db 996 -79 hydrauli jarrut huolto ja ilmaus
2 posters
Sivu 1 / 1
db 996 -79 hydrauli jarrut huolto ja ilmaus
Terve,
Taas tuli hiukan ongelmia, kun teen jarruremonttia. Otin sekä työ- että pääsylinterit auki ja vaihdoin kaikki tiivisteet. Olivat ihan sohlot, joten ei ihme, että jarrut ei toiminut. Yritimme ilmata, mutta ei LHM öljy tunnu menevän läpi. Eli säiliö täyteen öljyä ja ilmausruuvit auki. Polkemalla kuuluu pieni tuhahdus, mutta öljyä ei vain tule alas asti. Tietenkin kaikki sylinterit on tyhjiä joten jonkin verran pitäisi öljyuä mennä läpi.
Eli onko tuossa ilmauksessa jotain omia niksejä. Entäs siellä keskellä oleva tasausventtiili ? Pitäisikä sille tehdä jotain?
Jukka
Taas tuli hiukan ongelmia, kun teen jarruremonttia. Otin sekä työ- että pääsylinterit auki ja vaihdoin kaikki tiivisteet. Olivat ihan sohlot, joten ei ihme, että jarrut ei toiminut. Yritimme ilmata, mutta ei LHM öljy tunnu menevän läpi. Eli säiliö täyteen öljyä ja ilmausruuvit auki. Polkemalla kuuluu pieni tuhahdus, mutta öljyä ei vain tule alas asti. Tietenkin kaikki sylinterit on tyhjiä joten jonkin verran pitäisi öljyuä mennä läpi.
Eli onko tuossa ilmauksessa jotain omia niksejä. Entäs siellä keskellä oleva tasausventtiili ? Pitäisikä sille tehdä jotain?
Jukka
jukivine- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 24
Vs: db 996 -79 hydrauli jarrut huolto ja ilmaus
Yritä seuraavaa konstia. Laita LHM öljyä tippakannuun ja yhdistä tippakannu ensin toisen ja sitten toisen työsylinterin ilmausnippaan. Pumppaa öljyä tippakannulla järjestelmään alhaalta (älä tällöin paina jarrupolkimia), niin suurin osa ilmasta poistuu yläkautta. Ilmaus täytyy suorittaa yksi sylinteri kerralla. Jarrupolkimet täytyy siis kytkeä irti toisistaan ja painaa vain yhtä poljenta kerralla. Ilmausruuvi täytyy olla kiinni silloin, kun jarrupoljinta painetaan. Tai oikeastaan, jarrupoljinta pumpataan ilmausruuvin ollessa kiinni kunnes tuntuu vastusta. Sitten pidetään jalka tiukasti polkimen päällä ja ilmaruuvia avataan. Poljinta päästetään ylös vasta sen jälkeen, kun ilmaruuvi on suljettu.
Viimeinen muokkaaja, OlleK pvm To Marras 05 2015, 19:45, muokattu 1 kertaa
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: db 996 -79 hydrauli jarrut huolto ja ilmaus
Eli periaatteessa täytetään järjestelmä alhaalta ylöspäin.
Jukka
Jukka
jukivine- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 24
Vs: db 996 -79 hydrauli jarrut huolto ja ilmaus
Niin juuri, täytetään alhaalta ylöspäin. Lue myös aikaisempi kirjoitukseni, olen tehnyt siihen pieniä tarkennuksia.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: db 996 -79 hydrauli jarrut huolto ja ilmaus
Kiitoksia paljon avusta. Taas sain selkeät ohjeet.
Painoin öljyä injektioruiskulla alhaalta päin ylös. Muutamaan kertaan jouduin koittamaan ennen kuin järjestelmä oli ilmaton ja toimi kunnolla. Ilmeisesti aina välillä jarrun pumppaaminen auttoi ja sitten pystyi taas lisäämään jarruöljyä.
Kiitoksia vielä kerran!
Painoin öljyä injektioruiskulla alhaalta päin ylös. Muutamaan kertaan jouduin koittamaan ennen kuin järjestelmä oli ilmaton ja toimi kunnolla. Ilmeisesti aina välillä jarrun pumppaaminen auttoi ja sitten pystyi taas lisäämään jarruöljyä.
Kiitoksia vielä kerran!
jukivine- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 24
Similar topics
» CAV-ruiskutuspumpun huolto
» DB 990 selectamatic entisöinti/perusteellinen huolto
» Lucas M45G startin huolto-opas
» ilmaus
» DB-990 ilmaus.
» DB 990 selectamatic entisöinti/perusteellinen huolto
» Lucas M45G startin huolto-opas
» ilmaus
» DB-990 ilmaus.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa