1390 remppa vihdoinkin aloitettu
+8
Taavetti996
JMV
case 1390
Jyryytin
massikka_mies
Riku
käyttäjä
tumpa79
12 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
1390 remppa vihdoinkin aloitettu
Niinhän se kesä sitten tuli ja meni...Itselläni hajosi tuo olkapää ja tuli siinä kesä sitten huilailtua. Asiaahan ei auttanut yhtään se, että satavuotta vanhan hirsitalon remontti on vieläkin kesken ...No niin sitten asiaan.. tosiaan tuossa yhtenä päivänä katselin pihallani surullisen näköistä taavettia ja samalla päätin etten sitä talveksi ainakaan ulos jätä. Seuraavaksi kaverin kanssa hinattiin taavi talliin ja kuinka sitten ihan taas sattumalta alkoi avaimia ilmestyä käteen ja siitä se idea sitten lähtikin. Purin ensimmäiseksi pois kuormaajan hilppeet ja sitten kaikki ylimääräiset osat koneen ympäriltä. Ajatus oli että en katkaisisi konetta heti mutta jo tässä vaiheessa tuntuu että tulen tarkistamaan/uusimaan mahdollsimman paljon tietysti budjetin rajoissa. Yllättävää vaan oli jo tässä vaiheessa huomata, että eipä konetta paljon ole availtu, oli aika paljon orginaali osia. Konettahan on käytetty todella rankalla kädellä ja siitä on mm etuakseli mennyt poikki kuormaajakäytössä. tarkoitus on ainakin ensimmäisenä käydä lävitse tuo konepuoli ja seuraavaksi hytti/sisustan läpikäyminen ja sitten miettiä mahdollisesti tuon etuakselin vaihtamista. Akselin katkeamiskohta näkyy ensimmäisessä kuvassa.. eli akseli on mennyt poikki eteenkatsottuna oikeasta pyörästä.. Kyllä työtä tulee riittämään mutta harrastushan tämä itelle on ja sellainen tapa "rentoutua".. Tosin taavetti on minulle täysin outo tuttavuus mutta täältähän foorumilta tuntuu löytyvän todellisia asiantuntijoita. Kysyttää tulee varmasti vielä paljon projektin edistyessä..
Seuraavaksi taavi työnnetään ulos ja pestään koneesta painepesurilla yli kahdenkymmenen vuoden liat pois.. TIETÄÄKÖ kukaan toimivaa moottoripesuainetta oikein pinttyneelle lialle/rasvalle. Muistan joskus kuulleeni, että Wurthillä olisi ollu toimiva aine mutta en muista nimeä...mutta tästä on hyvä jatkaa...
Työ haittaa pahasti harrastutta mutta ehdinpäs kuitenkin jotain tekemään.
Taavin kone pestynä... puhtaus on puoliruokaa näissäkin asioissa.. on tullut opittua kantapään kautta. Wurthin pipelineä käytin pesuaineena ja yllättävän hyvin lika lähti . Paljon vahvempiakin myrkkyjä oli tarjolla mutta kun on tuo oma kaivo niin en sitten uskaltanu ottaa ettei aamukahviin tuu kivaa säväystä
suuttimet irrotettuna.. eipä löytynyt mitään erikoista likaisenpiakin on nähty...Vien ne kuitenkin tarkistuttavaksi niin voi olla huoletta pitkän aikaa.
Kansi melkein irrotettuna... Täytyy olla tyytyväinen kun asensin tallin kattoon H-palkin ja siellä liikkuu 2 tonnin Sveron siirtovaunu.. helpotti kannen irrottamista JONKIN verran varsinkin kun tuo olkapää odottaa korjaamista...
Kansi irroitettuna
Taitaapi olla niin, että ainakin kuuluisat öljyrenkaat on tästä laitteesta letannut.. kuvasta näkee kuinka sylinterin yläreunassa on öljyä ja kansi oli likainen... Sylinterit muuten näytti hyvältä tosin en vielä ehtinyt ottaa alakertaa auki, joten sitten kun sen ehdin tehä ollaan taas paljon viisaampi....
Seuraavaksi taavi työnnetään ulos ja pestään koneesta painepesurilla yli kahdenkymmenen vuoden liat pois.. TIETÄÄKÖ kukaan toimivaa moottoripesuainetta oikein pinttyneelle lialle/rasvalle. Muistan joskus kuulleeni, että Wurthillä olisi ollu toimiva aine mutta en muista nimeä...mutta tästä on hyvä jatkaa...
Työ haittaa pahasti harrastutta mutta ehdinpäs kuitenkin jotain tekemään.
Taavin kone pestynä... puhtaus on puoliruokaa näissäkin asioissa.. on tullut opittua kantapään kautta. Wurthin pipelineä käytin pesuaineena ja yllättävän hyvin lika lähti . Paljon vahvempiakin myrkkyjä oli tarjolla mutta kun on tuo oma kaivo niin en sitten uskaltanu ottaa ettei aamukahviin tuu kivaa säväystä
suuttimet irrotettuna.. eipä löytynyt mitään erikoista likaisenpiakin on nähty...Vien ne kuitenkin tarkistuttavaksi niin voi olla huoletta pitkän aikaa.
Kansi melkein irrotettuna... Täytyy olla tyytyväinen kun asensin tallin kattoon H-palkin ja siellä liikkuu 2 tonnin Sveron siirtovaunu.. helpotti kannen irrottamista JONKIN verran varsinkin kun tuo olkapää odottaa korjaamista...
Kansi irroitettuna
Taitaapi olla niin, että ainakin kuuluisat öljyrenkaat on tästä laitteesta letannut.. kuvasta näkee kuinka sylinterin yläreunassa on öljyä ja kansi oli likainen... Sylinterit muuten näytti hyvältä tosin en vielä ehtinyt ottaa alakertaa auki, joten sitten kun sen ehdin tehä ollaan taas paljon viisaampi....
Viimeinen muokkaaja, tumpa79 pvm La Marras 28 2009, 19:50, muokattu 1 kertaa
tumpa79- Viestien lukumäärä : 19
Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu
On sitä pahemman näköisiäkin projekteja nähty.Komeat etuset. 20 vuoden lika ei oikein hyvin lähde painepesurilla ,eikä pesuaineetkaan aina auta. Kuumavesipesuri olis paras.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu
Alfa Kem OPA I E
http://www.alfa-kem.fi/etusivu/tuotteet/alfa+teollisuuskemikaalit/puhtaanapito/
http://www.alfa-kem.fi/etusivu/tuotteet/alfa+teollisuuskemikaalit/puhtaanapito/
_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä- David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 62
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne
Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu
Wurtilla todella tehokas aine TEHOPESU käytämme sitä töissä kun pesemme likaisia laitteita.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu
wurthin pineline tehopesu ainetta on kovasti kehuttu ja itselläkin yks pönttö oottamassa ja kunnon kuumavesi pesuri täältä löytyy joku ammatti mallin kärsseri ja sillä on kyllä törky lähtenyt ilman pesuaineitakin.. saipa sillä raktorin kylestä maalitkin irti sen kanssa pitää oikeasti varoa mihin sohii
ja hyvä muuten että saatiin tänne projekti kertomuksiakin
ja hyvä muuten että saatiin tänne projekti kertomuksiakin
massikka_mies- Ylläpito
- Viestien lukumäärä : 445
Paikkakunta : Ylämaa
Homma etenee
Tänään otin öljypohjan pois, irrotin männät ja kas nelospytys ylimmäinen rengas oli antautunut... Ainoastaan ykköspytyn kiertokangen laakeriliuskassa oli "jälkeä" muut olivat mielestäni hyvät. Samoin kampiakselin kaulat oli mielestäni kunnossa tosin en ehtinyt niitä kunnolla katsomaan ja kuvat niistä on huonot... otan paremmat kuvat kun ehdin mutta luulenpa ettei tarvitsisi muuta kuin rengastaa ja laakeroida mutta viisaammat neuvokoon. Ykköspytyn seinämässä oli jälkiä mutta niistä en nyt tähän hätään ehtinyt ottaa kuvia. Kuvien laatu on muutenkin vähän huono mutta vika ei ole kamerassa vaan kuvaajassa ja tallin kehnossa valaistuksessa.
Ykkös ja kakkospytyn männät. Laakeriliuskan jälki vasemmassa kiertokangessa.
kolmos ja nelospytyn männät kiertokankineen
Kampiakselin kaulat
Kampiakselin kaulat
Tästä homma jatkuu taas kun työt helpottaa, pyttyjen jäljistä otan kuvat kun ehdin, jotta voi alkaa miettiä meneekö pelkällä hoonauksella... mutta kommenttoikaa ihmeessä niin ei tarvi yksin kirjoitella
Ykkös ja kakkospytyn männät. Laakeriliuskan jälki vasemmassa kiertokangessa.
kolmos ja nelospytyn männät kiertokankineen
Kampiakselin kaulat
Kampiakselin kaulat
Tästä homma jatkuu taas kun työt helpottaa, pyttyjen jäljistä otan kuvat kun ehdin, jotta voi alkaa miettiä meneekö pelkällä hoonauksella... mutta kommenttoikaa ihmeessä niin ei tarvi yksin kirjoitella
tumpa79- Viestien lukumäärä : 19
Kysymys viisaamille????
Ehdin tänään ottamaan kuvat sylintereistä ja kuten kuvista näkyy jokaisessa sylinterissä oli kuvanlaiset jäljet eli jotain ylimääräistä on sylintereissä tapahtunut. Kysymys kuuluukin pystyykö hoonauksella vielä tekemään kelpo pelin vai pitäiskö porauttaa. Kyseiset jäljet tuntuvat selvästi sormella kokeiltaessa. Itsellä ei ole oikein kokemusta hoonauksesta kun aikaisemmissa traktoreissa ei ole tarvinnut muuta kuin vaihtaa putket, jotenka apua otetaan mielellään vastaan
tumpa79- Viestien lukumäärä : 19
Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu
Joo,onpa hyvä kuva,tästä asiasta olen aina yrittänyt puhua,että kannattais vaihtaa ne alkuperäiset männänrenkaat ja öljyrenkaat uusiin,ne ÖLJYRENKAAT nimenomaan on ne jotka tuon saa aikaan,jos koneella ei keritä ajaa kun noin 5000 h,silloin naarmut on pienet,tuollaisilla sylintereillä on ajeltu sen 10000-15000h minun kokemuksen pohjalta.
Siitä on korjaamokirjassaki maininta,että öljyrenkaat vaihtuu c mallin renkaiksi myöhemmin ,tuo liuskarengas oli todella huono keksintö.
Jos hoonaat sen raskaasti,kyllä siitä moottori tulee,mutta ei tehdasarvoja täyttävää,mutta öljynkulutuski tippuu ihan minimaaliseksi,olen niitä useampia hoonata pöllyyttäny sileäksi.
On erittäin pölynen homma,ja vaatii hyvän hoonin.
Jos haluat koneestasi hyvän,porauta ihmeessä,noin 40 euroa per reikä,ja männät noin 80 e kpl Bepcolaisena,ja samalla sylinterin tasopinnasta pieni lastu pois.
Omassa 1690 koneessa oli samanlaiset sylinterit,kyllä siitä ihan käypä peli tuli hoonaamalla,mutta ei mittoja täyttävä,mutta kun kerkiän,ja saan rahoituksen siihen, hommaan toisen lokin,mistä porautan ja teen moottorin viimeisen päälle.
Tuon 1594 tein porauttamalla,siitä tuli niinkuin uusi moottori.
Tämä on se homma,mistä Markulleki olen monesti maininnu,nuo öljyrenkaat pilaa moottorin.
Siitä on korjaamokirjassaki maininta,että öljyrenkaat vaihtuu c mallin renkaiksi myöhemmin ,tuo liuskarengas oli todella huono keksintö.
Jos hoonaat sen raskaasti,kyllä siitä moottori tulee,mutta ei tehdasarvoja täyttävää,mutta öljynkulutuski tippuu ihan minimaaliseksi,olen niitä useampia hoonata pöllyyttäny sileäksi.
On erittäin pölynen homma,ja vaatii hyvän hoonin.
Jos haluat koneestasi hyvän,porauta ihmeessä,noin 40 euroa per reikä,ja männät noin 80 e kpl Bepcolaisena,ja samalla sylinterin tasopinnasta pieni lastu pois.
Omassa 1690 koneessa oli samanlaiset sylinterit,kyllä siitä ihan käypä peli tuli hoonaamalla,mutta ei mittoja täyttävä,mutta kun kerkiän,ja saan rahoituksen siihen, hommaan toisen lokin,mistä porautan ja teen moottorin viimeisen päälle.
Tuon 1594 tein porauttamalla,siitä tuli niinkuin uusi moottori.
Tämä on se homma,mistä Markulleki olen monesti maininnu,nuo öljyrenkaat pilaa moottorin.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu
Ihan noin otti silmään, että laitappa teippi tuohon mutkaraudan öljyreikien päälle, ettei menisi kovin paljoa paskaa sinne öljykanavaan.
Jos et nyt erikseen pura koko konetta ja pese kanavia.
Jos et nyt erikseen pura koko konetta ja pese kanavia.
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
koneremppa
tumpa79 kirjoitti:Ehdin tänään ottamaan kuvat sylintereistä ja kuten kuvista näkyy jokaisessa sylinterissä oli kuvanlaiset jäljet eli jotain ylimääräistä on sylintereissä tapahtunut. Kysymys kuuluukin pystyykö hoonauksella vielä tekemään kelpo pelin vai pitäiskö porauttaa. Kyseiset jäljet tuntuvat selvästi sormella kokeiltaessa. Itsellä ei ole oikein kokemusta hoonauksesta kun aikaisemmissa traktoreissa ei ole tarvinnut muuta kuin vaihtaa putket, jotenka apua otetaan mielellään vastaan
Hienoa tumpa että olet saanut tarinan ja kuvat aikaiseksi itselläni on 1390:ssä sama homma esillä kunhan Joulut on lusittu.
case 1390- Viestien lukumäärä : 29
Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu
Hyvinhän remppa näyttää edistyvän
JMV- David Brown : 880 Implematic
Viestien lukumäärä : 193
Ikä : 32
Paikkakunta : Pöytyä
1390 remppa vihdoinkin aloitettu
No niin tulipas sitä sikaa taas syötyä tarpeeksi!!!! . Kinkkua sulatellessa ajattelin pikaisesti taas käydä tallissa taavetin kimpussa, jottei parisuhde pahasti rakoilisi . Tällä kertaa kävin hytin kimppuun, koska katkaisurata on vasta työn alla. Hytistä purin lokasuojan verhoilut(jämäkästi oli engelsmanni liimaillut kiinni), lattian kumimaton ja haisevat eristeet sekä kojetaulun kokonaisuudessaan. Korjauslistalla oli tuo vuotava Orbitooli joten onkohan vaikea yrittää ite korjata vai laittaako suosiolla alihankintaan . Lisäksi halukkaat saa antaa vinkkejä tuohon traktorin katkaisuun, onko esim tuolla hytin alla jotain irrotettavia pultteja, korjauskirjaa kun ei ole niin olsi kiva välttää ikäviä yllätyksiä. KIITOKSET vastauksista etukäteen homma jatkuu taas heti kun kynnelle kykenetään JA KAIKILLE HYVÄÄ UUTTA VUOTTA....
tumpa79- Viestien lukumäärä : 19
Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu
Tuohon hytin sivutopppauksien liimajäänteiden poistoon löysin aineen jolla lähtee liimajäänne todella hyvin pois.
CRC:llä ja Wurth:illa on spraypullossa aine nimeltään tiivisteiden poistoaine, aine on vaahtomaista, joten pysyy pystysuoralla pinnallakin tosi hyvin.
Ensin suuremmat vaahtomuovin jäänteet pois ihan porakoneeseen liittettävällä nailonlaikalla
Vaahtoa pintaan ja vartin vaikutusaika, sen jälkeen lähtee muovisella lastalla ihan puhtaaksi, eikä vahingoita maali pintaa, eikä pahemmin käryä.
Aikaisemmissa jutuissa on ollut millä saisi tuon liimäjäämän pois, kaikkea on kokeiltu liuottimista sikleihin jopa tultakin taidettu koettaa.
Kyseinen aine kyllä helpottaa hytin sivupeltien puhdistusta huomattavasti, kannattaa kokeilla.
CRC:llä ja Wurth:illa on spraypullossa aine nimeltään tiivisteiden poistoaine, aine on vaahtomaista, joten pysyy pystysuoralla pinnallakin tosi hyvin.
Ensin suuremmat vaahtomuovin jäänteet pois ihan porakoneeseen liittettävällä nailonlaikalla
Vaahtoa pintaan ja vartin vaikutusaika, sen jälkeen lähtee muovisella lastalla ihan puhtaaksi, eikä vahingoita maali pintaa, eikä pahemmin käryä.
Aikaisemmissa jutuissa on ollut millä saisi tuon liimäjäämän pois, kaikkea on kokeiltu liuottimista sikleihin jopa tultakin taidettu koettaa.
Kyseinen aine kyllä helpottaa hytin sivupeltien puhdistusta huomattavasti, kannattaa kokeilla.
Taavetti996- Galleria moderaattori
- David Brown : 996 4WD
DBTCF:n jäsen nro : 12
Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Urjala
Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu
Orbitroliin löytyy korjaussarja:o-renkaat ,pikku stefa ja 6kpl jousilevyjä.Tarvii ammattimiehen apua ,erikoistyökalun muodossa että saa kaiken paikoilleen.
Katkaisussa ei ole mitään ihmeellistä, kunhan rauhassa katsele,että kaikki tarpeellinen on irrroitettu.
Katkaisussa ei ole mitään ihmeellistä, kunhan rauhassa katsele,että kaikki tarpeellinen on irrroitettu.
Vieraili- Vierailija
Halki, poikki ja (pinoon)
Sainpas jotain tehtyä pitkästä aikaa taavinkin eteen. Pakkasta on pitänyt sen verran, että meikäläinen lähti ennemmin metsään sahan kanssa kuin jäädyin kaljan kanssa tallissa . Sain vihdoin ja viimein katkaisupukin valmiiksi, siitä tuli säädettävä ja kehtoon kiinnitettäävä, joten etuakselia ei tarvinnut lukita ja takaisin liittäminen pitäisi olla helppoa.
katkaisupukki by homemade
menihän se lopulta poikki. ainoastaan hytin alla olevat kiinnityspulttien kanssa oli hieman vääntämistä muuten katkesi yllättävän kivuttomasti.
Kysymys taas viisaammille MIKÄ on tuo ruskea letku kuvassa katkaisussa en katsonut mistä se lähti irti??? eli tuo mikä tulee kytkimen käyttöakselin oikealta puolelelta...
Tästä homma jatkuu taas kun työt helpottaa...
katkaisupukki by homemade
menihän se lopulta poikki. ainoastaan hytin alla olevat kiinnityspulttien kanssa oli hieman vääntämistä muuten katkesi yllättävän kivuttomasti.
Kysymys taas viisaammille MIKÄ on tuo ruskea letku kuvassa katkaisussa en katsonut mistä se lähti irti??? eli tuo mikä tulee kytkimen käyttöakselin oikealta puolelelta...
Tästä homma jatkuu taas kun työt helpottaa...
tumpa79- Viestien lukumäärä : 19
Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu
Joo,poikkihan se on ,itse olen tuon katkaisun tehny hieman erilailla,mutta onnistuuhan se noinki,näyttäs jääneen vo-painelaakerin voiteluputki irroittamatta,jonkinverran on öljyä kytkinkopassa,lieneeköhän tullu perästä päin vai moottorista.
Vieraili- Vierailija
Koneremppaa
Kunnollisen pukin olet rakentanut lukitukset, säädöt ja kaikki. Itse tuossa aamupäivällä tein vastaavanlaista projektia, tosin ilman noita sinun hienouksia. Korkeussäätö kyllä minultakin löytyy mutta etupää täytyy jäykistää kiiloilla. Hienoa että jaksat laittaa kuvia ja kokemuksiasi meille muillekkin luetavaksi ja katseltavaksi.
case 1390- Viestien lukumäärä : 29
1390 remppa vihdoinkin aloitettu
velimhan kirjoitti:Joo,poikkihan se on ,itse olen tuon katkaisun tehny hieman erilailla,mutta onnistuuhan se noinki,näyttäs jääneen vo-painelaakerin voiteluputki irroittamatta,jonkinverran on öljyä kytkinkopassa,lieneeköhän tullu perästä päin vai moottorista.
Miten olet velimhan itse katkaisun tehnyt ?
case 1390- Viestien lukumäärä : 29
Taavetin katkaisu
Minulla on tapana katkaista taavit heti lohkon jälkeisestä saumasta.Yritän laittaa 1690 kuvan liitteeksi.[img][/img].No joo kuvan lähetys on jotain muuta kuin taavettitekniikkaa.Täytyy vähän perehtyä lisää tähänkin puoleen harrastusta.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
1390 remontti
Kiitoksia hienoista kuvista ja selkeästä kerronnasta. melko tuoreena 1290:n omistajana, tyytyväisenä, saattaa olla sama projekti edessä tulevaisuudessa.
jtn- Viestien lukumäärä : 4
Ikä : 63
Paikkakunta : Turku / Iniö
Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu
Joo,katkaisen suoraan siitä moottorin takaa kuutoset ja neloset pykälittäin,tuo kytkinkoppa jaa siitä kiilaliitoksesta peräpäähän kiinni ja runko sitten katkiaa vähän taempaa tuosta saumasta mistä kuvassa on koko homma poikki,mutta onnistuu se noinki,ei siihen yhtä oikeaa tapaa ole,muistaakseni korjaamokirjoissaki on tuo tässä jutussa kuvattu malli neuvottu noin nelosten katkaisuun.
Vieraili- Vierailija
Lisää juttua/kuvia
Projekti etenee hitaasti kuin mummo lumessa. Tosin ei tätä remonttia hampaat irveessä tehdäkkään, tarkoitus olis jos sitten keväästä sais savut pakoputkesta. Talvi on ollut tällä kertaa mielenkiintoinen, että ensin jäätyi vesiputki ulkoa ja sen taistelun jälkeen jäätyi sisäputket. Eipä ollu tällaistäkään tapahtunut viiteen vuoteen. Samalla tuli tehtyä vakaa päätös siitä, että eristän tuon tallin, jotta olisi edes hieman kivempi "harrastaa". Taavin eteen olen sen verran ehtiny aikaa antamaan, että kytkimen vauhtipyörineen sekä ohjaustehostimen ja kampiakselin siivapyörän purin pois. Lisäksi keulapumpun irroittamisen kanssa kävi sellainen hauska tapaus, että pitkästä aikaa sai käydä hakemassa uuden työkalusarjan.. eipä ole ennen tarvinnut tuumakoon kuusiokoloavaimia Seuraavaksi lohko onkin valmis nostettavaksi omavalmiste moottoripukille, jossa puran kaikki loput hilppee ja sitten lohko kansineen lähteekin koneistamolle. Tuosta kytkimen purkamimisesta saa taas antaa vinkkejä ja ohjeita. Ennen kuin otin asetelman irti vauhtipyörästä lukitsin ajovoimanoton irroitusvivut. Miten purkaminen tästä eteenpäin, jos haluaa vaihtaa/tarkistaa ajolevyn. Tarviiko erikoistyökaluja vai saako prässillä purettua. Kaikki vinkit ja ohjeet otetaan kiitollisena vastaan.
Taisi löytyä syy mistä öljyä tulee kytkinkoppaan
Voimanotonlevy oli hyvässä kunnossa
Omavalmiste moottoripukki
Taisi löytyä syy mistä öljyä tulee kytkinkoppaan
Voimanotonlevy oli hyvässä kunnossa
Omavalmiste moottoripukki
tumpa79- Viestien lukumäärä : 19
Lisää juttua
Laitetaanpa tännekkin foorumille taas pitkästä aikaa tekstiä.. Taavetin lohko ja kansi ovat tällähetkellä koneistamossa, jotenka osia odotellesssa tuntuu odottavan aika pitkältä . Kysymys kuuluukin moottorin ajoitus rattaista. Kuvaan on punaisella vahvistettu ajoitusrattaiden merkit ja ainakin minusta merkit eivät kyllä olleet korjaamokirjan mukaisesti.. tai sitten jotain meni taas "ohi"
tumpa79- Viestien lukumäärä : 19
Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu
Muutaman kerroksen ,kun pyörittää konetta ,niin kyllä merkit jossain vaiheessa pitäis tulla kohilleen.Eihän ne jokaisella kierroksella osu kohilleen. Jos ne ei ollenkaan osu ,niin sitten on väärin kasattu. Siinä tapauksessa vaatii sen keskimmäisen pyörän irroituksen,sitten vain merkit kohalleen.
Vieraili- Vierailija
Vs: 1390 remppa vihdoinkin aloitettu
Luultavasti ei ole muutavailla kuin paljon pyöritystä.
Muistan kun 11 vuotta sitten tehtiin 565 valmettiin koneremontti, niin siinäkin sai pyörittää ihan s...nasti moottoria ennen kuin kaikki merkit osui kohdalle.
Edit. piti oikein korjauskirjasta katsoa kierrosten määrä: kampiakselia pyöritettävä 134 kierrosta jotta kaikki ajoitusmerkit saadaan kohdakkain Ei siis muisti pettänyt...
Muistan kun 11 vuotta sitten tehtiin 565 valmettiin koneremontti, niin siinäkin sai pyörittää ihan s...nasti moottoria ennen kuin kaikki merkit osui kohdalle.
Edit. piti oikein korjauskirjasta katsoa kierrosten määrä: kampiakselia pyöritettävä 134 kierrosta jotta kaikki ajoitusmerkit saadaan kohdakkain Ei siis muisti pettänyt...
Jyryytin- David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 571
Paikkakunta : Kokkola
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» 25d kytkin remppa
» BD 990 implematics remppa
» 995 kytkin remppa.
» 880 implen kytkin remppa
» 1490 Kytkin remppa
» BD 990 implematics remppa
» 995 kytkin remppa.
» 880 implen kytkin remppa
» 1490 Kytkin remppa
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa