Lucas CAV dieselpumppu type.654
3 posters
Sivu 1 / 1
Lucas CAV dieselpumppu type.654
Öljy lisääntyy moottorissa, haisee polttoaineelle siirtopumpun kalvot ehyet. Joten ajattelin ottaa syöttöpupun irti
ja tarkistaa stefan. Osaako joku sanoa kuinka hammaspyörän saa irti jakopään puolelta? siinä on kaksi pulttia
joilla on laippa kiinni pyörän keskellä. Onkohan siinä kiila vai pelkkä kartio ettei jako mene sekaisin kun sen irrottaa
merkit on 4 numerot molemmissa pyörissä. Lähteekö hammaspyörä irti keskiruuvin avaamalla vai tarvitaanko ulosvetäjä?
ja tarkistaa stefan. Osaako joku sanoa kuinka hammaspyörän saa irti jakopään puolelta? siinä on kaksi pulttia
joilla on laippa kiinni pyörän keskellä. Onkohan siinä kiila vai pelkkä kartio ettei jako mene sekaisin kun sen irrottaa
merkit on 4 numerot molemmissa pyörissä. Lähteekö hammaspyörä irti keskiruuvin avaamalla vai tarvitaanko ulosvetäjä?
motomies- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: Lucas CAV dieselpumppu type.654
Jakajapumppu -DB:ssä taitaa pumppu lähteä irti kun avaa kolme kiinnitysruuvia. Pumpun akselin spoorit sopii keskenään vain yhdessä asennossa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Lucas CAV dieselpumppu type.654
Moottori on FIAT Turbo diesel 4. Asennettu motoon. Kun luukun avaa jakopäästä niin näkee hammaspyörän jossa on kaksi pulttia ja keskiruuvi. kuinka saa hammaspyörän irti, tuntuu olevan lujassa ??
motomies- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2
Vs: Lucas CAV dieselpumppu type.654
Ratas mitä ilmeisemmin kenties kartiolla keskiosasta pumppuakselilla kiinni. Todennäköisesti siinä on myös kiila asentoa varten.
Sopiva ulosvetäjä jos sinne sopii ratasta akselilta pois pännäämään, vähän lämpöä rattaalle ja ulosvetäjän pultinpäähän napauttaen sopivan kokoisella vasaralla, ei nyt sentään millään kilon moskalla.
Voi myös olla että ne kaks pulttia siinä keskimutterin ulkopuolella on pumpun ajoitussäätöä varten eli säädettävä pumppuratas olisi ehkä, niin saattaa pumppu lähteä sen keskiosan kanssakin pois, mutta jos näin on, niin merkitse tarkkaan sen keskilaipan asento rattaaseen nähden.
Tämä ei ole mitään tietoa juuri ko moottorista, vaan muista koneista ja laitteista vastaan tullutta kokemusta.
Kuva siittä rataskeskiöstä kenties selventäisi paljon asiaa lisää.
Sopiva ulosvetäjä jos sinne sopii ratasta akselilta pois pännäämään, vähän lämpöä rattaalle ja ulosvetäjän pultinpäähän napauttaen sopivan kokoisella vasaralla, ei nyt sentään millään kilon moskalla.
Voi myös olla että ne kaks pulttia siinä keskimutterin ulkopuolella on pumpun ajoitussäätöä varten eli säädettävä pumppuratas olisi ehkä, niin saattaa pumppu lähteä sen keskiosan kanssakin pois, mutta jos näin on, niin merkitse tarkkaan sen keskilaipan asento rattaaseen nähden.
Tämä ei ole mitään tietoa juuri ko moottorista, vaan muista koneista ja laitteista vastaan tullutta kokemusta.
Kuva siittä rataskeskiöstä kenties selventäisi paljon asiaa lisää.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa