990:n ohjausvarsi
+2
outsider
Kkp
6 posters
Sivu 1 / 1
990:n ohjausvarsi
Kunnostuksen kohteena on taavi-kopillinen 996. Etuakseli on peräisin 990:sta jossa oli simpukkaohjaus. Ohjaussylinterin päässä olevassa nivelessä on isompi kartio kuin 990:n ohjausvarressa oleva reikä. Saako sellaista sopivaa niveltä, vai käykö tuon ohjausvarren tilalle suoraan hydrauliohjauksellisen vastaava? Traktoriin tulossa etukuormaaja, joten viisaampi taitaisi olla se vahvempi etuakseli muutenkin, mutta sellaista ei ole vielä löytynyt.
Kkp- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 7
Vs: 990:n ohjausvarsi
https://www.ikh.fi/fi/ohjaus-sylinterin-paa-db-k929057-t4012
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1942
Vs: 990:n ohjausvarsi
Tilasin tehostetun etuakselin vääntiön. Ja yllätys yllätys, tulikin samanlainen vääntiö kuin vanhakin on. Eli ei käy suoraan tehostetun/hydrauliohjauksen kanssa. Kartio näissä 18mm-15.5mm kierre 3/4-20. Ja ohjaussylinterin päässä kartio 20.3mm-18.5mm kierre 7/8-18. Tuossa linkissä tää sama nivel. Eli tuota uutta vääntiötä/vartta pitäisi muokata tai sama homma vanhaan. Tuotteen lisätiedoissa tästä oli maininta, mutta kuvassa ja tiedoissa oli silti valmis väkkyrä.
Kkp- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 7
Vs: 990:n ohjausvarsi
Raakasti sopiva pienemmän kartion omaava pallonivel. johon kairaa isomman sylinterin pään reiän ja kierteet sen mukaan ????
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990:n ohjausvarsi
Minä tilasin 1394 ohjaukseen uuden olkavarren ja vääntiön (vai mikä sen vänkkyrän oikea nimi on?) sekä uudet pallonivelet. Kaikki muut sopi, mutta pallonivelen kartio oli liika iso vääntiön kartioon, kun kysyin asiasta myyjältä niin hän kertoi että kaikissa uusissa vääntiöissä on sama pikku kartio, koska se sopii tehostamattomaan ja se on helppo kairata isommaksi että sopii tehostettuun. Minä sitten porasin isomman suoran reijän vääntiöön ja tein pienen upotuksen ja sorvasin siihen sopivan holkin joka sopi pallonivelen kartioon.
antti_aamunen- David Brown : Taavetiton! Saa kaupata esim. 990 / 996
Viestien lukumäärä : 12
Ikä : 36
Vs: 990:n ohjausvarsi
Joo, minäki ymmärsin että sit isolla lenkillä olevaa vääntiöö ei saa enää. Eilen illalla kalvoin sen kartioreijän isommalle nivelelle käypäseks. Ajoin vaan vähän liian pitkälle. Nivel painuu nyt aika syvään.
Kkp- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 7
Vs: 990:n ohjausvarsi
Jos se vain kiristyy niin tarpeeksi iso prikka mutterin alle että kartio pääsee tulemaan ulos, mutta kuitenkin kiristyy.
antti_aamunen- David Brown : Taavetiton! Saa kaupata esim. 990 / 996
Viestien lukumäärä : 12
Ikä : 36
Vs: 990:n ohjausvarsi
Kkp kirjoitti:Joo, minäki ymmärsin että sit isolla lenkillä olevaa vääntiöö ei saa enää. Eilen illalla kalvoin sen kartioreijän isommalle nivelelle käypäseks. Ajoin vaan vähän liian pitkälle. Nivel painuu nyt aika syvään.
Hankalampi juttu ? Ite tekisin jostain 0.1 mm messinki-shimmilevystä kartiolle tilkettä ja koesovituksen jälkeen keskilujaa lukitetta vielä väliin .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 990:n ohjausvarsi
Isoreikäisä vääntiöitä saattaa hyvinkin löytyä käytettynä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 990:n ohjausvarsi
On sitä joskus otettu siitä kartiostakin pois että on menny reikään,jos kyse ihan pienistä mitoista...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa