1390 nostolaite
4 posters
Sivu 1 / 1
1390 nostolaite
Terve!
Olisiko veikkauksia mikä aiheuttaa moisen vian: 1390 -85 nelivedon nostolaite lakkasi toimimasta, vähän vaan sätkii kun ränkkää edestakaisin sitä hydrauliikan 3asentoista valintavipua jolla esim kippiä käytetään. Lasku toimii, nosto ei.
Kaikki suodattimet on vaihdettu ja imusihti putsattu vähän aikaa sitten. Muu hydrauliikka (etukuormaaja) toimii normaalisti.
Vian ilmettyä varret sai muutaman kerran nousemaan kippivipua ränkkäämällä mutta ei enää tosiaan aiheuta muuta kuin kippiletkuun painetta ja nostovarsien sätkimistä...
Kiitoksia mahdollisista ideoista.
Olisiko veikkauksia mikä aiheuttaa moisen vian: 1390 -85 nelivedon nostolaite lakkasi toimimasta, vähän vaan sätkii kun ränkkää edestakaisin sitä hydrauliikan 3asentoista valintavipua jolla esim kippiä käytetään. Lasku toimii, nosto ei.
Kaikki suodattimet on vaihdettu ja imusihti putsattu vähän aikaa sitten. Muu hydrauliikka (etukuormaaja) toimii normaalisti.
Vian ilmettyä varret sai muutaman kerran nousemaan kippivipua ränkkäämällä mutta ei enää tosiaan aiheuta muuta kuin kippiletkuun painetta ja nostovarsien sätkimistä...
Kiitoksia mahdollisista ideoista.
Roflo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1390 nostolaite
Imusihdin puhdistus, suodattimen ja voimansiirron öljyn vaihto on pidemmäksi aikaa jätetty tekemättä. Seurauksena on ohivirtaus- ja pitoventtiilien hirttäminen kiinni venttiilipesäkkeeseen päässeen lian vuoksi. Tarkista ensin että valitsin on oikeassa asennossa esillä olevan käytön kannalta ja tutustu traktorin hydrauliikan käyttöön ohjekirjan ohjeita noudattaen. Onko traktorissa 2-toimiventtiili? Onko traktorissa 3-tieventtiili? Saako kippi öljynsä 3-tieventtiiistä vaiko 2-toimiventtiilistä?
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1390 nostolaite
Vastikään yksi samanlainen tapaus korjaantui sillä, että karaventtiilli herkistettiin. Likaisissa öljyissä aikansa oleskeltuaan se oli alkanut juuttua poraukseensa eikä laskeutunut alas saakka jousivoimalla.
Helpoimmillaan se käy siten, että avaat nostoakselin oikeassa päässä olevan luukun.
Luukun takana, alhaalla on valitismen haarukka, joka kääntyy vasemmalle kun valitsinta kääntää oikealle. Käännä valitsin keskiasentoon ja vedä nostolaitteen vipu taakse. Kampea ruuvimensselin kärjellä tai muulla sopivalla vivulla haarukassa olevaa keinuvivun päätä alaspäin ja päästä se "räpsähtmään" takaisin ylös jousivoiman vaikutuksesta. Toista temppu muutamia kertoja niin voit sitten kokeilla, että joko nostot löytyi. Sitä saattaa joutua räpsyttelemään aika monta kertaa jos paikat on kovin likaiset.
Jos ei tuosta ole apuja, niin on otettava venttiilipesän yläpuolella oleva luukku auki ja alettava tutkimaan mitä sieltä löytyy.
Helpoimmillaan se käy siten, että avaat nostoakselin oikeassa päässä olevan luukun.
Luukun takana, alhaalla on valitismen haarukka, joka kääntyy vasemmalle kun valitsinta kääntää oikealle. Käännä valitsin keskiasentoon ja vedä nostolaitteen vipu taakse. Kampea ruuvimensselin kärjellä tai muulla sopivalla vivulla haarukassa olevaa keinuvivun päätä alaspäin ja päästä se "räpsähtmään" takaisin ylös jousivoiman vaikutuksesta. Toista temppu muutamia kertoja niin voit sitten kokeilla, että joko nostot löytyi. Sitä saattaa joutua räpsyttelemään aika monta kertaa jos paikat on kovin likaiset.
Jos ei tuosta ole apuja, niin on otettava venttiilipesän yläpuolella oleva luukku auki ja alettava tutkimaan mitä sieltä löytyy.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 1390 nostolaite
Avasin luukun räpsyttelin ja tunnustelin. Ei ollut vaikutusta ja hyvin se keinuvivun pää näytti liikkuvan nostolaitteen vivun mukana molempiin suuntiin.
Käydessä kun kokeilin, öljy virtasi jostain siitä haarukan yläoikealta kotelonpohjalle (maahan jos pidempään piti kolmitieventtiilin vipua keskiasennossa jossa asennossa nostolaitteen pitäisi toimia). Liekö normaalia vai onko joku pudotus/laskuventtiili jumittunut auki tms?
Kolmitievipua nopeasti rämpäten kipin ja nostolaitteen väliä, varret nousee muutaman millin kerrallaan hytkähtäen ylöspäin.
Käydessä kun kokeilin, öljy virtasi jostain siitä haarukan yläoikealta kotelonpohjalle (maahan jos pidempään piti kolmitieventtiilin vipua keskiasennossa jossa asennossa nostolaitteen pitäisi toimia). Liekö normaalia vai onko joku pudotus/laskuventtiili jumittunut auki tms?
Kolmitievipua nopeasti rämpäten kipin ja nostolaitteen väliä, varret nousee muutaman millin kerrallaan hytkähtäen ylöspäin.
Roflo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1390 nostolaite
Nyt on kyllä vellit ja puurot sekaisin. Kolmitieventtiilillä on 4 asentoa ja sillä ohjastaan öljytuotto nostosylinteriin, aukkoon 1 tai aukkoon 2 tai aukkoon 1 ja nostolaitteelle saman aikaisesti. Se sinun mainitsemasi "kolmitieventtiili" on todennäköisesti toiminnan valitsin joka ei ole venttiili vaan täysin mekaaninen toiminta, jonka avulla valitaan haluttu nostolaitteen toimintatapa, eli syvyyden säätö (kyntö), asennon säätö (maan päällä työskentelevät koneet) tai TCU/ulkopuoliset. Viimeksi mainitulla toiminnalla ohjataan TCU painetta ja käytetään kippiä kun 3-tieventtiili on asennossa 2. Hanki nyt se ohjekirja, jotta traktorin toiminnat ja käyttötavat selviävät. Väärillä nimityksillä ja toiminta tottumuksilla saadaan aikaan sekaannusta ja siitä seuraa että annetut ohjeet eivät välttämättä ole oikeat vallitsevaan tilanteeseen. Olen sitä mieltä että vika on ohivirtausventtiilin hirttäminen auki asentoon, jolloin pumpun tuotto noston aikana kulkeutuu vaihteiston voiteluputkeen ja oikeanpuoleisen koteloon. Venttiilit näkyvät seuraavassa piirroskuvassa https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr60178ar1303037 SE että keinuvivun takapää liikkuu ylös ja alas käyttövivun liikkeiden mukana ei ole osoitus sittä että karaventtiili varmasti liikkuu. Karaventtiilin liikkeen näkee varmuudella sen yläpäätä seuraamalla (kaksi mutteria) sen jälkeen kun pieni luukku takasillan päällä oikealla puolella ja siinä oleva pudotusventtiili on irrotettu.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1390 nostolaite
Joo sekaisin on puurot, ohjekirjassa se vipu on nimetty lisähallintaventtiiliksi. Kolme asentoa siinäkin kuten valintavivussa. Takana kippi, keskellä nostolaite ja etummaisessa asennossa toimii kuormaaja, sitä varten vipu on lukittavissa etuasentoon. Ja kyllä, valintavipukin on oikeassa asennossa.
Roflo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1390 nostolaite
Siis edelleen, toden näköisesti on ohivirtausventtiili tai karaventtiili (tai molemmat)hirttänyt yläasentoon.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1390 nostolaite
Juu kiitos kyllä huomasin vinkkisi, halusin vaan laiskana ensin tarkistaa tuon Erkin mainitseman mahdollisen vikapaikan koska tykkään yrittää päästä helpolla jos vaan pienikin mahdollisuus siihen on olemassa. Pitänee seuraavaksi laittaa oikein haalarit päälle ja sukeltaa syvemmälle ihmettelemään.
Roflo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1390 nostolaite
Tuossa tapauksessa, johon viittasin, piti ottaa se venttiilipesän päällä oleva luukku auki ja suhkutella irrotusöljyä karaventtiilin juureen ennekuin se alkoi jumppaamalla notkistua.
Se tosiaankin saattaa tuntua liikkuvan hyvin kun sitä räpsyttää takaa, mutta kun se menee nostoasentoon vasta ihan alas laskeuduttuaan, niin sitä ei pysty tuntemaan tarkasti, että napsahtaako se alas asti. Tyypillinen oire on, että välillä nostaa, välillä ei ja sitten kun nostaa, niin saattaa nostaa ihan normaalisti ja varret pysyy ylhäällä kun ne on sinne ensin nousseet.
Siihen luukkuun on helpompi kaivautua kun otat oikean puolen takapyörän pois sekä takaoikealta hytin kiinnikkeen auki ja tunkkaat hyttiä etuvasemmalle sen verran mitä se sovinnolla suostuu kallistumaan. Ahdasta on silti.
Karaventtiilin yläpää näkyy luukun alla, aukon takareunasta sentin verran taaksepäin, pieni ruuvi jossa on tuplamitterit. Kun nostovipu on takana, pitää mutteriparin vastata tanakasti lohkon pintaa vasten.
Ohivirtausventtiili on luukun alla oikealla puolella olevan tulpan alla. Se saattaa olla tiukka avata ilman hylsyvarteen kiinnitettävää kunnon mensselipäätä, mutta aika monet sen ongelman ovat ratkaiseet kopauttamalla sopivalla taltalla ja vasaralla tulpan löysälle. Tulpan alta paljastuu prikka, jousi ja jousen alta luisti, jonka saa ulos onkimalla se sopivan tiukalla puutapilla, hiukka lyijykynää paksumpi kartio tappi tarttuu luistin poraukseen niin, että luistin saa ongittua ylös reiästä. Luistin sisällä on messinkisen ruuvin alla kuristinlevy ja sen alla muovinen verkkosuodatin. Ne täytyy olla puhtaat että homma toimii.
Se tosiaankin saattaa tuntua liikkuvan hyvin kun sitä räpsyttää takaa, mutta kun se menee nostoasentoon vasta ihan alas laskeuduttuaan, niin sitä ei pysty tuntemaan tarkasti, että napsahtaako se alas asti. Tyypillinen oire on, että välillä nostaa, välillä ei ja sitten kun nostaa, niin saattaa nostaa ihan normaalisti ja varret pysyy ylhäällä kun ne on sinne ensin nousseet.
Siihen luukkuun on helpompi kaivautua kun otat oikean puolen takapyörän pois sekä takaoikealta hytin kiinnikkeen auki ja tunkkaat hyttiä etuvasemmalle sen verran mitä se sovinnolla suostuu kallistumaan. Ahdasta on silti.
Karaventtiilin yläpää näkyy luukun alla, aukon takareunasta sentin verran taaksepäin, pieni ruuvi jossa on tuplamitterit. Kun nostovipu on takana, pitää mutteriparin vastata tanakasti lohkon pintaa vasten.
Ohivirtausventtiili on luukun alla oikealla puolella olevan tulpan alla. Se saattaa olla tiukka avata ilman hylsyvarteen kiinnitettävää kunnon mensselipäätä, mutta aika monet sen ongelman ovat ratkaiseet kopauttamalla sopivalla taltalla ja vasaralla tulpan löysälle. Tulpan alta paljastuu prikka, jousi ja jousen alta luisti, jonka saa ulos onkimalla se sopivan tiukalla puutapilla, hiukka lyijykynää paksumpi kartio tappi tarttuu luistin poraukseen niin, että luistin saa ongittua ylös reiästä. Luistin sisällä on messinkisen ruuvin alla kuristinlevy ja sen alla muovinen verkkosuodatin. Ne täytyy olla puhtaat että homma toimii.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 1390 nostolaite
Ilmeisesti tänne ei saa kuvia/linkkejä laittaa näin uudet jäsenet, yritin sekoitella puuroja ja vellejä laittamalla venttiileistä pari kuvaa..
Tempaisin ainoan "luukun" jonka akselin päältä oikealta löysin, auki, mutta iski epäusko voiko sieltä tosiaan päästä jotain tekemään kun näkyy vaan kynän mentäviä reikiä. Kuvalla olisin osannut selventää mitä olen mennyt tekemään. sama mötikkä mistä lähtee letkut kipille ja kuormaajalle ja johon tulee ohjekirjassa lisähallintaventtiiliksi nimetty vipu ja sen sivussa on talttapäinen ruuvitulppa jonka alla siis pitäisi olla ohivirtausventtiili?
Tempaisin ainoan "luukun" jonka akselin päältä oikealta löysin, auki, mutta iski epäusko voiko sieltä tosiaan päästä jotain tekemään kun näkyy vaan kynän mentäviä reikiä. Kuvalla olisin osannut selventää mitä olen mennyt tekemään. sama mötikkä mistä lähtee letkut kipille ja kuormaajalle ja johon tulee ohjekirjassa lisähallintaventtiiliksi nimetty vipu ja sen sivussa on talttapäinen ruuvitulppa jonka alla siis pitäisi olla ohivirtausventtiili?
Roflo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1390 nostolaite
Aika likellä taidat olla mutta kuitenkin niin kaukana. Kuvauksesta päätellen olisi ulkopuolisen hydrauliikan käyttöventtiili irti. Sitä kautta ei pääse ohivirtausventtiiliin käsiksi. Vilkaise linkistä https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDejZtM0RRVjBPSGc section 8205 ja sieltä sivu 22 ja 23 jossa näytetään by-pass valve eli ohivirtausventtiili. Tämä lukuisia hydrauliikansäätöventtiileitä käsittävä mötikkä on taka-akselin sisällä.
otsoni- Viestien lukumäärä : 445
Vs: 1390 nostolaite
Seuraavassa linkki varaosakirjan sivulle jossa näkyy taka-akseli ja siinä olevat kannet. https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr60178ar1288032 Luukku johon tässä on viitattu useamman kerran on kuvassa viitenumerolla 6. Luukun alta paljastuu tulpat ja karaventtiili. Venttiilit on näytetty kahden postituksen (minun ja otsonin) liitteenä olevissa linkeissä.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1390 nostolaite
Luukku löytyi ja aukesi, noista linkkien kuvista poikkeaa sen verran että pitoventtiili ei ole tulpan alla vaan jousi töröttää nyt näkyvillä kun pudotusventtiilihässäkkä lähti luukun avaamisen yhteydessä pois. Ohivirtausventtiilin sain ongittua ylös ja sen muovisen pikku sihdin putsattua. Ei siellä kyllä paskaa juurikaan ollut. Sitten loppui lampusta patterit ja kahvihammasta alkoi kolottaa joten lopetin. Eli vian aiheuttajan etsintä jatkunee taas huomenna. Ilmeisesti sama operaatio tehtävä pitoventtiilille. Ja pyydettävä joku riuhtomaan nostovipua jos vaikka saisi jonkinlaisen havainnon siitä hyvinpiilotetusta "karaventtiilistä"
Ja muut venttiilit lieneekin sitten tavoittamattomissa ilman koko traktorin paloittelua...
Ja muut venttiilit lieneekin sitten tavoittamattomissa ilman koko traktorin paloittelua...
Roflo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1390 nostolaite
Kerroit puhdistavasi muovisen sihdin, hyvä niin. Tarkistitko samalla että messinkitulpan ja sihdin välissä olevan teräslaatan keskellä oleva 0,8 mm reikä oli auki ja että karaventtiili liikkuu sen 2,5 mm ja että karaventtiili laskee täysin alas kun käyttövipu on täysin takana? Muttereiden alla oleva tasolaatta täytyy mennä tiukasti pesäkkeen runkoa vasten. Karaventtiilin 2 mutteria näkyy takasillassa olevan reiän takareunan kohdalla ja pitoventtiili ja sen keskellä oleva reikä täytyy myös puhdistaa.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1390 nostolaite
Joo putsailin sen pikkureijänkin, vaikka se auki näytti olevankin. Mielestäni näytti oikein hyvältä ja puhtaalta kuten se sihtikin. Sitä karaventtiiliä en vielä tarkemmin tutkinut enkä liikutellut, mutteriparista sain jonkinlaisen näköhavainnon puhelimen kameran välityksellä ja kuvassa se kyllä näyttää olevan kiinni pinnassa. Pitää vielä tänään kokeilla liikkuuko.
Sellainenkin juttu muistui mieleen että samoihin aikoihin kun nosto-ongelma alkoi, huomasin että oli vetokoukkua nostaessa jäänyt männynoksa koukun väliin.. koukku oli lukittunut ylös mutta varmaan normaalia enemmän oli voimaa vaatinut.
Sellainenkin juttu muistui mieleen että samoihin aikoihin kun nosto-ongelma alkoi, huomasin että oli vetokoukkua nostaessa jäänyt männynoksa koukun väliin.. koukku oli lukittunut ylös mutta varmaan normaalia enemmän oli voimaa vaatinut.
Roflo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1390 nostolaite
Ongelma pitäisi kyllä selvitä kun olet noin syvälle kaivautunut.
Kun karaventtiili menee alas saakka, ohivirtausventtiili ja pito/laskuventtiili on tarkistettu niin kaikkein todennäköisimmät vikapaikat on käyty läpi. Erittäin todennäköisesti kaikki alkaa pelittämään.
Jos ei kuitenkaan ala tapahtua mitään, niin sellaisen tempun voisit kokeilla, että kun ohivirtausventtiili on pois porauksestaan, niin pyöritä startilla moottoria tai käytä sitä OIKEIN pienellä tyhjäkäynnillä, niin ohivirtausventtiilin porauksesta pitää nousta tasainen ja kuplaton öljypatsas. Tyhjäkäynnillä patsaan pinta nousee hiukan luukun tason yli, joten älä kaasuttele, ettei öljyt mene lattialle.
Jos öljypatsas nousee, niin hyvä. Sitten on kikka kuutosen vuoro: Asenna pito/laskuventtiili paikalleen, katkaise pyörötangosta palanen, joka on hiukan lyhyempi kuin ohivirtausventtiilin päällä oleva jousi, siten, että kun korvaat jousen tuolla tapilla, niin voit kiertää tulpan kiinni ilman, että tulppa painaa tapin päätä. Saa siis jäädä pikkanen välys tai ainakaan älä kierrä tulppaa niin syvälle, että se pingotta tapin. Kun käynnistät moottorin, varret pitää nousta ylös. Kun vedät nostovivun taakse, nostossa pitää olla voimaa normaaliin tapaan. Vaihda jousi takaisin tapin tilalle ja jatketaan sitten miettimistä.
Jos et saa tuolla kikalla eloa systeemiin, niin siellä täytyy olla iso vuoto jossakin.
Kun karaventtiili menee alas saakka, ohivirtausventtiili ja pito/laskuventtiili on tarkistettu niin kaikkein todennäköisimmät vikapaikat on käyty läpi. Erittäin todennäköisesti kaikki alkaa pelittämään.
Jos ei kuitenkaan ala tapahtua mitään, niin sellaisen tempun voisit kokeilla, että kun ohivirtausventtiili on pois porauksestaan, niin pyöritä startilla moottoria tai käytä sitä OIKEIN pienellä tyhjäkäynnillä, niin ohivirtausventtiilin porauksesta pitää nousta tasainen ja kuplaton öljypatsas. Tyhjäkäynnillä patsaan pinta nousee hiukan luukun tason yli, joten älä kaasuttele, ettei öljyt mene lattialle.
Jos öljypatsas nousee, niin hyvä. Sitten on kikka kuutosen vuoro: Asenna pito/laskuventtiili paikalleen, katkaise pyörötangosta palanen, joka on hiukan lyhyempi kuin ohivirtausventtiilin päällä oleva jousi, siten, että kun korvaat jousen tuolla tapilla, niin voit kiertää tulpan kiinni ilman, että tulppa painaa tapin päätä. Saa siis jäädä pikkanen välys tai ainakaan älä kierrä tulppaa niin syvälle, että se pingotta tapin. Kun käynnistät moottorin, varret pitää nousta ylös. Kun vedät nostovivun taakse, nostossa pitää olla voimaa normaaliin tapaan. Vaihda jousi takaisin tapin tilalle ja jatketaan sitten miettimistä.
Jos et saa tuolla kikalla eloa systeemiin, niin siellä täytyy olla iso vuoto jossakin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 1390 nostolaite
Tulipa taas vähän näperreltyä. ohivirtaus- ja pitoventtiilit putsattu ja karaventtiilin muttereita tuijotettu peilin välityksellä. Liikkuu sen reilun pari milliä ja näyttää menevän tasoon kiinni sekä meisselin kärjellä kokeillen ainakin tuntuu se aluslevy olevan tiukassa, ei heilu eikä hölsky.
Laitoin hilut paikalleen ja koneen käymään, tyhjät nostovarret nousee hitaasti mutta eivät nosta yhtään kuormaa. Pysyvät kyllä ylhäällä sitten kun sinne tyhjiltään hitaasti nousevat. Pudotusventtiili tuntuu toimivan, tyhjilläkin varsilla laskunopeuden eron huomaa.
Noita Erkin temppuja en vielä kokeillut vaan ajattelin hetken nauttia tilanteesta jossa osat ovat paikallaan.
Ja nyt myös tajusin että enhän minä niitä venttiilien pesiä mitenkään puhallellut tai putsaillut, olisihan sekin pitänyt varmaan tehdä. Putsailin vaan ne luistit ja niiden sisällä olevat hilut...
Laitoin hilut paikalleen ja koneen käymään, tyhjät nostovarret nousee hitaasti mutta eivät nosta yhtään kuormaa. Pysyvät kyllä ylhäällä sitten kun sinne tyhjiltään hitaasti nousevat. Pudotusventtiili tuntuu toimivan, tyhjilläkin varsilla laskunopeuden eron huomaa.
Noita Erkin temppuja en vielä kokeillut vaan ajattelin hetken nauttia tilanteesta jossa osat ovat paikallaan.
Ja nyt myös tajusin että enhän minä niitä venttiilien pesiä mitenkään puhallellut tai putsaillut, olisihan sekin pitänyt varmaan tehdä. Putsailin vaan ne luistit ja niiden sisällä olevat hilut...
Roflo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1390 nostolaite
Kyllä venttiilien putsaus riittää saamaan paikat pelittämään. Kannattaa vielä kokeilla se, että lukitset ohivirtausventtiilin pohjaan sopivan pituisella tapilla edellisessä viestissäni kertomallani tavalla. Jos nostossa ei ole edelleenkään voimaa, täytyy systeemissä olla massiivinen vuoto ennen venttiilipesää. Onko mahdollisuutta mitata paine kaksitoimiulosotosta? Sinne tulee pumppulinjasta täydet paineet vaikka nostoventtiilille menevä putki olisi halki.
Koska nostolaite pitää kun on kerran noussut niin vuoto ei ole pitoventtiilissä tai venttiiliohkon ja sylinterin välisessä linjassa eikä nostomännän tiivisteissä.
Koska nostolaite pitää kun on kerran noussut niin vuoto ei ole pitoventtiilissä tai venttiiliohkon ja sylinterin välisessä linjassa eikä nostomännän tiivisteissä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Vs: 1390 nostolaite
Sitä hydrauliikan ulosottovipua (ohjekirjassa lisähallintaventtiili), kun vaihtaa nopeasti kipin ulosoton ja nostolaitteen asentojen välillä, nostovarret edelleen nousee kuormankin kanssa sen muutaman millin kerrallaan. Hydraulipumppu on vaihdettu uuteen jokin aika sitten ja ainakin kipin letkuun ja etukuormaajaan tuntuu tulevan kunnon paineet. Voin sen kyllä mitatakin.
Täytynee kokeilla vielä tuo venttiilinlukitustemppukin.
Täytynee kokeilla vielä tuo venttiilinlukitustemppukin.
Roflo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1390 nostolaite
Nostolaitteen "nykiminen" lisähallintaventtiilejä käytettäessä toiminnan ja vapaa-asennon välillä on normaalia. Syy tähän on hydrauliikka öljyn syöttösuunnan vaihto, jolloin venttiilipresäkkelle menevä öljynvirtaus välillä katkeaa ja välillä palaa takaisin.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1390 nostolaite
Noniin, alkoihan se toimia.
Vika tosiaan oli ohivirtausventtiilin jumittaminen pesässään. Oli vaan hankala huomata kun ensimmäisellä putsaus/kasauskerralla ei tiennyt kuinka syvään luistin kuuluisi painua. Sitten kun tein noita erkin temppuja joissa jousen tilalle pistettiin tappi, aloin ihmetellä kun ei lyhyenkään tapin kanssa tulppa meinannut ylttää kierteelle.
Sitten kun vähän enemmän käytti voimaa niin painuikin vielä sentin alemmas. Oli se tulppakin sitten helppo laittaa paikalleen kun ei jousi enää ponnannut niin paljoa vastaan..
Kiitos rautalangasta väännetyistä ohjeista, tuskin muuten olisi vika löytynyt!
Vika tosiaan oli ohivirtausventtiilin jumittaminen pesässään. Oli vaan hankala huomata kun ensimmäisellä putsaus/kasauskerralla ei tiennyt kuinka syvään luistin kuuluisi painua. Sitten kun tein noita erkin temppuja joissa jousen tilalle pistettiin tappi, aloin ihmetellä kun ei lyhyenkään tapin kanssa tulppa meinannut ylttää kierteelle.
Sitten kun vähän enemmän käytti voimaa niin painuikin vielä sentin alemmas. Oli se tulppakin sitten helppo laittaa paikalleen kun ei jousi enää ponnannut niin paljoa vastaan..
Kiitos rautalangasta väännetyistä ohjeista, tuskin muuten olisi vika löytynyt!
Roflo- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 10
Vs: 1390 nostolaite
Noin ne asiat selviää. Tuo ohivirtausventtiilin jumiutuminen on kyllä metka homma sikäli, että se kuitenkin tuli sovinnolla porauksestaan ulos vaikka ei suostunut laskeutumaan ihan pohjaan. Näillä palstoilla ei ole tullut vastaavaa esiin koskaan aikaisemmin. Yksi tapaus on jäänyt mieleen sellaisena, ettei mitenkään riittänyt mielikuvitus siihen mikä systeemissä voi mättää. Nostolaite ei aluksi nostanut, mutta tuolla tappitempulla se nosti komeasti. Karaventtiili laskeutui pohjaan saakka, nostolaite piti normaalisti kun oli ensin noussut ylös. Teki mieli sanoa, ettei sellaista vikaa olekaan, mutta olipas! Nopeutusventtiilin tulppa oli löystynyt ja pudonnut kokonaan pois paikaltaan. Toista vastaavaa tapausta ei minulle ole tullut vielä vastaan.
Nyt olet traktorisi hydrauliikasta erittäin hyvin perillä. Sitkeys palkitaan.
Nyt olet traktorisi hydrauliikasta erittäin hyvin perillä. Sitkeys palkitaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5096
Similar topics
» case 1390 Nostolaite ei laske
» 1390 nostolaite nykii laskiessa
» [b]Apua ! Case 1390 nostolaite[/b]
» Case 1390 nostolaite ei toimi
» Nostolaite
» 1390 nostolaite nykii laskiessa
» [b]Apua ! Case 1390 nostolaite[/b]
» Case 1390 nostolaite ei toimi
» Nostolaite
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa