mittaritaulun irroitus
4 posters
Sivu 1 / 1
mittaritaulun irroitus
Moron Taavettilaiset.Kertokaas nyt vasta-alkajalle mitenkä saan ns.mittaritaulun irroitettua helpoimmin.Traktori 990 selectamatic.Tarttis saada uusi tuntimittarinvaijeri laitettua paikoilleen.Samalla ajattelin sähkö/valokytkimiä putsailla ja vetää ehkä uusia johtoja.Vanhan vaijerin sain käsikopelolla avattua.Ongelmana on nyt tuo käsikaasun pidike mikä on rattiputkessa.Täytyykö koko rattiputki ottaa kokonaan pois??
patse64- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 1
Vs: mittaritaulun irroitus
Itse en tiedä, mut kannattaisi lukea aihealueiden ohjeet läpi ensin.
Tämä aiheosio on tarkoitettu yleisimpien kysymysten valmille vastauksille / ohjeille.
Kysymys kuuluisi tuonne traktorit osioon,
Tämä aiheosio on tarkoitettu yleisimpien kysymysten valmille vastauksille / ohjeille.
Kysymys kuuluisi tuonne traktorit osioon,
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: mittaritaulun irroitus
Jos on taavi hytillinen, niin siitä irroittelet ne ruuvit mittaritaulun päältä. Ei siinä rattia ainakaan eikä käsikaasua tarvii irroittaa ? Olipa tuo irti viimekesänä, kun uusin sähköt kokonaan.
Sekurahytillisessä pitää ratti ottaa pois (keskiö meisselillä vääntämällä irti ja ratti hylsyllä) ja sitten kojetaulun ruuvit pois.
Sekurahytillisessä pitää ratti ottaa pois (keskiö meisselillä vääntämällä irti ja ratti hylsyllä) ja sitten kojetaulun ruuvit pois.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: mittaritaulun irroitus
Käsikaasun akselin alapäästä saa vivun irrotettua ja itse akseli on muistaakseni kiinni mutterilla kiinnityslaipan alapuolelta. Jos mutteria ei ole viimeaikoina liikutettu, niin se voi olla tiukka avattava. Mutteri kiristää laipan kitkapaloja, joten kösikaasua pitää joskus tiukata tuosta mutterista. Jos ratti pitää irrottaa, niin sekin voi olla tiukassa. Itte olen yhden löysännyt niin, että taitoin ratin alla olevien tuplamuttereiden väliset lukituspellit suoriksi ja leikkasin rälläkällä 3 mm levystä muttereihin sopivan avaimen. Sitten piti leikata isosta prikasta yhdeltä puolelta sivu auki, että prikan sai painettua ratin navan ja ylemmän mutterin väliin. Ratti irtosi aika kevyesti sitten mutteria auki kiertämällä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa