DB 990 konepelti..
5 posters
Sivu 1 / 1
DB 990 konepelti..
Eli ostin moisen koneen lähinnä pihakäyttöön.
Paljonko pultteja pitää aukoo että saa konepellin pois?
Pitää päästä tutustumaan paremmin ko.koneeseen sekä tukkimaan kaasuvuoto... putki on irtomallia ja ohivuodosta johtuen hytti oli kuin natsien kaasukammio aikoinaan ...
Vetokoukku ei myöskään ole vielä auennut kertaakaan...kauhan sain alas ja ylös sekä vastapainon alas ja irti... sitten se nousi enää ylöspäin... täysin ylös mutta ei enää mee alas.
Hiukan ulalla noista vivuista ja toiminnasta.. neuvoja vastaanotetaan mielellään kiitos..
PS. Pitkän (n.200km)ajon jälkeen oikea takapyörän napa vuosi jonkun verran öljyä...onko siellä joku stefa joka pitää vaihtaa vai kenties isompi remppa...ja onko tuo miten hankalaa ottaa esiin.. siis tarvitaanko jotain erikoista työkalua siihen.
Paljonko pultteja pitää aukoo että saa konepellin pois?
Pitää päästä tutustumaan paremmin ko.koneeseen sekä tukkimaan kaasuvuoto... putki on irtomallia ja ohivuodosta johtuen hytti oli kuin natsien kaasukammio aikoinaan ...
Vetokoukku ei myöskään ole vielä auennut kertaakaan...kauhan sain alas ja ylös sekä vastapainon alas ja irti... sitten se nousi enää ylöspäin... täysin ylös mutta ei enää mee alas.
Hiukan ulalla noista vivuista ja toiminnasta.. neuvoja vastaanotetaan mielellään kiitos..
PS. Pitkän (n.200km)ajon jälkeen oikea takapyörän napa vuosi jonkun verran öljyä...onko siellä joku stefa joka pitää vaihtaa vai kenties isompi remppa...ja onko tuo miten hankalaa ottaa esiin.. siis tarvitaanko jotain erikoista työkalua siihen.
Roope45- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 31
Vs: DB 990 konepelti..
Sorry, en pysty vastaamaan koska en tiedä mikä malliversio on kysymyksessä. Onko se Implematic vai Selectamatic ja jos on Selectamatic onko siinä Taavi ohjaamo vai lattiallinen Sekura S74 ohjaamo? Edellä mainitut tiedot ovat tarpeen jotta löytyy oikea ohjekirja, mistä saat vastaukset useimpiin käyttöön ja ylläpitoon liittyviin kysymyksiin. Korjauksia varten tarvitaan korjaamokäsikirja (saatavana vain englanninkielinen) ja varaosakirja ja oikeiden opuksien löytäminen edellyttää vastausten saaminen edellä mainituihin kysymyksiin.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 990 konepelti..
Yleisvastaus konepellin irroitukseen:
- poista etusäleikkö kahdella mutterilla kiinni
- poista ilmansuodattimen "hattu" tai putki, vedä ylöspäin
- poista pakoputki
. konepellin takanurkalla (hyttiä vasten) on kaksi jousikiinnitystä. Vedä hakasesta alaspäin ja jouset irtoaa
- jossain malleissa tankin korkki on hyvä ottaa pois
- irroita konepellin etureunasta, akun edessä molemmin puolin, kaksi mutteria.
- vedä konepeltiä eteenpäin - nosta etureunaa ylös - vedä edelleen konepeltiä eteenpäin ja nosta ennenkuin takareuna putoaa tankin päältä moottorin polttoaineputkien päälle.
Hanki ohjekirja.
- poista etusäleikkö kahdella mutterilla kiinni
- poista ilmansuodattimen "hattu" tai putki, vedä ylöspäin
- poista pakoputki
. konepellin takanurkalla (hyttiä vasten) on kaksi jousikiinnitystä. Vedä hakasesta alaspäin ja jouset irtoaa
- jossain malleissa tankin korkki on hyvä ottaa pois
- irroita konepellin etureunasta, akun edessä molemmin puolin, kaksi mutteria.
- vedä konepeltiä eteenpäin - nosta etureunaa ylös - vedä edelleen konepeltiä eteenpäin ja nosta ennenkuin takareuna putoaa tankin päältä moottorin polttoaineputkien päälle.
Hanki ohjekirja.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: DB 990 konepelti..
Kiitos vaan ohjeista... minulla oli se konepellin etureuna aika tiukassa... ilmeisesti jotain moskaa välissä jne... juuri siksi olikin tärkeää että ensin löytyy kaikki kiinnikkeet ennenkuin pistää voimaa peliin ja syntyy kappaleita...
Roope45- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 31
Vs: DB 990 konepelti..
Jonkinlainen "ohjekirja" tuli mukana...kasa irtosivuja.. niistä opiskelen mitä pystyy...osa vaan niin hepreaa että jonkun ystävällisen suorat neuvot uppoaa paremmin päähän..
Roope45- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 31
Vs: DB 990 konepelti..
Voisi neuvoa, kunhan saataisiin vastausta esittämääni kysymyksiin koskien tratorin tarkempaa mallia ja versiota. Edes muutama valokuva hallintalaitteista voisi selventää asian.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 990 konepelti..
Pyysin kuvia hallintalaitteista mutta lähetit kuvan koko traktorista. Auttaa se hiukan, mutta moni asia jäänee edelleen epäselväksi. Ensi alkuun kehoitan hankkimaan kunnollisen ohjekirjan. Ota yhteyttää seuraavaan toimijaan https://www.ohjekirja.org/tuoteluettelo/traktorit/david-brown
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 990 konepelti..
Kuvassa taitaa olla 880 selectamatic. Onkohan kone tuotu käytettynä Ruotsista? Konepellissä on jo CASE -teksti, mutta ohjaamo on vanha mutkaputki Klippan. Sellaista yhdistelmää ei tainnut Suomessa näkyä uutena. Äänenvaimennin on saman näköinen kuin mitä Ruotsissa käytettiin. Traktorissa on myös vahva etuakseli, jollaista en muista nähneeni Suomalaisessa 880:ssa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 990 konepelti..
Joo...yritin laittaa monta kuvaa... mutta mahtoiko vaan yksi tulla..kokeilen uudestaan myöhemmin... kahden talon loukussa vielä niin aina on joku väärässä paikassa... Jotain kuitenkin selvisi jo tuollakin kuvalla..
Roope45- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 31
Vs: DB 990 konepelti..
Tarkoitatko Erkki tuota vahvaa etuakselia että on tuommosilla palkeilla missä pulteilla kasattu ja pääsee leveyttä siirtämään?
Kopittomissa meillä niitä oli mutta näistä uudemmista mullakaan ei tietoa ole millasia oli eri maissa... jostain muistan jonkun kertoneen että kopittomissakin oli erilaista ratkasua?
Kopittomissa meillä niitä oli mutta näistä uudemmista mullakaan ei tietoa ole millasia oli eri maissa... jostain muistan jonkun kertoneen että kopittomissakin oli erilaista ratkasua?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 990 konepelti..
Case merkki tuli konepeittoon sen jälkeen kun Tenneco osti David Brown Tractors:in, ja tämä tapahtui vuonna 1972. 880 Selectamatic mallin valmistus lopppui vuonna 1971, kuten oli laita myös 990 (ilman synkroja) ja 1200 mallien kohdalla. Tämän jälkeen valmistui osittain synkroinoituja traktoreita, mallimerkinnöillä 885, 990, 995, 996 ja 1210. Vuonna 1972 siirryttiin Ylö ohjaamoihin Suomessa ja tietojeni mukaan Ruotsissa otettiin käyttöön niin sanottu "parempi Klippan", jossa oli neliskulmaisia palkkeja. Kehottaisn selvittämään trakorin mallin ja sarjaumeron. Numerot löytyvät meistettyinä moottoirungon tai etujatkeen yläpinnasta, siinä kohtaa missä konepeiton oikeanpuoleinen nurkka tapaa moottorirungon. Seuraava linkki antaa osviittaa mistä numerot löytyvät https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr60178ar957628
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB 990 konepelti..
Ja sitten vielä sekin että vanhoissa laitteissa on voitu vaihtaa vaikka mitä jo jostain toisesta,jo uutenakin on myyty kaikenmoista sekasin jos ei ole sitä omaa saanu,ihan autopuoleltakin tuo tuttua
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 990 konepelti..
Taottu etuakseli taisi tulla eni kerran 900 -malliin ja se jatkoi 60-luvun ensi vuosille saakka, jolloin se korvautui putkiakselilla, joka on muodoltaan kolmion mallinen. Tuota taottua akselia sai kuitenkin edelleen tilauksesta, koska se on etukuormainkäyttöön vahvempi kuin putkiakseli. Minusta tuntuu, että kuvan traktoriin on konepelti otettu uudemmasta traktorista. Onko moottori nelisylinerinen?
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: DB 990 konepelti..
Näinhän se meni,kiitos Erkille jälleen.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1941
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa