990 selesmatic polttoainetankki
5 posters
Sivu 1 / 1
990 selesmatic polttoainetankki
Täällä ilmoittautuu uusi Taavetin omistaja, ongelma olisi mistä löytää polttoaine tankki mahdollisesti uusikin, verkosta en löytänyt, onko joku mf tankki ym sovelluskelpoinen tähän ? Samallahan olisi varmaan hyvä katsoa takavalojen toimimattomuus kun pääsisi "koelaudan" taakse näkemään johdotusta ja asentaa virtalukko.
mikapylk- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 8
Vs: 990 selesmatic polttoainetankki
Minulla on ylimääräinen implematcin tankki. Selectamaticeissa taitaa olla kahdenlaisia tankkeja, toisissa on imuputki tankin yläreunasta tankin pohjaa kohti, mutta minusta vanhemmissa on pohjassa yhde putkea varten samoin kuin implematicissa. Tässä minun tankissa on pohjassa putken yhde. Saat sen ilmatteks jos käyt hakemassa. Jos pitää lähettää matkahuollolla, niin perin lähetyskulut.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 selesmatic polttoainetankki
Kiitoksia tarjouksesta, tässä mallissa näytti meno ja paluu tulevan molemmat omina liitoksinaan tankin yläreunasta. Koitan viellä liittää kuvan
mikapylk- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 8
kuva
[
url=https://servimg.com/view/19804265/7][/url]
mikapylk- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 8
Vs: 990 selesmatic polttoainetankki
Onko tuossa tankissa niin paha vika, ettei sitä kannata korjata?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990 selesmatic polttoainetankki
Vein tänään ammattikoululle arvioitavaksi, lupasivat hitsata uuden pohjan missä oli monia vuotokohtia
mikapylk- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 8
Vs: 990 selesmatic polttoainetankki
Mitenkähän tankki voi? kyllähän tuollaisen luulis kuntoon saavan se kuka taitaa...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 990 selesmatic polttoainetankki
Vähän hitaan nihkeälle tuntuu, kun viellä ei ole kuulunut mutta eiköhän se siellä aikanaan valmistu...toivottavasti
mikapylk- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 8
Vs: 990 selesmatic polttoainetankki
Löytyykö muuten näihin keksintöihin suomenkielisiä korjaus ja käyttöohjekirjoja mistään, vai onko Lontoon kielellä kaikki ? Toinen asia "vaikka nämä nyt varmaan väärällä palstalla" mitenköhän kulkineen rekisteröinti mahtaa pääpiirteittäin tapahtua, edellinen omistaja tilasi historian kansallisarkistosta valmiiksi? Sähköt teinkin jo uusiksi, sai valot ym sähköt pelaamaan. Käsijarru olisi viellä ainakin hyvä jo ihan muutenkin saada lukittumaan oman turvallisuudenkin kannalta.
mikapylk- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 8
Vs: 990 selesmatic polttoainetankki
Suomenkielisiä korjaamo käsikirjoja ei löydy. Joka vuosi pidettiin huoltokursseja koskien eri osakokonaisuuksia ja kaikki kursseille osallistuvat David Brown huoltomiehet saivat kurssien aikana runsaasti A4 kokoisia papereita joissa oli kuvia, toimintaselityksiä, vianetsintäohjeita ja säätöohjeita ja-mittoja käsiteltävänä olevista aiheista. Purku ja kasausohjeet hoidettiin siten, että kurssin aiheena oleva traktori purettiin ja kasattiin tarvittavassa laajuudessa osallistujien ja opettajan toimesta. Opitut tiedot täydennettiin jatkuvasti toimitettavilla teknisillä tiedotteilla joissa kerrottiin muutoksista rakenteissa, säätöohjeissa ja korjaustavoissa. Suomenkielisiä käyttöohjekirjoja voi hankkia seuraavasta osoitteesta http://www.ohjekirja.org/
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 990 selesmatic polttoainetankki
Jos kilvistä postettu joskus aikoinaan, noin -96 tai ennen, niin selvitys omistushistoriasta min 10v ajalta, tai jos paperit löytyy, niin yhteneväinen luovariketju omistajalta toiselle.
(paperittomassa koneessa tuo 10v omistusajan selvitys on minimi, etua on, mitä pidemmältä ajalta saa selvityksen tehtyä )
Uudelleenrekisteröintikatsastuksessa ( jos konetta ei löydy TRAFIn tiedostoista ) haluavat yleensä nähdä koneen konttorilla, identiteetin varmistamiseksi, eli siis että se muistuttaa traktoria joka kyseessä ja runkonumeron. Tekniseen kuntoon ei puututa.
Eli ei siis trailerilta jai kuorkin lavalta tarvitse edes pois siirtää.
(paperittomassa koneessa tuo 10v omistusajan selvitys on minimi, etua on, mitä pidemmältä ajalta saa selvityksen tehtyä )
Uudelleenrekisteröintikatsastuksessa ( jos konetta ei löydy TRAFIn tiedostoista ) haluavat yleensä nähdä koneen konttorilla, identiteetin varmistamiseksi, eli siis että se muistuttaa traktoria joka kyseessä ja runkonumeron. Tekniseen kuntoon ei puututa.
Eli ei siis trailerilta jai kuorkin lavalta tarvitse edes pois siirtää.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 selesmatic polttoainetankki
Kiitos todella selventävistä vastauksista, taidan katsella tuota käsijarrua vasta kevään puolella kun "piha asennuskelit" paranee. Sen puolin olen onnellisessa asemassa että voin ajaa taakon Konttorille kun se sijaitsee noin 300-400 metrin päässä kotoa, kunhan tietty tankin saa paikkuusta.
mikapylk- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 8
Vs: 990 selesmatic polttoainetankki
Tuo "noin" -96 johtuu siittä, että niillä paikkeilla tehdyt, ja aiemmat kilvistä poistot ei näy AKEn tietokannassa koneella
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990 selesmatic polttoainetankki
Käsijarru on helppo korjata jos kengät vaan pitää ja kahva ei pysy ainoastaan lukossa,otat sen lukkopalan irti,teet saman paksusesta raudasta sinne samnlaisen palan ja laitat paikoilleen,toki reijän se pala vaatii.
Ensin vaihdoin ite purku raksasta itselle ehjän,kun se kului tein ite sinne paremman,pahinta siinä on ahdas väli missä pitää touhuta mutta kyllä sen sinne saa.
Tarpeeksi kun muistaa sitä liukua rasvailla niin se auttaa että ei tarvi liian usein vaihtaa,pätee myös kaikkeen muuhunkin liikkuvaan mitä vanhoissa koneissa on, jos kuivana ne siellä hinkkaa ja hankaa on ne aika nopeasti väljiä.
Ensin vaihdoin ite purku raksasta itselle ehjän,kun se kului tein ite sinne paremman,pahinta siinä on ahdas väli missä pitää touhuta mutta kyllä sen sinne saa.
Tarpeeksi kun muistaa sitä liukua rasvailla niin se auttaa että ei tarvi liian usein vaihtaa,pätee myös kaikkeen muuhunkin liikkuvaan mitä vanhoissa koneissa on, jos kuivana ne siellä hinkkaa ja hankaa on ne aika nopeasti väljiä.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 990 selesmatic polttoainetankki
Noniin tankki tuli vajaan 4 viikon odottelun jälkeen, vanhan pohjapellin päälle on hitsattu (tig) rosteri sta pala joka on viety tankin puoliväliin asti, vaikuttaisi äkkiseltään katsottuna pitävän sen itsensä sisällä. Olivat viellä kuulemma helpottaneet hommiani asennuksen kanssa ja hitsanneet vastakappaleiksi m6 mutterit valmiiksi tankin kiinnikkeisiin kiinni. No eipä ne mutterit ollu osunut ihan reikien kohdalle joten eihän sinne pulttejen saanut menemään kuin yhden ja senkin aika vinoon heh. Siinä sitten muuta auttanut kuin porata m6 pois ja viilata loppu räveet, kiinnittää tankki (läpipulteilla) alkuperäisellä tyylillä.se siitä...
Toiseen asiaan mistäköhän tähän malliin 990 selematic -1966 Löytäisi keulamaskiN ylä ja ala osat ja kiinnikkeet että keulamerkki järkihintaan, harmittaa kun on muuten suht koht siisti keulassa vain roikkuu omaviritteiset maskihärpäkkeet, koittelen lisätä kuvia tuossa.
Toiseen asiaan mistäköhän tähän malliin 990 selematic -1966 Löytäisi keulamaskiN ylä ja ala osat ja kiinnikkeet että keulamerkki järkihintaan, harmittaa kun on muuten suht koht siisti keulassa vain roikkuu omaviritteiset maskihärpäkkeet, koittelen lisätä kuvia tuossa.
mikapylk- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 8
Vs: 990 selesmatic polttoainetankki
Tuolla: www.davidbrownparts.com/
Jos ei sielläkään, niin Barcley Williamsilla Englannissa saattaa olla uusia osia.
Uusi keulamerkki saattaa löytyä Taavetti-klubin kaupastakin. Kysyä kannattaa ainakin.
Jos ei sielläkään, niin Barcley Williamsilla Englannissa saattaa olla uusia osia.
Uusi keulamerkki saattaa löytyä Taavetti-klubin kaupastakin. Kysyä kannattaa ainakin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa