
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
Kävin kurkkaamassa hallissa olisko löytynyt tuollainen tappi ja sille mitat.Mutta ei löytynyt
Muistaakseni uusi siirtopumpun käyttötappi on 33mm pitkä.
Joten kannattaa hiukan kuunnella kun laittaa koneen käyntiin ettei riko uutta pumppua liika pitkällä käyttötapilla.
Hitsipinta on varman kovempaa kuin itse tappi joten kestävyys tuskin tuottaa ongelmaa.
Muistaakseni uusi siirtopumpun käyttötappi on 33mm pitkä.
Joten kannattaa hiukan kuunnella kun laittaa koneen käyntiin ettei riko uutta pumppua liika pitkällä käyttötapilla.
Hitsipinta on varman kovempaa kuin itse tappi joten kestävyys tuskin tuottaa ongelmaa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
Tuo oli kyllä viilalla kokeiltuna melkoisen kovaa tavaraa.
Hieman hankala selittää sanoin, mutta...
33.5mm mittaisena tappi jäi alakuolokohdassa noin millin lohkon tason alle.
Uuden pumpun samasta lohkoon kiinnitys tasosta oli tyhjää n. 1mm.
Tällä mittailulla päädyin kasvattamaan tappia pari milliä. Ehkä tiivistepahvin verran jäi väljää.
Toivotaan etten tyrinyt mittauksissani.
Hieman hankala selittää sanoin, mutta...
33.5mm mittaisena tappi jäi alakuolokohdassa noin millin lohkon tason alle.
Uuden pumpun samasta lohkoon kiinnitys tasosta oli tyhjää n. 1mm.
Tällä mittailulla päädyin kasvattamaan tappia pari milliä. Ehkä tiivistepahvin verran jäi väljää.
Toivotaan etten tyrinyt mittauksissani.
hanu- David Brown : Case 1690 4wd -84 + takatuuppari 1390 -82
Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Itä-Loppi
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
Muistin vihdoin penkoa autostani ton uuden polttoainepumpun käyttötapin... mittaa uudella tapilla näyttäisi olevan: 36mm.
David- David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
Jep. Kiitoksia David. Nyt mulla on siis puoli milliä liian lyhyt tappi, mutta eipä se menoa haittaa.
Eilen lämä tiskissä kolme kilsaa ja hienosti puutumatta mäki ylös.
Ongelma ratkaistu.
Väittäisin että tässä tapauksessa syy oli siis käyttötapin puuttuvat 2,5mm, sillä tuskin ne suodattimet tukossa olivat.
Uudet suodattimet oli muuten vain 3€ kipale joten ei ollut iso sijoitus.
Uusi tappikin on valmiina odottamassa kun kaveri sorvasi sellaisen yllättäin oma-aloitteisesti rosteri akselista.
Oikeat tapin mitat siis 9,5mmx36mm, jos joku innostuu niitä sorvailemaan.
Eilen lämä tiskissä kolme kilsaa ja hienosti puutumatta mäki ylös.
Ongelma ratkaistu.
Väittäisin että tässä tapauksessa syy oli siis käyttötapin puuttuvat 2,5mm, sillä tuskin ne suodattimet tukossa olivat.
Uudet suodattimet oli muuten vain 3€ kipale joten ei ollut iso sijoitus.
Uusi tappikin on valmiina odottamassa kun kaveri sorvasi sellaisen yllättäin oma-aloitteisesti rosteri akselista.
Oikeat tapin mitat siis 9,5mmx36mm, jos joku innostuu niitä sorvailemaan.
hanu- David Brown : Case 1690 4wd -84 + takatuuppari 1390 -82
Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Itä-Loppi
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
Jos se rosteritappi on tavallista AISI 306 tai 316 -tyyppiä niin se ei välttämättä toimi hyvin tuossa paikassa. Austeniittinen teräs on yleisesti ottaen huono liukupari muiden metallien kanssa. Karkaistu hiiliterästappi on todennäköisesti paras, mutta jostain MoC 410:stä sorvattu tappi varmaan pelittää ihan hyvin ilman karkaisuakin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
Rosteritappi tuossa paikassa voi aiheuttaa pulmia. Tappi ei välttämättä kulu ollenkaan, mutta sitä vastoin alkaa nokka-akselin epäkesko kulumaan. Ja sitten on edessä vähän monimutkaisempi ja kalliimpi remontti. Tappi saa kulua, se on helppo vaihtaa.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
Kun on uusi siirtopumppu niin ei taavin elämä ole puolesta millistä kiinni.
Hyvä että nyt toimii ,1690Turbo on mahtava peli.
Kaivoin minäkin tänään puretusta 1200:sta tuon em käyttötapin esiin ja oli tosiaan 36mm pitkä.
Paljon ajettu 1200 ja tappi oli vieläkin alkuperäismitoissa.
En itse ole törmännyt lyhentyneisiin tappeihin vaikka on paljonkin ajettuja taaveja roplannut.
Taaveteissa engelsmannien rauta on kyllä aika laadukasta.
Hyvä että nyt toimii ,1690Turbo on mahtava peli.
Kaivoin minäkin tänään puretusta 1200:sta tuon em käyttötapin esiin ja oli tosiaan 36mm pitkä.
Paljon ajettu 1200 ja tappi oli vieläkin alkuperäismitoissa.
En itse ole törmännyt lyhentyneisiin tappeihin vaikka on paljonkin ajettuja taaveja roplannut.
Taaveteissa engelsmannien rauta on kyllä aika laadukasta.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
No samaa epäilin tuon rosteritapin kanssa vaikka ei tuota Erkin tasoista tietämystä olekaan.
Kova pelihän tuo tosiaan tuntuisi olevan.
Kyselen taas teiltä oppeja kun tulee mutkia meitin matkaan...
Rauhaisaa joulua Taavetisteille!
Kova pelihän tuo tosiaan tuntuisi olevan.
Kyselen taas teiltä oppeja kun tulee mutkia meitin matkaan...
Rauhaisaa joulua Taavetisteille!
hanu- David Brown : Case 1690 4wd -84 + takatuuppari 1390 -82
Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Itä-Loppi
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
No niin minun 1594:ssa oli myös parin viikon ajan "ilmavaivoja"..Toki vain muutamana päivänä oli käytössä.
Sammuili omia aikojaan ja veti huonosti.
Olin jo varma että polttoaineputki tankin sisällä vuotaa koska siirtopumpun lasikuppiin tuli pikku kuplaa kun kone kävi.Lasikuppi oli niin kireellä kuin uskalsi vääntää.
Kiristelin polttoaineputken klemmarit, ei apua.
Sitten kiristin uudehkon siirtopumpun ruuvit ja otin lasikupin pois ,puhdistin lasikupin tiivisteen ja sen uran.
Ilmavaivat loppui siihen.
En nyt ole varma kummassa oli vika :tiivisteeessä vai löysissä ruuveisssa.Mutta pienestä oli kiinni.
Sammuili omia aikojaan ja veti huonosti.
Olin jo varma että polttoaineputki tankin sisällä vuotaa koska siirtopumpun lasikuppiin tuli pikku kuplaa kun kone kävi.Lasikuppi oli niin kireellä kuin uskalsi vääntää.
Kiristelin polttoaineputken klemmarit, ei apua.
Sitten kiristin uudehkon siirtopumpun ruuvit ja otin lasikupin pois ,puhdistin lasikupin tiivisteen ja sen uran.
Ilmavaivat loppui siihen.
En nyt ole varma kummassa oli vika :tiivisteeessä vai löysissä ruuveisssa.Mutta pienestä oli kiinni.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 1690t -84 tehot katoaa ajoittain
"vian ei tarvitse olla suuri, kun se on polttoainejärjestelmässä" vai miten se viisaus nyt menikään
hanu- David Brown : Case 1690 4wd -84 + takatuuppari 1390 -82
Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Itä-Loppi
Similar topics
» 1690T epätasainen käynti, pumppuvika?
» Kuutosten tehot
» 5150 Maxxum vaihteet luistaa ajoittain
» Nostolaitteen tehot kadoksissa
» Kuutosten tehot
» 5150 Maxxum vaihteet luistaa ajoittain
» Nostolaitteen tehot kadoksissa
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa