1210 nostolaite
+3
1690 metsä
jusape
Jamppasihv
7 posters
Sivu 1 / 1
1210 nostolaite
Ongelmana nostolaite laskee hitaasti ja nostolaitteen vipu pyrkii nostoasentoon ellei pidä kiinni.Nostovarresta käsin painettaessa ne joustaa alaspäin. Lisäksi nopeamman laskun pieni nuppi nostolaitevivun takana vuotaa öljyä.
Jamppasihv- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 15
Vs: 1210 nostolaite
Nostolaitteen käyttövivussa on kitkapalat , joita pystyy kiristämään.
Laskunopeuden säätöventtiili lie siinä hytin alla, oikealla puolella taka-akselin etupuolella .
Laskunopeuden säätöventtiili lie siinä hytin alla, oikealla puolella taka-akselin etupuolella .
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2956
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 1210 nostolaite
Ja nopeammanlaskun nuppi, eli pudotusventiini kaippaa uusia tiivisteitä. Siihen saanee tiivistesarjan ainakin merkkiliikkeestä
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 663
Vs: 1210 nostolaite
Juurikin niinkuin metsä kirjottaa. Sinulla varmaankin on Taavi-koppi, kun näet pudostusventtiilin vuotavan. Varsien joustaminen sitten viittaisi ehkä, että on lipsahtanut valintavipu (se pudotusventtiilin takan oleva kiertokytkin) TCU asentoon eli oikealle. Normaali nostolaitteen käyttöasento on keskellä.
Jos käyttövipu ei rauhoitu kiristämällä sen akselilla olevia muttereita, menee enempi purkuun. Vivun ja sen kehyksen (kvadrantti jollain kielellä, mitä lienee suomeksi) joutuu irrottaan ja laittaan uudet kitkaprikat. Ainakin Marjakankaalta niitä saa, muistaakseni 12.5€ per kappale.
Jos käyttövipu ei rauhoitu kiristämällä sen akselilla olevia muttereita, menee enempi purkuun. Vivun ja sen kehyksen (kvadrantti jollain kielellä, mitä lienee suomeksi) joutuu irrottaan ja laittaan uudet kitkaprikat. Ainakin Marjakankaalta niitä saa, muistaakseni 12.5€ per kappale.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: 1210 nostolaite
Nostolaitteen laskunopeus on säädettävissä takasillan etupuolella, oikealla, olevalla säätöpyörällä, mutta on otettava huomioon että hidas lasku tyhjillä varsilla on ominaisuus, ei vika. Pudotusventtilin tapin nostaminen ylös laskun aikana nopoeuttaa laskunopeutta hieman. Varsien joustaminen alaspäin viittaa ilmaan nostosylinterissä. 3-tieventtiilin takana on rasvanipan näköinen uloke ja tämä on ilmanpoistoventtiili.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1210 nostolaite
Kiitos paljon näillä pääsee jo eteenpäin... Osto ilmoituksen jo tossa laitoin hydrauliikan ryöstölevystä jos jollain olisi nurkissa...
Jamppasihv- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 15
Vs: 1210 nostolaite
Koneliike Pihlajaniemi, sieltä löytyy melko varmasti tuo ryöstölevy.
exso- David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004
Viestien lukumäärä : 541
Paikkakunta : Suur-Sammatti
Vs: 1210 nostolaite
Kiitos paljon ohjeista nyt nostolaitteet pelaa mutta ongelmia moottorin öljynpaiden kanssa...
Jamppasihv- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 15
Vs: 1210 nostolaite
Jos öljynpaineen merkkivalo tuikuttaa, niin vika voi hyvinkin olla öljykellossa. Kun sellaiseen tulee sisäinen vuoto, anturi lakkaa tunnistamasta painetta. Neloskoneiden öljypumput on käytännössä ikuisia, mutta sellainen niksipaikka oli joskus, muistaakseni 990 implessä, että keinuvipuakselista saattoi löystyä tai irrota joku lukitusruuvin tapainen ja alkaa vuotaa painetta sen kautta. Omaa kokemusta tuosta ei ole. Pikatestinä voi kokeilla ottaa öljykello pois ja kumihanska kädessä painaa sormi reikää vasten kun kaveri starttaa. Jos systeemiin tulee paine, niin sen kyllä tuntee. Jos ei tunnu mitään tai juuri mitään, niin siellä ei tosiaan ole paineet kunnossa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5095
Vs: 1210 nostolaite
Kiitos paljon paineet mitattu ja uusi öljykello vaihdettu uuteen nyt pelaa!!!
Jamppasihv- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 15
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa