Tas.pyör. lukko
+2
OlleK
Pakki
6 posters
Sivu 1 / 1
Tas.pyör. lukko
Oisin heittäny yhen kysymyksen tietäiskö esim. Ollek. mitä rajoituksia lukon käytölle suositellaan
Olen tuolla 990:lläni vedellyt puita siis kokonaisia runkojakin "karvoineen" kaikkineen pahoista paikoista peruuttaen lukkoa käyttäen. Etukuormaajalla kiskoen. Nyt olen funtsinut miten suotavaa se lienee kun tavallesesti lukko aukeaa juuri peruuttamalla. Onko rasitus liika kova? vielä ei ole hajonnut mutta ...
Olen tuolla 990:lläni vedellyt puita siis kokonaisia runkojakin "karvoineen" kaikkineen pahoista paikoista peruuttaen lukkoa käyttäen. Etukuormaajalla kiskoen. Nyt olen funtsinut miten suotavaa se lienee kun tavallesesti lukko aukeaa juuri peruuttamalla. Onko rasitus liika kova? vielä ei ole hajonnut mutta ...
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: Tas.pyör. lukko
Sillä ei ole merkitystä peruttaako vai ajetaanko eteenpäin lukon ollessa päällä. Tärkeätä on, että traktoria ei yritetä kääntää (ohjata) lukko päällä. Lukko aukeaa peruuttamalla sen vuoksi, että siihen eteenpäin ajettaessa kohdistunut vääntö poistuu, kun perutetaan. Kaikkia väkivaltaisuuksia on hyvä välttää, kun lukko on kiinni.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Tas.pyör. lukko
Kiitoksia tuo vain jäi askarruttamaan viimeksi. Niin lukon kuuluu siis kestää maksimi kuormitus tiukassa paikassakin vaikka kone sammuu?
Sitten jalan pitäminen lukon polkimella on toinen juttu kun jalka kesken "lipsahtaa" ei aina tiedä onko lukko vielä kiinni vai pitääkö veto keskeyttää ja lukita uudelleen.
Sitten jalan pitäminen lukon polkimella on toinen juttu kun jalka kesken "lipsahtaa" ei aina tiedä onko lukko vielä kiinni vai pitääkö veto keskeyttää ja lukita uudelleen.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: Tas.pyör. lukko
On se lukko aika vahva kummiskin,kerran -90 luvulla lanasin mettätietä S-piikkiäkeestä tehdyllä lanalla(että ei mikään iso)jäikin yhden kasan kohdilla sutimaan kun pakitin ja siitä vaistomaisesti lukkoa päälle vaikka toinen pyörä suti vimmatusti!
Olipas kolaus semmonen että kun ei sillon hajonnu niin aika paljon kyllä kesti tuo 850 lukkokin,kaveri vaan toppuutteli että älä nyt lukkoa paina kun pyörä vauhdissa on jos ihan vähäsen luistaa niin voi painaa!
No vahingosta viisastuin enkä enää kokeile onnea,sama on tuokin että missään asfaltilla tms muulla pitävällä ei saa yrittää kääntyä,luistavalla pinnalla kyllä luisuu eikä riko.
Olipas kolaus semmonen että kun ei sillon hajonnu niin aika paljon kyllä kesti tuo 850 lukkokin,kaveri vaan toppuutteli että älä nyt lukkoa paina kun pyörä vauhdissa on jos ihan vähäsen luistaa niin voi painaa!
No vahingosta viisastuin enkä enää kokeile onnea,sama on tuokin että missään asfaltilla tms muulla pitävällä ei saa yrittää kääntyä,luistavalla pinnalla kyllä luisuu eikä riko.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Tas.pyör. lukko
Yhden vetoakselin on vetänyt ryömintävaihteella kieroksi tasauspyörästön lukon avustuksella. Tiedän myös yhden 1490:n josta meni sekä vetoakseli että iso hammaspyörä kun traktoria suostuteltiin vetämään metsäkärry "sopivan jämptistä" ojasta väkivaltaisin keinoin. Lukko kesti sen kyllä. Ainakin siinä tapauksessa lukkoholkki kesti enemmän kuin akseli. Oma käsitykseni on, että lukon voi saada rikki ehkä sillä, että painaa sen päälle lennosta, eli jos esim lumihommassa toinen pyörä sutii vimmatusti, niin lukon polkaisu saattaa tehdä holkkiin niin kovan iskun, että se voi haljeta hauraasti.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: Tas.pyör. lukko
Lukon korjaaminen lienee melkoinen remontti, purattaako/irrotuttaako vaihteiston. ?
Metsaman- David Brown : David Brown 1290, David Brown 880 Implematic
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 165
Paikkakunta : Pohjois-savo
Vs: Tas.pyör. lukko
Oikean puolen alennuspyörästö irti .
Nelipyttyisissä holkki muistaakseni sopii vetoakselin reiästä sisään.
Mutta aika "vaativa" rasti toi vaihto on pelkästään tuosta reiästä kun siinä on vielä se jousi .
Ulosottovaihteen irrottamien helpottaa työtä .
Nelipyttyisissä holkki muistaakseni sopii vetoakselin reiästä sisään.
Mutta aika "vaativa" rasti toi vaihto on pelkästään tuosta reiästä kun siinä on vielä se jousi .
Ulosottovaihteen irrottamien helpottaa työtä .
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: Tas.pyör. lukko
Jousen voi puristaa hieman kasaan ja sitoa se kiinni kolmesta kohtaa huonolaatuisella paperinarulla. Narun pitää olla laatua joka helposti katkeaa hankauksesta. Tämän jälkeen asennetaan kaikki osat paikolleen, myös pyöränvälitys. Kunhan jousesta ei ole tehty liian lyhyt, voidaan nyt lukon polkimella liikuttaa holkkia hieman, jolloin paperinaru kuluu poikki ja lukko irtoaa ja toimii sen jälkeen oikealla tavalla. Paperinarun pätkiä ei tarvitse poistaa, koska se ei vahingoita hammaspyöriä ja narunpätkät voidaan poistaa seuraavan hydrauliikkasuodattimen vaihdon yhteydessä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Similar topics
» vm.62 DB 880 tasauspyörästön lukko jumissa?
» 1390 lukko?
» 950 tasauspyörästön lukko,
» Tasauspyörästön lukko
» tasauspyörästön lukko
» 1390 lukko?
» 950 tasauspyörästön lukko,
» Tasauspyörästön lukko
» tasauspyörästön lukko
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa