case 5140 vaihdelaatikko ongelma?
3 posters
Sivu 1 / 1
case 5140 vaihdelaatikko ongelma?
Hei Te Case asiantuntijat!
Case 5140 vm92 noin 4500 tuntia ajettuna. Kevättöiden aikana powershiftistä katosi toisen portaan ( 2 ) veto.
Eli lämpöisenä ei vedä yhtään isoillakaan kierroksilla. Kylmänä kovilla kierroksilla vetää hiukan, mutta kun esimerkiksi tällöin painaa jarrua niin pakka alkaa luistamaan mutta valo ei syty, veto säilyy. Kun kylmänä tyhjakaäynnilla painaa jarrua, niin veto lakkaa heti ja keltainen valo alkaa palamaan. Kun valo on alkanut palaa ja painaa kytkimen pohjaan, niin valo vilkahtaa kuusi kertaa, eli merkitsisi sitä, että ei painetta tai painetta useammalla pakalla.
Muut portaat toimivat moitteettomasti.
Onko kenellekään tämänkaltainen vaiva tuttua tai ilmennyt samaa vaivaa?
Onko näistä 51xx sarjasta mennyt kenelläkään powershift vaihteistojen maljoja mekaanisesti rikki?
Onkohan jossain putkistossa tai pakan tiivistyksessä öljy vuotoa? Vaihteiston hydrauliikan painetta Powershift jakotukilta en ole mitannut. Onko jollain painearvo tiedossa?
Mutta jos jollain ilmennyt samaa vikaa, olisin kiitollinen vinkeistä mahdollisesta viasta. Olisi kiva tietää onko vika hydraulinen, sähköinen tai mekaaninen ennenkuin alkaa konetta katkaisemaan ja lootaa purkamaan.
Kiitos etukäteen! (DB 2 kpl ja Case 2kpl)
Case 5140 vm92 noin 4500 tuntia ajettuna. Kevättöiden aikana powershiftistä katosi toisen portaan ( 2 ) veto.
Eli lämpöisenä ei vedä yhtään isoillakaan kierroksilla. Kylmänä kovilla kierroksilla vetää hiukan, mutta kun esimerkiksi tällöin painaa jarrua niin pakka alkaa luistamaan mutta valo ei syty, veto säilyy. Kun kylmänä tyhjakaäynnilla painaa jarrua, niin veto lakkaa heti ja keltainen valo alkaa palamaan. Kun valo on alkanut palaa ja painaa kytkimen pohjaan, niin valo vilkahtaa kuusi kertaa, eli merkitsisi sitä, että ei painetta tai painetta useammalla pakalla.
Muut portaat toimivat moitteettomasti.
Onko kenellekään tämänkaltainen vaiva tuttua tai ilmennyt samaa vaivaa?
Onko näistä 51xx sarjasta mennyt kenelläkään powershift vaihteistojen maljoja mekaanisesti rikki?
Onkohan jossain putkistossa tai pakan tiivistyksessä öljy vuotoa? Vaihteiston hydrauliikan painetta Powershift jakotukilta en ole mitannut. Onko jollain painearvo tiedossa?
Mutta jos jollain ilmennyt samaa vikaa, olisin kiitollinen vinkeistä mahdollisesta viasta. Olisi kiva tietää onko vika hydraulinen, sähköinen tai mekaaninen ennenkuin alkaa konetta katkaisemaan ja lootaa purkamaan.
Kiitos etukäteen! (DB 2 kpl ja Case 2kpl)
ILHU- Viestien lukumäärä : 5
Vs: case 5140 vaihdelaatikko ongelma?
Oliskohan vaihteiston pumpassa jotain häikkää, paha sanoa kun en tunne kyseistä vehjettä. Kerran olen kopissa istunut. Onhan laatikossa öljyt jne. Tai sitten pakat loppu
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: case 5140 vaihdelaatikko ongelma?
Vilkkuuko valo saman 6 kertaa vaihdettaessa ylös ykköseltä tai alas kolmoselta kakkosvaihteelle? Jotenkin tulee sellainen olo, että joku painekatkaisija sulkeutuu ja avautuu epämääräisellä tavalla. Yritä vaihtaa kaksi painekatkaisijaa keskenään ja katso, pysyykö vika samalla vaihteella vai vaihtuuko häiriö toiselle vaihteelle
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: case 5140 vaihdelaatikko ongelma?
Hei,
Tätä olen ajatellut kokeilla ja myös vaihtaa magneettventtiilien paikka jakotukissa. Parikertaa on paineraja mennyt rikki koneesta ja olen vaihtanut uuden. Silloin vika ilmeni eri lailla kuin nyt.
Hydrauliikkapumpunvikaan en oikein usko, koska muut vaihteet pelaavat OK. Tietysti jos pumppu vajaatuottoinen ja 2 porras vuotaa enemmän kuin muut portaat ja paineet ei nouse tällöin riittävästi. Silloin voisi vika olla pumpun tuotossa.
Kiitos kommenteista
Tätä olen ajatellut kokeilla ja myös vaihtaa magneettventtiilien paikka jakotukissa. Parikertaa on paineraja mennyt rikki koneesta ja olen vaihtanut uuden. Silloin vika ilmeni eri lailla kuin nyt.
Hydrauliikkapumpunvikaan en oikein usko, koska muut vaihteet pelaavat OK. Tietysti jos pumppu vajaatuottoinen ja 2 porras vuotaa enemmän kuin muut portaat ja paineet ei nouse tällöin riittävästi. Silloin voisi vika olla pumpun tuotossa.
Kiitos kommenteista
ILHU- Viestien lukumäärä : 5
Vs: case 5140 vaihdelaatikko ongelma?
Magneettiventtiilit (solenoidiventtiilit) ovat harvemmin rikki. Painekatkaisijat ovat yleensä syypäitä kaikennäköisiin ongelmiin. Kuusi vilkahdusta ei mielestäni viittaa solenoideihin vaan ennemmin painekatkaisijoihin.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: case 5140 vaihdelaatikko ongelma?
Hei,
Nyt vika selvisi ja on jo korjattu. Piti vain odottaa aikaa rempalle.
Eli kone katkaistiin ja powershift laatikko purettiin. Powershift vaihteistosta akseli katkennut. Pakka päästi öljyt maljasta läpi, joten pakka luisti. Vaihdettiin käytetyt 5150 sisuskalut romuttamolta. Molemmat powershift akselit jouduttiin vaihtamaan, koska 5140 ja 5150 hieman eri sisuskalut. 5150 leveämmät hammaspyörät ja modulit erilaiset.
Nyt ainakin pelittää ja toivottavasti kestää.
Nyt vika selvisi ja on jo korjattu. Piti vain odottaa aikaa rempalle.
Eli kone katkaistiin ja powershift laatikko purettiin. Powershift vaihteistosta akseli katkennut. Pakka päästi öljyt maljasta läpi, joten pakka luisti. Vaihdettiin käytetyt 5150 sisuskalut romuttamolta. Molemmat powershift akselit jouduttiin vaihtamaan, koska 5140 ja 5150 hieman eri sisuskalut. 5150 leveämmät hammaspyörät ja modulit erilaiset.
Nyt ainakin pelittää ja toivottavasti kestää.
ILHU- Viestien lukumäärä : 5
Similar topics
» Case 1290 kytkin ja vaihdelaatikko.
» DB 996 4WD-79 Vaihdelaatikko ongelma
» Vaihdelaatikko ongelma 1490
» international 674, vaihdelaatikko ongelma
» case 1394 vaihdelaatikko
» DB 996 4WD-79 Vaihdelaatikko ongelma
» Vaihdelaatikko ongelma 1490
» international 674, vaihdelaatikko ongelma
» case 1394 vaihdelaatikko
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa