implematic880
+2
jusape
Pakki
6 posters
Sivu 1 / 1
Vs: implematic880
Vaikuttais olevan huohotusputki tukossa. Venttiilikopan kannessa keskellä on huohotusputki, irrota ja puhdista että pääsee höyryt esteettä ulos. Onko putki johdettu ilmanputsariin. Näin ainakin omassa on
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: implematic880
juu ei ole tukossa..mutta neste on hävinnyt ja öljy lisääntynyt...uus kannen tiiviste vaidettu toissa kesänä..mikäpä neuvoks..
implematic- Vierailija
Vs: implematic880
Tulikos kannen jälkikiristys tehtyä ensimmäisen kunnolla lämpimäksi käytön jälkeen, ja toisen kerran mielellään 50-100h käytön jälkeen ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: implematic880
Noinhan se monasti menee. On monia tee se itse miehiä jotka käyvät innolla remonttiin ilman riittävää asiantuntemusta. Repästään vain kansi irti ja uutta tiivistettä peliin mutta kokonaishallinta ei ole näpeissä. Olen useita tiivistteen vaihtajia jututtanut eivät ole kuulleetkaan mistään jälkikiristyksistä. Toinen on ettei välitetä tarkastaa nesteitä ennen kuin kone on kiehuttanut tiivisteen hajalle. Kas kun kyseessä ei ole höyrykone.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: implematic880
Juu, mitä todennäköisimmin kannen raosta se vesi tirsuu, varsinkin jos se on viimeisiä kasikasikymppejä joissa moottori kolmisylinterinen. Ei käy selville viesteistä niin pitää arvata. Nelisylinterisen kanssa se vuoto saattaa olla myös sylinteriputkien alapään tiivisteissä. Täällä on juuri vastaavanlainen tapaus meneillään paukkuzetkean kanssa. Huonoja nuo tiivisteet kun jo 60v jälkeen alkaa vuotamaan.
Kannen joutuu joka tapauksessa käyttämään auki. Ennen uuden tiivisteen laittoa kannattaa mittailla kannen suoruus. Hyvällä viivottimella ja liuskamitalla se onnistuu. Kympin tai viidentoista liuska jos ei mene mistään kannen ja liniaarin väliin, niin on riittävän suora. Ja kannenhan pitää olla puhdas kaikista tiivistejäämistä tämän operaation aikana.
Kansi ja ölypohja kun on irti, niin alapään tiivisteiden tarkastaminen käy näppärästi tarkkailemalla veden tippumista putkien seutuvilta. Pahvi tai vaneeri kampikaammion alla kerää tippeet talteen. Toimitusta voi nopeuttaa laskemalla vedet kokonaan pois ja panemalla pari litraa Fairyllä terästettyä vettä tilalle lohkoon.
Kannen joutuu joka tapauksessa käyttämään auki. Ennen uuden tiivisteen laittoa kannattaa mittailla kannen suoruus. Hyvällä viivottimella ja liuskamitalla se onnistuu. Kympin tai viidentoista liuska jos ei mene mistään kannen ja liniaarin väliin, niin on riittävän suora. Ja kannenhan pitää olla puhdas kaikista tiivistejäämistä tämän operaation aikana.
Kansi ja ölypohja kun on irti, niin alapään tiivisteiden tarkastaminen käy näppärästi tarkkailemalla veden tippumista putkien seutuvilta. Pahvi tai vaneeri kampikaammion alla kerää tippeet talteen. Toimitusta voi nopeuttaa laskemalla vedet kokonaan pois ja panemalla pari litraa Fairyllä terästettyä vettä tilalle lohkoon.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: implematic880
mikähän on kannen pulttien kiristys järjestys 880 imple 4 pyttynen.?
-63 880 imple- Viestien lukumäärä : 1
Vs: implematic880
Ei näköjään kukaan viitsi vastata. Jos tarkempaa tietoa ei ole niin keskeltä alkaen ristikkäin päitäkohti edeten.
Muistaakseni ainakin 885 - 1210 kirjassa on kannenn kiristys ohjeet
Muistaakseni ainakin 885 - 1210 kirjassa on kannenn kiristys ohjeet
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: implematic880
Hups, onpas jäänyt huomaamatta. No, mutta jatketaan siitä mihin Metsä lopetti. Linkin takana on Implein korjauskirja. Sivulla 12 on momentit ja 35 kannen kirimisjärjestys. Kiristys tehdään esitetyssä järjestyksessä kolmessa vaiheessa 30, 60 ja 90 lbft (4, 8.3 ja 12.4 kpm). Säädetään myös venttiilit. Käytetään kone lämpimäksi ja suoritetaan ensimmäinen jälkikiristys ja venttiilien säätö. Sitten 10-20 tunnin ajon jälkeen toinen jälkikiristys ja venttiilien säätö. Jälkikiristykset tehdään annetussa järjestyksessä yhdelle ruuvile tai mutterille kerrallaan siten, että nytkäytetään aukipäin pikkaisen ja vedetään annettuun kireyteen (90 lbft). (Näin siksi, että varmasti kaikki tulevat yhtä kireälle mahdollisimman hyvin, lepokitka on suuremoi kuin liikekitka).
Näin siis kirjassa joka on saarivaltion kielinen, mutta pitää kyllä sisällään kaiken näiden traktorien korjaamiseen liittyvän. Sitten seuraavan öljynvaidon yhteydessä tietysti voi vielä kerran kokeilla tiukkuutta. Kirjassa neuvottiin myös pistämään asennuksen yhteydessä jotain kansipahviliimaa väliin.
https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDUERrOUJUbVlIXzA
Oiskohan se tässä
Näin siis kirjassa joka on saarivaltion kielinen, mutta pitää kyllä sisällään kaiken näiden traktorien korjaamiseen liittyvän. Sitten seuraavan öljynvaidon yhteydessä tietysti voi vielä kerran kokeilla tiukkuutta. Kirjassa neuvottiin myös pistämään asennuksen yhteydessä jotain kansipahviliimaa väliin.
https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDUERrOUJUbVlIXzA
Oiskohan se tässä
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: implematic880
Yksi asia kannatta vielä mainita, sylinteriputkien korkeus lohkon yläpintaan nähden on tärkeä seikka kansitiivisteen kestävyyden kannalta. Korkeus pitää olla oikea ja kaikki putket pitää olla samalla korkeudella.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: implematic880
Tuohon putkikorkoon, Nuffis ohjearvo on 0.08-0.15mm yli ja keskinäinen ero saa olla 0.03mm, noin niinku viitteenä asiaan
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa