Brown 1390 savu pohjasta
4 posters
Sivu 1 / 1
Brown 1390 savu pohjasta
Eilen ajaessa koppiin tuli kumma tuoksu ja sammutin traktorin. Kiertelin traktoria aikani, kunnes huomasin rungon pohjasta tulevan savua. Savu tuli kohdasta jossa pohjassa joku musta pyöreä suojalätkä sekä parista muustakin pohjan reijästä (suurin piirtein kohta on siinä mistä koppi alkaa, etulasin kohdalla). Traktori 4 vetoinen ja varustettu etukuormaajalla. Traktori toimi aivan normaalisti mutta ajelin sen metsästä saman tien pois. Nyt pitäisi alkaa selvittelemään vikaa. Olisiko kenelläkään ideoita tai tietoa tuohon savun alkuperään? Voisiko rungon sisällä mennä tuolla jotain sähköjohtoja? Kytkin? Ym
Maatalousharrastelija- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 1
Vs: Brown 1390 savu pohjasta
Sähköö siel ei ole. Kytkin on siinä kohdalla. Olisiko painelaakeri kuumentunut kunnolla = kytkinvivustosta puuttuu jousi joka vetää vivuston ja painelaakrin hieman irti asetelmasta, painelaakeri kun ei saa olla jatkuvalla kosketuksella paininlevyyn tai käpäliin ?
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Brown 1390 savu pohjasta
Tai sitten kuljettaja on luistattanut kytkintä pitämällä jalkaa kytkinpolkimen päällä, ehkä säätääkseen ajonopeutta. Kytkintä ei saa luistattaa jatkuvasti, se polttaa kytkinlevyt ja kytkin rupeaa "haiseman" luistatuksen aiheuttaman kuumuuden johdosta. Kuulostaa tietämättömyyden aiheuttamasta ongelmasta. Painelaakerin kiinnileikkautuminen ei mielestäni pysty aiheuttaa ohjaamoon asti tulevia "hajuja", saatikka savua. Täydellisesti vaurioitunut painelaakeri antaa lisäksi melko moista rähinää, kun poljin painetaan alas. Poltettu kytkinlevy ei ääntele mutta voi alkaa luistaa tai vaurioitua, kun kytkinlevyn kitkapinnat hajoavat kuumuudesta johtuen.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: Brown 1390 savu pohjasta
Mahdollisesti öljyä päässyt kytkimeen. Se on voinut vähän luistaa ja sitten kuumennut.
Joko stefa vuotaa koko ajan tai vain pidemmän ajon seurauksena. Tarkista moottorin ja vaihteiston huohottimien toiminta.
Joko stefa vuotaa koko ajan tai vain pidemmän ajon seurauksena. Tarkista moottorin ja vaihteiston huohottimien toiminta.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Similar topics
» david brown 1390 vs valmet 702
» David Brown 1390
» David Brown 1390 jarruremppaa
» DB 1390
» David Brown 1390 takavalot
» David Brown 1390
» David Brown 1390 jarruremppaa
» DB 1390
» David Brown 1390 takavalot
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa