990 -74 pari kysymystä.
+3
Tuavi
jusape
marlau
7 posters
Sivu 1 / 1
990 -74 pari kysymystä.
Hydrauliikkaa aattelin lisätätä tuohon traktoriin. kolmitieventtiilistä sais vissiin paineen kippi liittimen yläpuolelta. mihis paluuletku kytketään?
" />
Oisko tuo messinkinen tulppa vai sen yläpuolella oleva paluu liitin?
Onko työntövarren kiinnitys tosiaan nuin pieni ollut alunperin? Vai onko vaihettu jostai tuo? Tuo 19mm tapilla ja n. 4cm levee väli. joutuu rälläköimään työntövartta, et saa paikalleen. aattelin tuohon hydraulista työntövartta.
" />
Oisko tuo messinkinen tulppa vai sen yläpuolella oleva paluu liitin?
Onko työntövarren kiinnitys tosiaan nuin pieni ollut alunperin? Vai onko vaihettu jostai tuo? Tuo 19mm tapilla ja n. 4cm levee väli. joutuu rälläköimään työntövartta, et saa paikalleen. aattelin tuohon hydraulista työntövartta.
marlau- David Brown : 990 -74
Viestien lukumäärä : 3
Vs: 990 -74 pari kysymystä.
Kyllä se työntövarren koneen puoleinen tappi on toinkokonen alkujaankin, samankokoinen on vielä -78 1410 koneessakin, sekä -85 1494 Casessa .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 -74 pari kysymystä.
Tuo messinkinen on paluu.
Kolmitiestä en tiiä, mutta itelle teetätin tuohon "kamelinkyttyrän" paikalle kolmereikäisen sarjalevyn, mihin kytkin ulkopuolisen lohkon sarjakytkennällä. On hyvä, kun ei tarvi mitään ylimääräistä vipujen hämmentelyä, (kolmitieventtiili vaatii)kun käyttää ulkopuolista hydrauliikkaa..
Sitä suositteleisin lämpimästi, jos yhtää on semmosta työtä missää käyttää nostolaitetta ja muuta hydrauliikka peräjälkeen.
Kolmitiestä en tiiä, mutta itelle teetätin tuohon "kamelinkyttyrän" paikalle kolmereikäisen sarjalevyn, mihin kytkin ulkopuolisen lohkon sarjakytkennällä. On hyvä, kun ei tarvi mitään ylimääräistä vipujen hämmentelyä, (kolmitieventtiili vaatii)kun käyttää ulkopuolista hydrauliikkaa..
Sitä suositteleisin lämpimästi, jos yhtää on semmosta työtä missää käyttää nostolaitetta ja muuta hydrauliikka peräjälkeen.
Tuavi- David Brown : selectamatic 990 -69
Viestien lukumäärä : 21
Vs: 990 -74 pari kysymystä.
Sama vika. En muista kolmitieventtiilin sielunelämää kun ei ole semmoista. Mutta vastaus alkuperäiseen kysymykseen. Messinkitulpan alla on paluuöljyn reitti voitelemaan vaihteistoa. Tuohon ylempänä olevaan korkkiin tulee öljy suoraan pumpulta eli paine aina kun pumppu pyörii. Siitä se jatkaa sitten nostolaitteen venttiilipesäkkeelle. Muuten kyllä komppaan Tuavia, sarjalevy ja ylimääräinen venttiili on kyllä lopullinen ratkaisu.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 990 -74 pari kysymystä.
Joo siihen ylempään reikään(messinkisen takana olevaan)tulee kyllä pumpulta öljyä, mutta se ei paineistu kunnolla kun nostolaite ylhäällä ja nostolaitevipu taakse jousipainetta vasten painettuna. Eli ei kovin hyvin käytettävää painetta ole siitä tarjolla.
Tuavi- David Brown : selectamatic 990 -69
Viestien lukumäärä : 21
Vs: 990 -74 pari kysymystä.
Tuon istuimen oikealla puolella olevan kaksinapaisen liitoskappaleen tilalle on olemassa ihan tehtaan kaksitoimiventtiilejä. Luulisi semmoisen löytyvän purkaamolta koska sama peli sopii ristiin kaikkiin malleihin joissa on hydraulipumppu ulosottovaihteen sisällä.
Työntövarren korvakkeen kohtaan olen nähnyt semmosta nikkaroidun, että korvakkeen alapuolelle on tehty jämerästä latasta korvake, jossa on leveyttä sen verran, että alkuperäisen korvakkeen saa mahtumaan lattojen väliin ja latat voi yläpäästään lukita samaan korvakkeeseen 19 mm:n tapilla. Nuo latat pitää alapäästään sitten kiinnittää samoihin lattoihin, joilla vetokoukku on ripustettu ulosottovaihteeseen. Alapäähän myös pitää rakentaa tappiliitos, että korvake jää hiukan löysäksi.
Työntövarren korvakkeen kohtaan olen nähnyt semmosta nikkaroidun, että korvakkeen alapuolelle on tehty jämerästä latasta korvake, jossa on leveyttä sen verran, että alkuperäisen korvakkeen saa mahtumaan lattojen väliin ja latat voi yläpäästään lukita samaan korvakkeeseen 19 mm:n tapilla. Nuo latat pitää alapäästään sitten kiinnittää samoihin lattoihin, joilla vetokoukku on ripustettu ulosottovaihteeseen. Alapäähän myös pitää rakentaa tappiliitos, että korvake jää hiukan löysäksi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 -74 pari kysymystä.
Tänään kävin ikh hakemassa liittimet ja letkut pikaliittimille. paine siitä kolmitieventtiilistä ja paluu siihen messinkiseen liittimeen. Painepuoli lähti toimimaan ja sain mitattuu tyhjäkäynnillä 150 bar. kaasu pohjassa 160 bar. tietääkö kukaan sitä messinkisen tulpan kierrettä? vein sen malliksi ikh, mut ei se ihan käynyt. silmällä katottuna sama kierre ois, mut ei saa tiukalle kiristettyy, ku rives. Pitää maanantaina mennä sinne takas liittimien kanssa.
Työntövartta oon tähän mennessä joutunut rälläköimään kapeammaksi, et saa sopimaan tuohon kapeeseen väliin. saaneeko mistään 19mm hydraulista työnvartta kapeemmalla liitoksella? nuo ikh hydrauliset työntövarret 25mm kiinityksellä. holkilla saa toki 19mm, mut sitten pitäs vielä vähän kaventaa.
Työntövartta oon tähän mennessä joutunut rälläköimään kapeammaksi, et saa sopimaan tuohon kapeeseen väliin. saaneeko mistään 19mm hydraulista työnvartta kapeemmalla liitoksella? nuo ikh hydrauliset työntövarret 25mm kiinityksellä. holkilla saa toki 19mm, mut sitten pitäs vielä vähän kaventaa.
marlau- David Brown : 990 -74
Viestien lukumäärä : 3
Vs: 990 -74 pari kysymystä.
Tavallinen 5/8" putkikierre siinä minusta on. Nousua 1.814 mm, eli 14 kierrosta tuumalla Mitä olen noihin pikaliittimiä ruuvannut, niin tiivisteen olen laittanut pintojen väliin koska liittimissä ei ole kartiokierrettä.
Muistelisin, että DBTC:n englannin kotisivuilla on joku ratkaissut tuon työntövarren korvakejutun ihan tehdasosilla, mutta Suomen tilannetta en tiedä. Siinä pitää olla sopivan silmukan lisäksi passeli pituus. Taaviin on monet työntövarret liian pitkiä.
Muistelisin, että DBTC:n englannin kotisivuilla on joku ratkaissut tuon työntövarren korvakejutun ihan tehdasosilla, mutta Suomen tilannetta en tiedä. Siinä pitää olla sopivan silmukan lisäksi passeli pituus. Taaviin on monet työntövarret liian pitkiä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 -74 pari kysymystä.
Eihän tuossa hydetyöntövarren suhteen mitään ongelmia ole, senkun rälläkällä liiat pois kaupan varresta ja holkki. Tai tekee ite sopivan, 1390 sellaisen askartelin jo 1996. Romukaupassa oli passelin mittainen sylinteri, johon vaihdoin päät, tietysti purettuna ettei pala mikään. 18 tais olla ikää.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 990 -74 pari kysymystä.
erkki kirjoitti:Tuon istuimen oikealla puolella olevan kaksinapaisen liitoskappaleen tilalle on olemassa ihan tehtaan kaksitoimiventtiilejä. Luulisi semmoisen löytyvän purkaamolta koska sama peli sopii ristiin kaikkiin malleihin joissa on hydraulipumppu ulosottovaihteen sisällä.
Työntövarren korvakkeen kohtaan olen nähnyt semmosta nikkaroidun, että korvakkeen alapuolelle on tehty jämerästä latasta korvake, jossa on leveyttä sen verran, että alkuperäisen korvakkeen saa mahtumaan lattojen väliin ja latat voi yläpäästään lukita samaan korvakkeeseen 19 mm:n tapilla. Nuo latat pitää alapäästään sitten kiinnittää samoihin lattoihin, joilla vetokoukku on ripustettu ulosottovaihteeseen. Alapäähän myös pitää rakentaa tappiliitos, että korvake jää hiukan löysäksi.
Jo on melkoinen viritys. Yksinkertainen asia tehty vaikeaksi..
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 990 -74 pari kysymystä.
Niin, saahan saman vaikutuksen, kolmannen varren kiinni traktoriin, aikaan tosiaan helpommalla eli mullinsilmää rälläköimällä. Tuolla Erkin kuvaamalla systeemillä saa melkein samalla vaivalla aikaan myös nostolaitegeometrian muutoksen eli lisärei'illä työntövarren pään ylemmäs tai alemmas. Joskus silloin tällöin tulee tuon tarve mieleen. Samaten tunnustelijan herkkyyttä saadaan tällä muutettua. Jos en ihan väärin muista, niin joihinkin Massikoihin ainakin sai vastaavaa systeemiä ihan tehtaalta.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 990 -74 pari kysymystä.
DB 1200:ssa oli tehtaan alkuperäisvarusteena saatavissa työntövarren korvakkeeseen sarja, jonka avulla tapin korkeutta saattoi muuttaa tarpeen mukaan, että vetovastusssäätö pysyi sopivan herkkänä. Suomessa en ole sellaista koskaan nähnyt.
Tuo TIKO:n mainitsema melkoinen viritys on yksinkertainen keino tehdä työntövarren korvakkeeseen lisää lujuutta jos taakse pitää kytkeä jotain, mistä tulee paljon kuormaa korvakkeelle. Alkuperäinen korvake on kiinni valurautalapulla ja neljällä ruuvilla ja tunnetaan tapauksia, että tuosta lapusta on korvakkeet murtuneet jonkinlaisen töyssyn seurauksena. Ainakin paalinkäärijän kanssa on noin käynyt kun kuski on ajanut tunnottomasti ojan poikki tuore paali kyydissä. Myös metsäkuormaimen kanssa on jotain tuo korvake löysännyt. Itse haarukka on terästä ja kestää suoraa vetoa tonnikaupalla, mutta poikittaisen lukkotapin saattaa saada poikki korvakkeen varrelta aika helpostikin. On, meinaan siitä kokemusta, enkä saanut selville mikä sen tapin mahtoi murtaa.
880:aan olen tehnyt jäykän korvakkeen alkuperäisen alapuolelle kun aikoinaan Taarupin niittosilppurin kiinnitysrunko roikkui työntövarren korvakkeen varassa ja siihen tuli sitten tietysti kärryn vetoaisan paino lisäksi. Möykkyisilla peltoteillä töyssyjä riitti.
DB:n maahantuoja on teettänyt hydraulivarsia jo 70-luvulla suomalaisten jälleenmyyjien tarpeisiin. Hyvällä säkällä jollain on sellainen jossain joutilaana ja myytävänäkin.
Tuo TIKO:n mainitsema melkoinen viritys on yksinkertainen keino tehdä työntövarren korvakkeeseen lisää lujuutta jos taakse pitää kytkeä jotain, mistä tulee paljon kuormaa korvakkeelle. Alkuperäinen korvake on kiinni valurautalapulla ja neljällä ruuvilla ja tunnetaan tapauksia, että tuosta lapusta on korvakkeet murtuneet jonkinlaisen töyssyn seurauksena. Ainakin paalinkäärijän kanssa on noin käynyt kun kuski on ajanut tunnottomasti ojan poikki tuore paali kyydissä. Myös metsäkuormaimen kanssa on jotain tuo korvake löysännyt. Itse haarukka on terästä ja kestää suoraa vetoa tonnikaupalla, mutta poikittaisen lukkotapin saattaa saada poikki korvakkeen varrelta aika helpostikin. On, meinaan siitä kokemusta, enkä saanut selville mikä sen tapin mahtoi murtaa.
880:aan olen tehnyt jäykän korvakkeen alkuperäisen alapuolelle kun aikoinaan Taarupin niittosilppurin kiinnitysrunko roikkui työntövarren korvakkeen varassa ja siihen tuli sitten tietysti kärryn vetoaisan paino lisäksi. Möykkyisilla peltoteillä töyssyjä riitti.
DB:n maahantuoja on teettänyt hydraulivarsia jo 70-luvulla suomalaisten jälleenmyyjien tarpeisiin. Hyvällä säkällä jollain on sellainen jossain joutilaana ja myytävänäkin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 -74 pari kysymystä.
https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tuote/hydraulinen-tyontovarsi-pallopailla-1
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 990 -74 pari kysymystä.
Pikkuisen askartelua mutta tuohon hintaan kannattaa vähän vaivaa nähdä
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 990 -74 pari kysymystä.
Niin se on ollu meilläkin vanhoissa raksoissa ongelma että ei mahdu reikäsokat paikoilleen kun on tapit koneissa lyhyemmät mitä on pallot vetovarsissa paksut,eipä ollu muuta tehtävissä kun polttaa palloihin lovi että mahtuu sokka paikalleen,siihen maailman aikaan kun ei rälläköitä viel talossa ollu eikä ees ois johdot riittäny isoa semmosta pyörittämäänkään!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa