950 imple ulosoton laakerit
4 posters
Sivu 1 / 1
950 imple ulosoton laakerit
Mie en ollu näkevinää, että oliko asiasta ollu juttua joskus, mutta minkäläinen homma on vaihtaa 950 impleen ulosoton laakerit ja saako niitä mahdollisesti jostain tilattua ihan orkkiksia ? Linkoa ja niittokonetta tulee käytettyä ja vähän korva sanoo, että jottain tarttis tehrä. Ei siinä akselissa tunnu ulkopäässä käsin kokeillen väljää, eikä vaihteisto/perä ääntele, mutta ulosottoa käytettäessä semmonen pieni "rumina" kuuluu joissain tilanteissa, joko kierroksia lisättäessä tai laskettaessa... ...vai liekkö luulosairautta.... ja vuosmalli on -60 950 ilmplematic
Vierailija- Vierailija
Vs: 950 imple ulosoton laakerit
Tavallisesti laakerivaurio aiheuttaa jatkuvaa kollotusta kun veto on päällä, sitä kovemmin mitä raskaammin väännetään. Eihän siinä ulosottovaohteessa ihan mahdottomasti osia ole jos sen ottaa auki tutkimusta varten, mutta kyllä suorahampaisten laatikoiden kanssa saa yleensä tottua monipuoliseen äänimaailmaan, joten minä en kyllä ihan pikku ruminasta olisi kovin huolissani. Tuntuuko tai kuuluuko sisältä mitään erikoista kun ulosottoakselia pyörittää käsipelillä sammuksissa ollessa?
Ulosottoloota tapaa Taaveissa olla aika kova luu maailmaa vastaan, vauriot on harvinaisia.
Ulosottoloota tapaa Taaveissa olla aika kova luu maailmaa vastaan, vauriot on harvinaisia.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: 950 imple ulosoton laakerit
Huolenaiheet saattavat häipyä, jos irrotetaan ulosottokotelon päällä oleva kansi. Aukosta pääsee näkemään aika paljon.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 950 imple ulosoton laakerit
Ei siitä mitää ihmeellistä kuulu käsin pyörittämällä, eikä väljää tunnu sivusuunnassakaan. Pieni välys tuntuu ulosottoakselin ja "siivapyörän" (tai mikä se nyt onkaan nimeltään siinä sivulla se hihnapyörä) välillä, mutta vissiinkin siinä pitääkin olla? Sen kannen otin auki ja mielestäni näytti ihan siistikuntoisille osasille.
Se saattaapi olla, että vähän turhan tarkalla korvalla on tullu kuunneltua, mutta kun ikää koneella jo 60 vuotta ja pienimuotoisissa jutuissa sitä käyttelen, niin yritän jotenkin aina ennalta ehkäistä suurempia remontteja...
Se saattaapi olla, että vähän turhan tarkalla korvalla on tullu kuunneltua, mutta kun ikää koneella jo 60 vuotta ja pienimuotoisissa jutuissa sitä käyttelen, niin yritän jotenkin aina ennalta ehkäistä suurempia remontteja...
Vierailija- Vierailija
Vs: 950 imple ulosoton laakerit
Kuvan perusteella näyttäisi olevan kunnossa. Ja sitten se "siivapyörä". Mainittu sana on väännös suomenkielisen suussa ruotsinkielisestä sanasta "remskiva", eli oikealta nimeltään "hihnapyörä".
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 950 imple ulosoton laakerit
Jos hihnapyörälle ei ole käyttöä, niin sen voi helposti poistaakin. Voit irrottaa varsinaisen pyörän tai koko akselitumpin laakereineen päivineen. Siinä tapauksessa pitää tehdä teräslevystä lappu reiän päälle. Varmasti hiljenee ulosoton äänet kymmenesosaan, jos kokonaan otat pois. Osat kannattaa toki laittaa talteen :-)
MikkoT- David Brown : 30D
DBTCF:n jäsen nro : 13
Viestien lukumäärä : 103
Vs: 950 imple ulosoton laakerit
Tuo ihan totta että kun hihnapyörä on kiinni niin johan rolisee!
Meillä ainakin 850 Taavissa kun ulosotto päällä ja kierroksia laskee niin jopa pitää ääntä, no ulosotolle ei mulla ole enää mitään käyttöä että tässä saa olla kiinni,mutta kysyjällä kyllä auttaisi asiaa ottaa poiskin pyörä sen epätasapaino aiheuttaa aikamoiset tärinät.
Meillä ainakin 850 Taavissa kun ulosotto päällä ja kierroksia laskee niin jopa pitää ääntä, no ulosotolle ei mulla ole enää mitään käyttöä että tässä saa olla kiinni,mutta kysyjällä kyllä auttaisi asiaa ottaa poiskin pyörä sen epätasapaino aiheuttaa aikamoiset tärinät.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1937
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 950 imple ulosoton laakerit
Joo, hyvä homma jo siitäkin syystä, että osat ovat ehjän oloiset ja vaikuttaapi "normaali Taavetille", kaikkine äänimaailmoineen. Täytyy nyt kattoa, että josko ottaisin hihnapyörän pois tumppeineen kaikkineen, kun ei sille enää taida tulla käyttöä. ...Ja jos tulee, niin laittaa sitte takasin.
Seuraavaksi pitää alkaa ettimään sakkakupin tivistettä. Kuppi tankin alla ja joskus aikoinaan sen iikoohoolta hommasin, mutta se ei koskaan ole oikein täydellisesti pitänyt. En nyt muista, että oliko se alun perin korkkitiiviste, mutta tällähetkellä siinä on ainakin kumitiviste. Sakkakuppi siis tankin alapuolella..
Myös ruiskutuspumpussa oli pieni vuoto, mutta jostain syystä "kaasuvivun" mutteri oli löystynyt pumpun päällä ja sittä hiukan kiristämällä vuoto loppui... ...toistaiseksi...
Seuraavaksi pitää alkaa ettimään sakkakupin tivistettä. Kuppi tankin alla ja joskus aikoinaan sen iikoohoolta hommasin, mutta se ei koskaan ole oikein täydellisesti pitänyt. En nyt muista, että oliko se alun perin korkkitiiviste, mutta tällähetkellä siinä on ainakin kumitiviste. Sakkakuppi siis tankin alapuolella..
Myös ruiskutuspumpussa oli pieni vuoto, mutta jostain syystä "kaasuvivun" mutteri oli löystynyt pumpun päällä ja sittä hiukan kiristämällä vuoto loppui... ...toistaiseksi...
Vierailija- Vierailija
Vs: 950 imple ulosoton laakerit
Ruiskutuspumpun kannen vipujen läpivienneissä on kumirengastiivisteet. Niiden vaihto onnistuu kyllä kotikonstillakin kun pitää huolen puhtaudesta. Kantta avatessa pitää varoa, ettei vivulta säätimen vipuun menevä jousi venähdä ja että jousi tulee asentaessa oikeaan reikään. Hihnapyörää tukin tarvii puimakoneen tms. pyörittämiseen enää, mutta jos joskus tulevaisuudessa tulee intohimo asentaa tehokkaampi hydraulipumppu jotain erityistarvetta varten, niin hihnapyörän akselilta saa kierroksia tarpeeksi ilman nopeutuslaatikkoa ja ulosottoakseli jää vapaaksi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5086
Vs: 950 imple ulosoton laakerit
ainakin jokin aika sitten sain itekkin sakkakupin tiivisteitä vielä traktorivaraosaliikkeestä,tiiviste kun kovettuu se alkaa vuotaa vaikka tiiviste olis ihan ehjä se ei vaan pidä kun kova!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1937
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» takapyörän laakerit
» Mistä tiivistesarja/laakerit
» Case 1294 takapyörän laakerit
» Mistä laakerit voiman ulosottoon? DB 995/996
» Kiertokangen laakerit
» Mistä tiivistesarja/laakerit
» Case 1294 takapyörän laakerit
» Mistä laakerit voiman ulosottoon? DB 995/996
» Kiertokangen laakerit
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa