Nostolaiteongelma
4 posters
Sivu 1 / 1
Nostolaiteongelma
Osaisko kukaan neuvoa mikä on vikana 1390: nostolaitteessa, kun käyttövipu ei pysy aivan ala-asennossa.(jousivastus nostaa vivun 1/4 ylöspäin. Jolloin myös nousee vastaavasti vetovarret. Mikäli haluaa vetovarsien pysyvän ala-asennossa pitää painaa käyttövipua jatkuvasti alaspäin.
aittoojh- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: Nostolaiteongelma
Kysymyksessä on säädetyn laskunopeuden ohituksen normaali toiminta. Hidasta laskunopeutta voidaan ohittaa painamalla käyttövipua täysin eteen. Tämä toiminta on joskus tarpeellinen kynnettäessä, jos kyntösyvyyden automatiikka toimii turhan ärhäkästi. Säädä laskunopeus nopeammalle, ja käyttövipu menee enemmän eteen ennen kun jousi alkaa ottaa vastaan.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Nostolaiteongelma
[quote="aittoojh"]Osaisko kukaan neuvoa mikä on vikana 1390: nostolaitteessa, kun käyttövipu ei pysy aivan ala-asennossa.(jousivastus nostaa vivun 1/4 ylöspäin. Jolloin myös nousee vastaavasti vetovarret. Mikäli haluaa vetovarsien pysyvän ala-asennossa pitää painaa käyttövipua jatkuvasti alaspäin.[/quote
Jos nostolaitevipu liikkuu kovin herkästi niin voi olla että kitkalevyt vaatii kiristystä.
Elikkääs se kotelo takasillan päällä mihin nostolaitevivun tanko menee.
Siinä on kiristysmutteri kitkalevyille.
Ota 19mm:n kiintoavain ja "käsikopelolla" laitat avaimen nylocmutterin päähän ja kiristät hieman.
Manööveri onnistuu joko hytin takaa tai oikean eturenkaan etupuolelta.
Hyvin sijoitettu peili voi auttaa nylocmutterin löytöä.
Jos nostolaitevipu liikkuu kovin herkästi niin voi olla että kitkalevyt vaatii kiristystä.
Elikkääs se kotelo takasillan päällä mihin nostolaitevivun tanko menee.
Siinä on kiristysmutteri kitkalevyille.
Ota 19mm:n kiintoavain ja "käsikopelolla" laitat avaimen nylocmutterin päähän ja kiristät hieman.
Manööveri onnistuu joko hytin takaa tai oikean eturenkaan etupuolelta.
Hyvin sijoitettu peili voi auttaa nylocmutterin löytöä.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Nostolaiteongelma
90-sarjan traktoreissa on edellä selostamani toiminta. Jos kitkalevyn säätö on virheellinen, nousee käyttövipu yleensä täysin ylös, eikä vain hieman ala-asennosta. Seuraava linkki näyttää laskunopeuden säädön järjestelmä näissä traktoreissa. http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr55169ar1303736 Vipu (36) liikkuu, kun painetaan nostolaitteen käyttövipu täysin alas. Tämä liike siirtyy kulmakappaleen välityksellä laskunopeuden säätökaralle (42) ja painaa jousen (41) kokoon ja vetää lakunopeuden säätökaran ulospäin, jolloin laskunopeus suurenee. Lakunopeutta voidaan säätää myös ohjaamossa olevan säätönupin (22) avulla. Lukunopeuden säätäminen suuremmaksi vetää säätökaran ulospäin, jolloin jousi (41) lyhenee ja käyttövipua voidaan siirtää enemmän eteenpäin ilman, että jousi puristuu.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Nostolaiteongelma
90-sarjasta ei ole kokemusta mutta 1394:ssa kyllä nostolaitevipu tuli noin puoliväliin jos kitkalevyt löysällä,nehän avvistuksen kuluvat käytössä.
Tämä käytännön kokemuksena ,"muutama" tuhat tuntia.
http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr60178ar1303056
Kuvassa mutteri 27 on kyseessä.
Tämä käytännön kokemuksena ,"muutama" tuhat tuntia.
http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr60178ar1303056
Kuvassa mutteri 27 on kyseessä.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Nostolaiteongelma
Totta, mutta nostolaitteen vipu ei pysy alemmassa asennossa, jos laskunopeus on säädetty pieneksi. Tämä ominaisuus säilyy riippumatta siitä, onko kitkalevyjen säätö kunnossa vai ei. Asiaa voidaan tarkistaa helposti, säätämällä laskunopeus suurimmalle mahdolliselle arvolle ja tarkistamalla pysyykö vipu alhaalla vai ei.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Nostolaiteongelma
Tuo syy nostolaitevivun palautumiseen ala-asennosta oli hyödyllinen tieto minullekin. Vaihdettuani perälevyn raskaampaan malliin, piti laskunopeutta hidastaa, ettei "rynkyttäisi" laskuvaiheessa. Silloin havaitsin tuon palautusilmiön, nostolaitevipua vaan piti pitää vähän aikaa ala-asennossa.
Sinänsä ihmetyttää, miten tuo hydrauliikka toimii kokonaisuutena noinkin hyvin vaikka siinä on melko "hienomekaanisia" osia ja käyttöolosuhteet talvisinkin ovat mitä ovat.
Sinänsä ihmetyttää, miten tuo hydrauliikka toimii kokonaisuutena noinkin hyvin vaikka siinä on melko "hienomekaanisia" osia ja käyttöolosuhteet talvisinkin ovat mitä ovat.
okie- David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 23
Paikkakunta : Mäntsälä
Vs: Nostolaiteongelma
Hei
Kiitoksia hyvistä neuvoista nostolsitteen käyttövivun "nousuun". Säädin laskunopeuden nopeammalle, niin sai vivun pysymään alempana.
Kiitoksia hyvistä neuvoista nostolsitteen käyttövivun "nousuun". Säädin laskunopeuden nopeammalle, niin sai vivun pysymään alempana.
aittoojh- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa