880:n mittarivaijerin kesto?
+2
jusape
käyttäjä
6 posters
Sivu 1 / 1
880:n mittarivaijerin kesto?
Päivää että pätkähti. Kuinkas kauan on toisilla kestäny mittarin vaijeri. Omassa taavetisssa katkes 168h. kohdalla.
Mielestäni vaijerin pitäisi kestää ainakin kymmmenkertaisen määrän tunteja vai olenko väärässä. Laitoin tilauksen mukaan maininnan edellisen heikosta kestävyydestä sillä ajatuksella että saisin uuden pienellä alennuksella tai ilman rahtia. Turha toivo. Tänään lunastin uuden vaijerin.
Mielestäni vaijerin pitäisi kestää ainakin kymmmenkertaisen määrän tunteja vai olenko väärässä. Laitoin tilauksen mukaan maininnan edellisen heikosta kestävyydestä sillä ajatuksella että saisin uuden pienellä alennuksella tai ilman rahtia. Turha toivo. Tänään lunastin uuden vaijerin.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: 880:n mittarivaijerin kesto?
-78 1410: orkkisvaijeri, ml n.4800h , kaikki tunnit siis on mittarissa, ja toimii edelleen
-81 903 : mittari jumis melko totaalisesti n.2300h kohdalla katkaisten vaijerin, uusi vaijeri ja hetikohta sama juttu, jälleen uusi vaijeri, joka nyt ollut kohta 30v odottamas pajan seinällä....
-81 903 : mittari jumis melko totaalisesti n.2300h kohdalla katkaisten vaijerin, uusi vaijeri ja hetikohta sama juttu, jälleen uusi vaijeri, joka nyt ollut kohta 30v odottamas pajan seinällä....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 880:n mittarivaijerin kesto?
Omassa menee toisella kierroksella, runsaat 12 000.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 880:n mittarivaijerin kesto?
Jos mittari jumittaa tai vaijeri tekee liian jyrkän mutkan menee helposti poikki.
Parikesää taakseppäin vaihdettiin kaverin antiikiautoon sekä ehjä vaijeri että mittari kun se olikin jumissa,enää ei ole katkennu,vaijerin ja kuoren väliin voi tiputtaa myös ohutta öljyä jonkin verran niin edes auttaa toimintaa.
Parikesää taakseppäin vaihdettiin kaverin antiikiautoon sekä ehjä vaijeri että mittari kun se olikin jumissa,enää ei ole katkennu,vaijerin ja kuoren väliin voi tiputtaa myös ohutta öljyä jonkin verran niin edes auttaa toimintaa.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880:n mittarivaijerin kesto?
Tessu kirjoitti:Jos mittari jumittaa tai vaijeri tekee liian jyrkän mutkan menee helposti poikki.
Parikesää taakseppäin vaihdettiin kaverin antiikiautoon sekä ehjä vaijeri että mittari kun se olikin jumissa,enää ei ole katkennu,vaijerin ja kuoren väliin voi tiputtaa myös ohutta öljyä jonkin verran niin edes auttaa toimintaa.
Mittari on tulenuusi ja 880:ssä ei ole kauheesti vaihtoehtoja mistä sen vaijerin vie. Tai on tietysti vaihtoehtoja,yksi oikea ja muut huonoja. Nyt vaijetrissa on keraamipohjaista liukastetta. kattotaan kauanko toi kestää.
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: 880:n mittarivaijerin kesto?
Taitaa olla vaijereiden kanssa hieman sama tilanne kuin monen muunkin uustuotanto-varaosan kanssa: Jossakin takapihan pajassa tehdään osia, jotka ovat päälle päin saman näköisiä kuin alkuperäiset, mutta soveltuvuudesta ei ole mitään takeita. Vaijerissahan on toimielimenä ohuesta, lujasta langasta tehty punos ja on ihan takuuvarma asia, että sekä langan lujuus että pinnanlaatu vaikuttavat voimakkaasti vaijerin kestoon. Näiden uustuotanto-toimittajien ei aina tarvitse välittää tuotteensa laadusta, joten materiaaliena käytetään todennäköisesti kaikkea mitä saa vapailta markkinoilta sopivalla hinnalla. Laadun vaihtelu voi ilmetä niinkin, että tuotantoerän sisällä voi olla laatua ihan laidasta laitaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 880:n mittarivaijerin kesto?
Onko niissä vaijereissa ollut eri punomissuunta, kuin alkuperäisessä ?
En muista mihin traktoriin oli myyty halpavaijereita, mutta niissä oli vaijerin punomissuunta samansuuntainen kuin pyörimissuunta, niin ne vaijerit hajosivat sitten sen takia, eli ne pääsivät pärköämään auki pyörimisen takia.
En muista mihin traktoriin oli myyty halpavaijereita, mutta niissä oli vaijerin punomissuunta samansuuntainen kuin pyörimissuunta, niin ne vaijerit hajosivat sitten sen takia, eli ne pääsivät pärköämään auki pyörimisen takia.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Vs: 880:n mittarivaijerin kesto?
Tuo punosjuttu varmankin totta ja varsinkin se että ei nykytavara kestä kauaa,siihen oilenkin törmänny useita kertoja JA iha nmillä alueella tahansa!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 880:n mittarivaijerin kesto?
Hankin 880 Selektan vuonna 1978, vuosimalli -66. Tuntimittarissa oli hiukan alle 400h. Kone on minulla vieläkin. Tuntimittarissa edelleen sama lukema, eli se ei ole koko aikana toiminut. Kierroslukumittari kyllätoimii. Vaieria en ole vaihtanut koko aikana.
jormale- David Brown : Selectamatic 880
Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Laukaa
Vs: 880:n mittarivaijerin kesto?
siinä menny tuntimittaripuoli jumiin tai jotain ratasta hajonnu
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa