1390 - 1982 JARRUT
4 posters
Sivu 1 / 1
1390 - 1982 JARRUT
Heintallista löyty muutaman vuoden käyttämättömänä olliut 1390 4-veto kone käy ja kaikki muu toimii mutta minkäänlaisia jarruja ei pelissä ole.
edellinen käyttäjä kertoi niiden häipyneen jo vuosia sitten
miten kallis remontti on uusia taaviin jarrut. Itse en osaa tehdä ja hinta arviota tarvisin.
edellinen käyttäjä kertoi niiden häipyneen jo vuosia sitten
miten kallis remontti on uusia taaviin jarrut. Itse en osaa tehdä ja hinta arviota tarvisin.
Herman- Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Muurame
Vs: 1390 - 1982 JARRUT
Jos ei ole muuta uusittavaa kuin jarrupinnat hintaa tulee 30-40e ja työt sitten vielä päälle jos ei itse tee.Herman kirjoitti:miten kallis remontti on uusia taaviin jarrut. Itse en osaa tehdä ja hinta arviota tarvisin.
Muista sitten sitoa esim. paksulla rautalangalla tasauspyörästön lukon poljin pohjaan, jotta holkki ei tipu takasiltaan, kun vetää lonkan pois.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
erkki
Olisiko ongelma sylintereissä? Jos on joskus lisätty väärän tyyppistä jarrunestettä niin turpoaa ja likoaa alkuperäiset tiivisteet pilalle. Hihnat kestää normaaliajossa tuhansia tunteja.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1390 - 1982 JARRUT
Eikös 1390:pissä ole jo ne leveämmät jarruhihnat kuin näissä pienemmissä? Ainakin ne kapeanmallin hihnat tuppaa kulumaan jos joutuu useasti isoilla kuormilla jarruttelemaan.
Tiedän minäkin pari tapausta että on käytetty vääränlaisia jarruöljyjä ja tiivisteet ovat kovettuneet pilalle, mutta luulisi että tähän päivään mennessä olisi jo opittu että minkälaatuista öljyä siellä pitää olla.
Tiedän minäkin pari tapausta että on käytetty vääränlaisia jarruöljyjä ja tiivisteet ovat kovettuneet pilalle, mutta luulisi että tähän päivään mennessä olisi jo opittu että minkälaatuista öljyä siellä pitää olla.
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: 1390 - 1982 JARRUT
Niin ja näitä osiahan on tietysti jostain saatavissa. niin jarrusylintereitä kuin "hihnoja" ja muita jarru osia.
Löytyi sieltä navetanvintistä viellä 880 "implematik" vuodelta 1962 tai jotain.
880 on viimeksi ollut käynnissä 2005 jolloin lähti vintinsillalta mäkistartilla henkiin kun jäähdytys nesteet oli laitettu koneeseen sisään.
Ja viimeisenä vanha sampo leikkuupuimuri säkki malli ja 1100 kuutioisella pensakoneella .... Huh Huh....
on siinnä huollettavia kerrassaan.
Löytyi sieltä navetanvintistä viellä 880 "implematik" vuodelta 1962 tai jotain.
880 on viimeksi ollut käynnissä 2005 jolloin lähti vintinsillalta mäkistartilla henkiin kun jäähdytys nesteet oli laitettu koneeseen sisään.
Ja viimeisenä vanha sampo leikkuupuimuri säkki malli ja 1100 kuutioisella pensakoneella .... Huh Huh....
on siinnä huollettavia kerrassaan.
Herman- Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Muurame
Vs: 1390 - 1982 JARRUT
Joo,päivän homma on jos laittaa uudet jarrupinnat,takasillan puoleiset vetoakselin stefat ja jarrusylinterit siihen koneeseen,jos huoltomiehellä sen teettää,niissähän pitää olla se jarruöljy järjestelmässä,ei jarruneste,eikös se 1390 ollut sillä kapeammalla kengällä,jotain 70 mm,ja vasta 1394 noin 90 millin kengällä,viime lauantaina tein vastaavan homman 1394 nelikkoon.
Osia löytyy www.konekorjaamo.fi Juha Marjakangas
Osia löytyy www.konekorjaamo.fi Juha Marjakangas
Vieraili- Vierailija
Vs: 1390 - 1982 JARRUT
Hetkinen!!! Jarruöljy järjestelmä ... mikä se on eikö normi jarruneste kelpaaa.
Herman- Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Muurame
Vs: 1390 - 1982 JARRUT
Pitää olla sitä vihreetä citroenin hydrauli-öljyä. Mineraaliöljyä. Ite käytän tavallista halpaa automaattilaatikkoöljyä, en suosittele sitä vaan ihan sitä vihreetä mitä kuuluu.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa